قطار البرز رجا

قطار البرز، ویژگی ها و امکانات قطار ۴ تخته البرز + خرید بلیط

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

قطارهای کوپه ای همیشه پر طرفدارند و هیجان سفر را برای مسافران چند برابر می کند، خصوصاً زمانی که برای یک سفر دست جمعی برنامه ریزی می کنید قطار کوپه ای می تواند یک انتخاب ایده آل باشد. قطارهای کوپه ای در ایران انواع و اقسام مختلفی دارند با ویژگی ها و امکانات مختلفی در اختیار مسافران قرار می گیرند. قطار لوکس ۴ تخته البرز یکی از قطارهای شرکت حمل و نقلی رجاست که جزء قطارهای کوپه ای معروف درجه ۲ به حساب می آید. سامتیک در ادامه به بررسی ویژگی ها و امکانات این قطار می پردازد.

قطار البرز

سفر با قطار کوپه ای برای مسافرت هایی با مسیر طولانی می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، علی الخصوص اگر قرار باشد کوپه دربست بگیرید و لذت زندگی در سفر را تجربه کنید. البرز یک قطار درجه ۲ به حساب می آید اما بسیاری از مسافران، این قطار را با یک قطار لوکس درجه ۱ اشتباه می گیرند و شاید فقط از مقایسه قیمت بلیط هایی مانند قیمت بلیط قطار البرز مشهد با دیگر مسیرها به درجه ۲ بودن این قطارها پی ببرید چرا که فضا و امکانات این قطار دست کمی از قطارهای درجه ۱ ندارند.

تصاویر قطار 4 تخته البرز

قطار البرز رجا

قطارهای البرز رجا دارای کوپه های ۴ نفره هستند که البنه هر کوپه ۴ صندلی و دو تخت در قسمت بالایی خود دارند در میان هر صندلی میزهای تاشو جهت پذیرایی وجود دارد تا مسافر راحتی بیشتری را در حین صرف غدا و نوشیدنی داشته باشد. صندلی های پایین هر کوپه نیز به گونه ای تعبیه شده که در هنگام استراحت به راحتی تبدیل به دو تخت می شوند، مسافران می توانند در صورت نیاز هم از امکانات پتو و بالشت مسافرتی که قطار در اختیارشان می گذارد استفاده کنند.

مسیرهای حرکت قطار البرز رجا

قطار البرز رجا بر خلاف بسیاری از قطارهای خوب که تنها برای مقصد سفر تهران مشهد فرآیند حمل و نقل را طی می کنند مسیرهای مختلف دیگری را نیز پوشش می دهد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این قطار بیشتر مسیرهای جنوبی و گاهاً شمال به جنوب را در بر می گیرند که در ادامه مسیرهای مختلف که قابلیت حمل مسافر را به صورت رفت و برگشت در بر می گیرد را با هم بررسی می کنیم.

  • قطار البرز بندر عباس
  • قطار تهران بندر عباس
  • قطار تهران زاهدان
  • قطار تهران گرگان
  • قطار اصفهان بندر عباس
  • قطار تبریز-تهران

امکانات قطار البرز

اطلاع از امکانات قطار درجه ۲ برای خیلی ها جذابیتی ندارد. اما وقتی درباره قطاری صحبت می کنیم که تمام استاندارهای یک قطار درجه دو را دارد شاید شمردن تک تک این ویژگی ها برای کسانی که بین خرید یک قطار درجه ۲ و یا یک قطار درجه ۱ اتوبوسی دو به شک هستند جذاب باشد.

  • عایق در برابر سرما و گرما
  • امکان استفاده از کتابخانه قطار
  • توزیع مجله در هر کوپه (حتی روزهای تعطیل)
  • سیستم تهویه مطبوع
  • وجود جعبه کمک های اولیه در هر واگن
  • امکان درخواست ویلچر توسط مسافر
  • سرویس بهدلشتی ابرانی و فرنگی ذر هر واگن
  • وجود ۲ ال سی دی در هر واگن برای پخش فیلم و موسیقی
  • پذیرایی از مسافران با چای و نوشیدنی در ابتدای سفر
  • امکان خرید تنقلات از بوفه قطار
  • خرید صبحانه، ناهار، شام  با پرداخت هزینه اضافه
  • توزیع بسته های میان وعده در طی مسیر
قطار البرز درجه 2 لوکس ، قطار البرز

مسافران زیادی پس از مطالعه درباره امکانات قطارها به این فکر می کنند که آیا تمام این امکانات برای مسیرهای مختلف هم قابل استفاده است یا خیر؟!

بسیار به چشم مسافران مختلف آمده که در برخی مسیرها مثل قطار البرز اصفهان بندر عباس امکانات و خدمات قطار خیلی به چشم نمی آمد و ققط خدمات حمل و نقلی به نحو احسن انجام می شود؛ در این شرایط خبری از امکانات رفاهی و بهداشتی نیست اما در همین جا باید خیال شما را از بابت وجود تمام امکانات یاد شده در تمامی مسیرهای مختلف قطارهای البرز راحت کنم. پس نگران نوع قطار خود برای سفر نباشید و به قدم بعدی یعنی خرید بلیط قطار در بهترین بازه زمانی فکر کنید.

خرید بلیط قطار البرز رجا، یک انتخاب اقتصادی

اکثر مسافران برای خرید بلیط قطار عجولانه رفتار می کنند، در صورتیکه خرید بلیط مهم ترین بخش از سفر شما به حساب می آید. چرا که اگر در طول سفر احساس خوبی نداشته باشید نمی توانید به ادامه سفر هم به دید مثبت نگاه کنید. حرید بلیط قطار آنقدر ها هم عمل سخت و دشواری نیست کافی ست قدم های زیر را خیلی منطقی و هوشمندانه برداریم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

  1.  انتخاب مسیر
  2.  تعیین هزینه
  3.  چک کزدن سایت های معتبر فروش بلیط
  4.  مقابسه قطارهای محتلف با توجه به بودجه مورد نظر
  5.  انتخاب بازه زمانی سفر
  6.  خرید آنلاین بلیط از سایت های معتبر

قیمت بلیط قطار البرز

در این قسمت سعی کردیم قیمت بلیط قطار البرز را در مسیرهای پرتردد کشور به تفکیک شهرها ارائه دهیم. نکته مهم در مورد قیمت بلیط قطار این است که هرچه مسافت بین دو شهر کمتر باشد احتمال اینکه قیمت بلیط کمتر باشد بیشتر است.

مسیر قیمت بلیط (تومان)
تهران زاهدان و بالعکس ۱۰۰۰۰۰ – ۱۲۰۰۰۰
اصفهان بندرعباس و بالعکس ۹۰۰۰۰ – ۱۱۰۰۰۰
تهران گرگان و بالعکس ۳۰۰۰۰ – ۵۰۰۰۰
خرید بلیط قطار البرز رجا+قطار لوکس 4 نفره البرز

قطار ۴ تخته البرز، سفری آسوده تا مقصد!

شاید در نگاه اول تهیه بلیط قطار اقتصادی و با امکانات برای مسیرهای طولانی مانند قطار البرز اهواز تهران به نظر هدفی غیر ممکن بیاید اما شما می توانید  با یک مقایسه آگاهانه و انتخاب درست امکانات خوبی را از قطار دریاقت کنید. همین الان اولین قدم را بردارید، مسیر خود را انتخاب کنید، فاصله بین انتخاب مسیر و خرید آنلاین بلیط تنها یک جست و جوی ساده در صفحات فروش بلیط است.

برچسب : قطارهای رجا

نظرات