مکان های دیدنی اطراف تهران در نوروز

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

اگر اهل گشت و گذار در اطراف تهران هستید حتما با جاذبه های توریستی این شهر آشنا هستید. از لواسان تا دماوند با باغ های زیباش، از رودهن تا بومن با آب و هوای عالی، از ورامین تا اسلامشهر با امکان تاریخی که دارد.

تهران در نوروز یکی از فوق العاده ترین شهرهای ایران است. این شهر به دلیل اینکه اکثر مردم به سفر می روند؛ شهر خالی از سکنه می شود و ترافیکی وجود ندارد. اما شهرستان های تهران در نوروز و فصل بهار حال و هوای دیگری دارد و می تواند نوروز بسیار خاطره انگیزی را برا ی شما بسازد. اگر هنوز برنامه برای گست و گذارخود در نوروز ندارید پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید.

 لواسانات؛ شهر زیبای ییلاقی در اطراف تهران

شهر لواسان مکان های دیدنی اطراف شهر تهران

لواسانات یکی از شهرستان های تهران به حساب می آید که از سه بخش شهر لواسان، دهستان لواسان بزرگ، دهستان لواسان کوچک تقسیم می شود. در این شهرستان کوچک افراد بزرگی همچون قصرانی از دانشمندان قرن سوم و چهارم هجری، ملک سلطان حسین لواسانی یکی از بزرگان در زمان شاه عباس صفوی و غیره بوده است. از بزرگان این شهر زیبا بگذریم و به سراغ جاهای دیدنی این شهر برویم تا تعطیلات نوروزی عالی را برای خود رقم بزنید.

لواسان جاهای دیدنی بسیاری را دل خود جای داده است. این مناطق شگفت انگیز نظیر دشت هویج  که در گذشته هویج در آنجا کشت می شد، سد لتیان یکی از سدهای زیبا با چشم انداز عالی به حساب می آید؛ رودخانه لار که از کوه دماوند سرچشمه گرفته است؛ رودخانه جاجرود، کوه های هزاردره، آبشار ناران، باغ نظام السلطان، روستای چهار باغ لواسان بزرگ امامزدگان فضل و فاضل، امام زاده عبدالله محله جائیج، محله ناران، حمام تاریخی محله ناران، حمام تاریخی محله سبو کوچک، چنار کهنسال سقاخانه افجه، چنار کهنسال انباج، آبشار چرند افجه، قله ساکا، قله آتش کوه، قله اراکو، تپه باستانی شهروا، تپه باستانی در محله شورکاب، تپه باستانی کلاک، قنات احمدخان محله، قنات محمدخان، کوه ریزان و کوه پیرزن کلم بخشی از جاذبه های گردشگی شهر لواسان به حساب می آید و در نوروز می توانید یکی از موارد سربزنید.

 شهرستان دماوند؛ شهر دیدنی تهران

شهر دماوند؛دیدنی تری جای اطراف تهران

شهرستان دماوند، یکی دیگری از شهرستان های تهران است.  این شهرکوچک دارای باغ و باغچه های بسیار سبز که نام آن از کوه سپید سر دماوند گرفته شده است. آب و هوای متعدل دماوند باعث شده هرساله گردشگران بسیاری به شهرستان سفر کنند. اگر تا به حال به شهر کوچک دماوند سفرنکرده اید جزء برنامه نوروزی خود قرار بدهید و خاطره عالی را برای خود ثبت کنید.

دماوند دارای جاذبه های گردشگری نظیر چشمه اعلاء، برج شبلی، مسجد جامع، پیست اسکی، چشمه آبعلی، دریاچه تار و هور، غار رود افشان، آبشار تیزاب، ولیران و امامزادگان است و تعطیلات را در آنجا بگذرانید.

این شهر زیبا سوغاتی ها بسیار خوشمزه ای مانند عسل دارد اما در کوه های دماوند گیاهانی همچون آویش و گون وجود دارد و برای برخی بیماری ها بسیار مفید است. همچنین مردم این شهر این گیاهان را با عسل ترکیب کرده و بفروش می رسانند. اگر فکر می کنید علاقمند  به حیوانات هستید گونه های کمیبابی مانند بز، میش و پلنگ در کوه های این شهرستان وجود دارد. با وجود تمام این موارد سفرنوروزی عالی برخود رقم بزنید.

