مسیر قطار تهران مشهد، سفری ۱۱ ساعته از پایتخت تا حرم در دل کویر

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

نمی شود در ایران حرف از سفر بشود و سفر به مشهد یکی از انتخاب شما نباشد. مشهد یکی از پر مخاطب ترین و همیشه شلوغترین شهرهای کشور است که در تمام روزهای ماه و سال مملو از ازدحام جمعیت مسافران حرم رضوی است. در این مقاله قصد داریم تا در یک بررسی کامل نگاهی به مسیر قطار تهران مشهد، سفری ۱۱ ساعته از پایتخت تا حرم در دل کویر داشته باشیم.

سفر به مشهد با قطار

تابحال به مشهد سفر کرده اید؟ سوالی که شاید بارها از شما پرسیده شده است و اگر هم تابحال به مشهد سفر نکرده باشید، حتما دلتان هوای زیارت از مشهدالرضا (ع) را داشته است. مشهد جدای از سیر تاریخی و پر تحولی که در گذشته داشته و اهمیت تاریخی اش، همواره از شهر و استان های مهم کشور بوده و هست.

شهری که همیشه بیدار و همیشه شلوغ است و حتی در ۲۴ ساعت شبانه روز هم به ندرت می توانید ساعات خالی از جمعیت در آن پیدا کنید. مسیر قطار تهران مشهد و بالعکس، یکی از شلوغ ترین خطور ریلی در کشور است و همه ساله میلیون ها نفر با استفاده از قطار، از جای جای کشور خود را به مشهد می رسانند.

مسیر قطار مشهد تهران

از زمانی که مسیر قطار تهران مشهد راه اندازی شد و به بهره برداری رسید، همواره خرید بلیط قطار تهران مشهد یکی از پر فروش ترین بلیط ها در مسیر های ریلی کشور بود. البته آمار فروش و تقاضای بالای خرید بلیط مشهد تنها محدود به مسافران پایتخت نبوده است، ولی به واسطه اینکه ابتدا تهران به واسطه مسیر های ریلی به مشهد متصل شد، سفر با قطار نیز به مقصد مشهد رواج بیشتری در پایتخت پیدا کرد.

خرید بلیط قطار مسیر تهران مشهد

از آنجا سفر با هواپیما به خصوص برای خانواده های پرجمعیت مستلزم صرف هزینه های بالاست، همچنین اینکه همه امکان دسترسی به خودرو شخصی نداشته و از سفر با اتوبوس هم تجربه خوبی ندارند، سفر با قطار یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد است.

مسیر قطار تهران مشهد با قطار فدک

چرا که قطار یکی از امن ترین ابزارهای حمل و نقل در دنیاست و به خصوص هزینه های سفری بسیار اندکی هم دارد. اما در سفر با قطار در مسیر تهران مشهد انتخاب نوع قطار هم اهمیت زیادی دارد. پس اگر با قطارهایی که در مسیر تهران مشهد درحال خدمت رسانی هستند آشنایی ندارید و یا نمی دانید قطار تهران مشهد در چه شهرهایی ایستگاه دارد، در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

بهترین قطار تهران مشهد، سفری لذت بخش با قطار تا حرم امام رضا (ع)

همانطور که گفته شد مسیر قطار تهران مشهد یکی از قدیمی ترین مسیرهای ریلی کشور است و به دلیل تقاضا بالایی که در خرید بلیط قطار مشهد تهران و بالعکس وجود دارد، توجه و تمرکز زیادی برروی تجهیز و استفاده از قطارهای مختلف در مسیر قطار تهران مشهد بوده است.

امروزه در مسیر قطار تهران مشهد قطار های بسیاری در حال ارائه خدمات هستند و تعدادی از آنها نیز در دسته بهترین قطار های ایران قرار دارند. در ادامه نیز تعدادی از بهترین قطارهای این مسیر را به شما معرفی خواهیم کرد.

مسیر قطار تهران مشهد چند ساعته؟

قطار فدک، بهترین قطار کشور در مسیر تهران مشهد

اگر به دنبال یک سفر لوکس و ایمن با قطار در مسیر تهران مشهد هستید، بهترین انتخاب شما برای سفر استفاده از قطارهای فدک است. قطارهای فدک از جمله قطارهای ۵ ستاره و لوکس کشور اند و به صرف خدماتی که در اختیار مسافرین می گذارند، یکی از قطارهای بی رقیب کشور هستند.

