ایستگاه های مسیر قطار تهران اهواز

مسیر قطار تهران اهواز – نقشه و ایستگاه ها، مدت زمان سفر و بهترین قطارها

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

قطار تهران اهواز همواره یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور است. این مسیر در لیست ده مسیر پرتردد کشور قرار دارد و بلیط آن نیز یکی از پرفروش ترین بلیط های قطار کشور است. با وجود اینکه این شهر هفتمین شهر پرجمعیت کشور است، جای تعجب نیست اگر میزان سفر بین این دو شهر بیشتر از شهرهای دیگر باشد. در این مطلب قصد داریم هر آنچه که باید در مورد مسیر ریلی قطار تهران اهواز بدانید را برایتان بازگو کنیم. در ابتدا کمی از زیبایی های مسیر قطار تهران اهواز می گوییم، سپس ایستگاه هایی که در مسیر بین این دو شهر قرار دارند را معرفی می کنیم و بعد از آن در مورد برنامه حرکت قطارهای مسیر و قیمت بلیط تهران اهواز توضیحاتی ارائه خواهیم داد. در نهایت قطارهایی که در این مسیر فعالیت دارند را معرفی می کنیم. هر آنچه که در مورد مسیر تهران اهواز توضیح می دهیم در مورد مسیر بالعکس آن یعنی مسیر قطاری اهواز تهران نیز صادق است.

جاذبه های مسیر راه آهن تهران اهواز

اگر مسیرهای ریلی زیبای شمالی کشور چشم پوشی کنیم، مسیر قطار تهران تا اهواز با اختلاف زیباترین مسیر ریلی کشور است. مسیر این قطار با گذر از استان هایی همچون لرستان با جاذبه های طبیعی بی نظیری همراه است. عبور از مجاورت آبشارهای شگفت انگیز، رودخانه های پرآب و زیبا و دشت های سرسبز این استان به زیبایی های مسیر افزوده است. قطعا تجربه بازدید از مسیر ریلی تهران اهواز تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. نکته جالب در مورد این مسیر این است که بسیاری از گردشگران خارجی برای بازدید از این مسیر اقدام به خرید بلیط مسافرتی تهران اهواز می کنند، اما بیشتر گردشگران داخلی از زیبایی های این مسیر غافل اند.

جاذبه های مسیر ریلی قطار تهران اهواز

فاصله تهران تا اهواز با قطار چند ساعت است؟

این مسیر تهران اهواز با قطار چند ساعت به طول بیانجامد ارتباط مستقیمی با قطار مورد نظر دارد. همچنین مواردی مانند تاخیر در حرکت یا نقص فنی در مسیر و موارد اضطراری نیز می تواند بر زمان رسیدن مقصد تاثیرگذار باشد. اما در شرایط عادی حدود ۱۵ ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید. البته به دلیل زیبایی مسیر، این زمان با سرعتی بیش از آنچه که تصور کنید بر شما می گذرد، اما پیشنهاد ما این است که برای سفر خود از قطارهایی با امکانات بیشتر استفاده کنید تا سفری لذت بخش را تجربه کنید. بهترین قطاری که در مسیر ریلی تهران اهواز فعال است قطار فدک می باشد. این قطار شنبه ها در مسیر تهران به اهواز حرکت کرده و در روز یک شنبه هر هفته به تهران باز می گردد.

ایستگاه های مسیر قطار تهران اهواز

یکی از مهمترین مواردی که بیشتر مسافران تمایل دارند در مورد آن اطلاع داشته باشند تعداد ایستگاه های در مسیر و ایستگاه هایی است که قطار در آن ها توقف می کند. در میان مسیر قطار تهران تا اهواز و بالعکس از ایستگاه های شهرهای قم، محمدیه، اراک، مومن آباد، شازند، ازنا، دورود، شوش، تنگ هفت، اندیمشک عبور خواهید کرد و پس از آن به اهواز می رسید. برخی از این خط با عنوان قطار تهران اندیمشک نیز یاد می کنند. با خرید بلیط هر یک از این ایستگاه ها می توانید در بین راه و در مقصد مورد نظر خود از قطار پیاده شوید.

ایستگاه های مسیر قطار تهران اهواز

رزرو بلیط قطار تهران اهواز

پیش از هر چیز به این نکته اشاره کنیم که از طریق وبسایت سامتیک می توانید به راحتی و در هر مکان و زمانی نسبت به رزرو بلیط قطار تهران اهواز اقدام کنید. همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام در زمینه رزرو و استرداد بلیط مورد نظر می توانید با پشتیبانی ۲۴ ساعته این مجموعه ارتباط برقرار کنید. اما پیش از تصمیم برای خرید بلیط، بهتر است کمی در مورد قطارهای موجود در این مسیر و برنامه حرکت قطار در خط راه آهن تهران اهواز نیز بدانیم.

قطارهای مسیر تهران اهواز

متاسفانه قطارهای اتوبوسی و سریع السیر در مسیر راه آهن تهران اهواز فعالیت نمی کنند، اما می توانید بلیط قطارهای ۴تخته و ۶تخته را در این مسیر تهیه کنید. قطارهای ۴ تخته البرز، پلورسبز، فدک و نگین و قطار ۶ تخته پارسی و قطار ۶ تخته لوکس با پذیرایی از فعال ترین قطارهای این مسیر محسوب می شوند.

قطارهای پارسی، پلور سبز و البرز از قطارهای شرکت مسافربری رجا، قطار ۴ تخته نگین از قطارهای با کیفیت ریل ترابر سبا و قطار ۶ تخته لوکس با پذیرایی نیز از قطارهای شرکت مهتاب سیر جم هستند. برای آشنایی بیشتر با قطارهای مسافربری ایران می توانید مقاله قطارهای ایران را مطالعه کنید.

قطارهای مسیر تهران اهواز

روزها و ساعات حرکت قطار تهران اهواز

تقریبا در تمام روزهای هفته قطار از سمت تهران به اهواز و بالعکس موجود است. قطارهای فدک تنها در برخی از روزهای هفته در مسیر تهران اهواز و بالعکس فعالیت دارند. در صورتی که تمایل دارید این مسیر را با قطار فدک طی کنید بهتر است چند روز قبل نسبت به رزرو بلیط خود اقدام کنید.. قطار ۶ تخته لوکس با پذیرایی در تمام روزهای هفته در این مسیر فعالیت دارد. قطارهای البرز و نگین نیز در بیشتر روزهای هفته قابل رزرو هستند.

برچسب : سفر با قطار

نظرات