قطار های 4 تخته ایران

بهترین قطار ۴ تخته ایران، سفر با قطارهای نوستالژی کوپه ای!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

وقتی به سفر با قطار فکر می کنیم اولین چیزی که به ذهنمان می رسد تصویری شبیه عکسی است که در ادامه مشاهده می کنید. قطارهای قدیمی که بیشتر با نام ماشین بخار مشهور بودند با کوپه های کوچک! اما در ادامه با معرفی بهترین قطار ۴ تخته ایران ناوگان ریلی ایران با شما همراهیم.

قطار کوپه ای 4 تخته

سفر با قطار

سفر با قطار همیشه جذابیت های منحصر به فرد خود را داشته است و خاطره ساز بودن این مسیر همیشه برای همه واضح بوده است. امروزه و با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در سطح جهان روز به روز شاهد پیشرفت چشمگیر ناوگان ریلی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

روزانه با شنیدن نام قطارهای جدید و امکانات تازه ای که در اختیار مسافران قرار داده می شود متوجه ابن نکته می شویم که تنوع در انواع قطارهای ایرانی این امکان را به ما می دهد که با هر بودجه و هر سلیقه ای بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

بیشتر مسافران ایرانی که قصد سفر با قطار را دارند ترجیح می دهند با قطارهای کوپه ای سقر کنند تا تجربه کاملی از سقر ریلی داشته باشند. اما تنوع بالای انواع قطارهای کوپه ای انتخاب را برای مسافران سخت می کند. در این مقاله سعی داریم تا با معرفی بهترین قطارهای ۴ تخته دید شما را نسبت به قطارهای کوپه ای باز تر کنیم تا برای خرید بلیط قطار انتخاب بهتری داشته باشید.

قطار فدک با هتل، تنها قطار ۵ ستاره ایرانی!

قطار فدک تنها قطار ۵ ستاره ایرانی محسوب می شود. این قطار از سال ۱۳۹۳ خدمت به مسافران را آغاز کرده است و تا به امروز لقب پر طرفدارترین و لوکس ترین قطار ایرانی را از آن خود کرده. از ویژگی های بارز این قطار می توان به طراحی بی نظیر نمای داخلی و خارجی قطار اشاره کرد که الهام گرفته از نقش و نگارهای سنتی ایرانی است.

ویژگی های قابل توجه قطار فدک تنها به ظاهر و نمای آن ختم نمی شود چرا که این قطار خدمات ارزنده ای در طول سفر به مسافران ارائه می دهد. از جمله این خدمات می توان به استقبال از مسافران با فرش قرمز، سرو نوشیدنی خوش آمدگویی، ارائه ویلچر به مسافران، سرویس تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری با کیفیت و غیره اشاره کرد.

قطار فدک

قیمت بلیط این قطارها به نسبت قطارهای معمولی بالا تر است و بسیار دیده شده کسانی که سفر با هواپیما را بر قطار ترجیح می دادند با دیدن این قطارها دید خود را تغییر داده اند. البته با توجه به استقبال بالای مسافران با بودجه های مالی مختلف قطارهای فدک انواع مختلفی از سرویس ها را با بلیط های مختلف به مسافران ارائه می دهد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

  • بلیط کلاس عادی (اکونومی)
  • بلیط کلاس تجاری (بیزینس)
  • بلییط کلاس فدک (ویژه)

اگر دوست دارید درباره این قطار پنج ستاره ایرانی اطلاعات بیشتری پیدا کنید حتما مقاله خدمات و امکانات قطار فدک را مطالعه کنید.

بررسی کوپه های قطار زندگی یا قطار ویژه نور؟ قطار نورالرضا vip

اگر بخواهیم بعد از قطار فدک دیگر قطارهای لوکس و درجه ۱ ایران را بررسی کنیم قطعا نام دو قطار زندگی و قطار نور در میان دیگر قطارها درخشان خواهد بود. در جدول زیر به صورت مختصر و مفید به بررسی و مقایسه کلی این دو قطار می پردازیم.

قطار زندگی قطارهای ۴ تخته شرکت نورالرضا
سیستم رسانه ای مجهز در هر کوپه ترمز قطار از شرکت کنور آلمان
سروییس خواب بسته بندی شده بهداشتی سیستم تهویه از شرکت فیولی آلمان
رستوران لوکس و با کیفیت واگن ویژه خواهران
سیستم احضار مهماندار در کوپه مجهز به پیجر مهماندار
توزیع مجلات و روزنامه های به روز سرویس های بهداشتی فرنگی و ایرانی
پذیرایی ویژه از کودکان وجود چراغ قوه، پریز برق در هر کوپه
پذیرایی بسیار عالی در قطار  سیستم صوتی و تصویری
تهویه مطبوع و سرویس بهداشتی تمیز و مرتب سیستم تهویه مطبوع
امکان سفارش تنقلات و نوشیدنی از کوپه توزیع مجلات و روزنامه های به روز

 

قطار غزال ۴ تخته درجه ۱، بهترین انتخاب سفر

وقتی درباره امکانات یک قطار صحبت می کنیم باید در ابتدا نیاز و بودجه مسافر را در نظر داشته باشیم. برای مثال اگر مسافری قصد دارد برای خرید بلیط قطار تهران مشهد با در نظر گرفتن بودجه به صرفه و کم اقدام کند، نباید توقع خدماتی همچون قطار فدک را داشته باشد. در این زمان مسافر باید قطاری را انتخاب کند که هم قیمت مناسب داشته باشد و بتواند توقعش را از یک قطار درجه ۱ برآورده کند.

