امکانات قطار غدیر

معرفی قطار غدیر، امن ترین قطار کوپه ای کشور

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شرکت ریل ترابر سبا از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را در راستای خدمت رسانی به مسافرانش شروع کرده است، این شرکت در ابتدا با راه اندازی قطارهای ۴ تخته و اتوبوسی نگین توانست نظر مسافران خود را جلب کند.

ریل ترابر سبا با خرید واگن های بسیار با کیفیت، امن و گران قیمت اقدام به ساخت و راه اندازی قطارهایی با نام تجاری (غدیر) کرد که در حال حاضر جزء یکی از پر طرفدارترین قطارها به حساب می آید.

قطار های غدیر که به امن ترین قطار های کوپه ای معروف هستند، ویژگی های جالب توجهی دارند که باعث شده مسافرانی که همیشه طرفدار هواپیما بوده اند خرید بلیط قطار را نیز جزو گزینه های سفرشان داشته باشند. در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد این مدل از قطارهای ناوگان ریلی کشور میپردازیم.

قطار غدیر

این محصول شرکت ریل ترابر سبا که حاصل تولید ملی متخصصین ایرانی می باشد، دارای ویژگی های قابل توجه زیادی است. قطار غدیر در مقایسه با قیمت مناسبی که برای بلیط آن در نظر گرفته شده می تواند گزینه ایده آلی برای سفر بین شهری باشد! وقت را تلف نمیکنیم و به معرفی ویژگی های قطار پنج ستاره غدیر میپردازیم.

امن ترین قطار لوکس کشور

قطار ۴ ستاره غدیر

لیست زیر مهمترین خدمات و امکانات قطارهای کوپه ای چهارنفره غدیر را عنوان کرده است :

  • امکان رزرو کوپه های ۴ نفره در بست!
  • داشتن سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برخورداری از سیستم Bombarier آلمان که باعث می شود کمترین لرزشی در طول سفر خاطر مسافر را به هم نریزد.
  • برخورداری از سیستم ترمز  Anti-Skidیا ضد قفل و لغزش در هنگام ترمز کردن قطار
  • امکانات بهداشتی مناسب در سرویس های بهداشتی
  • دارا بودن سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی
  • بهره گیری از سیستم پیشرفته Plc توسط مانیتورینگ دائمی و کنترل سیستم برق ضمن افزایش ایمنی با بازدهی بهتر سیستم تهویه فضایی برای ایجاد دمای متناسب و ایده آل
  • ضد آتش بودن قطار به دلیل استفاده از مواد ضد حریق و خود خاموش کننده در بدنه واگن ها
  • درب های اتوماتیک لمسی برای سهولت در عبور بین واگنی مسافران
  • برخورداری از سیستم تنظیم دمای دلخواد برای هر واگن به صورت مستقل
  • دارا بودن سیستم های صوتی و تصویری برای نمایش فیلم و موسیقی برای هر واگن به صورت جداگانه
  • امکان تهیه باکیفیت ترین غذاهای سرد و گرم
  • برخورداری از محفظه نگهداری از مواد خوراکی برای جلوگیری از فاسد شدنشان در طول سفر
  • سرو انواع نوشیدنی و تنقلات
  • عدم تاخیر های غیر موجه در زمان حرکت قطارها

مزایا و امکانات قطار غدیر

کوپه های دربست قطارهای غدیر دارای امکانات خوبی می باشند، به گونه ای که مسافر احساس می کند چند ساعتی را مهمان یک هتل است تا قطار مسافر بری! مسافر در طول مسیر هیچ صدای مزاحمی نخواهد شنید و لرزش هایی ناشی از حرکت قطار را به هیچ وجه حس نخواهد کرد. حضور مهمانداران حرفه ای در طول مسیر نیز باعث می شود مسافر در طول مسیر رضایت کافی داشته باشد و تجربه خوبی از سفر با قطار و دریافت خدمات مسافرتی به خاطر بسپارد.

خدمات و پذیرایی قطار پنج ستاره غدیر

قیمت بلیط قطار غدیر

قیمت خرید بلیط همیشه برای مسافران نکته قابل توجهی بوده است، اما زیاد نگران قیمت بلیط نباشید، چرا که قطارهای غدیر به نسبت امکانات رفاهی زیادشان قیمت بسیار مناسبی دارند. هزینه بلیط قطارهای غدیر با قطارهای مشابه قابل مقایسه نیست. قیمت بلیط قطار غدیر vip هم فاصله خیلی زیادی با بلیط های معمولی ندارد.

مسیر حرکت قطارهای غدیر

قطار های غدیر ۳ مسیر متفاوت و به صورت رفت و برگشت را پوشش می دهند که در جدول ذیل به اختصار به آن خواهیم پرداخت.

