بهترین مراکز خرید جزیره قشم

بهترین بازارها و مراکز خرید جزیره قشم + آدرس و گالری عکس

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

جزیره‌ی قشم در استان هرمزگان واقع‌شده و بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران و تنگه‌ی هرمز است. این جزیره طبیعتی بکر و زیبا دارد و تاریخ آن به دوران ساسانی می‌رسد و در جنوب بندرعباس قرار دارد.جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و از شاخته شده ترین جزیره های کشورمان است. جزیره قشم دارای زیبایی های بسیاری است از ساحل و دریا تا غار و جنگل؛ چس سفر به قشم از هر دیدی می‌تواند سفری مفرح و لذت‌بخش باشد. در جزیره قشم همچنین مراکز خرید متنوعی وجود دارد و فرصت خرید بسیار مناسبی را برای مسافران و توریست‌ها به وجود آورده است. در ادامه با شماییم تا به معرفی بهترین مراکز خرید جزیره قشم بپردازیم.

بهترین مرکز خرید قشم کدام است؟

بازارها و مراکز خرید قشم بسیار بیشتر از موارد هستند که ما در این مقاله معرفی کرده ایم. سعی بر این است تا بهترین مراکز خرید قشم را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم تا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. در پاسخ به این سوال که بهترین مرکز خرید قشم کدام است، باید گفت تماما بستگی به نوع خرید شما دارد. اما بهترین مزیت مراکز خرید قشم این است که قیمت اجناس در بازار های مختلف فرقی ندارد.

برای مثال اگر برای خرید لباس به بازار درگهان می روید، در بازارهای سیتی سنتر، یا بازار ستاره هم با قیمت های مشابهی مواجه خواهید شد و تفاوت آنچنانی در قیمت اجناس و بازار های مختلف کیش وجود ندارد.

پیش از اینکه بهترین مراکز خرید قشم را معرفی کنیم بد نیست کمی در مورد جاذبه های گردشگری و راه های دسترسی به این جزیره زیبا بدانید.

جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم

جزیره قشم به‌جز داشتن سواحلی شنی و صخره‌ای دارای جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز هست. ژئوپارک قشم جزء اولین جاذبه‌های جزیره قشم است و تنها ژئوپارکی در خاورمیانه است که ثبت جهانی شده است. در آن‌گونه‌های مختلفی از پرنده‌ها، جانوران چهارپا وخزنده ها زیست می‌کنند و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌ها را در ایران دارد. از دیگر جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم می‌توانیم تنگه چاهکوه، بام قشم و دره ستاره را نام ببریم.

جاذبه های دیدنی قشم

راه های دسترسی به جزیره کیش در تمامی مسیر های هوایی و زمینی وجود دارد و می توانید برای سفر خود؛ با توجه به هزینه ها و علایق شخصیتان تصمیم بگیرید که به خرید بلیط قطار بپردازید و یا خرید بلیط هواپیما.

جزیره قشم همچنین دارای غذاهای بسیار خوشمزه‌ای است و نیازی به گفتن ندارد که بهترین غذاهای آن غذاهای دریایی است. مردم این جزیره شکم ماهی‌هایی مثل سرخو و سنگسر را خالی می‌کنند و بعد با مخلفاتی مثل گشنیز، شوید، پیاز خردشده، ادویه و فلفل پر می‌ کنند. ماهی برشته، کلمبا و برنج دیشو از بهترین غذاهای جزیره قشم‌اند.

ازآنجاکه قشم در جنوب ایران قرار دارد پس آب و هوایی گرم و مرطوب دارد، به‌طور میانگین، بیشترین و کمترین دماهای ثبت‌شده در آن ۴۶ و ۱۴ درجه‌ی سانتی‌گراد است و همان‌طور که مشخص است، فصل تابستان گرم‌ترین فصل این جزیره است پس بهترین زمان سفر برای خرید بلیط هواپیما و سفر را می‌ توان ماه آخر سال و فصل بهار دانست.

