صوفیه بلغارستان

بهترین زمان سفر به بلغارستان – بارگاه گل های رز

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

به رسم همیشگی ابتدا کمی اطلاعات جذاب و کارآمد در اختیارتان می گذاریم و سپس به اصل مطلب می رسیم. بلغارستان کشوری هفت میلیون نفری در جنوب شرقی اروپاست که سال های متمادی مورد هجوم و تصرف حکومت های مختلف قرار گرفته است. اما مردم این کشور پس از گذشت سال ها تصرف همچنان اصالت تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کرده اند. جمعیت این کشور کم جمعیت به طور میانگین در هر سال یک درصد کاهش می یابد و به همین دلیل بلغارستان در رده اول کشورهای با رشد منفی جمعیت قرار دارد. این کشور بارگاه گل های رز بوده و در حال حاضر حدود ۸۵ درصد از عصاره رز در دنیا توسط این کشور تهیه می شود. در ادامه مطلب بهترین زمان سفر به بلغارستان را از نظر آب و هوایی و از نظر هزینه مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

 

بهترین زمان برای سفر ارزان قیمت به بلغارستان

 

بهترین زمان سفر به بلغارستان از نظر آب و هوا

کشور بلغارستان آب و هوایی ۴ فصل دارد و با توجه به جاذبه های گردشگری گوناگونی که در این کشور وجود دارد، هرفصل جذابیت مخصوص به خود را داشته و نمی توان معیار مشخصی در مورد بهترین زمان سفر به بلغارستان از نظر آب و هوایی ارائه داد. در این کشور همه نوع جاذبه ی طبیعی یافت می شود. مناطق کوهستانی و برفی، سواحل آفتابی، دشت ها و جنگل های سرسبز و بی نظیر، همه و همه در بلغارستان موجود هستند و باعث شده اند که گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر کنند.

این کشور تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد دارد، اما هر کدام از این موارد به خودی خود جذابیت هایی را در این کشور زیبا ایجاد می کنند. همچنین در هر فصل ممکن است آب و هوای هر منطقه با منطقه ای دیگر متفاوت باشد. اما به طور کلی آب و هوای این کشور، نیمه گرمسیری و مرطوب به حساب می آید.

 

بهترین زمان سفر به بلغارستان از نظر آب و هوا

 

سفر به بلغارستان در فصل تابستان

یکی از بهترین زمان ها برای سفر به بلغارستان، فصل تابستان است. در این فصل دمای هوا در طول روز در حدود ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد و در شب ها بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد قرار دارد. دمای آب سواحل نیز در این زمان به طور میانگین در حدود ۲۳ تا ۲۷ درجه سانیتگراد قرار می گیرد. فصل آب و هوای تابستانی در بلغارستان از اوایل ماه مه شروع شده و تا اواخر اکتبر ادامه پیدا می کند. تفریح در سواحل دریای سیاه و لذت بردن از صدای امواج دریا از مزایای سفر به بلغارستان در فصل تابستان است.

 

سرمای زمستانی در بلغارستان

دمای هوا در فصل زمستان نیز در طول روز در حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در طول شب ها به صفر درجه سانتیگراد می رسد. اوج سرمای زمستان در ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه قرار گرفته است و احتمال بارش برف نیز در این ماه ها بیشتر است. بارش برف های زمستانی در شهرهای بلغارستان بسیار زود به اتمام می رسد، اما در مناطق کوهستانی کشور حجم بارش ها بسیار بیشتر است. اگر اهل اسکی رفتن هستید و به این ورزش عشق می ورزید زمستان های بلغارستان برایتان جذاب خواهد بود.

 

پاییز در بلغارستان دیدنیست

پاییز در بسیاری از کشورها و شهرهای دنیا حال و هوای به خصوصی دارد و بلغارستان هم یکی از آن کشورهایی است که پاییز زیبایی را به همراه دارد. آغاز فصل پاییز در ماه سپتامبر است و با شروع ماه نوامبر پایان می یابد. آب و هوا در این فصل معتدل و بارانی است و در برخی موارد ممکن است برف نیز ببارد. اگر با خنکای پاییز مشکلی نداشته باشید فصل پاییز زمان مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

 

پاییز در بلغارستان دیدنیست

 

بهار، بهترین زمان برای سفر بلغارستان

زیبایی های فصل بهار از ماه مارس شروع به خودنمایی کرده و تا ماه مه ادامه پیدا می کند. جدا از اینکه زیبایی های طبیعی بلغارستان در این فصل به حداکثر خود می رسند، بهار در بلغارستان میزبان فستیوال های متعدد و جذابی است که می تواند هر کسی را شگفت زده کند. بنابراین فصل بهار از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای سفر به بلغارستان است.

