قطار زندگی و امکانات آن - قطار 5 ستاره شرکت رجا

قطار زندگی و امکانات آن – قطار ۵ ستاره شرکت رجا

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

خوشبختانه ناوگان ریلی کشور در سال های اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده و تنوع آن افزایش پیداکرده است. با اینکه هنوز این ناوگان فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد، اما پیشرفت های صورت گرفته امیدوارکننده بوده و نشان دهنده رشد سریع ناوگان ریلی کشور است. قطار زندگی را میتوان یکی از بهترین نمونه های همین رشد دانست.

قطارهای تندرو، قطارهای لوکس ۵ ستاره و قطارهای اقتصادی و ارزان قیمت در تنوع زیادی در مسیرهای مختلف کشور موجود هستند و با امکانات و خدمات خوب از مسافران استقبال می کنند. یکی از بهترین و لوکس ترین قطارهای موجود در مسیرهای قطاری ایران قطار زندگی ۵ ستاره است. در این مطلب اطلاعات بسیاری در مورد امکانات و خدمات، پذیرایی و رستوران، قیمت و خرید آنلاین و مسیرهای قطار زندگی ارائه می دهیم.

قطار زندگی رجا را بهتر بشناسید

قطار مجلل زندگی را می توان اولین قطار لوکس ۵ ستاره ایران دانست. این قطار که توسط شرکت حمل نقل ریلی رجا وارد ناوگان ریلی کشور شده، با امکانات و خدمات خوب، تحولی عظیم در عرصه ارائه خدمات حمل و نقل ریلی به وجود آورده است. این قطار از واگن ها و کوپه های (۴ نفره) تمیز، زیبا و البته مدرنی تشکیل شده که تجربه ای بی نظیر از سفر را به مسافران عزیز ارائه می کند. ظرفیت این مدل از قطارهای شرکت رجا، تا ۳۰۰ نفر است.

قطار زندگی رجا، قطار مجلل و 5 ستاره

پذیرایی خوب، تجهیزات تفریحی قابل توجه و سرویس خواب مناسب از دیگر ویژگی های این قطار است که باعث شده قطار زندگی به عنوان یک قطار ۵ ستاره و لوکس شناخته شود. در حال حاضر می توانید بلیط قطار زندگی را در سه مدل (با عصرانه – با شام – شام ویژه) خریداری کنید. اما امکانات و خدمات قطار زندگی دقیقا شامل چه مواردی است؟ آیا تفاوت سه مدل مختلف این قطار تنها در پذیرایی آن است و یا در دیگر خدمات و امکانات ارائه شده ی این قطار نیز اثرگذار است؟

امکانات قطار ۵ ستاره زندگی

تمامی خدمات و امکانات قطار زندگی به طور دقیق شامل موارد زیر است. تمام امکانات زیر به جز پذیرایی در سه مدل بلیط این قطار ارائه می شود. بخش پذیرایی در هر نوع از بلیط متفاوت است.

  • استقبال محترمانه از مسافران در هنگام ورود قطار و خروج از قطار
  • پذیرایی بسیار عالی در قطار زندگی
  • رستوران زیبا و کاملا بهداشتی (به همراه امکان تنظیم وقت برای پذیرایی ناهار و شام)
  • امکان استفاده از پذیرایی ویژه کودکان
  • سفارش انواع خوراکی، نوشیدنی و تنقلات مختلف از کافه قطار
  • سرویس خواب کامل بسته بندی و کاملا بهداشتی متناسب با یک قطار مجلل
  • دمپایی راحتی برای هر مسافر
  • تهویه مطبوع جداگانه در هر کوپه از قطار زندگی به همراه امکان شخصی سازی و تنظیم توسط مسافر
  • سیستم رسانه ای (صوتی و تصویری) به همراه امکان تماشای تمام شبکه های دیجیتالی تلویزیون
  • امکان تماشای فیلم با استفاده از تلفن همراه و تبلت شخصی در کوپه
  • دسترسی به روزنامه، مجلات و کتاب در هر کوپه از قطار زندگی
  • وجود سرویس بهداشتی فرهنگی و ایرانی در هر واگن
  • امکانات الکترونیکی در سرویس های بهداشتی و سرویس منظم آن ها
  • امکان استفاده از شید برای پنجره در داخل کوپه ها برای تنظیم تابش نور
  • سیستم احضار مهماندار از داخل کوپه
  • امکان تنظیم ساعت برای بیدار شدن
عکس قطار زندگی از داخل واگن ها

