سفر به کشور کانادا

راهنمای سفر به کانادا – دومین کشور پهناور جهان با بیشترین خطوط ساحلی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

یکی از اطلاعاتی که علاقه داریم در مورد کشورهای مختلف جهان به دست بیاوریم آگاهی از ترین های هر کشور است. بنابراین ما نیز در ابتدای این مطلب ترین های این کشور را شرح می دهیم و سپس در مورد راهنمای سفر به کانادا توضیح خواهیم داد.

اولین موردی که در عنوان مطلب نیز به آن اشاره کردیم این است که این کشور بیشترین افراد تحصیل کرده در جهان را دارد. در واقع نیمی از جمعیت کشور کانادا تحصیلات عالیه دارند. مورد بعدی بیشترین تعداد دریاچه ها و بیشترین میزان آب شیرین است. تنها در آنتاریوی کانادا بیش از ۲۵۰ هزار دریاچه وجود دارد که یک پنجم تمام آب شیرین جهان را شامل می شود. بزرگترین خطوط ساحلی جهان و طولانی ترین خیابان جهان (خیابان یانگ با ۱۸۹۶ کیلومتر طول) از دیگر ترین های پراهمیت کشور کانادا محسوب می شوند.

 

اطلاعات عمومی در مورد کشور کانادا

برای اینکه سفری راحت و لذت بخش را تجربه کنید، لازم است که اطلاعاتی کلی در مورد مقصد مورد نظر خود داشته باشید. کد تماس کشور کانادا +۱ است، دین رایج مسیحیت بوده و واحد پول آن دلار است. پایتخت این کشور شهر تورنتو و یکی از زیباترین شهرهای کشور به حساب می آید. خطوط ساحلی یکی از مهمترین جذابیت های شهر تورنتوی کانادا محسوب می شود و مردم به این خطوط ساحلی عشق می ورزند. جشن های مختلفی در خطوط ساحلی برگزار می شوند. کانادا کشوری امن است، طبیعتی زیبا دارد، و سرزمینی جذاب برای عاشقان غذا و موسیقی محسوب می شود.

 

اطلاعات عمومی در مورد کشور کانادا

 

زبان رسمی در کشور کانادا زبان انگلیسی است، اما کانادا کشوری دو زبانه محسوب می شود و در قسمت های زیادی از این کشور با زبان فرانسوی رو به رو می شوید.

واحد پول رایج دلار کاناداست، اما از دلار آمریکا نیز می توانید استفاده کنید. انعام دادن در این کشور مرسوم بوده و در رستوران ها، تاکسی ها و هتل ها انعام بیشتر از مکان های دیگر رایج است.

برای سفر به کانادا باید ویزای توریستی مالتیپل یا سینگل تهیه کنید. ویزای توریستی ۶ ماه زمان انقضا دارد و برای تمدید آن نیز باید ۳۰ روز پیش از اتمام اعتبار نسبت به تمدید اقدام کنید.

در صورتی که قصد سفر از پایتخت به سمت کانادا را دارید، بلیط هواپیمای تهران تورنتو و بلیط هواپیمای تهران مونترآل می تواند گزینه های مناسبی برای سفر شما باشد. همچنین ذکر این نکته لازم است که قیمت بلیط هواپیما به مقصد کانادا ممکن است بر اثر موارد مختلفی همچون شرکت هواپیمایی ارائه دهنده بلیط، کلاس پرواز، فصل مورد نظر و چندین مورد دیگر متغیر باشد.

 

شهری از تورنتوی کانادا

 

بهترین زمان سفر به کانادا

برخلاف بسیاری از کشورهای جهان که بیشتر میزان سفر در ماه بهار انجام می گردد، بهترین زمان برای سفر به کانادا فصل های زمستان و تابستان است. در فصل تابستان مکان های گردشگری این کشور در بهترین حالت خود قرار دارند و این زمان بهترین فرصت برای بازدید از مکان هایی همچون آبشار نیاگارا محسوب می شود. از طرفی به دلیل جشن های زیادی که در فصل زمستان در شهرهای این کشور برگزار می گردد فصل زمستان زمانی مناسب برای سفر به این کشور است. در این فصل پیست های اسکی نیز در اوج فعالیت خود قرار دارند. البته به یاد داشته باشید که هزینه های سر به کانادا در فصل تابستان تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می کنند. چرا که در این فصل جشنواره های بسیاری در این کشور برگزار می شوند که به جذابیت های گردشگری این کشور اضافه می کند.

