بهترین مکان های داخلی برای سفر در زمستان

بهترین مکان برای سفر داخلی در زمستان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کم کم در حال نزدیک شدن به فصل سرد و سفید پوش و برفی زمستان هستیم. فصلی که بیشتر افراد به انواع نوشیدنی ها و مکان های گرم پناه می برند و کمتر به سفر و لذت بردن از طبیعت فکر می کنند. تقریبا بیشتر افراد تابستان و بهار را به عنوان بهترین فصل های سفر انتخاب می کنند و همه برنامه ریزی های سفر خود را به بهار و تابستان اختصاص می دهند. اما بهتر است بدانید که در کشور چهار فصلمان، مناطق بسیار زیبایی وجود دارد که به عنوان بهترین مکان برای سفر داخلی در زمستان اند و شاید در دیگر فصل های سال جذابیت آن چنانی برای سفر نداشته باشند. اگر شما هم فکر می کنید که بهترین زمان برای سفر در کشور و لذت بردن از مناظر طبیعی فصل تابستان و بهار است، با ما همراه باشید تا با بهترین مناطق دیدنی ایران در زمستان بیشتر آشنا شده و خود را برای سفری زمستانه آماده کنید.

 

 

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در زمستان

برای اینکه شهر مناسبی برای سفر زمستانی خود انتخاب کنید باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه آیا سرما مسئله ای آزاردهنده برای شماست و قصد دارید به مناطق گرمسیری سفر کنید؟ اگر سرما می تواند شما را آزار دهد بهتر است به شهرهایی همچون کیش، سیستان، اهواز و شوش، اروند کنار و یا بندرعباس سفر کنید. در مجموع شهرهای جنوب کشور گزینه ای مناسب برای سفر شما خواهند بود. البته اگر کیش را به عنوان مقصد سفر زمستانی خود انتخاب می کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است هزینه سفر به کیش نسبت به فصل دیگر بیشتر باشد. اما اگر سرما آزارتان نمی دهد بیشتر شهرهای ایران می توانند گزینه ای مناسب برای سفر شما باشند. در فصل زمستان هر کدام از شهرهای ایران جذابیت های مخصوص به خود را دارند و بهتر است با توجه به فاکتورهای دیگر مقصد سفر خودتان را انتخاب کنید.

 

بهترین مقاصد داخلی برای سفر در زمستان

فصل زمستان بی تردید جذابیت های خاص خود را دارد و البته عده بسیاری از افراد سراسر سال را منتظر رسیدن زمستان و روزهای برفی آن هستند. بر خلاف کسانی که زمستان را فصل روزهای سرد و ابری و افسردگی می دانند! خوشبختانه ایران سرزمینی چهار فصل است و در تمام اوقات سال جاذبه های گردشگری و سفری خود را دارد و برخی از این نقاط با جذابیت های خاص خود به عنوان بهترین مقاصد سفری زمستان و فرار از سرمای برف هستند.

همچنین می توانید برای سفر خود بجای استفاده از انواع خودرو ها و یا حتی هواپیما، با خرید بلیط قطار از جاده های زیبای قطاری کشور نیز لذت ببرید.

 

سرمای زمستان را در بندر خمیر و چشمه آب گرم سیاه کش از تنتان بیرون کنید!

این چشمه زیبا در استان هرمزگان و در روستای نیمه کار قرار دارد و از بکرترین مناطق گردشگری ایران است. چشمه آب گرم سیاه کش در کشور کمتر شناخته شده است و از گزند آلودگی های محیطی به دور مانده است و به جرات آن را به عنوان بهترین مقصد سفر در زمستان عنوان می کنیم.

 

بهترین مکان های سفری در زمستان

 

برای فرار از سرمای زمستان و تعطیلاتی چند روزه می توانید یک لیست از بهترین مکان ها برای سفر در زمستان درست کنید و سیاه کش را در رتبه اول آن قرار دهید. این چشمه طبیعی به دلیل دارا بودن مواد و املاح خاص دارای خاصیت درمانی برای بدن نیز هست. پس در سفر به چشمه آب گرم سیاه کش با یک تیر چندین نشان زده اید!

 

غار نمکی قشم، جذاب ترین مکان برای سفر در دی ماه

غار نمکی در لیست جاذبه های توریستی و گردشگری جزیره قشم قرار دارد و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر است. غار نمکی قشم یا غار نمکدان، به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان نیز شناخته می شود. علت نامگذاری آن نیز به غیر از نمک موجود در محیط به دلیل شکل نمک دان مانند و مخروطی دالان ها در دل کوه است و بهترین زمان برای دیدار از ان نیز فصل زمستان!

