راهنمای سفر به آمستردام، پایتخت هلند

راهنمای سفر به آمستردام، پایتخت هلند

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

آمستردام پایتخت کشور هلند و بزرگترین شهر در کشور هلند است. آمستردام پر مخاطب ترین شهر توریستی هلند نیز هست و بر خلاف بسیاری از پایتخت های دنیا، هیچ یک از اعضای دولت یا رئیس دولت در این پایتخت سکونت ندارند. آمستردام در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ازین تعداد نیمی از آن را مهاجران خارجی تشکیل می دهند؛ بطوریکه ۱۵۰ ملیت مختلف در آن حضور دارد. آمستردام مهد زیبایی های توریستی دنیاست و شهری قرون وسطایی. در ادامه با راهنمای سفر به آمستردام؛ پایتخت هلند با ما همراه باشید.

 

آمستردام، مهمترین بندر تجاری اروپا

در بین مشتاقان سفر و گردشگری کشور هلند و شهر آمستردام از شهره و آوازه خوبی برخوردار است. این شهر بسیار پیشرفته و زببا ریشه ای در دل تاریخ قرون وسطایی دارد و در قرن ۱۶ میلادی روند گسترش و پیشرفت خود را آغاز کرده است. از قرون ۱۶ و ۱۷ که دوره استعمار هلند بود، ساختمان های بسیاری در حاشیه شهر بجا مانده که در گذشته محل زندگی قشر مرفح و اعیان نشین های شهراند و امروزه به مکان هایی دیدنی تبدیل شده اند.

 

آمستردام، مهمترین بندر تجاری اروپا

 

آمستردام شهری بندری است و از بخش شرقی خود به دریاچه اَیسل مِیر می رسد. در بخش غربی این شهر کانال کشتیرانی و راه ورود به دریای شمال و آب های آزاد قرار دارد و از مهمترین مسیرهای مواصلاتی به آب های آزاد است. آمستردام شهر بسیار زیبایی است و زیبایی خود را مدیون گذر رودخانه آمستل از وسط شهر است. با عبور رودخانه از میانه شهر آب راه، نهر و کانال های بسیار زییایی به وجود آمده و بخش های مختلف قدیمی و جدید شهر را به هم پیوند می زند؛ و مناظری پدید آورده است که هزینه خرید بلیط هواپیما تهران به آمستردام را کم ارزش جلوه می دهد.

 

وضعیت آب و هوایی آمستردام، محبوب ترین مقصد گردشگری اروپا

کشور هلند در نزدیکی دریا قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا آب و هوایی معتدل و مطلوب بر این کشور حاکم باشد. نه تابستان ها گرم و است و نه زمستان هایی سرد و پر برف به شهر وارد می شوند. آمستردام وزش باد بسیاری دارد و گاه گاه باران هایی همیشگی در شهر می بارد.

یکی از نکات جالب در کشور هلند تغییرات دمایی نامحسوسی است که وجود دارد، بطوریکه از شرق تا غرب کشور در هر فصل سال تنها ۳ درجه اختلاف دما وجود دارد. همه فصل های آمستردام زیبا و دیدنی است؛ اما تابستان را باید بهترین زمان سفر به این شهر رویایی معرفی کنیم. در تابستان وضعیت آب و هوایی بسیار مناسب است و در همه روزهای تابستان می توانید سیل انبوه افراد را در شهر ببینید.

 

اطلاعات ضروری در سفر به آمستردام

 

اطلاعات ضروری در سفر به آمستردام

از جمله اطلاعاتی که د سفر به آمستردام باید به یاد داشته باشید می توانیم به اختلاف زمانی آن با کشور خودمان اشاره کنیم. تهران و آمستردام داریا اختلاف زمانی ۲٫۳۰ دقیقه ای هستند، بدین معنا که آمستردام در حدود ۲ ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان رسمی مردم کشور هلند همانطور که انتظار می رود هلندی است و واحد ارز رسمیشان نیز یورو. در سراسر کشور هلند تنها یک شماره ضروری وجود دارد و آن هم ۱۱۲ است. نکته جالب هم اینجاست که پاسخ گویی به تماس ها تنها ۳ ثانیه طول می کشد و به غیر از زبان هلندی، به زبان انگلیسی و آلمانی هم به تماس ها پاسخ داده می شود. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد کشور هلند هستید، می توانید سری هم به مقاله راهنمای سفر به هلند، امپراطوری هابسبورگ بزنید.

