بهترین قطار تهران یزد

بهترین قطار تهران یزد، ۷ قطاری که هیچ کس از آن خبر ندارد!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شهر یزد، اولین شهر خشتی دنیا؛ همیشه به عنوان بک مقصد جذاب مورد توجه مسافران قرار گرفته است. برای سفر به این شهر زیبا انتخاب یک قطار خوب مهم ترین نکته برای داشتن یک سفر شیرین و دل پذیر به حساب می آید. چرا که اگر شما با قطار دلخواه خود سفر نکنید و طول سفر خوبی را تجربه نکنید، قطعا سفر خوبی را نخواهید داشت. در ادامه با بررسی بهترین قطار تهران یزد با ما همراه باشید.

یزد، اولین شهر خشتی دنیا در ایران

اگر تابحال به یزد سفر نکرده اید، باید به شما بگوییم یکی از بهترین سفرهای عمرتان را از دست داده اید! یزد یکی از بهترین شهرهایی در کشور است که در عمرتان باید حداقل یکبار از آن دیدن کنید. خوشبختانه راه های دسترسی به یزد هم بسیار زیادند و می توانید برای سفر خود با هر وسیله ای که دوست دارید، سفر کنید. با توجه به تنوع در انواع قطارهای موجود برای این مقصد جذاب، اطلاع داشتن از انواع قطارهای این مسیر و پیدا کردن بهترین قطار تهران-یزد برای تجربه یک سفر به یاد ماندنی و شیرین می تواند بسیار مهم و کارساز باشد.

ایستگاه راه اهن یزدما در ادامه این مقاله به اختصار به بررسی دقیق انواع قطارهای مسیر قطار تهران یزد می پردازیم تا بتوانیم در آخر در مورد بهترین قطار تهران یزد به نتیجه مطلوب برسیم.

انواع قطارهای موجود برای مسیر قطار تهران یزد

شرکت های مختلف حمل و نقل ریلی کشور قطارهای متنوعی را برای مسیر تهران یزد در اختیار مسافران قرار داده اند. هر کدام از این قطارها امکانات و ویژگی های خاصی را دارا هستند. این تنوع در انواع قطارها دست مسافر را برای انتخاب بهترین قطار با توجه به سلیقه و بودجه مورد نظرشان باز گذاشته است، چرا که نرخ بلیط هر کدام از انواع قطارهای موجود در این مسیر متفاوت است. در ادامه با مهم ترین و پر رفت و آمد ترین قطارهای موجود بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نام قطار قیمت تقریبی هر بلیط
غدیر بین ۹۰ تا ۹۸ هزارتومان
 غزال بین ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان
 پردیس بین ۵۰ تا ۶۵ هزار تومان
نگین بین ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان
مهتاب بین ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان
جوپار بین ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان
 تخته البرز بین ۶۰تا ۷۵ هزار تومان

۱- قطار ۴ تخته البرز رجا، سفری راحت با قطار کوپه ای

قطار ۳ ستاره البرز از جمله قطارهای اقتصادی و به صرفه برای مقصد تهران یزد به حساب می آید. شما با خرید بلیط قطار ۴ تخته البرز رجا می توانید مسیر ۸ ساعته یزد را با آسودگی خاطر طی کنید. قطار البرز با ویژگی های یک قطار درجه ۲ در حال خدمت رسانی به مسافران است.

این قطار با کوپه های ۴ نفره امکاناتی نظیر صندلی های تخت خواب شو و دو تخت در قسمت بالایی کوپه ها شرایط استراحت برای مسافران را فراهم می کند. همچنین میزهای کنار صندلی این امکان را به مسافر می دهد تا برای صرف ناهار و یا شام با آسودگی هر چه تمام تر از خود پذیرایی کنند.

قطار 4 تخته البرز رجا

از جمله دیگر امکاناتی که در سفر با قطار های البرز در اختیار شما قرار می گیرد می توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم.

  •  سیستم تهویه مطبوع
  • توزیع آب معدنی رایگان به مسافران
  • سرویس بهداشتی ابرانی و فرنگی در هر واگن
  • توزیع مجله در هر کوپه (حتی روزهای تعطیل)
  • پذیرایی از مسافران با چای و نوشیدنی
  • امکان استفاده از سیستم صوتی و تصویری در هر واگن

در گام بعدی به سراغ قطار غدیر می رویم که یکی دیگر از قطارهای معروف در مسیر تهران یزد است.

۲- امکانات قطار غدیر قطار درجه ۱ مسیر قطار تهران یزد!

قطار غدیر به عنوان تنها قطار تولید ملی کشور که توسط متخصصان ایران ساخته شده بین مسافران محبوبیت بسیاری دارد. این قطار به عنوان امن ترین قطار کوپه ای کشور، شهرت خود را در بین دیگر قطارهای کوپه ای کشور تثبیت کرده است. قطار غدیر به عنوان یک قطار درجه ۱ و با نرخ بلیط نسبتا مناسب با امکانات زیر در حال ارائه خدمات به مسافران در سراسر کشور هستند.

  • داشتن سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت قطار و برخورداری از سیستم Bombarier که موجب می شود مخاطب هیچ لرزشی را در حین سفر احساس نکند
  • ضدآتش بودن قطار به دلیل استفاده از مواد ضد آتش در ساخت بدنه قطار
  • امکان استفاده از در های اتوماتیک بین هر واگن
  • برخورداری از محفظه نگهداری غذا جهت فاسد نشدن غذا
  • برخورداری از سیستم تنظیم دمای دلخواه برای هر واگن
قطار غدیر

اگر دوست دارید در مورد امن ترین قطار کوپه ای کشور اطلاعات جامع تری به دست بیاورید پیشنهاد می کنم خواندن مقاله معرفی قطار غدیر را از دست ندهید.