 

سفر در زمستان به جزیره قشم و دیدار از غار نمکی

 

در این غار می توانید قندیل های زیبا و طبیعی از نمک ببینید و حتی از نمک آن به عنوان نمک خوراکی با خود به همراه ببرید. همچنین به دلیل نمکی بودن غار و خاصیت ضد عفونی کننده نمک، هوای غار نیز دارای خاصیت درمانی است. برای سفر به قشم راه های دسترسی بسیار متنوع است و می توانید به هر طریق که دوست داشته باشید سفر خود را به مقصد برسانید؛ از خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و یا حتی استفاده از خودرو های شخصی؛ همه چیز بستگی به انتخاب خودتان دارد.

 

جزیره ستاره ها در قشم، مقصدی افسانه ای برای مسافرت زمستانی!

در فاصله ۵ کیلومتری شهر قشم و نزدیکی های روستای برکه خلف، یکی از عجایب زیبای ایران به نام دره ستاره ها وجود دارد؛ مکانی که عمری دو میلیون ساله دارد! مکانی با تندیس و ستون هایی ماسه ای و عجیب که بسیار محسور کننده و زیبا هستند.

 

دره ستاره ها در جزیره قشم در دسته بهترین مکان سفر داخلی در زمستان

 

براساس افسانه مردم محلی سال ها قبل یک ستاره در این نقطه سقوط کرده است و این مکان را به وجود آورده است. به همین دلیل نام آن را در زبان محلی استاره کفته می گویند. البته مردم بومی قشم معتقدند که این مکان محل رفات و آمد اجنه است از رفت آمد به هنگام شب در آن واهمه دارند!دره ستارگان به عنوان بخش بزرگی از ژئو پارک جزیره قشم در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است و دارای اهمیتی جهانی است و می تواند در لیست بهترین مقاصد سفری زمستان برای شما قرار بگیرد. اگر به قشم سفر نکرده اید و شنیده هایتان شما را جذب این جزیره ی افسانه ای کرده است، پیشنهاد میکنیم ویدئوی کوتاه زیر را که نمایی از جزیره قشم است را مشاهده کنید.

 

در زمستان ایران به کجا مسافرت کنیم؟ جزیره هنگام، هرمزگان

جزیره هنگام در خلیج فارس است که وسعتی ۵۰ کیلومتری دارد و در حقیقت در قسمت جنوبی جزیره قشم است. در این جزیره زیبا معادن سرب و نمک زیادی وجود دارد. اگر دلتان می خواهد در فصل زمستان از سواحل زیبا و رنگارنگ و حضور در کنار دلفین ها لذت ببرید، حتما سری به جزیره هنگام بزنید. جزیره هنگام بهترین مکان برای فرار از سرمای برف و سفر در زمستان است.

 

سفر د زمستان به جزیره هنگام

 

در جزیره هنگام خبری از برق و گاز و تکنولوژی نیست و فرصت زندگی در گذشته و لذت بردن از طبیعت بکر و محیط اطراف است. حتی به همین دلایل است که سفر و زندگی در این جزیره دارای جذابیت های خاص خود است.

 

آبشار سوی دزفول

آبشار شوی دزفول، مقصد بعدی است که برای سفر در زمستان با معرفی آن با شما همراهیم. این آبشار به غیر از داشتن جاذبه های محیط های آبی که همیشه مورد علاقه هستند، به سبب پتانسیل بالایی که برای تبدیل شدن به جاذبه های توریستی دارد، مورد توجه قرار گرفته است. علت نامگذاری این منطقه وجود دهستانی در نزدیکی های آن است که به معنی لطافت است.

 

بهترین مکان های سفر داخلی در زمستان

 

این آبشار از درون غاری سرچشمه می ‌گیرد و پس از بیرون آمدن از آن از صخره‌ های بلندی به پایین می‌ ریزد. آب آبشار سوی دزفول؛ مسافتی را از میان دشت‌ ها و کوه ها می ‌پیماید و در نهایت به آغوش دریاچه سد دز در استان خوزستان وارد می‌ شود. این آبشار ارتفاعی ۸۵ متری دارد و محیط مناسبی را برای سفر در زمستان به وجود آورده است.

دسترسی نه چندان آسان به این آبشار تا حد مطلوبی باعث بکر ماندن آن شده است و همین مورد لذت دیدن آن را دوچندان می ‌کند. آبشار شوی به عنوان سی و پنجمین اثر طبیعی ملی و اولین اثر ملی استان خوزستان در سال ۱۳۹۳ به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید.

