قطار نورالرضا ، امکانات و خدمات + عکس و قیمت

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا یکی دیگر از شرکت های فعال در حوزه خدمات قطاری کشور است که سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را با راه آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و همچنین به انعقاد قرارداد با نمایندگی های شرکت قطاری رجا پرداخته است. قطار نورالرضا با استفاده از فناوری های روز دنیا و بهره بردن از امکانات مناسب و بروزرسانی های همیشگی، یکی از جوان ترین شرکت های ریلی کشور است و قطار و واگن های جدید و بروزی دارد.

در این مقاله از صفر تا صد امکانات و خدمات قطار نور الرضا را به شما میگوییم تا دیگر با خیال راحت به سفر با قطارهای این شرکت معتبر بروید.

قطار نورالرضا VIP، یکی از بهترین قطارهای مسافربری ایران

همانطور که گفته شد شرکت ریلی نورالرضا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است و به منطور بهره برداری از خطوط ریلی کشور و واگن های مسافری، تحت نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند. بر اساس قرارداد بین شرکت نورالرضا و راه آهن ایران؛ تعداد ۶۴ واگن مسافری لوکس به این شرکت تحویل داده شد؛ که ۵۴ عدد از آنها مسافری و ۴ تخت است، ۵ واگن رستوران و ۵ دستگاه مولد دارد.

قطار نور الرضا VIP تهران مشهد

شرکت قطار نورالرضا را باید یکی از شرکت های ریلی لوکس کشور در نظر گرفت؛ چرا که نورالرضا تنها شرکتی است که بدون واسطه اقدام به خرید واگن های سازندگان خارجی کرده است. واگن های مورد استفاده در شرکت ریلی نورالرضا محصول کشور چین هستند اما با الگو قرار دادن مدل ها و تجهیزات اروپایی به استفاده ازسیستم ترمز شرکت کنور آلمان، سیستم تهویه شرکت فیولی آلمان، چرخ و محور شرکت لوچینی ایتالیا پرداخته است.

سیستم درب های انتهائی و کناری و سیستم های صوتی و تصویری برند های معتبر اروپایی و همچنین ۸۵% تجهیزات الکتریکال برندهای ژاپنی و اروپایی نیز با رعایت استاندارد های بین المللی UIC، در طراحی واگن ها مورد استفاده بوده است.

با استفاده از تمامی این امکانات، تجربه خرید بلیط قطار نورالرضا تهران مشهد و سفر در مسیر های ریلی، می تواند بدست دهنده تجربه ای لذت بخش، آسوده و ایمن را برای شما فراهم کند. همچنین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، قطار نورالرضا را به عنوان اولین قطار گردشگری ایرانی انتخاب نمود. چندی پیش دور سوم سفرهای گردشگری با قطارهای نور در مسیرهای مشهد، کرمان، اصفهان، شیراز و یزد انجام شدو بر اساس نظرسنجی انجام شده؛ مسافران از نحوه خدمت رسانی رضایت کامل داشتند.

عکس های قطار نورالرضا

به درخواست مسافران عزیز، قصد داریم همه تصاویر قطار نور الرضا که از کیفیت بالایی برخوردار هستند را در این بخش قرار دهیم. خوب است قبل از سفر نگاهی به طراحی کوپه ها، راهرو و طراحی بیرونی قطارهای نگاهی بیاندازید تا بعد از خرید بلیط قطار، از ورود به این قطار شگفتی شما را فرا نگیرد.