زمان حرکت قطار طول مسیر مسیر نام شهر
هر روز ۱۱ساعت رفت و برگشت تهران-مشهد
هر روز ۷ساعت رفت و برگشت تهران-یزد
یک روز درمیان ۱۲ساعت رفت و برگشت اصفهان-مشهد

شما می توانید با توجه به مسیر مورد نظرتان نسبت به خرید بلیط قطار غدیر اقدام کنید. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که با توجه به قیمت نسبتاً مناسب این قطارها، برای داشتن بلیط در زمان دلخواهتان سریعتر اقدام نمایید. بخصوص در مسیرهای پر ترددی همچون تهران مشهد یا قطار غدیر اصفهان مشهد بلیط ها بسیار سریع به فروش می رسد.

مسیر تهران مشهد با قطار چهار ستاره غدیر

سفر به مشهد به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) همیشه پر مسافر بوده و هست. به ویژه زمان هایی که نزدیک به مناسبت های مذهبی باشیم سیل عظیمی از مسافران خواهان سفر به مشهد خواهند بود. در این بازه زمانی بیشتر مسافران به دنبال بهترین راه برای سفر به مشهد هستند. آمارها نشان می دهند که مردم بیشتر سفر با قطار را برای مشهد ترجیح می دهند. شاید به دلیل هزینه پایین تر قطار نسبت به بلیط های هواپیما باشد و شاید هم سفر کردن با قطار و لذت سلام کردن به امام رضا (ع) از پنجره های قطار برای برخی ها لذت بخش تر باشد.

قطار غدیر تهران مشهد در حدود ۱۱ ساعت شما را به مقصد می رساند و این زمان برابر با قطارهای سریع السیر پردیس است. در واقع مسیر ۱۲ ساعته تهران مشهد با این قطار در ۱۱ ساعت طی می شود. همچنین امکانات ویژه قطارهای لوکس غدیر باعث می شود طولانی بودن مسیر را فراموش کنید. اگر با خانواده و یا دوستان خود سفر کنید و یک کوپه دربست از قطارهای غدیر را در اختیار داشته باشید می توانید با خیال راحت و بدون دغدغه از مسیر سفر نیز لذت کافی ببرید!

کوپه قطار غدیر vip

قطار غدیر اصفهان مشهد

درصورتی که قصد سفر از اصفهان به مشهد یا بالعکس را دارید، بهترین گزینه پیش رویتان خرید بلیط قطار غدیر است چرا که در کمتر از ۶ ساعت به مقصد دلخواهتان خواهید رسید. سرعت و امنیت بالای این قطارها باعث می شود در طول مسیر هیچ نگرانی از بابت تاخیر و یا سلامت سفرتان نداشته باشید. فنجان قهوه تان را در دستتان بگیرید و همینطور که در حال خواندن روزنامه تان هستید به پنجره قطار خیره شوید و از دیدن مناظر در طول مسیر لذت ببرید.

کلام آخر

به دو ماه پایان سال نزدیک می شویم و شاید بسیاری از شما به دلیل شرایط کاری و خانوادگی امکان سفر در نوروز را نداشته باشید و در حال برنامه ریزی برای تعطیلات بهمن ماه باشید. تعطیلات کوتاهی که باعث می شود انرژی تازه ای از سر بگیرید و با حال بهتری روزهای انتهایی سال را بگذرانید. پس از الان به فکر برنامه ریزی برای این سفر باشید. پیش از اینکه نظرتان عوض شود؛ هر چه زود تر بلیط قطار سفرتان را رزرو کنید.

برچسب : سفر با قطار

نظرات

عالیه عالی واقعا خسته نباشید

    متشکریم. از دیگر مقالاتمون هم دیدن کنید

معمولا توی معرفی قطارها نوشته میشه که قطارها مجهز به سیستم اینترنت هستن اما درواقع اون اصلا اینترنت نیست بلکه اینترانته که داخلیه و میتونید از مدیا های موجود توی سیستم داخلی خود قطار استفاده کنید. قطار غدیر هم این سیستم رو داره ولی به پای شرکت های فدک و زندگی نمیرسه

با سلام و عرض ادب؛
ضمن تشکر از مسئولین محترم شرکت ریل ترابر سبا، اینجانب دیشب مورخ ۹۸/۰۲/۰۵ به همراه خانواده با قطار درجه یک غدیر از مشهد مقدس به تهران بازگشتم.
بنظرم در حال حاضر این قطار از نظر کیفیت (پذیرایی، احساس آرامش و عدم احساس لرزش و صدای نامناسب در هنگام حرکت، برخورد مناسب کارکنان و مهمانداران و…) در سطح بالایی بوده و همچنین یکی دیگر از ویژگی های این قطار وجود سرویس انتخابی پخش فیلم، کارتون و موسیقی و امکان گزینش موضوع دلخواه جهت کودکان و یا بزرگسالان از بین موارد موجود می باشد که انشاالله امیدوارم در آینده نیز این روال بیش از پیش ادامه یابد.

    سلام دوست محترم
    از اینکه تجربه سفرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
    به اشتراک گذاشتن تجربیات باعث میشه مسافران بتونن با دید بهتری نسبت به خرید بلیط قطار مد نظرشون اقدام کنند.