بهترین زمان برای سفر به مشهد

بهترین زمان برای سفر به مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

برای همه ما پیش آمده است که به مکانی سفر کرده ایم و پس از تجربه لذت سفر با خودمان فکر کرده ایم که عجب زمان مناسبی اقدام به سفر کردیم. بدیهیست که برای سفر به هر شهر و به هر مکانی زمان هایی وجود دارد که اگر از آن ها آگاهی داشته باشید و در این زمان سفر کنید، به مانند این است که در دقیقه نود فینال جام جهانی گل پیروزی زده باشید. به خصوص اگر هدف شما سفر به مشهد باشد. احتمالا می دانید که شهر مشهد با جمعیتی ۳ میلیون نفری، دومین شهر پرجمعیت ایران است و البته احتمالا نمی دانید که سالانه ۲۷ میلیون گردشگر داخلی و ۲ میلیون گردشگر خارجی به این شهر سفر می کنند. در این مطلب با ماه همراه باشید تا بهترین زمان برای سفر به مشهد را به شما بگوییم.

 

بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر آب و هوایی

در ابتدا باید کمی از وضعیت کلی آب و هوای شهر مشهد برایتان بگوییم. مشهد به دلیل قرارگیری در منطقه جغرافیایی دشت مشهد، از آب و هوایی سرد و خشک برخوردار است. زمستان های بسیار سرد و پربارش با حداقل دمای ۱۵ درجه زیر صفر و تابستان های گرم و خشک با حداکثر دمای ۴۳ درجه بالای صفر وضعیت آب و هوایی مشهد در سردترین و گرم ترین زمان سال را تشکیل می دهند.

 

سفر به مشهد در فصل پاییز

اگر فصل پاییز را برای سفر به مشهد انتخاب کرده اید اشتباه نکرده اید. با اینکه مشهد در ماه های آبان و آذر شروع به سرد شدن می کند، اما سرمای آن استخوان سوز نیست و به راحتی می توان آن را تحمل کند. از طرفی به دلیل اینکه مدارس در این زمان باز می شوند، مهرماه می تواند زمان بسیار مناسبی برای سفر به مشهد باشد. پاییز را می توانیم دومین فصل مناسب در سال برای سفر به مشهد بدانیم.

 

سفر به مشهد در فصل پاییز

 

زمستان استخوان سوز مشهد

البته افرادی وجود دارند که با سرما مشکلی ندارند و حتی علاقه دارند که در فصل زمستان به مکان های مختلف سفر کرده و از هوای سرد شهرهای مختلف لذت ببرند. از طرفی در این فصل شهر و جاده های منتهی به شهر مشهد نسبت به دیگر زمان های سال خلوت بوده و از این جهت زمان بدی برای سفر به مشهد به نظر نمی رسد. اما به دلیل سرمای وحشت آور شهر مشهد در زمستان، ممکن است کمی از تجربه گردش های بی نظیر محروم شوید. ذکر این نکته نیز لازم است که در فصل زمستان هزینه های سفر به مشهد نیز کاهش می یابند.

 

سفر تابستانی به مشهد

تابستان از این جهت که فصل تعطیلی مدارس محسوب می شود ممکن است کمی نسبت به دیگر زمان های شلوغ به نظر برسد. اما به یاد داشته باشید که گرمای مشهد نیز به اندازه سرمای آن طاقت فرسا است. شاید ماه شهریور را بتوان بهترین ماه برای سفر در فصل تابستان به شهر مشهد دانست، چرا که بیشتر گرمای تابستانی مشهد در ماه های تیر و مرداد قرار گرفته اند.

 

فصل بهار، بهترین فصل برای سفر به مشهد

فصل بهار را می توان در مجموع بهترین فصل برای سفر به مشهد دانست. البته پیشنهاد می کنیم ۱۵ روز اول فروردین را از این زمان خط بزنید و دور آن را خطی قرمز بکشید. چرا که شلوغی شهر مشهد در این ۱۵ روز بیداد می کند. ۲۰ فروردین ماه تا اواسط خرداد ماه بهترین زمان برای سفر به مشهد در تمام طول سال است.

در این زمان بیشتر مردم درگیر مدارس و امتحانات فرزندان خود هستند، آب و هوای مشهد بی نظیر است و از طرفی سفرهای خود را در تعطیلات عید انجام داده اند. مشهد در این زمان خلوت، کم هزینه، خوش آب و هوا و همه چیز تمام است. اما عجله نکنید. نکات جالبتری برای شما داریم.

در صورتی که قصد خرید بلیط قطار مشهد را دارید می توانید بلیط خود را به صورت آنلاین از وبسایت سامتیک تهیه کنید.