قطارهای فدک بسیار مجهز اند و امکانات بسیار مناسبی در بخش های خدماتی، رفاهی، مهمانداری و مسافری در اختیار مخاطبین خود قرار می دهند. خوشبختانه قطار فدک در مسیر شیراز نیز فعالیت دارد و در طی سالهای آینده مسیر های ریلی بیشتری را پوشش خواهد داد.

قطار ۵ ستاره زندگی، اولین قطار لوکس ایرانی

قطار زندگی یکی از قطارهای ۵ ستاره و لوکس شرکت رجا است که در سال های اخیر به ناوگان ریلی ایران اضافه شده است و خدمات و امکانات بسیار مناسبی دارد. قطار زندگی رجا یکی از بهترین قطار های قدیمی ترین شرکت ریلی کشور است و امکاناتی که در اختیار شما می گذارد از جمله بهترین خدمات ممکن در صنعت قطاری ایران است.

قطار زندگی کوپه هایی ۴ نفره داد و صندلی هایش از نوع تخت شو و دو طبقه هستند. همچنین علاوه بر امکانات مناسب این قطار، رستوران بسیار مناسب و زیبایی هم برای پذیرایی از مسافران در قطار زندگی تعبیه شده است.

قطار 5 ستاره زندگی تهران مشهد

قطار نورالرضا، قطاری با استاندارد های اروپایی در مسیر قطار مشهد

یکی دیگر از بهترین قطارهایی که در مسیر تهران مشهد می توانید برای سفر انتخاب کنید، قطار نورالرضا است. این قطار ها به تازگی به ناوگان ریلی کشور اضافه شده اند و به لحظا طراحی و ساخت دارای کیفیتی برابر با استاندارد های اروپایی هستند. همچنین بیشتر قطعات این قطار ژاپنی و اروپایی اند و کوپه هایی ۴ نفره دارد.

قطار سیمرغ نیز یکی از قطارهای باکیفیت در مسیر قطار تهران مشهد است که با برخورداری از امکانات مناسب می تواند در لیست بهترین قطارهای مسیر تهران مشهد قرار گیرد.

مسیر قطار تهران مشهد چند ساعت است؟ مسیر حرکت قطار تهران مشهد

اما برویم به سراغ سوالی اساسی که احتمالا به ذهن شما هم خطور کرده است. مسیر قطار تهران مشهد فاصله ای ۹۲۶ کیلومتری دارد که فاصله ای نسبتا طولانی است. حتی ممکن است برایتان کمی حوصله سر بر باشد. اما اگر قطار خود را به درستی و از بین بهترین قطارهای این مسیر انتخاب کنید، مطمئنا تجربه متفاوتی از سفر طولانی با قطار به دست خواهید آورد.

مسیر قطار تهران مشهد،یعنی همین فاصله ۹۲۶ کیلومتری، مدت زمانی بین ۱۰ تا ۱۱ ساعته برای سفر را می طلبد. که البته اگر از قطارهای جدید و سریع السیر مشهد استفاده کنید این زمان کمتر هم خواهد بود.

بلیط قطار تهران مشهد سریع السیر

فاصله تهران مشهد با قطار سریع السیر

در سال های اخیر قطارهای سریع السیری به مسیر قطار تهران مشهد اضافه شده اند که باعث کاهش چشمگیری در زمان سفر به مشهد شده اند. با استفاده از قطارهای سریع السیر که سرعتی بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هم برای آنها اعلام شده است، شاهد کاهشی ۲ ساعته در زمان سفر به مشهد از تهران بوده ایم. پس مدت زمان ۱۱ ساعته سفر به مشهد با قطارهای سریع السیر به ۹ ساعت کاهش پیدا کرده است.

بلیط قطار تهران مشهد

برنامه حرکت مسیر قطار تهران مشهد

با توجه به حجم بالای تقاضای مسافران برای سفر به مشهد، سعی بر آن بوده است تا در تمام روزها و ساعات هفته امکان خرید بلیط قطار برای مشهد فراهم باشد. برنامه حرکت هفتگی قطارهای مشهد نیز به شرح زیر اعلام شده اند:

