بهترین فستیوال های زمستانی دنیا

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

همه زمستان را با برف و سرمای سوزناک و حتی سرماخوردگی می شناسند و به غیر از لذت برف و بازی تعطیلات روزهای برفی، هیچ ایده دیگری از زمستان ندارند. حتی تقریبا ۹۰ درصد از افراد فصل های بهار و تابستان را برای سفر های خود انتخاب کرده و هرگز به سفر در زمستان فکر هم نمی کنند! اما بهتر است بدانید که فصل زمستان جذابیت های کمتری در مقایسه با تابستان و بهار ندارند و حتی زیبایی های بیشتری را در خود نهفته است. پس با ما همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد بهترین فستیوال های زمستانی دنیا بدانیم.

 

جشنواره های زمستانی دنیا

جدای از اینکه فصل زمستان و برف بازی های روزانه در کوچه و خیابان خود یک فستیوال زمستانی و برفی است، اما در نقاط مختلف دنیا نیز فستیوال هایی وجود دارد که تنها مختص زمستان اند بهترین زمان لذت بردن از سرما و تغییر نگاه به سرمای زمستان است. حتی خالی از لطف نیست اگر اشاره کنیم که در زمستان بیشترین سهم خرید بلیط هواپیما به بخش سفر برای بازدید از فستیوال های زمستانی تعلق دارد.

 

جشنواره های زمستانی دنیا

 

هر سال در دنیا و بخش های زیادی از آمریکای شمالی فستیوال های زمستانی جذابی برگزار می شود و انواع تفریحاتی مانند مجسمه سازی، سورتمه سواری و اسکی برای مخاطبان در دسترس است. حتی اگر اهل ورزش و فعالیت بدنی هم نیستید در این فستیوال‌ های زمستانی برای شما سرگرمی‌ های دیگری نیز وجود دارد. قدم زدن در کاخ‌ هایی که از یخ‌ های غول‌ پیکر ساخته شده و تماشای مجسمه‌ های یخی در حالی که از نوشیدن یک لیوان شکلات داغ لذت می‌ برید بسیار دلچسب است.

خوشبختانه در سایت سامتیک می توانید علاوه بر خرید بلیط هواپیما، در صورت تمایل به کنسلی بلیط، می توانید به استرداد آنلاین بلیط هواپیما بپردازید.

 

فستیوال بین المللی مجسمه سازی یخ و برف هاربین

این جشنواره زیبای زمستانی در چین برگزار می شود و ساکنین شهر هاربین، در استان هیلونگجیانگ، در فصل سرد زمستان به خلق آثار هنری زیبای برفی می پردازند. شهر هاربین در بیشتر روزهای فصل زمستان در دمایی زیر صفر به سر می برد و هوا به قدری سرد است که حتی رودخانه سونگ هوا هم یخ می زند و فرصتی مناسب به وجود می آورد تا افراد آجرهای یخی خود را ار دل روخانه بیرون بیاورند و با آن انواع مجسمه های زیبای برفی را درست می کنند.

 

فستیوال های زمستانی دنیا و تصویری از جشنواره برف و یخ هاربین چین

 

جشنواره مجسمه سازی یخ و برف هاربین در زمره یکی از بهترین فستیوال های پاییزی دنیا قرار دارد و در ماه های ژانویه تا فوریه برگزار می شود؛ یعنی ماه های دی تا اسفند خودمان. هنرمندان چینی به خلق آثاری مانند شهر آکروپلیس آتن می پردازند و بیشتر آثار تاریخی معروف دنیا را با برف و یخ می سازند.

 

فستیوال زمستانی وایت فیش، آمریکا

هر ساله در فصل زمستان در ایالت مونتانا جشنواره زمستانی وایت فیش یا ماهی سفید برگزار می شود که البته پیشینه ای تاریخی و کمی هم تخیلی دارد. داستان این فستیوال زمستانی از این قرار است که الهه برف شمالی که اولر نام دارد روزی تصمیم می گیرد تا برای خودش در شهر مونتانا خانه ساخته و در آنجا زندگی کند.

 

تصویری از فستیوال زمستانی وایت فیش آمریکا

 

اما متوجه می شود که گروهی از غول های برفی خبیث ملکه او را تهدید کرده و به اسارت گرفته اند. در ادامه این داستان همانطور که انتظار می رود بلاخره داستان پایان خوبی دارد و مردم این منطقه نیز در راستای برگزاری جشنی شاد از این فرصت استفاده کرده و هرساله فستیوالی زمستانه برگزار می کنند و به خلق آثار هنری در کنار تفریحاتی شاد و جذاب می پردازند.

فستیوال های زیبای دنیا تنها مختص به تابستان و بهار نیستند، می توانید بهترین فستیوال های پاییزی دنیا را نیز مطالعه کنید.

 

جشنواره زمستانی تورابلوت، ایسلند

وقتی نام ایسلند به گوشمان می خورد، نا خود آگاه به یاد وایکینگ ها و مردم قطب نشین می افتیم، پس دیگر نیازی نیست به این موضوع اشاره کنیم که ایسلند منطقه ای پر از برف و سرما و زمستانی طولانی است. ایسلند در تمام فصل های سال دارای جذابیت های خود است و بخصوص در زمستان که با قرار گرفتن در نزدیکی مدار شمالگان، تجربه شفق قطبی و دیدار از یخچال های برفی در این منطقه وجود دارد.

