قطار سیمرغ

قطار سیمرغ رجا – امکانات، عکس، قیمت بلیط و خرید بلیط قطار ۴ تخته سیمرغ

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

حس خوب سوار شدن بر قطار را در ذهنتان تداعی کنید. قطعا سفر با قطار، ایمن ترین گزینه ممکن است. اما آیا می توانید بر روی قطار به عنوان آرامش بخش ترین وسیله سفر نیز حساب کنید؟ بله، با قطار سیمرغ رجا می توانید. این قطار به دلیل بهره گیری از عایق مناسب و برخورداری از پنجره های دوجداره از آرامش و صدای بسیار کمی برخوردار است. البته این مورد تنها ویژگی قطار سیمرغ نیست. پیش از اینکه به خدمات و امکانات قطار سیمرغ بپردازیم لازم است کمی در مورد شرکت ارائه دهنده این خدمات و امکانات بدانیم.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا که مخفف راه آهن جمهوری اسلامی است در سال ۱۳۷۶ تاسیس شد. این شرکت را می توان قدیمی ترین شرکت ریلی ایران به حساب آورد. با افزایش جمعیت و احساس نیاز به افزایش قدرت ناوگان حمل و نقل ریلی سهام این شرکت که یک شرکت دولتی محسوب می شد واگذار شد و در طول سال ها این شرکت به توسعه و رشد خود ادامه داده است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و با چندین نوع قطار (لوکس تا اقتصادی) به مسافران خدمت رسانی می کنند.

معرفی قطار سیمرغ رجا

قطار سیمرغ یک قطار کوپه ای ۴ تخته محسوب می شود. در هر واگن این قطار ۸ کوپه قرار دارد. در هر واگن یک مهماندار اختصاصی وجود دارد. در صورت نیاز به چیزی یا وجود مشکلی می توانید از طریق آیفون داخل کوپه ها مهماندار را احضار کنید. هر کدام از کوپه های قطار سیمرغ مجهز به سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی تصویری (با قابلیت دریافت شبکه های تلویزیونی) و پریزهای برق هستند. همچنین همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم به دلیل بهره گیری از بدنه دولایه عایق و پنجره های دوجداره در ساخت این قطار، می توانید سفری آرامی را تجربه کنید. بدنه های این قطار عایق سرما و گرما نیز هستند. ۲ عدد سرویس بهداشتی هم در دو طرف هر واگن قرار دارد. این سرویس های بهداشتی مجهز به هر دو سرویس فرنگی و ایرانی هستند.

معرفی قطار سیمرغ رجا و امکانات و خدمات آن

ویژگی ها و امکانات قطار ۴ ستاره سیمرغ

کوپه های قطار سیمرغ از نظر نظافت و بهداشت در رده بسیار خوبی قرار دارند و حتی طراحی منحصر به فرد داخل کوپه ها به جذابیت این قطار افزوده است. کیفیت صندلی ها و تخت ها نیز در رده بسیار خوبی قرار دارد، به طوریکه از این نظر می توان این قطار را در رده دوم قطارهای رجا قرار داد.

در صورت تمایل می توانید از قسمت رستوران قطار سیمرغ انواع نوشیدنی و تنقلات را تهیه کنید. ساعت فعالیت رستوران این قطار از ساعت ۷ صبح تا ۲۳ است. همچنین با پرداخت هزینه اضافی امکان استفاده از تجهیزات سرگرمی همچون پلی استیشن نیز وجود دارد. کتابخانه نیز از دیگر امکانات این قطار است.

در صورت نیاز به امکاناتی همچون جعبه کمک های اولیه و ویلچر نیز می توانید آن را با مهماندار واگن خود در میان بگذارید.

خرید بلیط قطار سیمرغ

وبسایت سامتیک این امکان را فراهم کرده است که در کوتاهترین زمان و به آسان ترین روش ممکن بتوانید بلیط قطار مورد نظر خود را سفارش دهید. خرید بلیط قطار سیمرغ نیز در حال حاضر در این وبسایت امکان پذیر است. شما می توانید این قطار را در دو مدل با پذیرایی و بدون پذیرایی سفارش دهید که قیمت این دو با یکدیگر متفاوت است.

خرید بلیط قطار سیمرغ

در حال حاضر این قطار در مسیرهای ریلی تهران – مشهد و بالعکس، تهران – شیراز و بالعکس، تهران – بندرعباس و بالعکس و تهران – یزد و بالعکس موجود است و قیمت قطار سیمرغ در هرکدام از این مسیرها ممکن است کمی متفاوت باشند.