 

جاذبه های گردشگری و دیدنی آمستردام، شهر گل های رنگارنگ

در بین کشور های اروپایی؛ هلند همیشه در فهرست زیباترین مکان های دیدنی قاره اروپا قرار دارد و تعداد زیاد مخاطبان و مسافرانی که در تمام ماه های سال به این کشور سفر می کنند، تاییدی بر جذابیت گردشگری کشور هلند و شهر آمستردام است.

 

کانال پرنسس، سومین کانال آبی شهر

بیرونی ترین کانال شهر که به نام کانال پرنسس شناخته می شود، پروژه گسترده کانال پرنسس است که در سال ۱۶۱۲ فرایند ساختش آغاز شد و به مدت ۵۰ سال ساخت و ساز آن ادامه داشت. در آن روز های آمستردام شهر نسبتا کوچکی بود و تا پایان تکمیل این کانال شهر به وسعتی ۴ برابر رسیده بود.

 

کانال پرنسس، زیباترین کانال آبی آمستردام

 

این کانال زیبا در سال ۲۰۰۹ به عنوان یکی از آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید و از دیدنی ترین مکان های شهر است. از جمله امکاناتی که برای گردشگران در این منطقه وجود دادر کشتی های کروز می باشد که با سوار شدن به آنها ضمن تماشای کانال می توانید غذایی لذیذ بخورید و از زیبایی های کانال پرنسس لذت ببرید.

 

موزه وُون بوت Woonboot، خانه قایقی آمستردام

اسم این موزه به خوبی می تواند تصویری ذهنی از بنا را برای شما مجسم کند. وون بوت یا خانه قایقی، موزه ای است که به بهترین نحو ممکن تصویری از سبک زندگی در کانال های آمستردام را به تماشا گذاشته. در حین سفر در کانال ها می توانید از این موزه قایقی نیز دیدن کنید و از جذابیت هایش لذت ببرید.

 

موزه قایقی شهر آمستردام

 

قدم زدن در خیابان های P.C.Hoofstraat

نیمی از لذت هر سفری در خرید کردن و سرزدن به فروشگاه های خاص شهر است. اگر اهل خرید از فروشگاه های لوکس هستید، خیابان P.C. Hoofstraat بهترین مکان برای شماست. همه برند های معروف دنیا در این خیابان فروشگاه هایی بزرگ دارند و حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، بازدید از این خیابان لذتی تکرار نشدنی دارد.

 

قدم زدن در خیابان های P.C.Hoofstraat در آمستردام

 

موزه ون گوگ، نقاش معروف دنیا

این بنا شاید کمترین نیاز به معرفی را داشته باشد، چرا که در همه جای دنیا هم نام ون گوگ را شنیده اند و هم تصویری از نقاشی های معروف آن را دیده اند. ون گوگ نقاشی به سبک پست امپرسیونیسم بوده و از شاهکارهای به جای مانده اش باید به گل‌ های آفتابگردان و سیب‌ زمینی خورها اشاره کنیم.

 

موزه ون گوگ، نقاش معروف دنیا در آمستردام

 

میدان لیدِن Leiden، میدان مرکزی شهر

میدا لیدِن به عنوان میدان مرکزی شهر، پر جنب و جوش ترین نقطه آمستردام است و با کافه های و رستوران های زیاد و معروفش از مسافران میزبانی می کند. یکی از بهترین مکان هایی که می توانید طول روز خود را در آن سپری کنید و از آب و هوای آمستردام لذت ببرید؛ همین میدان زیباست.در اطراف میدان کافه های بسیاری وجود دارد و همیشه حداقل یک گروه موسیقی در حال اجرا زنده در گوشه و کنار شهر است.