راه‌های دسترسی به قشم

قشم دارای فاصله‌ای ۱۲۷۶ کیلومتری از تهران است و اگر قصد سفری زمینی داشته باشید مسیری طولانی پیش روی شماست؛ چراکه مدت‌زمان سفر زمینی قشم از تهران ۱۴ ساعت خواهد بود. با توجه به جنبه‌های توریستی و سیاحتی جزیره کیش راه‌های دسترسی متنوعی نیز برای آن در نظر گرفته‌شده است. برای مثال پرواز تهران به قشم یکی از پرمخاطب‌ترین مقاصد هوایی است و در گیشه‌های فروش بلیط هواپیما نیز در هرسال و به‌خصوص در فصل‌های بهاری تقاضای خرید بلیط هواپیما تهران به قشم بسیار زیاد است.

مکان های دیدنی قشم

مدت‌زمان پرواز تهران به قشم در حدود ۱:۳۰ دقیقه است. برای سفر به قشم می‌توانید با خرید بلیط قطار نیز سفر خود را با مسیرهای ریلی کشور به سرانجام برسانید. اگر با قطار یا اتوبوس به بندرعباس بروید،‌ به اسکله‌ی شهید حقانی خواهید رفت تا سوار بر اتوبوس دریایی به قشم برسید. پیشنهاد می‌کنیم که در برنامه سفر خود ازدیدنی ترین جاذبه‌های جزیره کیش هم دیدار کنید.

بهترین مراکز خرید قشم را بشناسید!

هدف از سفر همیشه بهره بردن از تجارب جدید و تجربه دیدار از مکان‌های تاریخی و طبیعی و یا حتی آشنایی بافرهنگ و سنت‌های مردمان شهرها و کشورهای مختلف است. اما خرید کردن همواره جذابیت‌های خاص خود را دارد و خود به‌تنهایی یکی از دلایل سفر برای برخی مسافران و توریست‌هاست. اصلاً بعضی افراد فقط به‌قصد خرید سفر می‌کنند!

قشم برای خرید خویه؟

در جزیره قشم نیز مراکز خرید و بازارهای بسیاری وجود دارد و البته اجناس متنوع و قیمت‌های مناسبی نیز در مراکز خرید قشم وجود دارد. بازارهای بندر درگهان کالاها را به قیمت مناسب عرضه می‌کنند، مانند دو دولفین،‌ صدف، مروارید، بازار دریا و بازار قدیم. بازار سنتی قشم حال و هوای سنتی دارد و لباس محلی در آن پیدا می‌کنید. در شهر قشم و درگهان صدها فروشگاه و مرکز خرید بسیاری وجود دارد و از انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم‌خانگی کوچک و لوازم برقی کوچک و کیف و کفش است.

جزیره قشم جزء مناطق آزاد کشور است و طبق قوانین، کالای‌های وارداتی به این مناطق عوارضی و حق گمرک نمی‌پردازند بنابراین این اجناس تنها در این منطقه ارزان‌تر از شهرها و مناطق دیگر هستند. در ادامه به معرفی مراکز اصلی و معروف خرید جزیره قشم می‌پردازیم.

بازار ستاره قشم – بهترین مرکز خرید لوازم آرایشی و بهداشتی در قشم

بازار ستاره قشم ازجمله بازارهای قدیمی قشم است، البته نه قدیمی‌تر از بازار قدیم قشم. در بازار ستاره فرصت پیدا کردن انواع وسایل رادارید و به‌قول‌معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن موجود است. بازار ستاره قشم همچنین شامل فروشگاه‌هایی برای برندهای آرایشی و بهداشتی معروف و لوازم‌خانگی است. اگر به دنبال خرید عطر و اودکلن‌های خاص هستید حتماً از بازار ستاره قشم دیدن کنید.

بازار ستاره قشم، استان هرمزگان

عکس و آدرس بازار ستاره قشم

آدرس بازار ستاره قشم: بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گلها

در ادامه تعدادی دیگر از تصاویر بازار ستاره قشم را هم برای شما آورده ایم، تا با دید بازتری در خرید از این مجموعه اقدام نمایید.