 

تنگه کول فرح، ایذه

این تنگه در هفت کیلومتری شمال شرق ایذه است که با داشتن شش نقش برجسته تاریخی؛ دارای قدمتی مربوط به دوران ایلامیان است. این محل در واقع پرستشگاه نارسینا است که یکی از خدایان ایلامی است. در قسمت راست ورودی این تنگه دو قطعه سنگ عظیم نیز وجود دارد که بر بدنه آنها نقش هایی ظریف و زیبا از صورت انسان و حیوانات در حال نیایش و پرستش دیده می شود.

 

تنگه فرح، بهترین مکان برای سفر در زمستان

 

جزیره هرمز، بهترین مکان برای سفر در زمستان

جزیره هرمز به خاطر خاک قرمزش رنگش معروف است. خاکی که ترکیب بی‌ نظیر را با آبی دریا به وجود آورده و خودش می تواند به عنوان یکی از سوغات های سفر شما باشد. در جزیره هرمز دیدن جاهایی مثل دره مجسمه ‌ها، جزیره بکر مفنق، دره رنگین کمان و تنگه هرمز را که همگی بی نظر اند، نباید از دست داد. بطور کلی مناطق جنوب کشور همیشه در لیست بهترین مقاصد سفر در زمستان قرار دارند و برای فرار از سرمای زمستان، فرصت مناسبی هستند.

 

سفر در زمستان به جزیره هرمز

خبر خوب این است که برای سفر به نزدیکی های هرمز می توانید از قطار استفاده کنید و بهتر از همه اینکه در صورت تمایل به تعویض ابزار سفر و مثلا انتخاب هواپیما، می توانید در سایت سامتیک اقدام به استرداد آنلاین بلیط قطار خود کنید و در کمترین زمان ممکن کارهایتان را انجام دهید.

 

قلعه سریزد، مهریز – بهترین جا برای سفر در زمستان

این بنا در شهر یزد و شهرستان مهریز قرار دارد و یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بانک های جهان در گذشته بوده است. قدمت این بنا به دوره ساسانیان می رسد و در گذشته برای ذخیره سازی مواد غذایی، پول، طلا و زیورآلات مورد استفاده بوده است.

 

مقاصد سفری زمستانه

 

این قلعه از ۳ طبقه خشتی و گلی به وجود آمده است و مجموعا ۷۷۹۰ مترمربع مساحت دارد. این بنا ۴۶۸ حجره دارد که هر کدام از آنها متعلق به یک خانواده بوده تا اشیاء با ارزش خود را در آن نگهداری کنند و در هنگام هجوم دشمن نیز در این حجره‌ها پناه بگیرند. دیدار از قلعه سریزد به عنوان مکانی برای سفر در زمستان می تواند فرصت مناسبی باشد تا هم از تعطیلات خود لذت کافی را ببرید و هم سفری در دل تاریخ داشته باشید.

 

کوه های مریخی چابهار برای سفر در زمستان

 

کوه های مریخی چابهار

اگر حدود ۵۰ کیلومتر از چابهار به سمت بندر گواتر پیش بروید، رشته کوه هایی وجود دارد که به کوه های مینیاتوری یا مریخی نام دارند و البته در زبان محلی به نام “کالانی” شناخته می شوند. این منطقه به لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت خاصی است و گذشته پرباری دارد. در تفحص های انجام شده این منطقه انواع فسیل های جانوری دریای نیز وجود دارد و نشان دهنده این امر است که در گذشته این منطقه خشک نبوده و در زیر آب قرار داشته است.

 

بهترین مکان ها برای سفر داخلی در زمستان

 

چشمه آب گرم گنو، بندرعباس

این چشمه های آب گرم فرصت مناسبی برای بیرون کردن سرمای زمستان از بدنتان است و از جمله مقاصد سفری است که همیشه در زمستان محبوب اند و پرطرفدار. در آب های این منطقه نوعی ماهی به نام آوینیوس گینویس زندگی می کنند که در هیچ جای دیگر جهان نمونه ای از آنها وجود ندارد. در این چشمه آبگرم برای خانم ها و آقایان دو استخر جدا در نظر گرفته شده است تا بتوانند از خواص آب های گوگردی این چشمه آبگرم استفاده کنند.

در صورت تمایل می توانید مقاله بهترین مکان برای سفر داخلی در پاییز را نیز مطالعه کنید و با زیبایی های کشور چهار فصلمان بیشتر آشنا شوید.

 

تنگه گمبیل، سپیدان

تنگه گمبیل در روستای ساران استان فارس قرار دارد و از جمله خصوصیات زیبای آن رودهای زیبا، درختان سرسبز، انگور، گردو، انجیر و تمشک های وحشی است. این تنگه در روستای ساران بهشت مکان یا بشمکان قرار دارد و از جمله مناطقی است که جز قطعاتی از بهشت ایران محسوب می شود.

