بهترین زمان سفر در فصل های مختلف سال به جزیره قشم

راهنمای سفر به قشم + بهترین زمان سفر به قشم

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

جزیره قشم یکی از زیباترین جزایر کشور و در دسته محبوب ترین مقاصد سفری و گردشگری است و هر ساله مسافران بسیاری برای بازدید از این جزیره زیبای خلیج فارس، به جنوب کشور سفر می کنند. جزیره قشم به قدری زیباست که می توانید در تمام فصل های سال از سفر به آن لذت برده و خاطراتی تکرار نشدنی برای خود به یادگار بیاورید. همچنین با توجه به ویژگی های آب و هوایی و اقلیمی اش و نقشی که در صنعت توریسم در کشور دارد، برای هر فصل سال جاذبه هایی برای لذت بردن از محیط جزیره پیدا خواهید کرد؛ اما مسلما بهترین زمان سفر به قشم با توجه به آب و هوایش یکی از موضوعات مهمی است که در سفر به این جزیره زیبا اهمیت دارد. در این مقاله با معرفی بهترین زمان سفر به جزیره قشم با شما هستیم تا با توجه به هدف سفرتان، بهترین زمان ممکن را در اختیار شما قرار دهیم.

جزیره قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس

پیش از پرداختن به موضوع بیاید کمی بیشتر با جزیره قشم و ویژگی های خاص آن آشنا بشویم. جزیره قشم در فاصله ۲۰ کیلومتری خشکی و در دریای خلیج فارس قرار دارد و امروزه تبدیل به یکی از بهترین مقاصد سفری و گردشگری در کشور شده است. جزیره قشم با داشتن انواع مراکز خرید، جاذبه های توریسی، مکان ها دیدنی و محیط هایی برای اوقات فراغت و سرگرمی، سهم عمده ای از خرید بلیط هواپیما در شرکت های هوایی ایران را به خود اختصاص داده است و نقش مهمی در صنعت توریسم کشور دارد.

بهترین زمان سفر به قشم

جزیره قشم را باید سرزمینی چهار فصل بدانیم؛ چرا که همیشه زیبایی های برای غافلگیر کردن شما دارد. البته قشم در یک نگاه کلی دارای آب و هوایی گرم و خشک است و همانطور که انتظار می رود رطوبت بالایی هم دارد. دمای هوا در فصل های مختلف سال متغیر است و ممکن است در فصل های گرم سال مانند تابستان، تحمل درجه هوا کمی دشوار شود.

بهترین زمان سفر به جزیره قشم چه ماهی است؟

مروری بر تاریخچه جزیره قشم

به گفته زمین شناسنان جزیره قشم قدمتی ۲ میلیون ساله دارد و سابقه حضور انسان برروی آن را به دوره مادها نسبت می دهند. جزیره قشم در دوره های مختلف در بین حاکمان ایرانی و عرب درحال جابجایی بوده است و در نهایت از زمان آل بوده به بعد حکومت جزیره در دست ایرانیان بوده است.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که جزیره قشم در گذشته با نام جزیره ابرکاوان شناخته می شده است و نام امروزی اش را از زمان حکومت صفویه در شناسنامه خود ثبت کرده است.

راه های دسترسی به جزیره قشم

جزیره قشم به عنوان جزیره ای غیر مستقل است و هرساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می کند و تعداد پروازی های ورودی و خروجی به فرودگاه بین المللی قشم، مهر تاییدی بر اهمیت نقش گردشگری و توریستی این منطقه است و سفر با هواپیما اول انتخاب افراد برای سفر است. البته اگر قصد سفر با هواپیما ندارید و به دنبال کاهش در هزینه های سفر خود هستید، می توانید به استفاده از قطار نیز فکر کنید.

برای سفر به جزیره قشم همانطور که انتظار می رود یک مسیر دریایی پیش روی شماست و می توانید با انتخاب هواپیما به عنوان ابزار سفر، مسیر حرکت خود را یکپارچه کنید، و یا به خرید بلیط قطار روی آورده و مسیر زمینی را انتخاب کنید. اگر قصد سفر با قطار دارید، مسیر حرکت شما تا شهر بندرعباس با استفاده از ریل های راه آهن ادامه خواهد داشت.

