همه چیز در مورد بهترین فستیوال های کانادا

همه چیز در مورد بهترین فستیوال های کانادا

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کانادا، شمالی ترین کشور در قاره آمریکا و دومین کشور بزرگ جهان است. این کشور دارای دریاچه های زیبای زیادی است که باعث شده ۲۰ درصد از آب شیرین جهان را از آن خود کند! همانطور که می دانید کانادا کشوری سردسیر با جاذبه های گردشگری فراوان است. پس اگر قصد سفر و خرید بلیط هواپیما تهران به کانادا را دارید، در ادامه تعدادی از بهترین جشنواره های کانادا را برای معرفی به شما آورده ایم.

 

بهترین جاذبه های گردشگری کانادا

بیشتر گردشگران، کانادا را با آبشار نیاگارا میشناسند. مرتفع ترین آبشار دنیا هرساله توریست های زیادی را به خود جذب می کند و اصلی ترین جاذبه این کشور به حساب می آید. اما جاذبه های گردشگری کانادا به نیاگارا محدود نمی شود. پارک ملی بنف، برج CN در تورنتو، دیدن کپک قدیم و موزه تمدن، ورزش و اسکی در ویسلر، بازدید از ساختمان پارلمان در بالای رودخانه اوتاوا از دیگر جاذبه های فوق العاده کانادا به شمار می رود.

 

بهترین فستیوال های کانادا در آمریکای شمالی

 

در کنار تمام این دیدنی ها، کانادا جشنواره های سالانه ای دارد که هیجان سفر به این کشور را دو چندان می کند. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین فستیوال های کانادا میپردازیم تا در سفر به این کشور هیچ چیز را از دست ندهید.

 

جشنواره گل لاله آتاوا، زیباترین جاذبه فصل بهار کانادا

هر سال از روز دوازدهم تا بیست و دوم ماه مه (اردیبهشت ماه) در شهر آتاوا کانادا جشنواره گل لاله برگزار می شود. این جشنواره بیش از ۵۰۰ هزار بازدید کننده از سراسر جهان دارد و با به نمایش درآوردن بیش از ۱ میلیون گل لاله عنوان بزرگترین جشنواره گل لاله را در جهان به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است نمایشگاه غذا، اجرای زنده موسیقی و سخنرانی از دیگر برنامه های جذاب این جشنواره به حساب می آید.

 

جشنواره گل لاله آتاوا، زیباترین فستیوال کانادا

 

این جشنواره نشان دهنده روابط خوب بین کانادا و هلند را است و تاریخچه ای خواندنی دارد. در سال ۱۹۴۲ همزمان با جنگ جهانی دوم، دولت کانادا به شاهدخت جولیانا و دخترانش پناه داد، پس از چند سال دولت هلند به منزله تشکر از دولت کانادا ۱۰۰ هزار پیاز گل لاله را به کانادا تقدیم کرد و چند سال پس از این هدیه؛ دولت کانادا نخستین جشنواره گل لاله را برگزار کرد و تا امروز بیش از ۵۰ سال است که جشنوار گل لاله در شهر Ottawa برگزار می شود.

اگر طرفدار موسیقی هستید و قصد دارید مسافرتی بهاری به کانادا داشته باشید، جشنواره موسیقی  CBC- تورنتو که در اواخر ماه مه آغاز می شود را از دست ندهید. این جشنواره در فضای باز ساحلی برگزار می شود. جشنواره موسیقی  CBC با توجه به شرکت کردن خوانندگان و گروه های برتر موسیقی  کانادایی بهترین فستیوال موسیقی کانادایی نیز به حساب می آید.

 

روز ملی کانادا، بزرگترین جشن کشور

روز اول جولای روز کانادا نام دارد و یک جشن بزرگ و ملی در سرتاسر کانادا برگزار می شود. در این روز کل مردم کانادا لباس های رنگی بر تن می کنند، صورت خود را نقاشی می کنند، پرچم کشورشان را به دست می گیرند و در سراسر شهر به شادی و تفریحاتی جذاب مثل آتش بازی، گردهمایی های مختلف، موسیقی، رقص و دیدن نمایش می پردازند.

 

روزملی کانادا، فستیوال ملی سال

 

جشنواره اسب سواری و گاوبازی کانادا

هر ساله یک جشنواره بزرگ اسب سواری و گاوبازی در شهر کالگاری برگزار می شود. در این جشنواره سوارکاران مختلف بر روی اسب های وحشی بدون زین به مسابقه میپردازند. این فستیوال به رام کردن و زمین زدن گاو نر، گرفتن شاخ ها یا پریدن از روی اسب ها معروف است و یکی از فستیوال های پرهیجان و پرطرفدار در آمریکای شمالی است.

