قیمت بلیط تهران شیراز

از خرید بلیط قطار تهران شیراز چه میدانید؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

یکی از پر فروش ترین و شناخته شده ترین مسیرهای ریلی کشور، قطار تهران شیراز است. محبوبیت بالای خرید بلیط قطار شیراز باعث شده که شرکت های زیادی اقدام به فروش و ارائه خدمات مسافربری قطاری کنند. همین مسئله باعث میشود که به دلیل تنوع زیاد، قدرت انتخاب شما در خرید پایین بیاید.

پس اگر قصد دارید به شیراز سفر کنید و به این فکر میکنید که بهترین و ارزان ترین راه سفر به این مقصد گردشگری مهم چیست، دیگر نیازی به فکر کردن ندارید چراکه ما در این مقاله قصد داریم سوالات احتمالی شما در مورد سفر با قطار و به خصوص خرید بلیط قطار تهران شیراز را با شما در میان بگذارید.

 بهترین قطار تهران شیراز

قیمت بلیط قطار سریع السیر تهران به شیراز چقدر است؟

قیمت بلیط قطار سریع السیر شیراز با توجه به نوع قطار و سطح کیفیتی که در اختیار مسافران قرار میدهد، متغیر است. همچنین عواملی همچون مسافت طی شده، روز و مناسبت سفر، نوع کوپه درخواستی باعث میشود قیمت های متفاوتی برای خرید بلیط قطار شیراز به شما پیشنهاد شود.

بنابراین بهترین توصیه ما این است که اگر قصد دارید بدانید هزینه خرید بلیط قطار در این مسیر چقدر است، بهتر است قبل از سفر خود از امکانات هر شرکت مسافربری  آگاهی پیدا کنید. در ضمن، خرید آنلاین بلیط قطار شیراز را تنها از سامانه ای انجام دهید که مورد تایید سازمان ریلی کشور باشد و بتواند با پشتیبانی ۲۴ ساعته، حتی بعد از تهیه بلیط هم به سوالات شما پاسخ دهد.

برنامه حرکت قطار تهران شیراز

یکی از سوالاتی که بسیاری از مسافران از ما میپرسند این است که برنامه حرکت قطار تهران شیراز به چه صورت است. خوب است بدانید که هیچ برنامه ثابتی برای مسیر تهران شیراز وجود ندارد و تقریباً قیمت و زمان حرکت قطارهای در اکثر موارد تغییر میکند، پس بهتر است قبل از سفر خود حتماً با مراجعه به سایت رسمی قطاری که قصد خرید بلیط آن را دارید، از روز و ساعت دقیق سفر خود باخبر شوید.

 

خرید بلیط قطار ارزان شیراز

 

چطور بلیط ارزان شیراز بخریم؟

همانطور که می دانید آنچه که تعیین کننده قیمت بلیط قطار است در اکثر اوقات مواردی همچون لوکس، درجه یک، درجه دو و سالنی بودن قطار است. این دسته‌بندی‌ها در واقع نشان دهنده نوع قطار و میزان امکانات موجود در آن است.

یکی از راه های خرید بلیط ارزان قطار این است که در بازه پیش فروش، اقدام به خرید کنید. نرخ بلیط قطار در بازه پیش فروش کمی متفاوت است به طوری که اگر بخواهید در زمان پیش فروش نسبت به تهیه بلیط قطار اقدام کنید، هزینه پرداختی شما چند درصد پایین‌تر است.

به طور کل اگر میتوانید برای سفر خود یک برنامه ریزی ۱ تا ۲ ماه داشته باشید، خرید بلیط قطار در محدوده زمانی پیش فروش (معمولاً یک تا دو هفته) میتواند به نفع شما باشد.