بعد از رسیدن به بندرعباس باید با استفاده از خودروهای موجود خود را تا نزدیکی های ساحل برسانید و بعد از آن را با استفاده از لنج ها و کشتی های موجود به سمت جزیره قشم طی کنید. جزیره قشم از سال ۱۳۹۶ تبدیل به منطقه آزاد تجاری شده است و دارای جاذبه های خاصی است که لذت سفر به آن را چندین برابر می کند و باید در برنامه ریزی خود سفری چند روزه را برای دیدار از قشم در نظر بگیرید.

سفر به قشم و دیدار از جاذبه های گردشگری آن

در ادامه با ما همراه باشید تا با یک دسته بندی کلی بهترین زمان سفر به جزیره قشم را مورد بررسی قرار بدهیم و بهترین زمان ممکن برای سفر و گردشگری و لدت بردن از طبیعت زیبای جزیره قشم و بهترین زمان برای خرید از جزیره قشم را در اختیار شما بگذاریم.

بهترین فصل سفر به قشم

همانطور که می دانید جزیره قشم یکی از مقاصد سفری و گردشگری مهم و معروف کشور است که مسافران برای گذران اوقات فراغت خود به آن سفر می کنند. با مشخص شدن اهمیت نقش توریستی و گردشگری جزیره قشم در حوزه داخلی و بین المللی، زیر ساخت های مناسبی در جزیره قشم فراهم شده است تا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری بین المللی کشور، به خوبی پذیرای میهمانان خود باشد.

حتی اگر تابحال به قشم سفر نکرده اید، اما حتما در مورد جذابیت های آن شنیده اید و تصاویری از مکان های گردشگری و زیبای آن دیده اید. اما بهترین زمان ممکن برای سفری تفریحی و توریستی به جزیره کیش، چه فصلی است؟ سوالی که حتما برای شما هم پیش آمده است، چون با توجه به اینکه تمام جاذبه های دیدنی جزیره کیش در محیط های طبیعی و رو باز قرار دارند، ممکن است در فصل های سرد سال جذابیت آن چنانی برای شما نداشته باشند!

ماه های فروردین تا خرداد، بهترین زمان برای سفر به قشم

یکی از بهترین زمان های سفر به جزیره قشم در سفری توریستی و گردشگری، ماه های فروردین تا خرداد است. در ۳ ماهه ابتدای سال تعطیلات نوروزی و عید را در اختیار خواهید داشت و فرصت مناسبی برای خوشگذرانی و تفریح است. با شروع فروردین و رسیدن به اردیبهشت ماه؛ هوا کم کم رو به گرمی می رود و خوشبختانه هنوز گرمی آنچنانی ندارد.

اگر اهل طبیعت و دیدار از گونه های جانوری خاص جزیره قشم هم باشید، فصل ابتدایی سال یکی از بهترین زمان های سفری شماست. در اواخر اردیبهشت ماه لاکپشت های پوزه عقابی که از گونه های جانوری خاص جزیره اند، سر از تخم بیرون آورده و نمای ساحل را بسیار زیبا می کنند و فرصتی است تا به عکس برداری و لذت بردن از این طبیعت زیبا بپردازید.

بهترین زمان سفر به جزیره قشم

همچنین با توجه به اینکه در نیمه ابتدایی سال روز ها طولانی تر از شب ها هستند، می توانید از مکان های دیدنی جزیره؛ از ساحل زیبای آن تا دره ستاره ها و جنگل حرا و یا تنگه های چاه کوه دیدار کنید. پس اگر قصدتان از سفر به جزیره قشم دیدار از جاذبه های طبیعی و گردشگری آن است، سه ماهه اول سال، یعنی از فروردین تا خرداد؛ بهترین زمان ممکن است. چراکه هم روزها طولانی تر اند و هم هوا گرمی آنچنانی ندارد.

خبر خوبی که برای شما داریم این است که در سایت سامتیک می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن برای رزرو هتل داخلی هم اقدام کنید.

بهترین زمان برای خرید از قشم، فصل تابستان!

همانطور که انتظار دارید تابستان جزیره قشم و بطورکلی جنوب کشور، گرم و تقریبا طاقت فرسات. پس بهتر است فصل تابستان را به عنوان بهترین زمان سفر به جزیره قشم برای خرید و لذت بردن از تفریحات دریایی در نظر بگیرید. هدف سفر بسیاری از افراد دیدار از بهترین مراکز خرید جزیره قشم است.