قطار زندگی با شام ویژه – پذیرایی و رستوران قطار مجلل زندگی

پذیرایی در قطار زندگی در دو بخش اصلی انجام می شود. پذیرایی در آغاز حرکت قطار و پذیرایی در رستوران. پذیرایی در بدو حرکت شامل ارائه دسر و چای به مسافران و اعلام خوش آمدگویی توسط مهماندار است. این پذیرایی در داخل کوپه انجام می شود، اما برای پذیرایی اصلی و شام ویژه قطار زندگی باید به رستوران مراجعه کنید. البته امکان پذیرایی از افراد سالمند و یا افرادی که به دلیل بیماری قادر به مراجعه به رستوران نیستند در کوپه وجود دارد. به این منظور باید مهماندار واگن را از این مسئله مطلع کنید.

رستوران این قطار شامل دو طبقه است. طراحی رستوران قطار زندگی به خوبی انجام شده و محیطی زیبا و دوست داشتنی برای راحتی و لذت مسافران فراهم کرده است. در رستوران قطار زندگی می توانید به طور کامل فرآیند تهیه غذا را مشاهده کنید تا نگرانی به خصوصی از بابت بهداشت و موارد مشابه نداشته باشید. سرآشپزهای حرفه ای مشغول تهیه غذاهای متنوع برای مسافران این قطار هستند. بسیاری از مسافران دلیل انتخاب قطار ۵ ستاره زندگی را همین پذیرایی و شام ویژه میدانند.

قطار زندگی با شام ویژه مفصل و مجلل

قطار زندگی با عصرانه

در این رستوران با پیش غذا، غذای اصلی و دسر از مسافران پذیرایی می شود. رستوران قطار زندگی در سه برنامه زمانی به مسافران خدمات ارائه می دهد. مهماندار برای هماهنگی ساعت پذیرایی به کوپه شما مراجعه می کند و زمان پذیرایی را با هماهنگی شما ثبت می کند. در هر نوبت زمانی از ۱۰۰ مهمان قطار پذیرایی می شود و به دلیل جدا بودن سالن رستوران از واگن های مسافران امکان پذیرایی از این ۱۰۰ نفر به طور همزمان فراهم شده است.

قطار مجلل زندگی با عصرانه

گالری عکس قطار زندگی

در ادامه تصاویر بیشتری از قطار زندگی را در قالب آلبوم عکس برای شما قرار داده ایم.

قطار زندگی مشهد

قطارهای زندگی تنها در مسیر تهران مشهد و بالعکس فعالیت میکنند. این قطار مجلل و تندرو گزینه مناسبی برای سفر به مشهد است و با توجه به هزینه مناسب بسیاری از مسافرین این گزینه را خرید بلیط هواپیما تهران مشهد ترجیح میدهند.

قیمت بلیط قطار زندگی

قیمت بلیط قطار زندگی تهران مشهد

قطار زندگی هم اکنون تنها در مسیر تهران مشهد وجود دارد و طبق خبرهای اعلام شده قرار است در مسیر قطار تهران شیراز نیز موجود شود. در صورت تمایل می توانید از طریق وبسایت سامتیک نسبت به بررسی قیمت بلیط قطار زندگی و رزرو بلیط خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که هزینه های پذیرایی با هزینه بلیط یکپارچه است و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای پذیرایی نخواهید داشت.

قطار زندگی تهران مشهد به صورت همه روزه در دسترس و قابل خرید است.

نوع بلیط ساعت حرکت از تهران ساعت ورود به مشهد قیمت بلیط
قطار زندگی ۵ ستاره ۱۹:۵۵ ۶:۱۰ ۳۲۳,۰۰۰ تومان
قطار زندگی ۵ ستاره با شام ۱۹:۵۵ ۶:۱۰ ۳۶۷,۰۰۰ تومان
قطار زندگی ۵ ستاره با شام ویژه ۱۹:۵۵ ۶:۱۰ ۴۱۰,۰۰۰ تومان

قیمت بلیط قطار مشهد تهران

قطار ۵ ستاره و مجلل زندگی در مسیر مشهد به تهران به صورت همه روزه و در ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه حرکت میکند. مدت سفر با قطار زندگی نزدیک به ۱۰ ساعت است و در طول مسیر میتوانید از زیبایی های بسیاری لذت ببرید. ساعت حرکت و هزینه بلیط قطار زندگی مشهد تهران به شرح زیر است.

