معرفی خدمات و امکانات قطار نگین

قطار نگین و امکانات و خدمات آن – قطار اتوبوسی یا ۴ تخته؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

قطار نگین یکی از قطار های زیر مجموعه شرکت ریل ترابر سبا است و در دسته قطار های کوپه ای و اتوبوسی قرار دارد. قطار نگین در حقیقت یکی از قطار های لوکس شرکت سبا است که در برخی از مسیرهای ریلی کشور در حال ارئه خدمات به مسافران است. در ادامه با معرفی خدمات و امکانات قطار نگین با ما همراه باشید.

 

معرفی شرکت ریل ترابر سبا

شرکت ریل ترابر سبا یکی از شرکت های حمل و نقل ریلی کشور است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و به ناوگان ریلی کشور اضافه شده است. شرکت ریل ترابر سبا در اولین گام کار خود را با خرید قطار ۴ تخته و قطار اتوبوسی نگین آغاز کرد. ریل ترابر سبا در ابتدای کار خود توانست رضایت مسافران را به خوبی به دست آورد و در ادامه راه به جذب سرمایه هایی کلان برای تکمیل ناوگان ریلی خود پرداخت.

در حال حاضر ریل ترابر سبا گرانترین، پیشرفته و ایمن ترین واگن های ۴ تخته کشور را در قطارهای خود دارد و قطار غدیر یکی از این قطار هاست. شرکت ریل ترابر سبا در اولین تصمیم خود برای ورود به خطوط ریلی کشور اقدام به خرید ۵۰ واگن مسافربری کرد و اولین مسیر هایی که در آن به حرکت پرداخت مسیر تهران-مشهد و تهران-اهواز بود.

 

معرفی شرکت ریل ترابر سبا

 

در سال ۱۳۹۲ نیز شرکت ریل ترابر سبا به خریداری ۲۸ دستگاه واگن کره ای پرداخت که همگی اتوبوسی بودند و تا پایان سال ۱۳۹۴ به تعمیر و ترمیم آنها پرداخت و از همان سال به مجموعه قطار های خود اضافه کرد. همچنین در سال ۱۳۹۳ واگن های معروف پارسی را به ناوگان خود اضافه کرد. در همین راستا با عقد قراردادی اقدام به خرید ۳۷ دستگاه واگن پارسی ۴ تخته پرداخت و در حال حاضر مخاطبین بسیاری به خرید بلیط قطار تهران مشهد پرداخته و از قطارهای اتوبوسی این شرکت استفاده می کنند.

 

معرفی قطار اتوبوسی نگین و قطار ۴ تخته نگین و تصاویر آنها

همانطور که گفته شد قطار نگین یکی از قطارهای متعلق به شرکت ریل ترابر سباست و در دو نوع متفاوت اند، قطار لوکس نگین و قطار نگین کوپه ای و اتوبوسی. قطار کوپه ای نگین مجموعا دارای ۹ کوپه ۴ نفره است و با رعایت استاندارد های قطاری، شرایط مناسبی را برای مسافران فراهم کرده است. پس باید گفت که قطار کوپه ای نگین مجموعا ۳۶ نفر ظرفیت دارد.

 

آشنایی با خدمات و امکانات قطار نگین

 

قطار های اتوبوسی نگین یکی دیگر از قطار های نگین و از زیر مجموعه های ریل ترابر سباست که ظرفیتی ۶۰ نفره دارد. تقریبا بیشتر قطار های نگین در مسیر تهران به مشهد در حال تردد هستند و یکی از معروف ترین قطار های نگین، قطار لوکس است که در مسیر تهران به مشهد تردد دارد و یکی از بهترین قطارهای موجود برای سفر های خانوادگی و گروهی است. همانطور که گفتیم قطار غدیر نیز یکی دیگر از قطار های ریل ترابر سبا است و در صورت تمایل می توانید نگاهی هم به مقاله معرفی قطار غدیر بیاندازید.

