۱۶۸۶۴۳۱۷-min

شرکت هواپیمایی زاگرس

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شرکت هواپیمایی زاگرس در سال ۱۳۸۴ در منطقه آزاد اروند تاسیس شد و در اولین گام ورود به مجموعه ناوگان هوایی کشور، اقدام به خرید دو فروند هواپیمای توپولوف کرد. در سال ۱۳۸۶ نیز با افزودن دو فروند هواپیما مک دانل داگلاس MD در راستای گسترش و بهبود اوضاع خود نقش موثرتری ایفا کرد. در ادامه با معرفی کامل شرکت هواپیمایی زاگرس با ما همراه باشید.

معرفی شرکت هواپیمایی زاگرس

در عرصه خدمات هوایی شرکت های هواپیمایی و هواپیماهای بسیاری در کشور درحال فعالیت هستند. تاریخچه آغاز صنعت هوایی در ایران به دوره احمدشاه قاجار باز می گردد و به لطف پیشرفت های روزافزون، دیگر در مرحله ثبات و بلوغ خود قرار دارد. در کشور شرکت های هواپیمایی بسیاری در حال ارائه خدمات به مسافران هستند و یکی از ایرلاین های خوشنام در عرصه خدمات هوایی کشور، شرکت هواپیمایی زاگرس است.

شرکت هواپیمایی زاگرس

تاریخچه هواپیمایی زاگرس

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، شرکت هواپیمایی زاگرس در سال ۱۳۸۴ به مجموعه هوایی ایران اضافه شد و برخلاف حضور تازه وارد و کوتاه خود به این عرصه، به زودی موفقیت های بسیاری را از آن خود کرد. اولین هواپیماهای ورودی به این مموعه توپولوف های روسی بودند، که البته در سال های گذشته از بخش فعال و سرویس دهنده حذف شده و هواپیماهای جدید به مجموعه اضافه شده است.

شرکت هواپیمایی زاگرس در مدتی بسیار کوتاه توانست موفق به اخذ گواهینامه های Part 145 و Part M، در بخش مهندسی تعمیرات هواپیمایی و ساخت کترینگ های مجهز شود. شرکت زاگرس در راستای بهبود و پیشرفت های فعالیتی خود، به استفاده از نیروهایی مجرب و آموزش دیده روی آورد، و همچنین با استفاده از استانداردهای کیفی و ایمنی بین المللی در کادر پروازی خود، رضایت عموم مخاطبین را به دست آورد.

مالک هواپیمایی زاگرس

ناوگان هواپیمایی زاگرس، چه هواپیماهایی در ایرلاین زاگرس فعالیت دارند؟

اولین هواپیماهایی که در شرکت هواپیمایی زاگرس اقدام به ارائه خدمات مسافری و باربری کردند، هواپیماهای توپولوف بودند. توپولوف های روس تبار در سال ۱۳۸۴؛ همزمان با احداث شرکت، به ناوگان هوایی پیوستند. در سال ۱۳۸۶ نیز هواپیماهای جدید مک دانل داگلاس یا MD به این مجموعه پیوست و رنگ تازه ای به خدمات این ایرلاین بخشید.

درحال حاضر در ناوگان هوایی زاگرس ۱۸ فروند هواپیما در حال ارائه خدمات به مسافران هستند و امکان خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی را در اختیار مخاطبین قرار داده اند. در این ناوگان هوایی نام دو برند معتبر هواپیمایی به چشم میخورد، هواپیماهای ایرباس و مک دانل داگلاس٫ البته این شرکت هواپیماهای خود را به همین تعداد محدود نکرده است و در سال های اخیر سفارش ۱۰ عدد هواپیمای دیگر را هم در دستور کار قرار داده است. در ادامه لیست کاملی از هواپیماهای موجود در ناوگان هواپیمایی زاگرس برای شما آورده ایم:

ناوگان هواپیمایی 
هواپیما تعداد نوع صندلی و کلاس پروازی
J Y مجموع
ایرباس ۲۱۱–۳۲۰ ۲ ۱۸۰ ۱۸۰
ایرباس ۲۱۴–۳۲۰ ۱ ۱۶۵ ۱۶۵
ایرباس ۲۱۲–۳۲۰ ۴ ۸ ۱۵۶ ۱۶۴
ایرباس ۳۱۹ ۱ ۱۴۲ ۱۴۲
ایرباس ۳۲۱ ۲ ۱۹۳ ۱۹۳
مک‌دانل داگلاس ام‌دی۸۳ ۴ ۱۶۵
مک‌دانل داگلاس ام‌دی-۸۲ ۶ ۱۶۵ ۱۶۵
مجموع ۲۰

با استفاده از چنین هواپیماهایی ظرفیت پذیرش کلی مسافران در شرکت هواپیمایی زاگرس در حدود ۳۴۰۰ نفر است و در بیشتر مقاصد پروازی داخلی و خارجی درحال خدمت رسانی است. همچنین بر اساس اطلاعات موجود، هواپیمایی زاگرس با رشدی ۳۵ درصدی در ارائه خدمات پروازی داخلی و بین المللی، و همچنین رشدی ۷۵ درصدی در پذیرش مسافران رکورد بسیار خوبی برای خود به ثبت رسانده است.

گفته می شود که هواپیمایی زاگرس در یک سال گذشته موفق به ارائه خدمات به بیش از ۴ میلیون مسافر شده است. در ادامه با بررسی مسیرهای پروازی شرکت هواپیمایی زاگرس با ما همراه باشید.

مسیرهای داخلی هواپیمایی زاگرس

همانطور که گفته شد شرکت زاگرس در مدتی کوتاه، موفقیت های بسیاری در زمینه فعالیت های هوایی به دست آورد. همانطور هم که انتظار می رود اولین مسیرهای پروازی شرکت هواپیمایی زاگرس، مقاصد داخلی بودند. خوشبختانه شرکت زاگرس در بیشتر مسیر های داخلی کشور درحال ارائه خدمات است و می توانید به راحتی برای خرید بلیط هواپیما داخلی از شرکت هواپیمایی زاگرس اقدام نمایید.

مقاصد پروازهای داخلی زاگرس

مقاصد پروازهای داخلی زاگرس

از جمله مقاصد پروازی این ایرلاین جوان در آسمان های کشور می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مسیرهای پروازی داخلی هواپیمایی زاگرس
مبدا حرکت مقصد حرکت
تهران فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد
فرودگاه اهواز
فرودگاه بندرعباس
فرودگاه بین المللی کیش
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان
فرودگاه آبادان
فرودگاه ماهشهر
فرودگاه بوشهر
فرودگاه چابهار
مشهد فرودگاه بین المللی مهرآباد
فرودگاه بین المللی تبریز
فرودگاه کرمانشاه
فرودگاه اهواز
فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان
فرودگاه بین المللی قشم
فرودگاه بین المللی کیش
کیش فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان
فرودگاه کرمان
فرودگاه اهواز

مسیر پروازهای خارجی شرکت هواپیمایی زاگرس

اولین مسیر بین المللی که شرکت هواپیمایی زاگرس خدمت رسانی خود را در آن آغاز کرد، مسیر پرواز تهران دمشق بود. در ادامه راه اما این شرکت به همین مسیر اکتفا نکرد و مسیرهای پروازی بین المللی دیگری را نیز به خدمات خود افزود. شرکت هوایی زاگرس درحال حاضر از سه فرودگاه بین المللی داخلی اقدام به ارائه خدمات پروازی بین امللی می کند. اطلاعات کامل مسیرهای پرواز خارجی شرکت زاگرس به شرح زیر است:

مسیرهای پروازی خارجی هواپیمایی زاگرس
مبدا حرکت مقصد حرکت
تهران (فرودگاه بین المللی امام خمینی) فرودگاه بین المللی آتاترک
فرودکاه بین المللی دمشق
فرودگاه بین المللی ازمیر، فرودگاه عدنان مندرس
فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل
فرودگاه بین المللی نجف
مشهد (فرودگاه بین المللی مشهد) فرودگاه بین المللی نجف
فرودگاه بین المللی کویت
اصفهان (فرودگاه بین المللی اصفهان) فرودگاه بین المللی نجف

علاوه بر مسیرهای مذکور، شرکت هواپیمایی زاگرس در نظر دارد تا هم در مقاصد داخی و هم در مقاصد خارجی پرواز های دیگر را افزوده و خدمات مناسبتری را به فعالیت های خود اضافه کند.