 

فصل بهار، بهترین فصل برای سفر به مشهد

 

بهترین مناسبت ها برای سفر به مشهد

تا به اینجا در مورد بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر آب و هوایی گفتیم، اما باید به یاد داشته باشید که مناسبت هایی در سال وجود دارند که سفر در این زمان ها از نظر معنوی بسیار ارزشمند و لذت بخش خواهد بود.

 

ماه رمضان و تجربه ی سفری به یاد ماندنی

ماه رمضان در حرم امام رضا حال و هوای ویژه ای دارد. نمازهای جماعت در صحن های حرم امام رضا (ع) و دیگر جلسات معنوی که در حرم برگزار می شوند این حال و هوا را قوت می بخشند. البته مشهد و حرم امام رضا در ماه رمضان و به خصوص در شب های قدر بسیار پرازدحام است و باید شلوغی آن را به جان بخرید. در این ماه همچنین مراسم های افطاری در حرم امام رضا برگزار می شود و با دعوتنامه از افراد برای حضور در این میهمانی دعوت می شود.

 

بهترین مناسبت ها برای سفر به مشهد

 

سفر به مشهد در ماه محرم

در شب های محرم و به خصوص در شب های عاشورا و تاسوعا، بعد از کربلا، بهترین مکانی که می توانید در آن حضور یابید، حرم امام رضا و شهر مشهد است. شلوغی در این شب ها در مشهد بیداد می کند. حجمه دسته هایی که به سمت حرم روانه می شوند صحنه های بسیار زیبایی خلق می کنند. شاید بهتر باشد اگر یکبار این حال و هوا را تجربه کنید.

 

غوغای شهادت و ولادت

شب های شهادت و ولادت امام رضا (ع) نیز زمان بسیار مناسبی برای سفر به این شهر هستند. حرم امام رضا در این زمان نیز بسیار شلوغ و پرازدحام است.

 

سفر ارزان به مشهد در زمان های خلوت

بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر کم هزینه بودن و به صرفه بودن سفر، زمان هایی است که این شهر در خلوت ترین حالات خود قرار دارد. برای مثال در نیمه دوم ماه فروردین، اردیبهشت ماه، خرداد ماه به دلیل زمان امتحانات و پایان یافتن سفرهای نوروزی، ماه مهر و آبان به دلیل شروع مدارس و در اوج سرمای زمستانی شهر مشهد، هزینه های سفر و اقامت در این شهر به شدت کاهش یافته و از نظر هزینه بهترین زمان برای سفر به این شهر محسوب می شوند.

 

سفر کم هزینه به مشهد در زمان های خلوت

 

سفر به مشهد با بلیط چارتر

در زمان های خلوت سال، امکان خرید بلیط چارتر با قیمت های مناسب امکان پذیر است و از طرفی به دلیل حجم کم سفرها، مهمان پذیرها و مسافرخانه ها از قیمت های نسبتا خوبی برخوردارند. حتی در این زمان ها تورهای گردشگری بی نظیری ارائه می شوند که می توانید با استفاده از آن ها با هزینه ای کمتر از دیگر زمان های سال سفری خوب و دلنشین را تجربه کنید.

 

بهترین زمان برای خرید بلیط چارتر تهران مشهد

همانطور که می دانید در شهرهای پر رفت و آمدی همچون مشهد، بلیط های چارتری بیشتری نیز ارائه می شود. زمان هایی از سال وجود دارند که حجم سفرها به شهر مشهد کاهش می یابند. این زمان ها بهترین زمان برای خرید بلیط چارتر مشهد محسوب می شوند. در این زمان به دلیل کمبود مسافر، بلیط های چارتر با قیمت هایی بسیار پایین عرضه می شوند و در صورتی که از نظر زمانی برنامه انعطاف پذیری داشته باشید می توانید سفر لذت بخشی را در این زمان تجربه کنید.

نظرات

واقعا هوس کردم یه سر برم مشهد. من تجربه عاشورا تاسوعا در مشهد رو دارم واقعا بی نظیر فضای خیلی عرفانی و معنوی خاصیه مردم با دل و جون عزاداری میکنن شله های خوبی هم میدن تو مشهد. اگر قصد سفر به مشهد رو دارید محرم هم گزینه خوبیه به نظرم

دوستان من قصد دارم زمستان برم مشهد. به نظرتون می تونم بلیط چارتری با قیمت خوب بگیرم یا منتظرش نمونم؟ قطارهای مشهد از تهران کیفیتشون چطوریه کسی می دونه؟