امکانات قطار نور VIP

علاوه بر امکانات بیان شده در قبل، شرکت قطار نورالرضا؛ تحت نظر شرکت حمل و نقل ریلی رجا؛ اقدام به استفاده از برخی تجیهرات در قطارهای خود کرده است تا رتبه خود را در زمره بهترین قطار های ایران همواره حفظ کند. از جمله ویژگی های خاصی که در قطارهای نورالرضا وجود دارد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سیستم تهویه مطبوع: استفاده ازسیستم تهویه مطبوع شرکت FAIVELEY آلمان که از برند های معتبر اروپایی در زمینه سیستم های تهویه است. طراحی این سیستم براساس شرایط محیطی بین ۲۵ تا ۵۰ درجه سانتیگراد و شرایط داخلی در تابستان ۲۲ درجه سانتیگراد؛ قابلیت تنظیم دارد.
  • سیستم ترمزهای بروز: سیستم ترمز واگن ها از نوع KNORR  آلمان است و با داشتن ۳ دیسک ترمز بر روی هر محور و سیستم EP یا هماهنگی ترمز واگن ها؛ برای سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت؛ ضریب اطمینان ایمنی بالاتری را نسبت به واگن هایی که ۲ دیسک روی هر محور دارند.
  • عایق صوتی و حرارتی: هر واگن دارای دو درب کشویی الکتروپناماتیکی در یک سمت می باشد. درب ها و کلیه مکانیزم های کنترلی از کمپانی IFE آلمان تامین گردیده است. تمامی الزامات موجود در استاندارد UIC_560 نیز در تولید آنها رعایت گردیده و همچنین درب های بین واگن ها نیز الکتروپناماتیکی و دارای حفاظت در مقابل وجود شیشه بین درب ها است.
قطار نورالرضا

قطار نورالرضا در مسیر های تهران به مشهد و اصفهان به مشهد؛ و در مسیر بالعکس بصورت همه روزه در حال تردد است. همچنین این قطار در مسیر تهران به شیراز و بالعکس نیز انجام می گیرد که بصورت یک روز در میان است.

خدمات قطار نور الرضا اصفهان مشهد و دیگر مسیرهای قطاری

قضاوت را به عهده خودتان میگذاریم. برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید، باید خدمات قطار نور را بشناسید. کوپه های قطار نوالرضا همگی  نفره می باشند که صندلی در پایین و دو تخت در بالا برای استراحت مسافرین در نظر گرفته شده است. طراحی واگن های بدین صورت است که بین صندلی ها میز های کوچکی قرار داده شده است که قابلیت جمع شوندگی دارند و صندلی ها تبدیل به تخت می شوند.

قطار نورالرضا برای جلب رضایت مشتریان و تبدیل قطارهای خود به یکی از بهترین قطار های ایران از مواد مرغوبی برای طراحی داخل واگن ها بهره برده است و برای مثال الیاف به کار رفته در صندلی ها از پارچه هایی مرغوب و با کیفیت است. همچنین فوم هایی که برای صندلی ها به کار گرفته شده است ضد آتش هستند.

در کوپه های قطار نور اصفهان مشهد همچنین دو عدد نمایشگر LCD به عنوان سیستم صوتی و تصویری وجود دارد. سطل زباله، رخت آویز، نردبان، و دو عدد پیجر برای فراخواندن مهمانداران نیز وجود دارد. سیستم روشنایی عمومی، چراغ مطالعه و چراغ خواب از دیگر امکانات داخل کوپه مسافری قطار های نورالرضا می باشد.

از دیگر ویژگی ها و امکانات موجود در واگن های این شرکت می توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  • طراحی مدرن کوپه ها
  • وجود ۴ کانال صوتی تصویری و قابلیت تنظیم توسط مسافر از داخل کوپه  و وجود هدفون به تعداد مسافرین در کوپه ها.
  • سیستم تهویه مطبوع قابل تنظیم توسط مسافرین
  • عایق بندی مناسب صوتی و حرارتی بدنه واگن ها.
  • وجود ۲ دستگاه سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی بصورت مجزا در هر واگن.
امکانات قطار نورالرضا

همچنین یکی از اقدامات جالب توجه شرکت نورالرضا، اختصاص یک واگن جداگانه برای بانوان و اولین بار در کشور بود. در حقیقت قطار نورالرضا اولین شرکت حمل و نقل ریلی است که یک واگن را به بانوان اختصاص داده است. بانوانی که تنها سفر می‌ کنند می‌ توانند برای آسایش بیشتر با این واگن ویژه سفر کنند.

قطار نورالرضا همچنین دارای یک قطار VIP نیز هست که تجهیزات و امکانات متفاوت تری در مقایسه با دیگر قطارها دارد. همچنین با برنامه ریزی های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا؛ اولین قطار عروس در کشور نیز راه اندازی شد.

