برف بازی در تهران

بهترین جا برای برف بازی در تهران کجاست؟ + ویدئو

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ننه سرما کم کم جای خود را به پاییز برگ ریزان میدهد. لباس های ضخیم و پشمی راه خود را به کمدهای لباس باز میکنند. پیش بینی هواشناسی بیشتر و بیشتر موج های برف و سوزهای زمستانی را گوشزد میکند.

بله. فصل زمستان با زیبایی ها و لذت های فراموش نشدنی اش فرا رسیده. وقتی اسم این فصل بر لب جاری میشود، ناخودآگاه به یاد یکی از سرگرمی های شگفت انگیز این فصل می افتیم.

منظور ما از این تفریح، برف بازی است. این تفریح هیجان انگیز و مفرح به خصوص در شهر تهران طرفداران بسیار بیشتری دارد. میپرسید چرا؟ برای اینکه بعد از ترافیک های سرسام آور و شلوغی های دیوانه کننده، شهروندان تهرانی نیاز به تفریحی دارند که خستگی را از تنشان بزداید. پس چه راهی بهتر از برف بازی. اما مگر میشود جای مناسبی برای برف بازی در تهران پیدا کرد؟

 

تصاویر برف تهران

 

ابتدا لازم است به شما بگوییم که تهران به خودی خود یکی از بهترین مقاصد برای سفر داخلی در زمستان است. پس بهتر است خرید بلیط هواپیما و سفر به شهرهای دیگر را فراموش کنید و در تهران بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.

در این مقاله قصد داریم بهترین مکان های ایده آل برای برف بازی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از تهران در فصل زمستان نهایت استفاده را ببرید.

 

برای برف بازی در تهران کجا بریم؟

شاید در نگاه اول فکر کنید نیازی به دانستن بهترین جا برای برف بازی نباشد، اما خوب است بدانید که مکان های زیادی در تهران وجود دارند که در روزهای برفی جولان می‌اندازند و به قدری برای غلت خوردن و ساختن آدم برفی مناسب اند که هیچ کس نمیتواند آن را انکار کند.

بالاخره کجا بریم برف بازی؟ تفریحگاه های مناسب برای برف بازی در تهران به سه دسته پارک ها، مناطق کوهستانی و پیست های مخصوص برف بازی تقسیم میشوند. در ادامه به بررسی هر یک از آن ها میپردازیم.

 

 

بهترین پارک ها برای برف بازی در تهران

یکی از جاهایی که در روزهای برفی دسترسی به آن ها بسیار آسان است، پارک های تهران است. عاملی که باعث میشود یک پارک برای برف بازی مناسب باشد، فضای باز داخل آن است. یعنی هرچه پارک فضای باز بزرگتری داشته باشد، برف بازی در آن هیجان بیشتری دارد. قبل از اینکه پارک های مناسب برای برف بازی در تهران را بررسی کنیم، توصیه میکنیم مقاله بهترین پارک های تهران را مطالعه کنید.

 

زیباترین پارک های تهران در زمستان

 

پارک ملت در زمستان

یکی از پارک‌ هایی که در تهران طرفداران زیادی دارد پارک ملت است. از دلایل محبوبیت بالای این پارک میتوان به مسیر راحت و آسان آن برای مراجعه کنندگان اشاره کرد. عامل دیگری که باعث میشود پارک ملت در لیست بهترین جا برای برف بازی قرار بگیرد، مساحت بسیار بزرگ آن است.

در کنار فضای بزرگ، منظره فوق العاده زیبای این پارک در فصل زمستان و روزهای برفی سوژه مناسبی برای عکس گرفتن و نقاشی کردن است. درختانی که سپید پوش شده اند و در هر نقطه پارک جلوه ی زیبایی به فضای پارک داده اند و دیگر مناظر پارک ملت یک روز برفی خاطره انگیز را برایتان به جا می گذارد.

برای بازدید از این پارک زیبا باید به خیابان ولیعصر (عج) بروید. اتوبوس و تاکسی های زیاد به این خیابان سرویس دارند.

پارک پردیسان و برف های زمستانی

سُر خوردن با تیوپ بر روی برف یکی از شگفت انگیز ترین فعالیت هایی است که لذت برف بازی را دوچندان میکند. برای اینکه از غلت خوردن بر روی برف خوشنود شوید، نیاز به یک سطح با شیب زیاد دارید. در پارک پردیسان به وفور از این جور زمین ها یافت میشود.

اما فقط به یاد داشته باشید که پارک پردسیان بین دو اتوبان قرار دارد، پس اگر خیلی احتیاط نکنید، ممکن است از مسیر خارج شوید و با تیوپ برفی، خود را در وسط اتوبان ببینید!

پارک پردیسان هم مانند پارک ملت مسیرهای دسترسی آسانی دارد و همچنین به میدان صنعت یا میدان شهرک غرب نزدیک است و میتوانید از طریق هرگونه وسیله نقلیه به این پارک زیبا و برف خیز برسید.

