کیش با قشم؟ مسئله این است

کیش یا قشم؟ راهنمای سفر به بهترین جزیره از لحاظ تفریح و خرید

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

یکی از جاهای دیدنی ایران که می‌تواند نسبت به شهرهای توریستی تجربه متفاوتی از سفر را در اختیار مسافران قرار دهد، جزیره‌های کیش و قشم هستند. دلیل این تفاوت بیشتر به دلیل ماهیت دریایی و جزیره‌ای این مناطق است که باعث می‌شود مروارید‌های پنهان داخل صدف تنها زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند که تعطیلات تابستانی از راه رسیده باشد.

ولی حالا که تصمیم گرفتید به یکی از این دو جزیره سفر کنید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه جزیره‌ای برای سفر بهتر است؟ البته بهتر بودن یک مکان برای سفر به عوامل زیادی بستگی دارد که در اینجا قصد ما بررسی کیش و قشم از نظر خرید و تفریح است. دانستن این که کیش و قشم هر کدام مناسب چه نوع مسافری است باعث میشود در هزینه بلیط هواپیما و وقتی که صرف خرید ان میکنید صرفه جویی کنید.

 

عکس جزیره کیش

 

سفر به جزیره قشم؛ جاذبه های طبیعی کم نظیر و امکانات اقامتی و تفریحی محدود

بزرگی جزیره قشم به حدی است که اگر ۲۲ کشور را روی هم جمع کنید، به اندازه جزیره قشم نمیشود. پوشش گیاهی موجود در قشم هم تنوع بی نظیر و کم نظیری دارند که شامل دشت‌ها، دره‌ها، سواحل و کوه‌های جزیره ای میشود. در حالی که خیلی از افراد فکر میکنند کیش و قشم تقریباً یک جزیره هستند،  اما واقعیت این است که این جزیره پهناور در خلیج فارس تفاوت های زیادی با جزیره کیش دارد. به عنوان مثال امکانات اقامتی و خدماتی و تفریحی قشم به هیچ وجه قابل مقایسه با کیش نیست ولی اگر بخواهید کم‌نظیرترین جاذبه‌هاي طبیعی جزایر جنوبی کشور را از نزدیک ببینید، راه درستی را انتخاب کرده اید.

قشم همچنین به لقب بهشت طبیعت گردان ایران هم شناخته شده. چرا؟ برای اینکه جاذبه های طبیعی نادری همچون جنگل‌های حرا، جزایر ناز، دره ستاره‌ها، تنگه چاه کوه، بزرگترین غار نمکی جهان، دره تندیس‌ها و ساحل شیب دراز که محل تخم گذاری لاکپشت‌هاي پوزه دراز است، بخش عمده زیبایی این جزیره جنوبی را تشکیل میدهد. آیا سفر به این جزیره تنها خوبی به همراه دارد؟

متاسفانه خیر. چراکه اخیرا سواحل قشم امکانات کمي ‌برای تفریحات دریایی احداث شده مانند غواصی تفریحی و جت اسکی برای مسافران فراهم میکند. به طور خلاصه میتوانیم بگوییم که قشم، پتانسیل های زیادی برای تفریح و خوش گذرانی دارد، ولی نمیتوان راه زیادی برای استفاده از این تفریحات پیدا کرد.

 

عکس اسکی آبی در جزیره قشم

 

برای سفر به قشم میتوانید از سه راه استفاده کنید.

  • مسیر جاده ای تهران -بندرعباس به طول ۱۳۰۳ کیلومتر و سپس مسیر دریایی بندرعباس به جزیره قشم که حدود یک ساعت طول مي‌کشد
  • مسیر ریلی تهران – بندرعباس به طول ۱۶۰۰ کیلومتر و سپس مسیر دریایی بندرعباس به جزیره قشم
  • خرید بلیط هواپیما قشم و پرواز مستقیم دو ساعته به جزیره قشم

 

سفر به جزیره کیش، امکانات گردشگری کافی و هزینه بالا

هرچند کیش را باید توریستی‌ترین جزیره در ایران دانست که امکانات اقامتی خوبی در آن وجود دارد، ولی مسئله اینجاست که به دلیل استقبال زیاد مسافران برای سفر به کیش، تقریبا تمام امکانات اقامتی کیش در این ایام توسط آژانس‌هاي گردشگری تهران چارتر مي‌شود. این عامل باعث میشود اجاره خانه در روزهای تعطیل مقرون به صرفه نباشد و در نتیجه به نسبت قشم، هزینه سفر شما افزایش پیدا میکند.