دلیل انتخاب قطار نور از طرف نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها به عنوان قطار عروس امکانات ویژه و امنیت بالای این قطار بود که در آینده نزدیک نیز این برنامه ها ادامه خواهد داشت. از جمله امکانات موجود در قطار های نورالرضا می توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  • بسته پذیرایی
  • چای
  • آب معدنی
  • روزنامه
  • مانیتور در کوپه
  • لوازم خواب
  • بروشور اطلاعاتی در مورد قطار
  • ارائه کتاب جهت مطالعه مسافران
  • ماکروفر در سالن
  • مجهز به سیستم صوتی اطلاع رسانی توسظ مهماندار
  • مجهز به پیجر احضار مهمانداز
  • ارائه هدفون در صورت درخواست مسافر
  • پخش موزیک در صورت تمایل مسافر
  • ویلچر
  • توالت فرنگی در سالن
  • توالت فرنگی سیار

به منظور رفاه حال شما مخاطبین عزیز در سایت سامتیک، امکان خرید و رزرو بلیط اینترنتی قرار داده شده است. همچنین امکان استرداد آنلاین بلیط قطار نیز برای کنسلی بلیط های خریداری شده وجود دارد.

قطار نورالرضا اصفهان مشهد

قیمت بلیط قطارهای نور الرضا VIP

خوشبختانه این همه امکانات و خدماتی که مهمانداران و خود قطار در اختیار شما قرار میدهد، با قیمت کمی به حقیقت میپیوندد. طبق بررسی های سامتیک، مسیرهای پرفروشی همچون قطار نور الرضا تهران شیراز، شیراز و اصفهان قیمتی زیر ۱۰۰ هزار تومان دارند. البته در برخی مواقع این هزینه تا ۱۵۰ هزار تومان هم افزایش می‌یابد که بسیار نادر است. پس اگر بخواهیم در مورد قیمت قطارهای نور یک نتیجه کلی بگیریم، میتوانیم بگوییم که نرخ بلیط این قطار مسافربری در حد متوسط قرار دارد.

خرید بلیط قطار نور

حالا که همه چیز را در مورد قطار نور و امکانات آن به شما گفتیم، نوبت به این میرسد که تصمیم نهایی را بگیرید. مهم ترین نکته در خرید بلیط قطار این است که مسیرهای پرسفری همچون تهران به مشهد، تهران شیراز و تهران اصفهان همگی جزو مسیرهای قطار نور است. پس اگر قصد سفر به یکی از این شهرها را دارید، میتوانید بعد از مراجعه به پنل جستجو و انتخاب مبدا و مقصد و تاریخ سفر، در نکته آخر اینکه سایت های زیادی وجود دارند تا شما بتوانید از آن ها بلیط تهیه کنید. امکان خرید بهترین بلیط تنها با تحقیق و جستجو وجود دارد؛ بنابراین گول تبلیغات دروغ و غیرواقعی سایت های کلاهبردار را نخورید.

برنامه حرکت قطارهای نورالرضا (رفت و برگشت) + جدول

قطارهای نورالرضا در بسیاری از مسیرهای قطاری مهم کشور همچون مسیر قطار تهران مشهد، مسیر قطار اصفهان مشهد، کرج مشهد و تهران شیراز فعال است. در صورت تمایل می توانید در ادامه مطلب برنامه حرکت و قطارهای فعال در این مسیرها را بخوانید.

۱- قطار نورالرضا تهران مشهد

مسیر راه آهن تهران مشهد از اولین مسیرهایی بود که قطارهای نورالرضا در آن شروع به فعالیت کرد. در این مسیر قطار ۴ تخته لوکس نور مشغول خدمات رسانی به مسافران است. قطار نورالرضا تهران مشهد همه روزه و در ساعت ۲۰:۰۵ دقیقه شب از مبدا مسیر در تهران حرکت می کند و در ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح به مشهد می رسد.

همچنین این قطار در مسیر برگشت نیز همه روزه از شهر مقصد (مشهد) در ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه راه افتاده و در ساعت ۶:۰۵ دقیقه صبح روز بعد به شهر مبدا (تهران) می رسد. برای خرید بلیط قطار نورالرضا تهران مشهد می توانید از طریق وبسایت سامتیک نسبت به رزرو آنلاین بلیط خود اقدام کنید.