مبدا مقصد رتبه بندی نوع قطار مالک شماره قطار روزهای حرکت ساعت حرکت از مبدا ساعت ورود به مقصد
تهران مشهد ۴ پردیس رجا ۳۷۲ همه روزه ۵:۰۵ ۱۳:۱۵
تهران مشهد ۴ پردیس رجا ۳۷۴ همه روزه ۵:۲۰ ۱۳:۳۰
تهران مشهد ۴ پردیس رجا ۳۷۶ همه روزه ۵:۳۵ ۱۳:۴۵
تهران مشهد ۴ چهار تخته غزال بنیاد ۳۶۲ همه روزه ۷:۵۰ ۱۷:۵۵
تهران مشهد ۴ صبا اتوبوسی رجا ۳۱۸ همه روزه ۸:۵۵ ۲۱:۲۰
تهران مشهد ۳ طوس رجا ۳۳۴ همه روزه ۱۲:۵۵ ۲۳:۳۵
تهران مشهد ۳ شهاب رجا ۳۳۴ همه روزه ۱۲:۵۵ ۲۳:۳۵
تهران مشهد ۴ پرستو بنیاد ۳۱۶ همه روزه ۱۳:۲۰ ۲۳:۵۰
تهران مشهد ۴ پلور بنیاد ۳۱۶ همه روزه ۱۳:۲۰ ۲۳:۵۰
تهران مشهد ۳ پارسی رجا ۳۷۰ یکروز در میان ۱۴:۰۰ ۰:۱۰
تهران مشهد ۳ الوند رجا ۳۷۰ یکروز در میان ۱۴:۰۰ ۰:۱۰
تهران مشهد ۳ کویر جوپار ۳۳۰ همه روزه ۱۴:۴۰ ۱:۱۰
تهران مشهد ۳ ماهان جوپار ۳۳۰ همه روزه ۱۴:۴۰ ۱:۱۰
تهران مشهد ۳ پارسی مهتاب سیر جم ۳۵۰ همه روزه ۱۴:۲۰ ۰:۳۰
تهران مشهد ۴ صبا اتوبوسی رجا ۳۸۰ همه روزه ۱۶:۰۰ ۲:۱۵
تهران مشهد ۴ غزال بنیاد ۳۴۰ همه روزه ۱۶:۵۵ ۳:۰۵
تهران مشهد ۳ اپتیما ریل سیر کوثر ۳۴۲ یک روز در میان ۱۷:۳۵ ۳:۵۵
تهران مشهد ۴ سیمرغ رجا ۳۳۶ همه روزه ۱۸:۳۰ ۵:۰۵
تهران مشهد ۵ زندگی رجا ۳۲۰ همه روزه ۱۹:۴۵ ۶:۱۵
تهران مشهد ۵ نور نورالرضا ۳۶۶ همه روزه ۲۰:۰۵ ۶:۴۰
تهران مشهد ۵ فدک فدک ۳۴۶ همه روزه ۲۰:۲۵ ۶:۵۵
تهران مشهد ۴ غدیر ریل ترابر سبا ۳۴۸ همه روزه ۲۱:۰۰ ۷:۱۵
تهران مشهد ۴ غزال ریل سیر کوثر ۳۸۶ یکروز در میان ۲۱:۴۰ ۸:۰۰
تهران مشهد ۴ غزال پارس لاریم ۳۸۶ یکروز در میان ۲۱:۴۰ ۸:۰۰
تهران مشهد ۴ سپهر رجا ۳۶۸ یکروز در میان ۲۱:۴۰ ۸:۰۰
تهران مشهد ۴ غزال پارس لاریم ۳۸۴ همه روزه ۲۲:۰۰ ۸:۱۰
تهران مشهد ۴ پرستو بنیاد ۳۵۴ همه روزه ۲۲:۴۵ ۹:۰۵
تهران مشهد ۴ پلور بنیاد ۳۵۴ همه روزه ۲۲:۴۵ ۹:۰۵
تهران مشهد ۴ سبز رجا ۳۳۸ همه روزه ۲۳:۵۵ ۱۰:۰۵
تهران مشهد ۳ کویر جوپار ۳۹۰ همه روزه ۰:۲۰ ۱۰:۳۰
تهران مشهد ۳ ماهان جوپار ۳۹۰ همه روزه ۰:۲۰

در پایان برای خرید بلیط در مسیر قطار تهران مشهد، توصیه می کنیم که حتما بلیط خود را از سابت های فروش بلیط معتبر تهیه کنید تا با مشکلات آتی مواجه نشوید. همچنین توصیه می کنیم که حتما بلیط خود را ۳ تا ۵ روز زوتر تهیه کنید تا فرصت بررسی قیمت ها را داشته باشید و ارزانترین بلیط قطار مشهد را خریداری نمائید.

قیمت بلیط قطار تهران مشهد

همچنین بهتر است که برای خرید بلیط در روزهای نزدیک به تعطیلی های خاص، حتی تا ۲۰ روز زودتر هم اقدام کنید تا با افزایش قیمت و یا اتمام موجودی بلیط ها مواجه نشوید.

برچسب : سفر با قطار

نظرات