علاوه بر این، در فصل تابستان تنوع زیادی از جشنواره های مختلف در جزیره کیش برگزار میشود که این امکان میتواند به اندازه کافی برای مسافرانی که تنها قصد تفریح و گردش در این جزیره را دارند جذاب باشد. یک امتیاز دیگری که میتواند اهیمت زیادی برای افراد داشته باشد، تورهای گردشگری متعددی است که برای کیش وجود دارد.

اکثر هتل‌هایی که در کیش هستند خدمات تور به مسافران ارائه مي‌دهند اگر هم هتل یا اقامتگاه شما تور دور جزیره را ارائه نمي‌دهد با یک تاکسی طی کنید و دور جزیره را بچرخید معمولا ساعت یک یا دو بعد از ناهار حرکت مي‌کنید و دیدنی‌هاي کیش مثل آب انبار، کاریز، حریره و درخت سبز را مي‌بینید و در آخر هم دم غروب به کشتی یونانی مي‌رسید که صحنه بسیار قشنگی است.

شب‌ها هم مي‌توانید بروید کنار ساحل و دوچرخه کرایه کنید. بیشتر هتل‌ها و همینطور اسکله تفریحی و پارک مرجان و برخی جاهای دیگر هم دوچرخه اجاره مي‌دهند. جزیره کیش بیشترین و متنوع ترین امکانات ورزش‌هاي دریایی را دارد جت اسکی و چترپاراسل را حتما امتحان کنید کافی است یک سر تا اسکله تفریحی بروید تا فهرستی از همه ورزش‌هاي دریایی همراه با قیمت‌شان دست‌تان بیاید. اگر تصمیم شما سفر به جزیره کیش است، میتوانید با مراجعه به صفحه بلیط هواپیما تهران کیش، ارزان ترین و بهترین بلیط را برای خود تهیه کنید.

 

فاصله زمانی و مسافتی کیش تا قشم چقدر است؟

یکی از عواملی که باعث میشود کیش و قشم از مقاصد پرسفر جزیره ای در جنوبی ایران باشند، نزدیکی آن ها به یکدیگر است. فاصله زمینی جزیره کیش تا قشم حدود ۲۲۵ کیلومتر است. برای همین اگر بخواهید از کیش به قشم سفر کنید، بهترین راه سفر با اتوبوس است. برای اینکه از اتلاف وقت جلوگیری کنید، توصیه ما به شما این است که حدود چند هفته قبل تر بلیط اتوبوس تهیه کنید.

این که کدام جزیره برای سفر شما مناسب است کاملاً بستگی به خود شما دارد. برای بهره برداری از بهترین امکانات و تفریحات جزیره کیش مناسب است اما اگر به دنبال دیدنی های طبیعی کم نظیر و هزینه مناسب سفر هستید، جزیره قشم انتخاب بهترین خواهد بود

برچسب : سفر به کیش

نظرات

سلام حالتون خوبه
خسته نباشید
کیش که خیلی همه چی گرون شده واقعا دیه سخته سفر به کیش
قبلانا چند سال پیش رفته بودم واقعا عالی بود
خصوصا قشم که مراکز خرید خیلی خوبی داره

    سلام دوست عزیز
    ممنون از اینکه نظرتون رو ثبت کردید. متاسفانه هزینه های سفر افزایش پیدا کردن، اما همچنان امکان سفر با هزینه به صرفه وجود داره. پیشنهاد می کنم از صفحه مدیریت هزینه های سفر دیدن کنید.

سلام وقت بخیر؛ سفر به کیش عالی ترین و هیجان انگیزترین سفر سالم بود. اما باید از قبل برنامه ریزی کنید تا به تمام جاهای دیدنی آن شهر برسید