شهرستان رودهن؛ طبیعت زیبا در اطراف شهر پر دود

شهرستان تهران

گشت و گذار در تمام شهرستان‌های تهران، بیشتر از تعطیلات نوروزی لازم است. رودهن یکی از این شهرستان ها است که نباید از آن گذشت. این شهر از نظر آب و هوا و مردم جزء برترین ها قرار خواهد گرفت. رودهن در فاصله ۳۰ کیلومتری تهران قرار دارد و با شهرستان های آمل  و بخش مرکزی دماوند و از غرب با شهرستان پردیس همسایه است. اولین چیزی که این شهر شما را جذب می کند، لهجه تاتی است.

شاید باورتان نشود که این شهر کوچک دارای روستاهای بسیاری همچون مهرآباد، جور، گلاهک، چنارغرب، وسکاره، آردینه، عباس آباد، خورین، چشمه ها، تخته ها، هزاردشت، تیرک، تجرک بالا، تجرک پایین است. تمام این روستاها بخشی از شهرستان کوچک رودهن می شود.

حتما می خواهید یک برنامه ریزی برای خوشگذراندن در شهرستان رودهن برای سفردرنوروز خود انجام دهید، اما نمی دانیدجاذبه‌های گردشگری این شهرستان کجاست. جاذبه های گردشگری این شهر کوچک شامل پل زنجیر یا نمیر، بقعه امامزاده محمد تقی، امام زاده روح الله، حمام و خانه های تاریخی، ساختمان سابق هتل آبعلی ، دشت سیاه پالاس، پیست اسکی آبعلی، پارک مرکزی و بام رودهن یا کمپ محمد داغی و غیره  است.

پردیس؛ شهر جدید اما با جاذبه گردشگری چشم نواز

پردیس شهر خوش آب و هوای تهران

پردیس در ۱۷ کلیومتری تهران قرار گرفته است. این شهر در یکی از شهرستان های جدید به حساب می آید  اما جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و یک تعطیلات نوروزی بسیار عالی می توانید در این شهر تازه داشته باشید. جاذبه های این شهر نظیر ارتفاعات دماوند، آبشار کمرد، منطقه جوزک، منطقه واصفجان، پیست آبعلی، دریاچه سدلار، منطقه لار چشم شما را از این همه زیبای خیره می کند.

 روستای کردان بهترین جاذبه گردشگری اطراف تهران

کردان طبیعت زیبای ایران

روستای زیبای کردان با داشتن سرسبزی که دارد بسیار شگفت انگیز است. درفصل بهار این شهر به رنگ سبز در می آید و یک شهر رویایی می شود. تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است که به این روستا سفر کنید تا روزهای بسیار عالی برای خود بسازید.

کردان جاذبه های مانند آرامگاه کردان، پل قدیمی بانوصحرای کردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی بی شهربانو  و دیدن هرکدام از مکان ها حال وهوای خود را دارد. نوروز متفاوتی را در روستای با باغ و باغچه ها که دارد بگذرانید و دفترچه خاطرات نوروزی خود را تکمیل کنید.

ورامین، شهرستان تاریخی 

ورامین یکی جاذبه های اطراف تهران

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد و جزء تاریخی ترین شهرهای اطراف تهران به حساب می آید. در سال های اخیر اقوام مختلفی  از ایران در این شهر زندگی می کنند و یک ایران کوچک را در کنارهم ساخته اند. ورامین جاذبه های تاریخی و گردشگری که قدمت آنها به چند صد سال پیش برمی گردد.

این جاذبه نظیر پارک ملی کویر، کاروانسر یا قصر بهرام، کاروانسرای عین الرشید، پل باقرآباد، تالاب بندعلی خان، یخچال و آب انبار علی آباد، یخچال حصار، پل باقرآباد و روستای خاوه و غیره است. اگر به هیچ کدام از این مکان ها برای تفریح علاقه نداشته اید پیشنهاد می کنم مقاله ” بهترین پارک های تهران برای سیزده بدر” را بخوانید.

نتیجه گیری بهترین مکان در اطراف تهران

نوروز مهم‌ترین اتفاق در سال برای ایرانیان به حساب می آید وسفر رفتن به عنوان یکی از واجبات ایام نوروز به حساب می آید. ما در این مقاله به شما مکان های دیدنی اطراف تهران در نوروز را پیشنهاد کرده ایم.  و می توانید با خرید بلیط قطار به تهران سفر کنید و ایام شادی را تجربه کنید.

برچسب : سفر به تهران

نظرات