نمایی از شهر و ارگ بم

بهترین زمان سفر به کرمان – گنجینه‌ای نایاب از آثار تاریخی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

بزرگترین شگفتی دنیا این نیست که چرا خدا انسان را خلق کرده، بلکه این است که ما نمی دانیم که در میان چه گنجینه ای زندگی می کنیم. هرچه با خود کلنجار رفتم که در این مقاله به این مسئله نپردازم نتوانستم. حتما در مورد قالی کرمان شنیده اید که هرچه پابخورد ارزشمندتر می شود. آیا می دانستید ۵ مورد از گران قیمت ترین فرش های دنیا متعلق به ایران و دو مورد از آن ها متعلق به کرمان است؟ در واقع رتبه اول و دوم گران قیمت ترین فرش های دنیا متعلق به دو فرش طرح گلدانی کرمان و فرش برگ داسی کرمان است. ارزش این دو فرش طبق آخرین معاملات انجام شده بر روی آن ها در حدود ۵۰ میلیون دلار است.

حالا با شنیدن این موارد احتمالا بهتر از همیشه به ارزش و شگفتی این استان تاریخی پی برده اید. بنابراین می توان کرمان را در لیست مکان هایی قرار داد که به واقع باید قبل از مرگ از آن ها دیدن کنیم. اما کرمان تنها به آثار تاریخی اش ارزشمند و مشهور نیست و به دلیل برخورداری از اکوسیستم مخصوص به خود از جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی هم برخوردار است. به عبارتی دیگر سفر به این استان هم فال است و هم تماشا. اما سوالی که ممکن است در ذهن شما پیش آمده باشد این است که بهترین زمان سفر به کرمان چه زمانی است؟

 

بهترین زمان برای سفر به کرمان از نظر آب و هوایی

همانطور که می دانید کرمان یکی از قطب های کویرگردی ایران محسوب می شود. هرساله گردشگران خارجی و داخلی زیادی برای اهداف گردشگری مختلف به این استان زیبا سفر می کنند و زمانی را برای کویرنوردی در کویر لوت شهداد اختصاص می دهند. از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای کویرنوردی در استان کرمان فصل بهار است. در این فصل و به خصوص در اردیبهشت ماه آسمان کویر در زیباترین حالت خود قرار دارد و به دلیل آب و هوای خوب بهار تجربه خوبی برایتان رقم خواهد خورد.

 

بهترین زمان برای سفر به کرمان از نظر آب و هوایی

 

به طور کلی دمای هوا به طور میانگین در استان کرمان به شرح زیر است:

  • بهار: ۱۳ الی ۲۲ درجه سانتیگراد
  • تابستان: ۲۴ الی ۳۳ درجه سانتیگراد
  • پاییز: ۱۲ الی ۲۴ درجه سانتیگراد
  • زمستان: ۱ الی ۸ درجه سانتیگراد (بالای صفر)

اوج گرما در استان کرمان از ۱۰ تیرماه تا ۱۰ شهریور قابل لمس است. کمترین میزان دما در این ماه ها به ۱۸ درجه و در بالاترین حد خود به ۳۶ درجه سانتیگراد می رسد.

سرمای استخوان سوز این استان هم از روزهای آغازین دی ماه تا اواسط بهمن طول می کشد. دمای هوا در برخی از روزهای زمستانی استان کرمان ممکن است به حدود ۱۳ درجه زیر صفر نیز برسد.

در مجموع با در نظر گرفتن دمای هوا و شرایط جوی، ماه های اردیبهشت و خرداد و مهر را می توان بهترین زمان برای سفر به کرمان دانست.

در صورتی که قصد خرید بلیط قطار تهران به کرمان را داشته باشید می توانید از طریق وبسایت سامتیک نسبت به خرید بلیط خود اقدام کنید.

 

سفری جذاب در بهترین زمان

بیشتر افراد تمایل دارند زمانی که برای تفریح به پیک نیک یا سفر می روند با مکانی خلوت رو به رو شده تا از سفر خود لذت بیشتری ببرند. البته نمی توان با قطعیت در مورد این موضوع صحبت کرد و ممکن است بسیاری از افراد سفر به مکان های پرازدحام را ترجیح دهند.