همچنین در ماه های تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا و کاهش تعداد مسافران، می توانید تخفیف های خوبی را در مراکز خرید و فروشگاه های جزیره قشم پیدا کنید. در تمامی مراکز خرید و فروشگاه ها هم انواع وسایل سرمایشی وجود دارد و نیازی نیست نگران گرمی هوا باشید.

بهترین زمان سفر به جزیره قشم در فصل تابستان

بهترین زمان سفر برای شنا و ساحل گردی و لذت بردن از تفریحات دریایی هم ماه های گرم سال است و می توانید با زدن به دل دریا، گرمای سوزان خورشید را از تن خود بیرون کنید. بهترین زمان دریاگردی و تجربه لذت بردن از کشتی و لنج های جزیره قشم، جت اسکی، شنا در دریای زیبای خلیج فارس و لذت بردن از ساحل نرم و ماسه ای این جزیره زیبا، بین ماه های تیر تا شهریور است.

سفر به قشم در پاییز؛ بهترین زمان سفر

تقریبا بیشتر شهرهای جنوبی در لیست بهترین مکان ها برای سفر داخلی در پاییز قرار دارند و عده بسیاری هم فصل پاییز را برای سفر در دل طبیعت و گذران اوقات فراغت خود مد نظر قرار می دهند. در بین ماه های مهر تا آبان می توانید به نزدیکی های ساحل جزیره قشم و یا چند متری دریا بروید و اگر شانس با شما یار باشد، به تماشای دسته دلفین ها بنشیند.

جاذبه های توریستی جزیره قشم در فصل پاییز

جزیره های کیش و قشم هر دو دارای پارک های دلفینی خاص خود هستند، اما چه لذتی بالاتر از آنکه دلفین های زیبای خلیج فارس را در دریا مشاهده کنید. در فصل پاییز گرمای هوا هم رو به کاهش است و می توانید از قدم زدن در ساحل لذت بیشتری ببرید. اما با توجه به سرد شدن هوا، پاییز دیگر زمان مناسبی برای شنا در دریا نیست.

سفر به قشم در زمستان، بهترین مکان داخلی برای سفر در زمستان

با اینکه ممکن است هیچوقت به فصل زمستان به عنوان زمانی برای سفر توجه نکنید، اما مکان های بسیاری وجود دارد که در زمره بهترین مکان های داخلی برای سفر در زمستان اند و هم اینکه سفر در زمستان طرفداران بسیاری هم دارد. جزیره قشم همانطور که گفتیم جزیره ای چهار فصل است و در تمام ماه های سال می توانید جاذبه و تفریحی برای لذت بردن از سفر پیدا کنید.

بهترین زمان خرید از مراکز خرید و فروشگاه های جزیره قشم

اما باید مشابه با فصل تابستان، فصل زمستان را هم به عنوان یکی از بهترین زمان های سفر به جزیره قشم برای خرید معرفی کنیم. در فصل زمستان نیز به دلیل کاهش تعداد مسافران در مقایسه با فصل بهار و یا تابستان، فروشگاه ها و مراکز خرید معروف جزیره قشم تخفیف های بهتری در اختیار مسافران قرار می دهند.

بهترین زمان برای خرید در قشم

پس اگر قصد خرید از بهترین مراکز خرید جزیره قشم را دارید، فصل زمستان یکی از بهترین زمان های ممکن برای سفر شماست. در فصل زمستان دمای هوا کاهش بیشتری دارد و گاها به صفر درجه هم می رسد و بارش های زمستانی هم شدت بیشتری پیدا می کنند؛ اما به هیچ وجه برروی جاذبه های دیدنی جزیره قشم اثرگذار نیست و حتی دیدن ساحل جزیره قشم در زیر باران لذت دوچندانی دارد.

به طور کلی فصل زمستان را بهترین زمان ممکن برای خرید در نظر بگیرید و فرصت تجربه خرید از بازار قدیم قشم و بازار قدیم درگهان را داشته باشید.