 

امکانات قطار نگین

قطار های اتوبوسی همیشه نرخ قیمت ارزان تری را در مقایسه با دیگر قطارها در اختیار مسافران قرار می دهند. پس می توانیم یکی از دلایل پرطرفدار بودن قطارهای ریل ترابر سبا مانند قطار غدیر و قطار نگین را امکانات مناسبو  قیمت های خوبشان معرفی کنیم. از جمله خدماتی که با خرید بلیط قطار نگین در اختیار شما قرار می گیرد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سرویس خواب
  • ارائه بسته های پذیرایی همراه با تنقلات
  • سیستم تهویه مطبوع هوا
  • سیستم صوتی و تصویری
  •  صندلی های راحت و متناسب با ارگونومی بدن در قطارهای اتوبوسی
  • پذیرایی در دو وعده ی صبحانه و عصرانه
  • سیستم احضار مهماندار
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی همراه با میز تعویض پوشک کودک

 

خدمات قطار نگین اتوبوسی

 

مهمترین نکات پیش از خرید بلیط قطار نگین

حال که با تاریخچه و خدمات قطار نگین آشنا شده اید، در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که بهتر است پیش از خرید بلیط قطار به آنها نیز توجه داشته باشید.

  • هزینه خرید بلیط قطار نگین برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال به صورت نیم بها محاشبه می شود.
  • برای نوزادان زیر ۲ سال نیازی به خرید بلیط قطار نیست. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که نوزادان امکان استفاده از صندلی را نخواهند داشت. اما در صورت تمایل برای استفاده از صندلی برای نوزدان کمتر از دو ساله تان، می توانید با پرداخت نیمی از هزینه بلیط قطار از صندلی هم استفاده کنید.
  • در حین خرید بلیط قطار نگین تنها تا ۲۴ ساعت قبل از حرکت امکان رزرو غذا برای وعده مورد نظر خود را دارید.
  • در صورت تمایل به کنسلی بلیط قطار خریداری شده، اگر تا ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حرکت به استرداد بلیط خود بپردازید تنها ۱۰ درصد از هزینه بلیط به عنوان خسارت کم می شود. مسلما هرچه بیشتر به زمان حرکت نزدیک شوید و هنوز بلیط خود را استرداد نکرده باشید، هزینه های بیشتری پیش روی شما خواهد بود.
  • برای کودکان پسر تا ۶ سال امکان حضور در واگن زنان وجود دارد و در صورتیکه سن فرزند پسر بیشتر از ۶ سال باشد، بلیط استرداد می شود.
  • همیشه در حین خرید بلیط قطار در زمان ورود اطلاعات دقت لازم را به خرج بدهید. چرا که اگر اطلاعات ثبت شده حین خرید بلیط قطار با اطلاعات وجود برروی کارت ملی یا شناسنامه تن همخوانی نداشته باشد، مامور واگن می تواند بلیط شما را باطل کند.
  • اگر قصد خرید بلیط قطار برای دو قطار متوالی دارید، حتما به فاصله بین ساعت رسیدن قطار اول و حرکت قطار دوم توجه کنید چون این بازه زمانی باید حداقل ۳ ساعت باشد. در غیر این صورت، با رخ دادن تاخیر در قطار اول و از دست دادن قطار دوم، مسئولیت بر عهده مسافر خواهد بود و خسارت پرداخت نمی گردد.

 

آشنایی با خدمات قطار نگین اتوبوسی و کوپه ای ریل ترابر سبا

 

امیدواریم که در این مقاله اطلاعات مورد نیازتان را برای خرید بلیط قطار نگین ترابر ریل سبا به دست آورده باشید. همچنین می توانید سوالات و مشکلات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. در صورت تمایل پیشنهاد می کنیم نیم نگاهی هم به مقاله سفر با قطار به همراه کودکان داشته باشید.

برچسب : سفر با قطار