کیفیت خدمات شرکت هواپیمایی زاگرس

اطلاعات پرواز هواپیمایی زاگرس

از جمله مهمترین اطلاعاتی که در مورد شرکت هواپیمایی زاگرس باید در نظر داشته باشید، موارد زیر اند:

نام: زاگرس Zagros

کد یاتا: ZV

کد ایکائو: IZG

سایت رسمی: www.zagrosairlines.com

کیفیت هواپیمایی زاگرس

شرکت هواپیمایی زاگرس در آستانه ۱۴ سالگی خود قرار دارد و جز ایرلاین های جوان کشور است، به همین منظور از جدیدترین و پیشرفته ترین خدمات و تکنولوژی ها در فعالیت های خود بهره می برد. همچنین با استفاده از هواپیماهایی مدرن و پیشرفته، کیفیت پروازی بسیار مناسبی را در اختیار مخاطبین خود قرار داده است.

خوشبختانه علاوه بر موارد گفته شده، با استفاده از کادر و نیروهایی آموزش دیده و مجرب، شرکت هواپیمایی زاگرس در بین عموم مردم محبوبیت بسیاری را هم به دست آورده است.

معرفی شرکت هواپیمایی زاگرس

امنیت هواپیمایی زاگرس، بررسی سابقه فعالیت ایرلاین زاگرس

در گذشته در بین هواپیماهای آشیانه زاگرس دو فروند توپولوف روسی نیز مشاهده میشد، هواپیماهایی که سوانح زیادی را در صنعت هوایی کشور رقم زده اند. اما خوشبختانه با برکناری این دو هواپیما و جایگزینی شان با برند های معروف و پیشرفته ای مانند ایرباس، امنیت هوایی شرکت زاگرس در حد مطلوبی قرار گرفته است.

هواپیماهای ایرباس ۳۲۰، ۳۲۱ و ۳۱۹ که درحال حاضر در ناوگان هوایی زاگرس قرار دارند، همگی از جمله هواپیماهای با کیفیت در دنیا هستند و از تکنولوژی های مدرن روز بهره می برند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید نگاهی به مقاله امنیت پروازی چیست؟ بیاندازید.

قیمت پروازهای داخلی زاگرس

جدول نرخ پروازهای داخلی هواپیمایی زاگرس براساس آخرین مصوبه برای بلیط های سیستمی

مبدا مقصد حداقل قیمت حداکثر قیمت
تهران کرمان 1,920,000 ریال 7,384,000 ریال
تهران کیش 1,209,000 ریال 8,907,000 ریال
تهران مشهد 1,294,000 ریال 7,684,000 ریال
تهران یزد 1,523,000 ریال 6,526,000 ریال
اصفهان کیش 1,556,000 ریال 7,946,000 ریال
اهواز کیش 1,556,000 ریال 8,466,000 ریال
مشهد اصفهان 1,584,000 ریال 7,950,000 ریال
مشهد شیراز 1,788,000 ریال 8,300,000 ریال
مشهد کیش 1,760,000 ریال 8,900,000 ریال
تهران اهواز 1,027,200 ریال 6,964,000 ریال
تهران آبادان 1,387,200 ریال 7,648,000 ریال
تهران بندرعباس 1,590,400 ریال 8,762,000 ریال
تهران بوشهر 1,472,000 ریال 7,912,000 ریال
تهران چابهار 1,820,000 ریال 9,560,000 ریال
تهران دزفول 1,273,600 ریال 6,368,000 ریال
تهران زاهدان 1,888,000 ریال 8,747,000 ریال
تهران سیرجان 1,785,600 ریال 6,218,000 ریال
تهران شیراز 1,624,800 ریال 6,734,000 ریال
تهران قشم 1,824,000 ریال 8,500,000 ریال

نظرات