 

سفری جذاب در بهترین زمان

 

استان کرمان یکی از استان های پرگردشگر فصل بهار است. در فصل بهار مسافران زیادی به سمت این شهر روانه می شود، اما فصل تابستان با کرمانی خلوت رو به رو خواهید شد. در فصل های پاییز و زمستان هم سفرهای زیادی به سمت کرمان صورت می گیرد، اما این سفرها قرار نیست کرمان را به یک استان شلوغ مبدل کند. فصل پاییز فصل شروع مدارس است و همین موضوع باعث می شود که کمی از حجم سفرها کاسته شود. در مجموع در هریک از فصل های سال بهانه ای برای رفتن به کرمان و دلیلی برای نرفتن به این استان زیبا وجود دارد.

 

بهترین زمان برای سفر به کرمان از نظر هزینه سفر

سفر به استان کرمان در ایام نوروز را فراموش کنید. استان کرمان در ایام تعطیلات نوروز به دلیل بهره مندی از آب و هوای مناسب میزبان حجم زیادی از گردشگران بوده و به همین دلیل قیمت ها در این زمان به بیشترین میزان خود می رسند. اما در دیگر زمان های سال قیمت ها در حد متوسطی قرار دارند و می توانید سفری به صرفه را تجربه کنید.

قیمت هتل ها و اقامتگاه های باکیفیت استان کرمان از ۹۰ هزار تومان شروع شده و تا قیمت های بالاتر ادامه پیدا می کنند، اما همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم این قیمت ها در ایام نوروز با افزایش همراه هستند.

 

بهترین زمان برای سفر به کرمان از نظر هزینه سفر

 

اگر مایلید سفری به صرفه داشته باشید بهترین زمان فصل تابستان و در اوج گرماست. در این زمان به دلیل حجم کم سفرها قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا کرده و هزینه اقامتگاه ها و هتل ها نیز کاهش پیدا می کند.

 

رویدادهای مشهور استان کرمان، فرصتی مناسب برای تجربه سفری متفاوت

رویدادهای جالبی در زمان های مختلف سال در استان کرمان برگزار می شوند که هرکدام می توانند به تنهایی جذابیت ویژه ای برای سفر شما ایجاد کنند. یکی از این جشنوارها جشنواره موسیقی مقامی است که به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای استان کرمان شناخته شده است. در این جشنواره نوازنده های مشهور و اساتید موسیقی استان کرمان و استان های همجوار دور هم جمع می شوند و به نوازندگی موسیقی محلی می پردازند. این جشنواره هر ساله از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می شود.

 

رویدادهای مشهور استان کرمان، فرصتی مناسب برای تجربه سفری متفاوت

 

مراسم مذهبی یکی دیگر از جذابیت های این استان تاریخیست. مراسمی همچون چهل منبرون که در ماه محرم برگزار می شود یا مراسم علم گردانی در شهر رابر کرمان یا مراسم نمادین امام پرسه برخی از مراسم مذهبی مسلمانان در این استان است.

جشن سده هم یکی از مراسم مذهبی مشهور زرتشتیان است که در لیست مهمترین رویدادهای استان کرمان قرار دارد. این جشن در روز ذهم بهمن ماه هر سال و در محل باغچه شهر کرمان برگزار می شود و در آن علاوه بر زرتشتیان افراد متفرقه نیز می توانند شرکت کرده و از مراسم لذت ببرند.

نظرات

سلام من قصد دارم سه شنبه برم کرمان به نظرتون بهتره با قطار برم یا با هواپیما؟

    سلام دوست عزیز
    بهتر است بررسی کنید ببینید کدوم یک از این وسایل نیاز شما را برطرف می کند. اگر به دنبال راحتی در مسیر هستید و عجله ای ندارید قطار وسیله بهتری است و اگر از نظر زمانی محدودیت دارید هواپیما انتخاب بهتری است