 

میدان لیدِن Leiden، میدان مرکزی شهر در آمستردام

 

کاخ سلطنتی آمستردام

این بنای تاریخی بجا مانده از قرن ۱۷ میلادی است و نقش تالار شهر را دارد. این کاخ همچنین محل اقامت برادر ناپلئون بناپارت، یعنی لوئیس ناپلئون بوده و تا انتهای دوره امپراطوری فرانسه به عنوان یک کاخ کاربرد داشت. در ادامه این بنای تاریخی در های خود را به روی مردم عادی گشود و تبدیل به موزه ای سلطنتی شد.

 

کاخ سلطنتی آمستردام در هلند

 

این کاخ که در میدان Dam قرار دارد؛ نه تنها معماری این بنا تحسین بر انگیزی دارد، بلکه میزبان تعداد زیادی نمایشگاه است که تاریخ غنی و قدیمی شهر را به نمایش می‌ گذارد.

 

موزه آنه فرانک، مشهورترین نویسنده هلند

در جنگ جهانی دوم و تسخیر هلند توسط نیروهای نازی آلمان، خانواده آنه فرانک در خانه ای قدیمی پنهان می شوند و به مدت دو سال در آن پنهانی زندگی می کرده اند. در طی این دو سال دختر کوچک خانواده به نام آنه شروع به نوشتن خاطرات خود می کند و شرح وقایع اش را می نویسد.

 

موزه آنه فرانک، نویسنده 16 ساله هلند

 

بعد از دو سال خانه مخفی لو می رود و اعضای این خانواده به اردوگاه های اجباری کار فرستاده می شوند. تنها بازمانده خانواده، پدر فرانک بعد از سال های اسارت به خانه باز می گردد و در جستجوی وسایل موجود در خانه، دفترخاطرات دخترش را پیدا می کند که بعد ها تبدیل به مشهورترین کتاب کشور هلند شد. این کتاب به ۵۱ زبان زنده دنیا تابحال ترجمه شده و خانه آنه فرانک تبدیل به موزه شده است.

 

موزه فضای باز Zaanse Schans

یکی از جاذبه های خاص هلند موزه فضای باز هلندی بلژیکی است که در این کشور وجود دارد. آسیاب‌ های بادی، معماری مسکونی عصر طلایی هلند، کارگاه‌ های آموزشی و آتلیه‌ ها همگی از جمله مناظری است که در این موزه فضای باز در برابر چشمان شما قرار دارد. در این موزه زیبا می توانید درباره پنیرهای معروف هلندی و طرز تهیه شان هم اطلاعاتی پیدا کنید و از صنایع دستی آمستردام نیز دیدن کنید.

 

موزه فضای باز Zaanse Schans در آمستردام

 

همانطور که شما هم انتظار دارید جاذبه های دیدنی آمستردام و هلند در همین تعداد خلاصه نمی شود و سعی کردیم در این مقاله تعدادی از معروف ترین مکان های دیدنی آمستردام را در اختیار شما بگذاریم. به عنوان آخرین نکته در نظر داشته باشید که برای سفر به آمستردام نیاز به اخذ ویزای شینگن دارید و در صورت تمایل می توانید به مطالعه مقاله ویزای شینگن چیست؟ هم بپردازید.

نظرات

با اینکه اهل هنر و نقاشی و اینا هستم ولی خب نمی دونستم ون گوگ اهل هلنده و موزه نقاشی هاش توی آمستردامه
واقعا با این عکسای قشنگی که گذاشتین برام آرزو شده که حتما یبار توی زندگیم برم و آمستردام رو از نزدیک ببینم.
خسته نباشید