قطار غزال

قطار غزال یک قطار کوپه ای درجه ۱ به حساب می آید. این قطار با وجود امکانات حوب و ارائه خدمات مناسب به مسافر همیشه مورد توجه محاطبان خود قرار گرفته است. از جمله ویژگی های قطار غزال که در دیگر قطارها دیده نمی شود وجود امکاناتی برای سرگرم شدن مسافران و مخصوصاً کودکان به حساب می آید. قطار غزال مسیرهای متعددی را پوشش می دهد از جمله این مسیرها می توان به  مسیر قطار تهران بندر عباس، تهران مشهد و یا تهران اصفهان اشاره کرد.

قطار ۴ تخته البرز یا نگین!

قطار ۴ تخته البرز برای کسانی که می خواهند بودجه کمتری را صرف خرید بلیط قطار کنند و بین خرید قطارهای درجه ۱ اتوبوسی و قطارهای درجه ۲ کوپه ای دو به شک هستند مناسب خواهد بود. این قطار درجه ۲ امکانات قابل توجهی دارد که به نسبت قیمت بسیار مناسب بلیط بسیار به صرفه و اقتصادی به نظر می رسد. در ادامه به اختصار به بررسی ویژگی های خوب این قطار می پردازیم.

  • امکان استفاده از کتابخانه قطار
  • توزیع مجله در هر کوپه (حتی روزهای تعطیل)
  • وجود جعبه کمک های اولیه در هر واگن
  • امکان درخواست ویلچر توسط مسافر
  • سرویس بهدلشتی ابرانی و فرنگی ذر هر واگن
  • وجود ۲ ال سی دی در هر واگن برای پخش فیلم و موسیقی
  • پذیرایی از مسافران با چای و نوشیدنی در ابتدای سفر
  • امکان خرید تنقلات از بوفه قطار
  • خرید صبحانه، ناهار، شام  با پرداخت هزینه اضافه
  • توزیع بسته های میان وعده در طی مسیر
  • سیستم تهویه مطبوع
  • عایق در برابر سرما و گرما
قطار نگین

قطار نگین نیز به عنوان یک قطار کوپه ای درجه ۲ و ارزان قیمت خدمات خوبی را به مسافران ارائه می دهد و کاملا با قطار البرز در یک سطح برابری می کند. این قطار امکانات مشابه البرز را دارد و پر تردد ترین مسیر این قطار ۴ تخته، مسیر قطار تهران مشهد است.

قطار ۴ تخته طوس رجا

قطار ۴ تخته طوس یکی از قطارهای ۴ تخته و درجه ۱ شرکت رجا به حساب می آید. این قطار شباهت زیادی به قطار ۴ تخته سیمرغ دارد و امکانات و خدمات مشابهی را به مسافران ارائه می دهد. در این قطار می توانید با خیال راحت از وسایل خواب برای استراحت در طول مسیر استفاده کنید همچنین سیستم صوتی و تصویری این قطار باعث می شود هیچ وقت حوصله مسافر سر نرود.

این قطار یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین قطارهای شرکت رجاست که هوای جیب مسافران را دارد. پس برای قیمت بلیط قطار نگرانی نداشته باشید.

قطار طوس رجا

خوشبختانه شرکت های حمل و نقل ریلی کشور روز به روز در حال به روز رسانی خدمات خود برای مسافران هستند. ناوگان ریلی کشور نیز در تلاش است تا بهترین خدمات را با بهترین قیمت به مسافران ارائه دهد و رضایت مخاطبان خود را کسب کند.

برچسب : سفر با قطار

نظرات

درسته که خیلی قطارهای مختلف اومده توی کشور و خدماتشونم بهتر شده
ولی خب قطار کوپه ای زیاد تعریفی نداره
البته بعضی هاشون بدک نیستن بهتر از بقیه ان
ولی خب بازم قطار کوپه ای خصوصا ۴ تخته ها زیاد اوکی نیستن
خسته نباشید

    سلام دوست عزیز
    بهترین قطارهای موجود در دسته قطارهای ۴ تخته قرار میگیرند. اگر از نظر شما قطارهای باکیفیتی غیر از قطارهای ۴ تخته موجود هست خوشحال میشیم به ما معرفی کنید. با تشکر از نظر شما