نوع بلیط ساعت حرکت از مشهد ساعت ورود به مشهد قیمت بلیط
قطار زندگی ۵ ستاره ۱۸:۴۵ ۵:۱۵ ۳۲۳,۰۰۰ تومان
قطار زندگی ۵ ستاره با شام ۱۸:۴۵ ۵:۱۵ ۳۶۷,۰۰۰ تومان
قطار زندگی ۵ ستاره با شام ویژه ۱۸:۴۵ ۵:۱۵ ۴۱۰,۰۰۰ تومان
خرید بلیط قطار زندگی تهران مشهد و برعکس

خرید اینترنتی بلیط قطار زندگی رجا

در حال حاضر امکان خرید بلیط قطار زندگی در مسیر تهران مشهد و برعکس برای مسافران امکان پذیر است. خرید آنلاین مزایایی همچون صرفه جویی در وقت، امکان بررسی دقیق شرایط سفر و حتی امکان استرداد آنلاین بلیط را برای شما فراهم می کند. همچنین امکان انتخاب از میان انواع بلیط قطار زندگی در وبسایت سامتیک فراهم است. شما همچنین می توانید از طریق وبسایت سامتیک نسبت به رزرو هتل و محل اقامت خود نیز اقدام کنید.

وبسایت سامتیک به طور رسمی در زمینه فروش انواع بلیط قطار فعالیت می کند و با تضمین بهترین خدمات و بهترین قیمت ها در پی رقم زدن تجربه ای منحصر به فرد برای کاربران است.

نظرات

سلام خسته نباشید. الان قطارهای لوکس ایران هم قطار فدک هست هم قطار زندگی. امکانات کدوم قطار بهتره؟ اصلا فرقی دارن؟ قیمت هاشون چی؟ قیمتشون هم فرقی نداره؟

    سلام دوست عزیز
    هر دو قطار از نظر امکانات در سطح تقریبا یکسانی قرار دارند. هر دو قطار هم در محدوده قیمتی یکسانی قرار دارند. اما قیمت بلیط قطار مورد نظر ممکنه تحت شرایطی همچون مسافت مسیر قطاری متفاوت باشند. امکان استعلام بلیط قطار از طریق وبسایت سامتیک امکان پذیره.

    سلام دوست عزیز٫از نظر من قطار زندگی بهتر است . من از هر دو استفاده کردم .

      سلام. منم از هردو استفاده کردم و با نظر شما موافقم دوست گرامی. قطار زندگی کیفیت بالاتری داره نسبت به فدک!

قطار زندگی یکی از بهترین قطارهایی بوده که سوار شدم… امکانات خوب، برخورد درست و همسفرای بی نظیر. این قطار الان مسیر دیگه ای هم داره؟

    سلام دوست عزیز٫ قطار زندگی در حال حاضر در مسیرهای محدودی وجود دارد. اما احتمالا به زودی این قطار در مسیرهای بیشتری فعال خواهد شد.

سلام ، برای برگشت از مشهد از قطار زندگی استفاده کردم . همه چیز عالی بود بجز ارائه سرویس پذیرائی . برای ۴ نفر یک کوپه از قوری کوچک که مناسب حداکثر برای دونفر میباشد استفاده شده و بجای آب میوه از میوه (یک پرتقال و یک خیار) استفاده شده و برای هر قوری آبجوش اضافه هزینه بایستی پرداخت میشد.

    سلام کاربر عزیز
    از اینکه تجربه سفری خودتون رو با ما و دیگر کاربران به اشتراک گذاشتید، کمال تشکر رو داریم.

سلام
بنده دوبار از قطارهای فدک استفاده کردم که خدماتش هنگام رفت بسیار عالی بود ولی هنگام برگشت جذاب نبود آنچنان و ضعیف بود ایندفعه دوست دارم از زندگی استفاده کنم احتمال میدم زندگی بهتر از فدک باشه با اینکه ارزونتر هم هست

قطار زندگی جدای از امکانات خوبش ۲ تا مشکل داره
یکی اینکه کولر داخل کابین رو خیلی سرد میکنه و امکان تغییر درجه حرارت کوپه وجود نداره به هیچ وجه

دوم اینکه اگه میخواید با این قطار سفر کنید هرگز سالاد سزار رو انتخاب نکنید

بجز این ۲ مورد واقعا مشکل دیگه ای نداره و رضایت بخشه

    کاربر گرامی سلام
    ممنون از اینکه تجربه‌تون رو با ما در میون گذاشتید…