قطار سیمرغ تهران مشهد و بالعکس

در وبسایت سامتیک می توانید با انتخاب مبدا و مقصد مسیر خود از قطارهای سیمرغ موجود در مسیر آگاه شوید. این قطار از نظر سرعت در دسته قطارهای معمولی قرار می گیرد و مسیر تهران مشهد را در حدود ۱۲ ساعت طی می کند. همچنین در قسمت خرید بلیط می توانید از ظرفیت باقیمانده هر قطار نیز مطلع شوید. قطار سیمرغ تهران مشهد از نظر خدمات و امکانات یکی از بهترین قطارهای موجود در مسیر ریلی تهران و مشهد و بالعکس است که می توانید با قیمتی به صرفه نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

جالب است بدانید بعد از قطار زندگی، قطار سیمرغ دومین قطار ویژه ی ایران محسوب می شود. همه قطارهای ویژه شرکت رجا در دسته قطارهای ۴ تخته جای می گیرند.

از نظر راحتی، امکانات و خدمات، قطار سیمرغ را می توانیم در فاصله ای بین قطارهای سبز و قطار زندگی بدانیم. قطار زندگی از امکانات و خدمات بهتری نسبت به قطار سیمرغ برخوردار است و البته قیمت آن نیز بسیار بیشتر از قطار سیمرغ است. از طرفی قطار سیمرغ نسبت به قطار سبز امکانات بسیار بهتری دارد و از نظر بهداشت و نو بودن کوپه مسافران نیز درجه ای بالاتر از قطار سبز دارد. قیمت قطار سیمرغ نیز در مقایسه با قیمت قطار سبز کمی بیشتر است.

قطار سیمرغ تهران مشهد و بالعکس

قیمت قطار سیمرغ تهران مشهد

همانطور که گفتیم مواردی همچون مسافت بین دو شهر می توانند تاثیر کمی بر روی قیمت بلیط داشته باشند. برای مثال ممکن است قیمت بلیط قطار سیمرغ مشهد تهران با قیمت بلیط تهران بندرعباس متفاوت باشد. همچنین قطار سیمرغ با پذیرایی و بدون پذیرایی نیز از نظر قیمتی با یکدیگر تفاوت دارند.

قطار سیمرغ تهران یزد

یکی دیگر از مسیرهایی که قطار سیمرغ در آن از فعالیت زیادی برخوردار است، مسیر ریلی تهران یزد است. البته قطار سیمرغ در مسیر بالعکس این مسیر نیز فعالیت دارد. با استفاده از این قطار حدود ۸ ساعت طول می کشد تا به مسیر مورد نظر خود برسید.

نظرات

سلام بر شما خدمات قطار سیمرغ تو چه مسیرهایی هست؟ بنظرتون باید برای رزرو بلیط قطار اول برم توی سایت قطار ببینم چه شهرهایی رو دارن یا یجا بلیط بخرم؟

    درود بر شما، نیازی به مراجعه به سایت قطار سیمرغ نیست. فقط کافیه به سایت های فروش بلیط آنلاین قطار برید تا مسیرهای ریلی برای شما مشخص بشه.

خیلی بهتر میشد اگر دمویی از خدمات این قطارها توی ایستگاه های قطار شهرهایی که مسیرشون هست وجود داشت که مسافر بتونه از نزدیک خدمات یک واگن قطار رو ببینه و بعد خرید کنه! ما بلیط رو میخریم وقتی میریم ایستگاه تازه میفهمیم بلیط خوبی خریدیم یا اشتباه کردیم! بازم خوبه شما این اطلاعات رو گذاشتین ممنون

    سلام دوست عزیز
    بله اگر چنین امکانی اضافه بشه می تونید پیش از سفر نسبت به بلیط مد نظر خودتون مطمئن بشید. البته به همین دلیل هست که ما در سامتیک تلاش کردیم برای اولین بار در ایران در مورد قطارهای ایران توضیح بدیم و هر کدوم رو به طور کامل معرفی کنیم.

سلام خدمت شما ببحشید یه سوال دارم من فردا عازم مشهد با قطار شما هستم ببخشید قطار شما تلویزیوناش فلش میخوره

    سلام دوست عزیز
    اول از همه باید خدمتتون عرض کنم قطارها تحت مالکیت سامتیک نیستند و ما تنها فروشنده بلیط این قطارها هستیم. در مورد قابلیت اتصال فلش هم پیشنهاد میکنم این سوال رو از بخش پشتیبانی که در بالای سایت سامتیک ذکر شده مشاهده کنید. ممنون