مسیر حرکت قطار تهران مشهد و ایستگاه های توقف قطار

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

سفر به مشهد از جذابترین مقاصد گردشگری و توریستی در کشور است و سالانه در همه ماه ها و فصل های سال، مسافران بسیاری برای دیدار از مشهد به این شهر مقدس سفر می کنند. مشهد مقدس از جمله شهرهایی است که همیشه در تعطیلات ماه های مختلف سال، حتی تعطیلاتی ۳ روزه، مقصد سفر است و برای همه جذابیت دارد. البته اگر قصد سفر شما استفاده از قطار باشد حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که مسیر حرکت قطار تهران مشهد از چه شهرهایی می گذرد و در چه شهر هایی ایستگاه دارد؟

سفری دلپذیر با بهترین قطار تهران مشهد

مشهد از کلان شهرهای کشور بوده و نقش مهمی در عرصه سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی کشور دارد و از گذشته تابحال نیز نقشی کلیدی در زمینه صعنت توریسم کشور بازی می کند. در سفر با قطار به مشهد مدت زمان سفر شما در حدود ۱۱ ساعت است و کمی طولانی به نظر می رسد! خوشبختانه بسیاری از قطارهای موجود در کشور در مسیر تهران به مشهد و بالعکس درحال جابجایی مسافران و ارائه خدمات به آنها هستند که از انواع آنها می توانیم به قطار های فدک اشاره کنیم. قطار های فدک نمونه بسیار خوبی از بهترین قطار تهران مشهد هستند و چندسالی است درحال فعالیت در این مسیر ریلی اند، اما در همین مدت کوتاه هم به شهرت و محبوبیت بالایی دست پیدا کرده اند. اما برویم به سراغ موضوع اصلی، مسیر حرکت قطار تهران مشهد در چه شهرهایی توقف دارد؟

ایستگاه های توقف قطار تهران مشهد در چه شهرهایی است؟

قطار تهران مشهد و بالعکس را باید شلوغ ترین مسیر قطاری کشور معرفی کنیم که در همه فصل های سال مسافران بسیاری درحال حرکت برروی ریل های آن هستند. براساس آخرین اطلاعات هرساله بالغ بر ۳ میلیون نفر به مشهد سفر می کنند که از این تعداد عده بسیاری قطار را به عنوان وسیله حمل و نقل خود انتخاب می کنند.

شهرهای تهران، سمنان، شاهرود، نقاب، نیشابور و مشهد ایستگاه های توقف قطار تهران مشهد هستند. پس با خرید بلیط قطار تهران مشهد می توانید در صورت تمایل به هریک از شهرهای نامبرده هم دسترسی داشته باشید.

ایستگاه های بین شهری قطار تهران به مشهد

در مسیر حرکت راه آهن تهران مشهد از شهرهایی می توانید دیدن کنید؟

سفر به مشهد از تهران و با قطار می تواند یکی از سفرهای لوکس و خاطره انگیز شما باشد. می پرسید چگونه؟! قطار نورالرضا یکی از قطارهای بسیار مناسب و با کیفیت موجود در مسیر تهران به مشهد است. شما می توانید برای مثال بلیط قطار تهران سمنان را خریداری نماید و وقتی به سمنان رسیدید از قطار پیاده شده و یک یا دو روزی را در سمنان بمانید.

کویرگردی و لذت بردن از مناظر و مکان های طبیعی سمنان از دسته جاذبه هایی است که در مسیر حرکت راه آهن تهران مشهد حتما باید از آنها دیدن کنید. سمنان دارای چشمه های آبگرمی است که در ۱۸ کیلومتری غرب شهرستان مهدیشهر قرار دارد و فرصت مناسبی است تا از جاذبه های طبیعی بین سفرتان لذت بیشتری ببرید.

در سفر با قطار به مشهد حتما سری هم به شاهرود بزنید!

یکی دیگر از شهرهایی که در مسیر حرکت قطار تهران مشهد قرار دارد شاهرود است که جاذبه های دیدنی بسیاری هم دارد. در سفر به مشهد برای آنکه بتوانید در شهرهای مختلف توقف داشته باشید راه حل شما این است که بلیط تان را به صورت چند مقصده خریداری کنید. یعنی برای مثال بلیط تان را در ابتدا برای رسیدن به شاهرود خریداری نمایید و با توجه به مدت زمانی که تصمیم دارید در شاهرود باشید، بلیط بعدی را از شاهرود خریداری کرده و به مشهد بروید.