 

جشنواره اسب سواری کانادا

 

آتش بازی تابستانه در کانادا، شادترین فستیوال سال

در تاریخ دوم تا سی ام جولای جشنواره آتش بازی در کبک برگزار می شود، این جشنواره جزء پر طرفدارترین جشنواره های کانادایی به حساب می آید چرا که بیش از ۳ میلیون بازدید کننده دارد. در این جشنواره ۳۰ دقیقه ای بیش از ۶۰۰۰ برنامه آتش بازی اجرا می شود که برای گردشگران خالی از لطف نیست.

 

جشنواره آتش بازی کانادا، یکی از شادترین رویدادهای سال

 

هر ساله هزاران نفر برای مشاهده آتش بازی برروی پل ژاک کارتیر حضور پیدا می کنند تا آتش بازی جذاب کانادا را مشاهده کنند. معمولا جشنواره آتش بازی شامل نمایش هایی ۳۰ دقیقه ای است که در شب های شنبه و چهارشنبه برگزار می شود.

 

جشنواره های پاییزی غذا کانادا

اگر اهل امتحان کردن غذاها و خوراکی های خوشمزه هستید، رژیم و مراعات های غذایی هم چندان برایتان مهم نیستید؛ و مهمتر از همه دوست دارید طعم های تازه را کشف کنید جشنواره غذا برای شماست. جشنواره غذا و نوشیدنی کوه های راکی به دلیل پر طرفدار بودنش در دو شهر کلگری و ادمونتون در دوماه اکتبر و نوامبر برگزار می شود. نکته جالب توجه اینکه در این جشنواره از حضور افراد زیر ۱۸ سال جلوگیری می شود پس اگر همراه زیر ۱۸ سال دارید اصلا به این جشنواره فکر نکنید.

 

فستیوال غذا در کانادا

 

فستیوال آسمان شب جاسپر، جشنواره ای به وسعت آسمان

جشنواره آسمان تیره جاسپر ۱۳ تا ۲۲ اکتبر برگزار می شود. در این جشنواره می توانید با آرامش هر چه تمام تر  به شکوه و جلال آسمان شب خیره شوید. داستان این جشنواره هم این است که در سال ۲۰۱۱، جاسپر برای کاهش آلودگی نوری، شرایطی ایده‌ آل برای ستاره‌ شناسی در آسمان تیره فراهم کرد. شرکت‌ کنندگان همچنین می‌ توانند از سمفونی زیر ستاره‌ ها، تورهای عکاسی و سخنرانی بزرگان علم هوافضا، برایان کاکس و فیل پلیت نیز بهره‌ مند شوند.

 

فستیوال آسمان شب جاسپر در کانادا

 

کارناوال زمستانی کبک و بازدید از خرس های قطبی

یکی از بهترین فستیوال های زمستانی دنیا همین کارناوال زمستانی کبک کانادا است. این جشنواره هر ساله و در ماه فوریه برگزار می شود و فرصتی بی نظیر برای لذت بردن از سفر و تجربه خاطراتی بیاد ماندنی است. این کارناوال جذابیت ها و سورپرایزهای مختلفی دارد از جمله حمام برف، راهپیمایی های شبانه، سرسره برفی، فوتبال دستی غول پیکر، مجسمه های برفی، نمایش، سورتمه سواری، و اسکیت سواری! اگر فوریه به کانادا سفر می کنید، اختصاص کل زمان سفرتان به این جشنواره کار اشتباهی نیست.

 

بهترین فستیوال های زمستانی کانادا

 

پیشنهاد می کنیم به هیج وجه تماشای مهاجرت خرس های قطبی در منیتوبا را از دست ندهید! در استان مانیتوبا شهری به نام چرچیل وجود دارد که در آن خرس های قطبی بامزه ای زندگی می کنند. این خرس ها در ماه های اکتبر تا نوامبر از خواب زمستانی بیدار شده و مشغول به مهاجرت می شوند. منظره ای که دیدار مجدد آن شاید دیگر در زندگیتان تکرار نشود!

جاذیه های دیدنی کانادا به قدری زیادند که با هر سن و سلیقه ای باشید، از سفر خود دست خالی بازنخواهید گشت. در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین جشنواره های کانادا را به شما معرفی کنیم تا در سفر بعدی خود با اطلاعات بیشتری به این شهر زیبا در آمریکای شمالی سفر کنید. پس اگر هوای سفر به کانادا به سرتان زده توصیه می کنیم که سری به مقاله راهنمای سفر به کانادا بزنید.

نظرات

سلام ممنون خیلی باحال بود مخصوصا جشنواره اسب سواری و گاوبازی کانادا و جشنواره غذاهاش به نظرم اگه این جشنواره ها تو ایرانم باشه خیلی باحال می شه خخخخخ

    سلام آرش عزیز
    خوشحالیم که مقاله برای شما جذاب بوده و از اطلاعاتش استفاده کردن و مهمتر از همه اینکه نظرات خودتون رو هم با ما به اشتراک می گذارید.