۲- قطار نورالرضا اصفهان مشهد

یکی دیگر از مسیرهای قطاری پراهمیتی که قطارهای نورالرضا در آن فعالیت می کند. قطار ۴ تخته لوکس نور به صورت روز در میان در مبدا و مقصد مسیر حرکت می کنند، اما در آن روزهای مشخص به جای یک قطار دو قطار حرکت می کند.

اولین قطار اصفهان مشهد در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه از اصفهان حرکت کرده و در ساعت ۹:۵۰ دقیقه صبح روز بعد به شهر مقصد یعنی مشهد می رسد. این قطار در مسیر برگشت نیز از ساعت ۱۵:۲۵ دقیقه در مشهد حرکت کرده و در ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح روز بعد به شهر مبدا خود یعنی اصفهان می رسد.

قطار نورالرضا اصفهان مشهد

دومین قطار نورالرضا در مسیر اصفهان مشهد نیز در ساعت ۱۷:۵۵ دقیقه از شهر اصفهان حرکت می کند و در ساعت ۱۱:۵۵ به مقصد (مشهد) می رسد. قطار دوم نورالرضا در مسیر برگشت خود در ساعت ۱۷ عصر از مشهد حرکت خود را شروع کرده و در ساعت ۱۱:۰۵ دقیقه به اصفهان می رسد. برای خرید بلیط قطار نورالرضا اصفهان مشهد می توانید از طریق وبسایت سامتیک بلیط خود را رزرو کنید.

۳- قطار نورالرضا کرج مشهد

در این مسیر نیز قطارهای ۴ تخته لوکس نور فعال هستند. در مسیر قطار نورالرضا کرج مشهد، قطارها به صورت یک روز در میان فعالیت می کند و در هر کدام از این روزها تنها یک قطار از ایستگاه مبدا در شهر کرج حرکت کرده و به عازم مشهد می شود.

این قطار در ساعت ۲۳:۲۰ دقیقه از کرج حرکت کرده و در ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه صبح روز بعد به شهر مشهد می رسد. در مسیر برگشت هم قطار در ساعت ۱۸:۰۵ دقیقه ایستگاه قطار مشهد را ترک کرده و در ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح روز بعد به شهر مبدا یعنی کرج می رسد.

۴- قطار نورالرضا تهران شیراز

مسیر قطاری تهران شیراز یکی از مهمترین مسیرهای قطاری کشور است و قطارهای شرکت نورالرضا نیز در این مسیر فعالیت می کنند. در این مسیر هم می توانید از قطار چهار تخته لوکس نور استفاده کنید. قطار ذکر شده به صورت یک روز در میان در این مسیر فعال است.برنامه حرکت واگن ها در مسیر قطار نورالرضا تهران شیراز بدین صورت است که هرروز در ساعت ۱۶:۱۰ دقیقه، قطار حرکت می کند و با طی کردن مسیری ۹ ساعته در ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح روز بعد به شهر شیراز می رسد. در مسیر برگشت نیز این قطار در ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه ایستگاه راه آهن شیراز را ترک کرده و در ساعت ۸:۱۰ دقیقه صبح روز بعد به مقصد می رسد.

قطار نورالرضا خوبه؟

برنامه حرکت قطارهای نورالرضا

برای اینکه دید بهتری نسبت به برنامه زمانی حرکت قطارهای نورالرضا داشته باشید جدول زیر را برای شما مخاطبین سامتیک ایجاد کرده ایم.

زمانبندی مسیر رفت زمانبندی مسیر برگشت
مسیر حرکت قطار نورالرضا برنامه هفتگی قطارها حرکت از مبدا ورود به مقصد حرکت از مبدا ورود به مقصد
قطار نورالرضا تهران مشهد همه روزه تهران  ۲۰: ۰۵ مشهد ۶:۴۰ مشهد ۱۹:۲۰ تهران ۰۶:۰۵
قطار نورالرضا اصفهان مشهد یک روز در میان اصفهان ۱۵:۳۰ مشهد ۰۹:۵۰ مشهد ۱۵:۲۵ اصفهان ۰۹:۴۵
قطار نورالرضا اصفهان مشهد یک روز در میان اصفهان ۱۷:۵۵ مشهد ۱۱:۵۵ مشهد ۱۷:۰۰ اصفهان ۱۱:۰۵
قطار نورالرضا کرج مشهد یک روز در میان کرج ۲۳:۳۰ مشهد ۱۰:۵۰ مشهد ۱۸:۰۵ کرج ۰۵:۴۵
قطار نورالرضا تهران شیراز یک روز در میان تهران ۱۶:۱۰ شیراز ۰۷:۱۰ شیراز ۱۷:۱۰ شیراز ۰۸:۱۰
برچسب : سفر با قطار