یکی از قطار هایی که امکان چینی فرایندی را در اختیار شما قرار می دهد قطار غزال است که بصورت هفتگی و روزانه برنامه حرکت منظی از تهران به مشهد دارد. البته به شدت هم توصیه می کنیم که در سفر خود با قطار به مشهد حتما زمانی را برای دیدار از شاهرود قرار دهید و توقفی در آن داشته باشید.

ایستگاه قطار شاهرود در مسیر قطار تهران به مشهد

شهر شاهرود جاذبه های دیدنی بسیاری دارد که از معروفترین آنها باید به جنگل ابر و بسطام اشاره کنیم. جنگل ابر در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شاهرود قرار دارد و یکی از بهترین نمونه جنگل های موجود در استان سمنان است. پوشش گیاهی جنگل ابر در زمره درختان هیرکانی قرار دارد و به دلیل همیشه مه آلود بودنش نام جنگل ابر را به خود اختصاص داده است. از دیگر ویژگی ها و جاذبه های دیدنی جنگل ابر باید به وجود چشه سارهای فراوان و پوشش متنوع جنگلی اش اشاره کنیم. دو ایستگاه بعدی که در ادامه راه از شاهرود در مسیر شما قرار دارند، ایستگاه قطار نقاب و نیشابور است.

ایستگاه قطار نقاب در مسیر ریلی تهران به مشهد، در نزدیکی های سبزوار قرار دارد. ار اطلاعات زیادی در مورد شهر سبزوار ندارید باید گفت که این شهر که در گذشته به نام سربداران شناخته میشد، زادگاه اندیشمند بزرگ ایران، دکتر علی شریعتی است. سبزوار هم از شهرهای تاریخی کشور است و پیشنهاد می کنیم در سفر خود به مشهد حتما سری هم به سبزوار بزنید.

نیشابور، آخرین ایستگاه قطار پیش از رسیدن به ایستگاه راه آهن مشهد

حتی اگر تابحال به نیشابور سفر نکرده باشید، اما حتما در مورد جاذبه های دیدنی و مکان های تاریخی اش چیزهایی شنیده اید. به غیر از تمام جاذبه هایی که در نیشابور وجود دارد، این شهر زادگاه شاعران بزرگی مانند عطار و خیام است. پس اگر در سفر به مشهد در نیشابور هم توقفی برای دیدار از این شهر زیبا داشته باشید، توقفتان خالی از لطف نخواهد بود.

نیشابور یکی از شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی به حساب می آید و بعد از مشهد دومین شهر بزرگ استان خراسان رضوی نیز هست. نیشابور هرساله میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافران مختلف است و آثار تاریخی بسیار زیادی برای بازدید دارد.

تصویری از دهکده چوبی نیشابور

به غیر جاذبه هایی چون آرامگاه خیام و عطار، باید به دهکده چوبی و معدن فیروزه نیشابور نیز اشاره کنیم که می توانند تجربه های متفاوتی از سفر برای شما باشند. از مناظر طبیعی و دیدنی نیشابور که حتما باید از آن دیدن کرد، باید به باغ قدمگاه اشاره کنیم که در دامنه های کوه بینالود قرار گرفته است.

گفته می شود که این مکان محل عبادت امام رضا بوده و برروی سنگی بزرگ در این باغ دو ردپا دیده می شود و منسوب به امام رضا (ع) است. باغ قدمگاه در فهرست آثار دیدنی ملی نیز به ثبت رسیده است و از جمله آثار مهمی در کشور به حساب می آید که بخش های شرقی ایران قرار دارد. در صورت تمایل پیشنهاد می کنیم نگاهی هم به مقاله جاذبه های دیدنی نیشابور داشته باشید.

همانطور که گفتیم نیشابور آخرین ایستگاه قطاری است که تا قبل از رسیدن به مشهد وجود دارد. امیدواریم در این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد ایستگاه های بین شهری قطار تهران مشهد به دست آورده باشید.

بهترین قطار تهران مشهد

قطارهای زندگی، فدک، نور، غدیر، غزال و قطار سیمرغ از بهترین قطارهای مسیر قطار تهران مشهد هستند. برای اینکه بتوانید در طول سفر از زیبایی های مسیر لذت ببرید لازم است که دغدغه ای نداشته باشید. برای تجربه سفری بدون دغدغه پیشنهاد ما استفاده از قطارهای برتر این مسیر است. در این مقاله در مورد بهترین قطار تهران مشهد توضیح نداده ایم، اما برای آشنایی با بهترین قطارهای تهران مشهد پیشنهاد ما این است که سری به مقاله بهترین قطار تهران مشهد بزنید.

نظرات