بازار قدیم قشم – بهترین مکان برای خرید مواد خوراکی در جزیره قشم

قدیمی‌ترین بازار قشم است و در سال ۱۲۹۰ تأسیس‌شده است. مانند دیگر بازارهای قدیمی کشور دارای سرسرایی دالان دالان است که با داشتن مغازه‌های لباس و پارچه‌فروشی بسیار دیدنی و رنگارنگ شده است. بازار قشم مکان مناسبی برای آشنایی با آداب‌ورسوم مردم محلی قشم است. هتل‌های بسیاری در اطراف این بازار نیز ساخته‌شده‌اند.

  • آدرس بازار قدیم قشم: خیابان امام خمینی، میدان جهاد، بازار قدیم قشم
تصویری از بازار قدیم قشم

بازار درگهان – بهترین مرکز خرید لباس قشم

این بازار در حقیقت یک بندر است و در نزدیکی قشم قرار دارد. بازار درگهان مکان مناسبی برای خرید و تهیه لباس است و پوشاک به‌صورت عمده و ارزان در این بندر عرضه می‌شود. فاصله بندر درگهان تا قشم در حدود ۲۰ دقیقه است. ساعت کاری این بازار از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر است؛ اما بهتر است که در ساعات صبح به این بازار مراجعه کنید تا با شلوغی و ازدحام جمعیت مواجه نشوید.

بازار درگهان قشم

آدرس و عکس بازار درگهان

آدرس بازار درگهان: درگهان، میدان انقلاب، رو به روی بازار مروارید

بازار درگهان بهترین جایی است که در آن می توانید انواع لباس های زنانه؛ مردانه و کودکانه را با بهترین قیمت پیدا کنید. در ادامه می توانید تصاویری از بازار درگهان ببینید.

بازار طلافروشی – بهترین مکان برای خرید زیور آلات خاص

در قشم بازاری برای کسانی که اهل زرق‌وبرق هستند وجود دارد. یک راسته از بازار قدیم قشم به صنف طلافروشان اختصاص‌یافته شاید بگویید قیمت طلا در هرکجای کشور فرقی نمی‌کند و رفتن به این بازار را از برنامه خرید خود حذف کنید اما رفتن به این بازار خالی از لطف نیست چراکه طلاهای این بازار ۲۴ عیار و عربی هستند و قریب به‌اتفاق طرح‌های همه آن‌ها الهام گرفته از سنت مردم جنوب کشور و اشکال آن‌ها بسیار متفاوت است.

بهترین مراکز خرید قشم کجا هستند؟

بازار چینی ها در قشم

اگر می‌خواهید باسنت و آداب‌ورسوم اهالی چین آشنا شوید نیازی نیست به چین بروید کافی است به بازار چینی‌ها در بازارچه ستاره سری بزنید. این بازار تنها مختص چینی‌هاست حتی تمام فروشندگان آن‌هم چینی‌ هستند و جالب این است که با تسلط بر زبان فارسی درباره اجناس توضیح هم می‌دهند. در این بازار که البته اجناس به سلیقه ایرانی‌ها شبیه‌ترند لوازم چوبی و تزئینی به‌وفور پیدا می‌شود.

راهنمای خرید ارزان از بازارهای قشم

عکس و آدرس بازار چینی ها در قشم

آدرس بازار ستاره قشم: بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گلها (بازار چینی ها جزئی از بازار ستاره است و بازار جداگانه ای به نام بازار چینی ها وجود ندارد)

بازار چینی ها یکی از محبوب ترین مراکز خرید موجود در قشم هستند و بسیاری از مسافران در سفر خود حتما سری به بازار چینی ها در قشم می زنند. به همین منظور در ادامه تعدادی از تصاویر بازار چینی ها را نیز برای شما آورده ایم:

سیتی سنتر ۱ و سیتی سنتر ۲ – بهترین مرکز خرید اجناس لوکس قشم

بازارهای سیتی سنتر ۱ و سیتی سنتر ۲ قشم، دو مجموعه از مراکز خرید پرطرفدار در قشم هستند که در نزدیکی میدان امام قلی قشم قرار دارند. این دو مرکز در روزهای عادی هفته از ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر و ۵ بعد از ظهر تا ۱۲ شب فعالیت دارند و مشغول به ارائه خدمات به خریداران هستند.