 

معرفی بهترین مقاصد سفری زمستان در کشور

 

آبشار آب گرم مشهد

برخلاف طرز فکر بسیاری از افراد که فقط به قصد زیارت به مشهد سفر می کنند، این شهر زیارتی دارای جاذبه های توریستی بسیاری است، همانند آبشار آبگرم مشهد که برای زمستان بهترین مقصد سفری است. آبشار آبگرم تنها آبشار ایران است که آب گرمی دارد و دمای آن به حدود ۴۰ درجه هم می رسد. این آبشار در حدود ۵ کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری و در نزدیکی روستای آبگرم قرار دارد.

 

چشمه آب گرم مشهد بهترین مکان برای سفر در زمستان

 

آبشار درگهان، تفت

این منطقه از جمله مکان های دیدنی استان یزد است که به تفرجگاه درگهان نیز شناخته می شود و به دلیل داشتن محیطی بکر و طبیعی و آبشاری زیبا در دسته مکان های دیدنی برای سفر در زمستان قرار دارد. البته دیدار از آبشار درگهان همیشه مناسب است و جذابیت های خاص خود را دارد.

این آبشار در مسیر حرکت به سوی شیراز است و ارتفاعی ۲۰ متری دارد. در فصل زمستان و بهار؛ آب از ییلاقات طرزجان به این سمت جاری است و به دلیل فرسایش های محیطی مکان مناسبی را برای کوهنوردی به وجود آورده است.

 

بهترین مکان های داخلی برای سفر در زمستان

 

کویر نایبند، طبس

به جرات کویر نایبند در لیست بهترین مقاصد سفری زمستان و پاییز قرار دارد. این روستای زیبا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری طبس قرار دارد و در مسیر حرکت به سوی راور، در استان کرمان قرار دارد. روستای نایبند در فاصله اندکی از کویر لوت قرار دارد و سرسبزی و فضای موجود در آن ترکیبی بسیار زببا در کنار کویر به وجود آورده است.

 

کویر نایبند ماسوله ای در دل کویر، بهترین مقصد سفری در زمستان

 

سازه های آبی شوشتر

برای مسافرت در زمستان یکی دیگر از انتخاب های شما، سازه های آبی شوشتر است. این بنای عظیم که در بعدی جهانی معروف و شناخته شده است، مجموعه ای از پل ها، بندها و آسیاب‌ها، آبشارها و کانال ها و تونل های عظیم برای هدایت مسیر آب است.

 

بهترین مقاصد سفری زمستان

 

این بنا دارای قدمتی مربوط به دوره هخامنشیان تا ساسانیان است و به منظور استفاده بیشتر و بهینه از آب بنا شده است. مادام ژان دیولافوا یکی از باستان شناسان فرانسوی، سازه های آبی شوش را به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی عنوان کرده است.

نظرات

سلام ممنون از مقاله خوب و کاملتون. فقط سوالی که دارم اینه که تصاویری که از این مناطق گذاشتید در زمان زمستان این مکان ها گرفته شدن؟ چون توبعضی از عکس ها آفتاب دیده میشه. خواستم مطمئن شم تو فصل زمستان این جاهایی که معرفی کردید خیلی سرد نباشه. آب و هواشون معتدل هست؟

    سلام کاربر عزیز٫
    بله.تمام تصاویر از خود مناطق گرفته شده و واقعی هستند.
    علت نامگذاری مقاله هم همین هست که مکان های معرفی شده با داشتن آب و هوایی مناسب و دلچسب، سرمای زمستان رو از تن شما بیرون مکنن و تنوعی مناسب در آب و هوای سرد زمستانی برای شما به وجود می آورد.

ولی چقد مناطق زیبا و دیدنی ما توی ایران داریم.
ینی خدایش اینکه میگن ایران یه کشور چهار فصله ، به نظرم بهترین تعریف ممکن در مورد ایرانه
واقعا مقاله تون خیلی خوب بود
خسته نباشید

سلام
مقاله جالبی بود و بیشتر از همه این برام جالب بود که اسم تنگه گمبیل سپیدان رو تاحالا نشنیده بودم و نمیدونستم کجاس حتی.
عکاسشم قشنگ بود واقعا

چیزی که برام خیلی جالبه فرهنگ نامگذاری در ایرانه
معمولا بیشتر مکان های قدیمی و بومی که اسمای خاصی دارن، یه داستانی هم پشت نامگذاری هاشون هست.
مثل همین سیاه کش که اول مقاله نوشته بودین