نظرات

یکی از آرزوهام سفر به قشم و خیلی دوستدارم حتما یبار برم و از نزدیک قشم رو ببینم
عکسایی که توی مقاله گذاشتین خیلی خوب بود و ادمو ترغیب می کنه که همین فردا کوله بار سفر بندی و راه بیفتی بری قشم 🙂
ممنونم

    سلام علی عزیز ؛
    بله واقعا جزیره قشم دیدنی های بی نظیری داره. امیدواریم وقتی دوباره به این مقاله رجوع کردید عکس ها و خاطرات بی نظیری از این جزیره با خودتون داشته باشید.
    اگر قصد سفر به این جزیره رو داشتید میتونید بلیط هواپیما چارتر رو از سامتیک تهیه کنید.

برخلاف تصور همیشگی کسانی که به قشم سفر نکردن، این جزیره دوس داشتنی پر از مکان های دیدنیه… شاید مثل شمال سرسبز نباشه، شاید مقبره شاعر و هنرمند نداشته باشه، شاید گنبد و بارگاه مذهبی نداشته باشه اما مناظر طبیعی و تفریحات خاصی داره که میتونه برای چند روز آرامش رو بهتون تزریق کنه.
پیشنهاد میکنم هرکس سفر به قشم رو تجربه نکرده در اولین فرصت این کار رو بکنه.

    سلام خانم شمیم
    در تایید حرف شما باید بگم که قشم بعلاوه یکی از بهترین شهرها برای خرید میتونه باشه. برای آشنایی با مراکز خرید قشم پیشنهاد میکنم این مقاله رو مطالعه کنید تا هیچ فرصتی رو در سفر به این جزیره از دست ندید.

قشم خداییش خیلی جای قشنگیه ینی هرچقدرم میریم از دیدم جاهای قشنگش سیر نمیشم.
اگرم میخوادی برید کیش هیچ وقت بهتر از زمستون نیس!
زمستوناش خیلی خوبه. تابستون که اووووف خیلی گرمه، عیدام که اینقدر شلوغه اصلا هیچ جا رو نمیشه دید
همون بهترین وقت رفتن به قشم زمستونه
دمتون گرم عکسای مقاله خیلی خوب بود 🙂

    سلام کاربر محترم
    باعث خرسندی است که مقاله برای شما جذاب بوده است و همچنین متشکریم که تجربیات فردی خود را با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک می گذارید

سلام قشم یکی از جزیره هایی هست که برای هر ایرانی رفتنش لازمه. اینهمه راه و میکوبیم میریم جاهای مختلف توی دنیا نمیدونیم بغل گوشمون ی جزیره خوشگل و دوست داشتنی هست. از همین تربیون اعلام میکنم قبل از اینکه برین کشور های خارجی، یک سر به جزیره قشم بزنین.

    ممنون از شما که نظرتون رو با خوانندگان ما درمیون گذاشتید. دقیقا حق با شماست. بکر ماندن این جزیره و دیدنی هایی که شاید جای دیگه ای از ایران نتونید مثالشون رو ببینید این جزیره رو بسیار خاص کرد. ما هم پیشنهاد میکنیم هرکسی که سفر به قشم تا حالا در برنامه ش نبوده، هرچه سریعتر توی این فصل که آب و هوای جزیره بسیار مطبوعه اقدام به سفر کنه.

من زیاد رفتم کیش ولی قشم یکبار بچگیم رفتم فقط. اما اونجور که از دوستام شنیدم جاذبه های گردشگری زیادی داره و ساحل بی نظیر و بکری داره. برنامه ریزی کردم در یک فرصت مناسب بلیط چارتر قشم رو بگیرم هم برم کلی خرید کنم هم کلی تفریح. البته احتمالا با دوستانم میرم

    تجریه سفر به جزیره قشم بدون شک برای شما تجربه بی نظیری خواهد شد. حتی سفر به تنهایی به این جزیره برای تمدد اعصاب میتونه همیشه در خاطرتون بمونه. اگر قصد دیدن زیبایی های جزیره قشم رو کردید میتونید با استفاده از سامتیک در صفحه فروش بلیط هواپیما قشم نسبت به تهیه بلیط اقدام کنید. تجربه گردش توی قشم رو با خوانندگان ما هم به اشتراک بذارید. خوش بگذره