بازار سیتی سنتر ۲ کمی بعد از سیتی سنتر ۱ قشم راه اندازی شد و باید گفت که هر دو مجموعه از مدرنترین و شیکترین بازار های قشم هستند. در سیتی سنترهای قشم می توانید انواع لوازم خانگی، پوشاک و کیف و کفش تا لوازم شکار و لوازم دیجیتالی و صنایع دستی جزیره قشم را پیدا کنید.

معروف ترین بازارهای جزیره قشم

پاساژهای معروف جزیره قشم که بیشتر شناخته‌شده‌اند پاساژهای فردوسی و خلیج‌فارس و پردیس‌اند. بازارچه فردوسی از سمت جنوب به شمال خیابان ولیعصر در سمت راست خیابان است و دقیقا به بازارچه ستاره چسبیده است. دوطبقه از این بازارچه تجاری است و درمجموع ۴۵۰ فروشگاه در این بازارچه مشغول به فعالیت هستند. در بازارچه فردوسی می‌توانید انواع لباس، شلوار جین، لوازم‌آرایشی و لوازم‌خانگی پیدا کنید.

بازارچه خلیج‌فارس هم در سمت راست بازارچه ستاره واقع‌شده است. این بازارچه ۴ طبقه است که فقط در ۲ طبقه از آن فروشگاه‌های خرید وجود دارد. در این بازارچه که نسبت به دیگر پاساژها کوچک‌تر است همان اجناس بازارچه پردیس و ستاره با تنوع کمتر وجود دارد البته این بازارچه را از برنامه خرید خود حذف نکنید چراکه همین عامل باعث کاهش قیمت‌ها در این بازارچه شده است.

معرفی مراکز تجاری قشم به همراه آدرس دقیق دسترسی به آنها

بازارچه پردیس در آن‌طرف خیابان ولیعصر و دقیقا روبه‌روی بازارچه فردوسی است. طبقات اول و دوم پاساژ پردیس تجاری است که تقریباً ۱۴۸ فروشگاه خرید اجناس مختلف مانند البسه، کیف و کفش و وسایل تزئینی در این دوطبقه وجود دارد.

بازار فردوسی قشم

از دیگر مراکز تجاری و بازارهای جزیره قشم می‌توانیم به بازار مرجان، مجتمع تجاری سیتی سنتر، مجتمع تجاری سیمرغ، مجتمع دریا و پرشین گلف اشاره‌کنیم. البته بازارهای جزیره قشم به همین موارد محدود نمی‌شوند و لیست بلند بالایی از مراکز خرید برای شما وجود دارد، پس خیالتان راحت باشد! در سفر خود دست‌خالی برنمی‌گردید.

در نهایت با توجه به اینکه تجربه می تواند عامل مهمی درباره انتخاب بهترین مرکز خرید قشم باشد از شما تقاضا داریم تجربیات خود را از خرید در مراکز خرید قشم بیان کنید تا مسافران بتوانند بهترین مرکز خرید قشم را شناسایی کرده و تجربه خوبی از خرید داشته باشند.

نظرات

سلام…ممنون از راهنمایی های خوبتون…
این روزها که بازار ارز در نوسانه و قیمت ها صعودی شده به نظرتون برای خرید تکی هنوز هم قشم قیمت هاش ارزون تر هست از تهران یا تقریبا هم قیمت شدن؟

    سلام خانم دلیری.
    خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بود.
    در پاسخ به سوالتان متاسفانه پاسخی قطعی نمی توان داد و اطلاعات دقیق و قاطعی وجود ندارد چون به گفته خودتان بازار در مدت اخیر دارای نوسانات شدیدی بوده است.

سلام. ممنون از مقاله خوبتون
میشه ماشین شخصی رو به جزیره هم برد؟

    آره من و دوستام هروقت میخوایم بریم جزیره قشم از ماشین استفاده میکنیم