 

بهترین زمان سفر به کانادا

 

هزینه های سفر به کانادا

با توجه به اینکه قیمت ارز مدام در حال تغییر است در این مقاله نمی توانیم به مبالغ هزینه های به خصوصی اشاره کنیم، اما به نکات مهمی در مورد هزینه های سفر به کانادا می پردازیم که می تواند کاربردی و برای مسافران مهم باشد. در نهایت در این مطلب نکاتی در مورد نحوه صرفه جویی در هزینه ها ارائه می دهیم. هزینه های سفر به کانادا شامل هزینه بلیط و دریافت ویزا، هزینه اقامت و هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل و هزینه ای گردش و تفریح در این کشور است.

شما می توانید با خرید بلیط هواپیما چارتر تا حد زیادی در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید. همچنین زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیما و ایرلاین ارائه دهنده بلیط می تواند بر قیمت بلیط تاثیرگذار باشد.

 

هزینه اقامت

هزینه اقامت در کشور کانادا می تواند به مواردی همچون شهر مورد نظر، اقامت در هتل یا هاستل یا تعداد ستاره های هتل مورد نظر وابسته باشد. در صورتی که هزینه های سفر برای شما مسئله به خصوصی نیستند، هتل های مشهور و بی نظیری وجود دارند که می توانید با هزینه بسیار زیاد از آن ها لذت ببرید، اما اگر قصد دارید سفری ارزان قیمت را تجربه کنید، استفاده از هاستل ها و هتل های اقتصادی توصیه می شود.

 

هزینه های سفر به کانادا

 

هزینه خورد و خوراک

هزینه غذا خوردن در رستوران های متوسط و خوب می تواند بسیار بالا باشد، اما کافه ها و ساندویچ فروشی های ارزان قیمت گزینه های اقتصادی بهتری هستند. بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه خورد و خوراک این است که غذایتان را خودتام آماده کنید. با این وجود هزینه های شما به نیم تبدیل می شوند.

 

هزینه فعالیت های تفریحی و ورزشی

تفریحاتی که در کشور کانادا می توانید از آن لذت ببرید نا محدودند. در هر شهری و هر منطقه ای از کشور، هر تفریحی که بخواهید در اختیار شماست و امکانات تفریحی در سراسر کشور موجود هستند. امکانات تفریحی این کشور قیمتی متوسط داشته و خرج چندان زیادی بر روی دست شما نمی گذارند. همچنین جاذبه های گردشگری طبیعی این کشور نیز گزینه ای مناسب برای تفریح و گردش به حساب می آیند.

 

هزینه فعالیت های تفریحی و ورزشی

 

جاذبه های گردشگری کانادا

همانطور که به آن اشاره کردیم. جاذبه های گردشگری کشور کانادا نامحدودند. جاذبه های طبیعی و تاریخی شگفت انگیز، جشنواره های مختلف و مکان های تفریحی مختلف از جمله جاذبه های گردشگری کشور کانادا هستند. در ادامه لیستی از جاذبه های گردشگری که باید در سفر به کانادا از آن ها لذت ببرید را برای شما فراهم کرده ایم:

  • اسکی و اسنوبرد در زمستان و شهرهای کوهستانی
  • بازدید از شهر و جزیره ی زیبای ونکوور
  • طبیعت حیرت انگیز جنگل های بارانی
  • بازدید از شهر زیبای مونترآل
  • بازدید از شهر گردشگری کبک
  • سفر به آتلانتیک، قایق سواری و استراحت در سواحل
  • بازدید از پایتخت کانادا، تورنتو
  • شهر چرچیل، سرزمین خرس ها و شفق های قطبی
  • آبشار نیاگارا
  • و صدها نقاط گردشگری جذاب و دیدنی دیگر

نظرات

من بعد خوندن مقاله شما تصاویری از کانادا پیدا کردم نگاه کردم واقعا شگفت انگیزه این کشور. آرزو داشتم به سیدنی سفر کنم الان کانادا هم رفت تو لیست هدف هام

کانادا از بسیاری از جهات از کشوری مثل آمریکا هم بهتر و قدرتمند تره. به نظرم کانادا کشور شگفت انگیزیه و بیخود نیست که این حجم از ایرانیا در حال سفر یا مهاجرت به این کشور هستند