بهترین مکان های گردشگری چین

مشهورترین جاذبه های گردشگری چین – سرزمین پهناور اژدها

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

چین در طول تاریخ تا به امروز به عنوان یکی از حیرت انگیزترین سرزمین ها در کره زمین شناخته می شود. جمعیت بسیار زیاد، فرهنگ و سنن شگفت انگیز و منحصر به فرد، مردم سخت کوش، سرزمین سرسبز و حیرت آور، آثار تاریخی جذاب و پیشرتف شگفت آور این کشور در دنیای امروز، تنها بخشی بسیار کوچک از دلایلی هستند که مردم سراسر جهان را برای شناخت بیشتر این فرهنگ، این ملت و این سرزمین ترغیب می کنند. در طول سال سفرهای زیادی از سراسر کشورهای جهان به این کشور شرقی صورت می گیرد و مهمترین انگیزه برای این سفرها، اهداف گردشگری هستند.

 

جاذبه های گردشگری چین – شاخص ترین ها را بشناسید!

جاذبه های گردشگری تنها موزه و قصر و دریاچه و مجمسه نیستند. جاذبه های گردشگری می توانند حتی یک مرکز خرید، یک خیابان یا حتی یک شهر را شامل شوند، به خصوص وقتی صحبت از کشور پهناور چین به میان می آید می توان ادعا کرد که این کشور با جمعیت فراوان، تمدن کهن و طبیعت حیرت انگیزش شهرهایی دارد که می توانند به خودی خود یک جاذبه گردشگری محسوب شوند. از این مسئله که بگذریم کشور چین با تمام شگفتی های تمدن باستانی اش و تمام زیبایی های طبیعی خود آنقدر جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که معرفی تمام آن ها در یک کتاب نیز نمی گنجد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مهمترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری چین که باید از آن ها دیدن کنید را به شما معرفی کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

جاذبه های گردشگری چین - شاخص ترین ها را بشناسید!

 

شانگهای، کانون جاذبه های گردشگری مدرن و تاریخی

خیالتان را راحت کنیم. اگر می خواهید از طرفی با پیشرفته ترین و به روزترین شهر چین آشنا شوید و در همین حین، از جاذبه های گردشگری تاریخی نیز لذت ببرید، شهر شانگهای را فراموش نکنید. در این شهر می توانید با بلندترین و جذاب ترین آسمان خراش های جهان آشنا شوید. آسمان خراش هایی که با اهداف تجاری، مخابراتی و گردشگری ساخته شده اند و با یک تیر چندین هدف را نشانه گرفته اند. شانگهای را می توان مدرن ترین شهر چین در نظر گرفت. در صورتی که قصد آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر شانگهای را دارید می توانید در مقاله بهترین جاذبه های گردشگری شانگهای با این آثار فوق العاده آشنا شوید.

همچنین امکان خرید بلیط هواپیمای تهران شانگهای با بهترین قیمت در وبسایت سامتیک فراهم شده است.

 

سربازان سفالی، محبوب ترین در میان چینی ها

ارتش تراکوتا یا همان سربازان سفالی چین، یکی از مهمترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کشور چین محسوب می شود، به طوری که حتی خود مردم چین ارادت خاصی نسبت به این جاذبه گردشگری دارند و آن را از ارزشمندترین گنجینه های تاریخی کشور خود می دانند. در واقع اگر به کشور چین سفر کنید و از این مکان دیدنی بازدید نکنید، گویا سفر شما کامل نشده است. این اثر تاریخی در دهه ۱۹۷۰ میلادی کشف شد. ارتش تراکوتا در واقع نمایی از ارتش شی هوانگ (اولین امپراطور چین) است. این جاذبه ی گردشگری که در شهر شیان قرار دارد، شامل هشت هزار سرباز چینی است و دیگر عناصر یک ارتش است.

 

معبد بهشت چین، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پکن

معبد بهشت در پارک بهشت پکن قرار گرفته است. این معبد مقام دوم در میان مهمترین جاذبه های گردشگری شهر چین را دارد. ساخت این معبد به قرن ۱۴ میلادی باز می گردد. امپراطور سلسله مینگ اقدام به ساخت این مجموعه کرده است و در آن از معماری بسیار زیبای چین در همان دوران بهره گرفته شده است. علت نامگذاری این معبد به نام معبد بهشت، به دلیل قرارگیری گنبدی آبی رنگ در قسمت اصلی این معبد است.

 

معبد بهشت چین، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پکن

 

شهر ممنوعه در پکن

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور چین، شهر ممنوعه در پکن است. این شهر ممنوعه در سال های ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ و در قالب ۹۸۰ ساختمان ساخته شده که همگی جزئی از یک کاخ بزرگ هستند. خندق عمیق شش متری و دیوار ده متری از استحکامات این کاخ بزرگ هستند. این کاخ که دارای ۸۷۰۷ اتاق مستقل است میزبان ۲۴ امپراطور چینی بوده است. این شهر شگفت انگیز هم به مانند سربازان سفالی شیان از محبوبترین جاذبه های تاریخی در میان مردم چین به حساب می آید.

 

دیوار بزرگ، شگفتی در چین

این اثر نه تنها یکی از آثار تاریخی شاخص در کشور چین به حساب می آید بلکه باعث حیرت و شگفتی جهانیان است. حتی اگر تنها تصاویر این دیوار بزرگ را دیده باشید، غرق در عظمت آن شده اید. قسمت هایی از این دیوار بزرگ در قرن پنجم قبل از میلاد مسیح و بسیاری از قسمت های آن در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است و هدف آن نیز محافظت از مرزهای شمالی امپراطوری چین در قبال مهاجمان گاه و بیگاه این سرزمین بوده است. در آن زمان قبایل کوچ نشین مقیم شمال چین به طور مداوم به این سرزمین حمله ور می شدند و ساخت دیوار توانست به خوبی به مانعی در مقابل آنان تبدیل شود. چین یکی از قدرت های بزرگ نظامی در دوران باستان بوده و وجود دیوار چین می تواند دلیل بزرگی بر اثبات این مسئله باشد. طول دیوار چین در حدود ۸۸۵۱ کیلومتر است. به یاد بیاورید که مسیر جاده ای تهران به سمت مشهد حدود هزار کیلومتر است.

 

دیوار بزرگ، شگفتی در چین

 

شهر قدیمی لیجیانگ

و در نهایت به معرفی یکی دیگر از آثار باستانی به جای مانده از کشور چین اشاره می کنیم. شهر قدیمی لیجیانگ در شهر یونان چین سالم ترین شهر باستانی باقی مانده از مدت زمان قدیم در چین است. این شهر به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. قدمت این شهر به ۸۰۰ سال گذشته باز می گردد. لیجیانگ در گذشته شهری کاملا تجاری محسوب می شده و پر از مغازه های صنایع دستی بوده است.

نظرات

من یکی از دوستام ماه پیش رفته بود روسیه ماه قبلش هم رفته بود چین خیلی تعریف می کرد از هر دو کشور و می گفت چین واقعا کشور بی نظیر و قشنگیه. الان بلیط هواپیما تهران به پکن قیمتش چنده؟

    سلام دوست عزیز
    در صورت تمایل می تونید قیمت بلیط رو در صفحه پروازهای خارجی مشاهده کنید.