نکات خرید بلیط قطار را بدانید

چند نکته در مورد خرید بلیط قطار

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

انتخاب و خرید بلیط قطار ممکن است در نگاه اول خیلی ساده به نظر برسد اما اگر خیلی خوب به موضوع دقیق شویم، میبینیم که بیشتر کسانی که بدون تحقیق و اطلاعات کافی اقدام به خرید بلیط قطار میکنند، همان کسانی هستند که تجربه خوبی از سفر خود با قطار ندارند.

پس بیایید یک بار برای همیشه با این تجربه بد خداحافظی کنیم و نکاتی که باید برای خرید بلیط قطار بشناسید را در اختیارتان بگذاریم.

اولین سوالی که ممکن است ذهن هر خواننده ای را درگیر کند این است که اصلاً چرا باید با قطار سفر کنیم، وقتی انتخاب های دیگری همچون خرید بلیط هواپیما داریم؟

پس اجازه دهید به این سوال مهم پاسخ دهیم.

 

مزایای سفر با قطار

 

مزایای سفر با قطار چیست؟

یکی از مهم ترین مزایای سفر با قطار، قیمت به صرفه آن است. به طوری که مثلاً قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد حدود ۴۰۰ هزار تومان است ولی اگر بخواهید همین مسیر را به وسیله قطار به سفر بروید، این مقدار تا ۲۰۰ هزار تومان هم کاهش میابد. برخی از دلایلی دیگری که استفاده از قطار را انتخاب بهتری نسبت به اتوبوس و هواپیما میکند میتوان به امکان لذت بردن از مسیر و امنیت بالای سفر با قطار اشاره کرد.

شاید تا به حال به این نکته توجه کرده اید که وقتی مسافری بلیط قطار سفر میکند، کنسلی کمتری به همراه دارد. دلیل این امر به خاطر آن است که معمولا کسانی سفر با هواپیما را انتخاب میکنند که از سفر خود مطمئن هستند و احتمال کنسلی برای لغو بلیط سفر خود را کم میدانند. اگر شما هم در این گروه قرار دارید، پس بهترین راه این است که با قطار سفر کنید.

از چه شرکت هایی برای سفر با قطار استفاده کنیم؟

اگر بخواهید برای تهیه بلیط قطار اقدام کنید، باید از شرکت های مسافربری قطار این کار را انجام دهید، اما سوالی که اینجا پیش میاید این است که چه قطارهایی بهترین خدمات و امکانات تفریحی را برای مسافران مهیا کرده اند؟ در اینجا به معرفی کوتاه چند قطار صاحب نام کشور میپردازم:

امکانات قطار ۵ ستاره فدک

قطار فدک یکی از بهترین قطارهای ایران است و به خاطر داشتن ویژگی های راحتی و ایمنی، به آن هتل ۵ ستاره متحرک نیز می گویند. قطار های فدک در سه کلاس مختلف دارای قیمت و خدمات متفاوتی هستند.

کوپه های قطار فدک چهار تخته هستند و در هر کوپه دو نمایشگر تعبیه شده است. نقط ه قابل توجه اینجاست که اگر نحوه کار با این دستگاه های بلد نباشید، مهمانداران قطار طریقه کار کردن با این نمایشگرها را به مسافران آموزش میدهند. دمای هوا در قطارهای فدک قابل تنظیم است و در صورتی که نیاز به کمک مهماندار باشید، تنها کافی است که کلید احضار مهماندار را بفشارید.

 

مشخصات قطار سروش

کوپه های لوکس قطار سروش دارای سیستم های صوتی مناسبی هستند تا به خوبی پاسخگوی نیاز های شما در زمان فراغت و طی مسیر سفر باشند. همچنین در هر واگن علاوه بر هدفون و ماکروفر، سرویس های بهداشتی و و امکان ارائه ویلچر هم وجود دارد.

 

امکانات قطار سروش به همراه خرید بلیط

 

جالب است بدانید که در هنگام ورود به قطار سروش، مهمانداران با بسته های تنقلات و نوشیدنی به استقبال شما می‌آیند تا از همان نوید یک سفر خوش را برای خود رقم بزنید. با توجه به ارزیابی های صورت گرفته، قطار سروش مهم ترین رقیب قطارهای غزال است و از لحاظ خدمات، فاصله اندکی با این قطارهای دارد.

خدمات قطار زندگی

قطار زندگی در واقع همان قطار سبز است که با امکانات ویژه و تزئینات بیشتر همراه شده است. این قطار پرفروش، قابلیت حمل ۲۵۰ الی ۳۰۰ مسافر را دارد. اگر به دنبال قطاری لوکس با امکانات و خدمات درخور می گردید قطار زندگی انتخاب مناسبی خواهد بود.

مهمانداران خانم و آقا برای پذیرایی و ارائه خدمات در این قطار آموزش دیده اند. خدمات در این قطار بیشتر به یک هتل متحرک شباهت دارد. این قطار انتخاب بسیار مناسبی برای خانواده های ایرانی است. قطار فدک یکی از بهترین قطارهای تهران مشهد است.

قیمت بلیط قطار چقدر است؟

یکی از مسائلی که در همه جای اینترنت به آن پرداخته شده است، بحث قیمت بلیط قطار است. اما مشکل این سایت ها این است که اطلاعات کامل و درستی را در اختیار شما قرار نمیدهند. اگر بخواهید بهترین بلیط قطار را با ارزان ترین قیمت سوار شوید، باید به طور کامل با انواع قطارهای مسافربری ایرانی آشنا شوید.

تنها در این صورت است که میتوانید نسبت به نیاز خود، امکاناتی و خدماتی که مورد توجه شما هستند را پیدا کنید و سفری راحت و خاطره انگیز برای خود و خانوادتان رقم بزنید.

 

بهترین و ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما

 

خرید بلیط قطار، چه سایتی بهتر است؟

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نفوذ اینترنت در زندگی انسان ها، افراد بیشتری به خرید اینترنتی بلیط قطار و هواپیما علاقه نشان میدهند. در واقع خرید به هر نحوی که باشد، خیلی بعید است که گزینه «خرید اینترنتی» به ذهنتان نرسد!

اما تنها کافی است که عبارت خرید بلیط قطار را در گوگل جستجو کنید تا با دریایی از سایت های فروش بلیط مواجه شوید. در اینصورت کدام سایت های بهتر از بقیه هستند؟ کدام یک بلیط ارزان و کدام یک خدمات دسته اول قطارها  را در اختیار مسافر قرار میدهد؟

واقعیت این است که هیچ کس نمیتواند به شما بگوید کدام سایت در فروش بلیط قطار عملکرد بهتری دارد چراکه این امر کاملاً سلیقه ای و نسبی است. پس اگر دیدید سایتی با شعار بهترین سایت فروش بلیط تبلیغات زیادی میکند، باید به صحت و سقم آن شک کنید.

 

پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا مسیر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس سایت های مختلف را از جهات متفاوت مقایسه کنید. در اینصورت میتوانید با آگاهی کاملاً، بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید.

برچسب : سفر با قطار

نظرات

خیلی ممنون واقعاً مقاله بدور از هرگونه تعصب بود که واقعاً در مورد خرید بلیط قطار راهنماییم کرد چون که بر خلاف سایت های دیگه واقعیت رو خیلی شفاف و صادقانه گفتین.