پارک کوهسار و برف بازی در کوه

بوستان کوهسار در شمال‌ غرب تهران قرار دارد و این پارک زیبا یکی از بهترین مناطق تهران برای برف بازی برف دوستان است. این پارک جنگلی در منطقه ۵ شهرداری تهران و در دامنه رشته‌ کوه البرز قرار گرفته است. راه دسترسی و رفتن به سمت این بوستان از اتوبان ایرانپارس امکان پذیر است. تفاوت این پارک را میتوان در کوهستانی بودن آن جستجو کرد.

 

زمستان در تهران کجا بریم

 

پارک آب و آتش

حتما چندین بار نام پارک آب و آتش و پل طبیعت را شنیده اید، و از مکان های باز و دیدنی آن چیزی به گوشتان خورده باشد. به شگفتی این پارک در فصل زمستان حتی اضافه هم میشود چراکه همه جای آن سفیدپوش میشود و نمیتوانید برف بازی در آن را نادیده بگیریم.

این پارک فوق العاده زیبا در میدان ونک اتوبان شهید حقانی بعد از چهارراه جهان کودک قرار گرفته. میتوانید با مترو به راحتی به این پارک فوق العاده برسید.

 

بام تهران، بهترین منطقه کوهستانی برای برف بازی در تهران

بعید است که در تهران زندگی کرده باشید و یک بار به بام تهران نرفته باشید یا حداقل نام آن را نشنیده باشید. به دلیل وجود چشم انداز منحصر به فرد کوهستانی، شاید بتوان گفت بهترین جا برای برف بازی در تهران رفتن به بام باشد. چراکه برف بازی در کوه به دلیل ارتفاع بالا لذت بسیاری دارد. عده زیادی با خرید بلیط قطار تنها به تهران سفر میکنند تا بتوانند برای یک بار بام تهران را تجربه کنند.

اکثر افرادی که تصمیم میگرند در فصول سرد به بام تهران بروند یا میخواهند در ایستگاه یک توچال اسکی سواری کنند یا اینکه همانجا لذت برف بازی را بچشند. البته این مکان بدلیل قرار گفتن در شمال غرب تهران، در آخر هفته معمولا با ترافیک عجیب و غریبی روبرو است. بنابراین اگر اعصاب کافی برای مقابله با ترافیک را دارید، بام تهران را در اولویت خود قرار دهید.

بام تهران که قسمت بالای ولنجک و ابتدای تله کابین توچال را شامل می شود، طبیعت دلچسب و مسیر پیاده روی آن بسیار مورد توجه بسیاری از کسانی است که قصد برف بازی در این منطقه را دارند.

 

بهترین پیست های اسکی برف در تهران

یکی از خصوصیات پیست های اسکی برف این است که میتوانید از راه های مخصوص برف استفاده کنید و با تجهیزات و لوازم پیشرفته به ورزش های برفی سالم بپردازید. برای برف بازی در این پیست ها معمولاً باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید. بهترین پیست های اسکی تهران و اطراف تهران بر قرار زیر است:

پیست آبعلی تهران برای برف بازی

 

پیست اسکی بین المللی دیزین

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین پیست های اسکی در ایران و خاورمیانه، پیست دیزین است. برای برف بازی میتوانید با طی مسافتی کوتاه به این پیست بزرگ و معتبر سفر کنید و بهترین خاطرات خوش زمستانی خود را در میان کوه های برفی و سرد این منطقه بگذرانید.

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی از نظر قدمت یکی از اولین پیست های اسکی در حومه تهران است. برای برف بازی در آبعلی میتوانید از اوایل دی‌ماه تا اواخر اسفندماه به این پیست مراجعه کنید. شاید

گمان کنید که این پیست به دلیل قدیمی بودن، تجهیزات امن و مطئمنی ندارد، اما بد نیست بدانید که از سال ۱۳۳۲ بالابرهای مخصوص در این پیست نصب شد و هم اکنون نیز این پیست دارای تله کابین، تله سیژ و هشت تله اسکی مدرن است.

پیست اسکی برف شمشک

یکی از بهترین مناطق تهران برای برف بازی پیست اسکی شمشک است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. این پیست اسکی نخستین بار در سال ۱۳۳۷ در روستای شمشک بهره برداری شد. پیست اسکی شمشک ۲ تله اسکی چکشی، ۲ تله سیژ و ۳ تله اسکی بشقابی دارد. این پیست از طرف فدارسیون جهانی عنوان بین المللی به خود گرفته است.

برچسب : سفر به تهران

نظرات

سلام. من موندم اصلاً تهران برف میاد بریم بازی کنیم یا نه. بنظرم بهترین پارک ها برای برف بازی تو تهران جمشیدیه و ساعی هست که تو این مقاله بهش اشاره نکردین. در هر حال ممنون از اینکه این مقاله مفید رو نوشتین.

    سلام ممنون از پیشنهاد خوبتون. حتما در آینده مقاله های بیشتری در مورد این موضوع در بلاگ سامتیک مینویسیم.