 

جذابترین فستیوال های زمستانی دنیا

 

فستیوال زمستانی مردم این منطقه به دو دلیل برگزار می شود. عده ای آن را نمادی از قدرت زمستان می دانند و عده ای دیگر آن را به منظور بیرون راندن زمستان و آمادگی برای گرم شدن هوا در نظر دارند. در این جشنواره انواع غذاهای خوشمزه و پرکالری را تهیه و سرو می کنند و به جشن و پایکوبی می پردازند. جالب است بدانید که در بین مردم ایسلند کله پاچه ما نیز سرو می شود، البته به صورت غذایی مانند استیک!

 

باواریان ایس فِست، واشنگتن

در فصل زمستان ممکن نیست کسی را پیدا کنید که از این جشنواره لذت نبرد و شیفته جذابیت های این فستیوال زمستانی نباشد. فستیوال باواریان ایس فِست در شهر کوچکی به نام لیون روث برگزار می شود که دارای مشابهت های بسیاری با روستای باواریا آلمان است.

 

معروف ترین فستیوال های زمستانه دنیا

 

این فستیوال بیشتر حالتی خانوادگی دارد و برنامه های مفرحی که در آن برگزار می شود شامل سورتمه سواری، اسنوموبیل رانی، مجسمه سازی با یخ و برف و موسیقی است.

 

فستیوال ماتاریکی، نیوزلند

در زمستان که همه دنیا مشغول فستیوال های برفی اند، در کشور نیوزلند و در شهر اوکلند؛ مردم به برگزاری فستیوالی به نام ماتاریکی می پردازند و در طی آن بادبادک هایی غول پیکر به آسمان می فرستند. ماتاریکی نامی است که در قبیله مائوری به گروهی از ستارگان داده می شود. در واقع  تاریخچه این نام به تاریخ و سنت گذشته این منطقه باز می گردد.

 

 

فستیوال ماتاریکی، نیوزلند و جشنواره های زمستانی دنیا

 

در حقیقت این مراسم در بزرگداشت ورود به سال نو مائوری است و در کنار جشن های شاد نوروزی شان، انواع تفریحات و مجسمه سازی های برفی و بادبادک سازی اننجام می دهند تا خودشان را از سرمای زمستان فراری دهند.

 

فستیوال بین المللی منجمد شدن مو، کانادا

در کشور کانادا با رسیدن فصل زمستان، مردم این کشور در ماه فوریه به برگزاری یکی از عجیب ترین فستیوال های زمستانی دنیا می پردازند؛ فستیوال یخ زدن مو! برای شرکت در این فستیوال هیچ کار خاصی نباید بکنید، تنها باید مو داشته باشید، در دمای -۶ درجه سانتی گراد بیرون بروید و کمی صبر کنید!

 

عجیب ترین فستیوال های زمستانی دنیا و فستیوال بین المللی منجمد شدن مو، کانادا

 

در این فستیوال باید به چشمه های آب گرم بروید و موهایتان را خیس کنید و سرتان را بیرون بیاورید تا موهایتان یخ بزند. بعد از آن از موهای یخ زده تان عکس می گیرید و بهترین عکس برنده مسابقه خواهد بود. خبر خوب در مورد این رقابت این است که در اوج فصل بهار برگزار می شود، به این معنی که هیچکدام از شرکت کنندگان به طور کامل قندیل نمی بندند و نهایتا موهایشان منجمد می شود.

 

فستیوال زمستانی بوشو، مجارستان

یکی از عجیب ترین فستیوال های زمستانی دنیا را باید همین جشنواره زمستانی بوشو بدانیم. چرا که مردم این منطقه با پوشیدن لباس هایی نسبتا ترسناک، سعی می کنند زمستان را فراری داده و آن را بیرون کنند. این جشنواره در ماه مارس برگزار می شود و از قرن هیجدهم تا به امروز در حال برگزاری است.

 

فستیوال های زمستانی جهان

 

فستیوال ویتنرزکل، آمریکا

یکی از فستیوال های جذابی که در فصل زمستان برگزار می شود جشنواره زمستانی ویتنرزکل است که در منطقه اسپن برگزار می شود. در این فستیوال زمستانی بردن به جشن و شادی و رژه می پردازند و فرصت مناسبی است تا با سوپ های خوشمزه مردم این منطقه آشنا شوید.

 

فستیوال ویتنرزکل، آمریکا

 

در حقیقت در این جشنواره فرصت مناسبی به وجود می آید تا از مسابقات سوپ خوری در رستوران های شهر نیز لذت ببرید.

نظرات

سلام
خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود وجالبه که تنها سایتی هستید که در مورد زمستون و فستیوال های بصورت اختصاصی مطلب نوشتید!
من توی نت زیاد گشتم اما تقریبا هیچ سایتی رو ندیدم که در مورد فستیوال های زمستانه اینطوری تخصصی مطلب نوشته باشه
ممنون

جالب ترین قسمت مقاله برام این بود که در مورد کله پاچه نوشته بودین!
ینی حتی کله پاچه هم از ماها دزدیدن و به نام خودشون ثبت کردن!
ولی خداییش کی حاضره کله پاچه رو استیکی بخوره؟؟
عکسای مقاله تون هم خیلی قشنگ بودن، مخصوصا جشنواره یخ زدن موی کانادا

راستش اول که مقاله رو دیدم جذب تصویر ابتدای مقاله شدم
ادم برفی های خیلی قشنگی بودن
ولی خب متن مقاله هم واقعا خوندنی بود
فقط همش به این فکر میکردم که خوشبحالشون،چه تفریحای قشنگی دارن