 

فستیوال های بلغارستان، بهانه ای جذاب برای سفر به بلغارستان

فستیوال هایی که در کشورهای مختلف برگزار میشوند همیشه به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری بوده و هستند. برای مثال جشنواره های کشور چین هرساله حجم زیادی از گردشگران را به سمت این کشور روانه می کنند. بلغارستان نیز در این زمینه صاحب ایده است و با برگزاری جشنواره های جذابی همچون جشنواره Nestinari، July Morning و جشنواره های موسیقی متعدد گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند را مبهوت زیبایی های کشور خود می کند. اگر قصد دارید برای شرکت در جشنواره های بلغارستان به این کشور بروید برنامه های خود را طوری تنظیم کنید که از اواخر سپتامبر تا پایان ژوئن در این محل باشد.

 

فستیوال های بلغارستان، بهانه ای جذاب برای سفر به بلغارستان

 

بهترین زمان برای سفر ارزان قیمت به بلغارستان

اگر تمایل دارید سفری ارزان قیمت به این کشور داشته باشید باید به این نکات توجه کنید. ماه های ژوئن تا سپتامبر فصل پرگردشگر در کشور بلغارستان و به خصوص در شهر وارنا است. بنابراین احتمالا در این زمان قیمت ها افزایش پیدا می کنند. این افزایش قیمت هم بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر خواهد داشت و هم بر روی هزینه های اقامت و خورد و خوراک تاثیرگذار خواهد بود.

معمولا زمستان ها و تابستان های کشور بلغارستان خلوت تر از دیگر فصول سال هستند و از همین رو بهترین زمان برای سفری ارزان قیمت به این کشور در فصل هایی است که میزان سفرها به این مکان کاهش پیدا می کنند.

تجربه لذت بردن از سواحل شهر وارنای بلغارستان در ایام تابستان که حجم سفرها کاهش می یابد هم برایتان لذت بخش خواهد بود و هم نیازی به هزینه برای آن نیست. البته سواحلی همچون سانی بیچ وجود دارند که بسیار پر طرفدار هستند و برای حضور در این سواحل باید هزینه زیادی بپردازید.

همچنین در صورتی که هزینه ای محدود برای سفر خود در نظر گرفته اید می توانید با سفر در فصل زمستان هزینه بسیار کمی برای اقامت خود بپردازید و در صورت استفاده از بلیط چارتر هزینه های شما بسیار کاهش خواهند یافت.

 

سفر به بلغارستان در زمستان

 

جاذبه های گردشگری بلغارستان

در نهایت به این مسئله می پردازیم که اگر تنها قصد بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی کشور بلغارستان را دارید تفاوتی ندارد که در کدام فصل و چه زمانی به این کشور سفر کنید. جاذبه های فرهنگی و تاریخی شگفت انگیزی در این کشور وجود دارند که هر کدام می توانند به تنهایی انگیزه ای جدی برای سفر به این کشور باشند.

نظرات

من چند وقت پیش سفری به باکو داشتم و به نظرم خیلی شهر قشنگ و بی نظیری بود و فکر نمی کردم انقدر پیشرفته باشه کشور آذربایجان. حالا امسال عید میخوام برم گرجستان یا بلغارستان نمیدونم کدومش رو برم؟ به نظرتون کدوم یکی از این شهرها برای سفر بهتره؟

    سلام دوست عزیز
    سفر مسئله ای سلیقه ای هست و هرشخص برای سفر تمایلات مخصوص به خودش رو داره. بهترین کاری که می تونید انجام بدید این هست که در مورد کشورهای مورد نظر مطالعه کنید تا متوجه بشید کدام یک فاکتورهای مد نظر شما برای سفر مورد نظرتون دارند. پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای سفر به گرجستان رو مطالعه کنید تا بیشتر در مورد این کشور بدونید.