نظرات

با اینکه معروف ترین شرکت ریلی کشور رجا هستش ولی خب همین شرکت نورالرضا هم قطارهای خوبی داره
البته میدونم باید گفت قطار یا واگن، ولی در کل خوبه
من هم تجربه سفر با قطار های رجا رو داشتم و هم نورالرضا،به لحاظ کیفیت خیلی فرقی باهم ندارن

بهترین سفری که تابحال توی مسیر قطار تهران به مشهد داشتم با قطار نورالرضا بوده.
هم خیلی خدمات خوبی داره و هم واگن هاش واقعا تمیزن
بنظرم بهترین قطار برای سفر به مشهد همین قطارهای نورالرضاس

    سلام محمدرضای عزیز
    کاملا حق باشماست. در بین تمام قطار هایی که در مسیر تهران مشهد در حال جابجایی هستند، قطار نورالرضا یکی از بهترین قطار های موجود در این مسیر است.

سلام من ۳ بار از این قطار استفاده کردم و میتونم بگم که خیلی از خدمات و امکانات قطار نور الرضا راضی هستم. ی جورایی بهترین قیمت بلیط قطار رو هم برای مسیر تهران مشهد به من داد. چون تونستم ازشون تخفیف بگیرم.

    ممنون از اینکه تجربه ارزشمند خودتون رو با ما در میان گذاشتین. امیدواریم بتونین باز هم از قطار نور تخفیف بگیرین.

این قطارها بعد از فدک بهترین نوع قطارهایی بودن که توی مسیر تهران به شیراز فعال بودن اما متاسفانه از این ریل خارج شدن انگار!! اطلاعاتی هست که آیا قطار نورالرضا برمیگرده به این مسیر یا نه؟؟

قطار شیراز به تهران را استفاده کردیم و خدمات بسیار خوبی داشت.. واگن واقعا تمیز و از همه مهمتر برخورد پرسنل و اطلاع رسانی عالی بود. مسولیت واگن ۲ در روز ۲۹ بهمن با آقایی بنام سعیدی بود…از ایشان و کلیه پرسنل قطار سپاسگزاریم

    سلام دوست عزیز
    ممنون که نظرتون رو با ما در میان گذاشتید. امیدواریم در آینده هم سفرهای خوبی داشته باشید

باسلام میخوام اسم رییس قطاردرحرکت دیروزساعت ۱۶:۱۰ دقیقه ازتهران به شیرازورودبه شیراز۷:۱۰دقیقه امروزشنبه دهم فروردین.شماره قطار۵۲۴ بود.لطفااسم وشماره تلفن رییس این قطاررومیخوام که دیروزتوی قطاربودن.ممنون.لطفا

    سلام دوست عزیز
    برای این مورد باید با شماره پشتیبانی فروش سامتیک به شماره ۸۴۳۸۴ ارتباط برقرار کنید. ضمنا خوشحال میشیم برای ما از تجربه سفر با قطار نورالرضا توضیح بدید.

روزهای حرکت قطار از شیراز به تهران وساعت حرکت را لطفا بفرمایید .سپاس

    سلام دوست عزیز برای اطلاع از برنامه حرکت قطار تهران شیراز و شیراز تهران لطفا به صفحه قطار تهران شیراز مراجعه کنید.

بنده و پدر و مادرم از سفر با قطار نور از شیراز به تهران خیلی لذت بردیم.
همه چی تمیز ، مرتب ، راس ساعت ، با اطلاع قبلی و عالی برنامه ریزی و اجرا می شد.

ممنون از این همه دقت نظر کارکنان خوب شما