۳- مشخصات قطار جوپار، ارزان ترین قطار مسیر تهران یزد

اگر نگاه کوتاهی به جدول قیمت بلیط قطارها بیندازید، متوجه خواهید شد که قطار ۶ تخته جوپار جز ارزان ترین قطارهای مسیر قطار تهران یزد به حساب می آید. این قطار با ارائه خدمات خوب و متوسط روزانه مسافران زیادی را به مقصد یزد می رساند.

اگر شما به دنبال خرید بلیط اقتصادی هستید و هزینه بلیط از امکانات قطار برای شما اهمیت بیشتری دارد، می توانید با وارد شدن به صفحه خرید بلیط قطار تهران یزد و انتخاب قطارهای جوپار بلیط مورد نظرتان را رزرو کنید.

۴- قطار ۶ تخته مهتاب، یک انتخاب به صرفه و مطمئن!

شرکت مهتاب سیر جم با شعار ارائه بهترین کیفیت خدمات ریلی  با رعایت استاندارهای بین المللی از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کردند. یکی از ویژگی های بارز این قطار حضور مهمانداران زبده و آموزش دیده ای است که همیشه آماده خدمت گذاری به مسافران هستند. البته مسافران می توانند هر زمان که بخواهند با فشردن دکمه احضار مهماندار درخواست خود را یه گوش مهمانداران برسانند.

قطار مهتاب

از جمله دیگر خدمات موجود در قطار ۶ تخته مهتاب می توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  • سیستم گرمایشی و تنظیم دمای مناسب
  • استفاده از سیستم صوت و تصویری جهت تماشای فیلم و سریال
  • توزیع نشریات به روز به مسافران
  • توزیع آب معدنی رایگان به مسافر
  • ارائه سرویس خواب برای مسافران

در نظر داشته باشید که قطار ۶ تخته مهتاب یک قطار درجه ۲ با امکانات با کیفیت و مناسب به حساب می آید. پس اگر شما به دنبال خرید بلیط ارزان هستید اما کیفیت خدمات هم برایتان اولویت دارد، قطار مهتاب برای شما یک انتخاب ایده آل به حساب می آید.

۵- قطار پردیس تهران یزد، انتخابی مطمئن برای سفر

قطار پردیس سالنی تهران یزد برای کسانی که دوست دارند به تنهایی سفر کنند و از سفر با قطارهای کوپه ای لذت نمی برند بسیار مناسب است. یکی از ویژگی های مهم قطار سالنی در کنار دیگر امکاناتی که در بقیه قطارها هم مشهود است، می توانیم به واگن های عایقی اشاره کرد که فضای داخلی قطار را در مقابل گرد و خاک، سرما و گرما محفوظ نگه می دارد. قیمت بلیط این قطار بسیار مناسب است و برای دانشجویانی که به صورت هفتگی و ماهانه در این نسیر تردد دارند بسیار مناسب است.

قطار پردیس سالنی

۶- قطار اتوبوسی نگین ارزان و کم هزینه!

قطار اتوبوسی نگین به عنوان یکی از قطارهای پر طرفدار شرکت ریل ترابر سبا که ارزان ترین هزینه را در قیمت بلیط دارد معروف است. سفر با قطارهای اتوبوسی قیمت مناسب امکانات خاصی به غیر از رساندن مسافر به مقصد را در بر نخواهد گرفت.

قطار اتوبوسی نگین

۷- قطار غزال مدرن ترین و بهترین قطار تهران یزد

اگر بخواهیم بهترین و مدرن ترین قطاری که برای مسیر تهران یزد وجود دارد را بررسی کنیم به نام قطار غزال برخواهیم خورد. این قطار یکی از قطارهای مدرن کشور به حساب می آید. اگر نگاهی گذرا به طراحی بدنه واگن های قطار غزال بیندازیم این نکته قابل تشخیص است.

اگر شما مسافر قطارهای غزال بشوید می توانید هر لحظه که دوست داشته باشید با صدا کردن مهمانداران قطار درخواست های خود ثبت کنید و یا حتی غذا سفارش بدهید. البته در نظر داشته باشید که  هزینه سرویس غذا را باید جداگانه پرداخت کنید.

قیمت بلیط قطار غزال

این روزها قطار غزال یکی از پر طرفدار ترین قطارها بین مردم به حساب می آید. چرا که در مقایسه با هزینه بسیار پایینی که در مقابل خرید بلیط پرداخت می شود امکانات قابل توجهی به مسافران ارائه می شود. حتی ویژگی طراحی داخلی این قطار باعث می شود مسافر در حین سفر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

بسیاری از مسافرانی که اطلاع کافی از انواع قطارها ندارند و برای مسیر رفت خود انتخاب های غلطی انجام می دهند سعی بر این دارند تا درهنگام خرید بلیط برای مسیر برگشت بتوانند موفق به خرید بلیط قطار یزد تهران بشوند.

قیمت تقریبی بلیط قطار غزال در حال حاضر بین ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان است. شما می توانید در بازه زمانی مورد نظرتان و با یک جست و جوی کوتاه در اینترنت به صفحات معتبر فروش بلیط دست پیدا کنید و بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید و برای یک سفر لذت بخش و دوست داشتنی به مقصد یزد برنامه ریزی کنید.

نظرات