از تهران تا شیراز با قطار چند ساعت راه است؟

حرکت از پایتخت به مقصد شهر شاعران ایران با تهیه بلیط قطار تهران شیراز امکان پذیر است. خریداران بلیط قطار تهران شیراز میتوانند در مدت زمان ۱۸ ساعت و با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت به مقصد برسند. البته بد نیست اشاره کنیم که تمامی قطارهای تهران شیراز اختلاف ۱ تا ۲ ساعتی دارند. از طرف دیگر، قطارهای اتوبوسی شیراز در مدت زمات ۲۴ ساعته شما را به شیراز میرساند.

 

چه قطارهایی در مسیر تهران به شیراز فعالیت دارند؟

یکی از مزایایی که مسافران تهران به شیراز میتوانند از آن بهره مند شوند، این است که شرکت های زیادی در مسیر تهران شیراز به مسافران خدمات رسانی میکنند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به طور مختصر از امکانات قطار تهران به شیراز به شما بگوییم.

 

قطار زندگی تهران شیراز

قطار زندگی اولین قطار لوکس ایران است که از سوی شرکت رجا وارد مسیرهای ریلی کشورمان شده است. این قطار که امکاناتی مانند تجهیزات صوتی و تصویری در داخل کوپه، مهماندار، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز و الکترونیک، رستوران و خدمات دیگر دارد، تقریبا شبیه یک هتل متحرک است.

اگر اهل سفر با خانواده یا گروه دوستانه هستید، کوپه‌های ۴ نفره و مجهز قطار زندگی تهران شیراز مناسب شماست. جالب است بدانید که در هر کوپه از قطار زندگی، یک زنگ برای احضار مهماندار تعبیه شده؛ بنابراین اگر هر وقت درخواستی داشته باشید ، می‌توانید از مهماندار بخواهید که به مشکلات شما رسیدگی کند. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که از مهماندار بخواهید شما را رأس ساعت معینی از خواب بیدار کند

 

امکانات قطار زندگی شیراز

 

 

قطار شیراز فدک

قطار لوکس فدک با قابلیت حرکت با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند موجب تحیر و شگفتی شما شود. تمام امکانات این قطار از قبیل سرویس پذیرایی، کترینگ، مهمانداران و خدمات رفاهی براساس استانداردهای قطارهای پنج‌ستاره‌ی دنیا طراحی شده است.

خدمات ارائه شده به مسافران در خطوط ریلی متفاوت یکسان نیست به طوری که مسافران قطار فدک تهران شیراز و مسافران قطار تهران مشهد می‌توانند بسته به انتظارات‌ و بودجه‌شان یک کلاس مورد نظر را انتخاب کنند و از خدمات منحصر به فرد آن بهره مند شوند.

 

خرید بلیط قطار فدک تهران شیراز

بلیط قطار تهران شیراز نور

کوپه های قطار نوالرضا همگی ۴ نفره هستند. واگن های قطار نور به نحوی طراحی شده اند بتوانند با قابلیت جمع شوندگی، به تخت های راحت تبدیل شوند و بتوانند بدون مشکل خاصی مقدمات خوابی خوش را برای مسافرین فراهم کنند.

علاوه بر امکان تبدیل صندلی به تخت، قطارهای فدک تجهیزات ویژه دیگری هم دارند؛ به عنوان مثال دو عدد نمایشگر LCD، سطل زباله، رخت آویز، نردبان، و دو عدد پیجر برای فراخواندن مهمانداران، سیستم روشنایی عمومی، چراغ مطالعه و چراغ خواب از جمله امکانات داخل کوپه مسافری قطار های نورالرضا است.

نظرات

سلام من توقع داشتم قیمت دقیق بلیط قطار تهران مشهد رو بگین ولی فقط گفته بودین که نرخ ثابتی نداره!

    سلام و درود بر شما،
    بله همانطور که در مقاله اشاره کردیم قیمت بلیط قطار در حال حاضر ثابت نیست و نوسان بالایی داره. برای اطلاعات بیشتر میتونید مستقیم با دفتر سامتیک ۰۲۱-۸۴۳۸۴ تماس بگیرید تا نرخ روز به شما اعلام بشه.