قطار اتوبوسی صبا

قطار اتوبوسی صبا، تجربه ای متفاوت از سفر با قطار + خرید بلیط

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

امروزه و با وجود انواع امکانات سیر و سفر، مسافران امکان انتخاب بهترین وسیله حمل و نقل را با توجه به بودجه و شرایط خود دارند. مسافران همیشه به دنبال بهترین راه برای رسیدن به مقصد هستند و البته با صرف کمترین بودجه! در این میان انتخاب سفر با قطارهای اتوبوسی برای مسافرانی که همیشه با اتوبوس سفر می کردند می تواند گزینه بهتری نسبت به اتوبوس باشد. شاید با قطارهای اتوبوسی آشنا باشید و حتی تجربه سفر با این نوع قطار را هم داشته باشید. شاید هم شنیدن نام قطارهای اتوبوسی برایتان کمی گنگ باشد. پس با ما همراه باشید تا با هم سیری مجازی بر قطار اتوبوسی صبا به عنوان یکی از بهترین انواع قطارهای اتوبوسی کشور داشته باشیم.

قطار اتوبوسی دو طبقه صبا

قطار صبا یکی از محدود قطارهای رجاست که دو طبقه بوده و درحال حاضر در مسیر تهران به مشهد در حرکت است. قطار اتوبوسی صبا بر خلاف نام اتوبوسی اش، تجربه دلپذیر و راحتی از سفر با قطار های اتوبوسی است و مسیر ۹۳۴ کیلومتری تهران تا مهشد را در زمانی ۱۰ ساعته می پیماید. در ادامه با معرفی کامل قطار اتوبوسی صبا با ما همراه باشید.

بلیط قطار صبا اتوبوسی

خرید بلیط قطار صبا اتوبوسی یکی از ارزان ترین بلیط ها به خصوص در دسته قطارهای اتوبوسی به شمار می رود چرا که با وجود طی کردن سفر بهترین خدمات را به مسافر ارائه می دهد. اگر شما تنها به خرید بلیط قطار بپردازید، از  وعده غذایی بهره مند نخواهید شد و تنها بسته های پذیرایی و آب معدنی شامل حالتان خواهد شد. اما اگر به غذا هم در طول سفرتان نیاز دارید می توانید برای دریافت غذا، در حین خرید بلیط قطار تهران به مشهد هزینه های لازم را بپردازید.

تصویری از قطار اتوبوسی صبا

قطار صبا سالنی

قطار صبا اتوبوسی سالنی، یکی از بهترین و به صرفه ترین قطارهای اتوبوسی کشور به شمار می رود. این قطار در عین لوکس بودن بسیار ارزان است و مناسب دانشجویانی ست که مسافر همیشگی جاده هستند. قطار صبا فضایی شبیه به اتوبوس دارند با صندلی هایی راحت تر و مناظری دلپذیر تر از جاده های همیشگی بین شهرها!

یکی از چالش های همیشگی مسافران صبا نشستن کنار پنجره است! البته این چالشی ست که حداقل هر فرد یک بار در زندگی اش تجربه کرده چرا که لذت سفر به دیدن مناظر طبیعی است که از پنجره دیده می شود! قطار اتوبوسی صبا دو طبقه است و همین موضوع  باعث شده این قطار در میان مسافران پر طرفدار باشد. البته نشستن کنار پنجره های طبقه دوم صبا خیلی جذاب تر از طبقه اول قطار به نظر می رسد.

مسیر قطار اتوبوسی صبا

اگر مسافر تهران به مشهد و یا بالعکس باشید انتخاب قطار اتوبوسی صبا پیشنهاد اقتصادی خوبی برای شما خواهد بود. شما می توانید با قطار صبا اتوبوسی تهران مشهد این مسیر طولانی را در کمتر از ۱۰ ساعت طی کنید. از ویژگی های منحصر به فرد قطارهای رجا این است که هیچ وقت حوصله مسافر سر نخواهد رفت چرا که با وجود سیستم ویژه صوت و تصویری که در آن تعبیه شده است، مسافر می تواند در هر زمان و با انتخاب به روز ترین فیلم ها و سریال های شبکه نمایش خانگی گذر زمان را برای خود آسان تر کند.

از دیگر مسیرهای قطار اتوبوسی صبا تهران به سمنان و بالعکس است که در کمتر از ۳ ساعت و با کمترین هزینه مسافر را به مقصد می رساند.

قطار اتوبوسی صبا چه امکاناتی دارد؟

ویژگی های قطار صبا اتوبوسی سالنی

حالا که برای سفر خود قطار صبا را انتخاب کردید؛ دانستن ویژگی هایش خالی از لطف نخواهد بود.

  • صندلی های لوکس مجهز به سیستم صوتی و تصویری
  • توزیع بسته های خوراکی و بطری های آب معدنی نیم لیتری
  • وجود ویلچر در صورت نیاز برای مسافر
  • فروش تنقلات
  • تماشای فیلم با دو مانیتور در دو انتهای سالن
  • سیستم تهویه ی مطبوع
  • سیستم ارتباط داخلی
  • توزیع روزنامه
  • توزیع هدفون به هر مسافر
  • توالت فرنگی و ایرانی

امکاناتی برای رفاه حال مسافران قطار اتوبوسی

با وجود اینکه قطار اتوبوسی صبا تخت خواب ندارد اما سرویس هایی را جایگزین کرده است که مسافر در طول مسیر حس بهتری را تجربه کند. برای مثال تمام صندلی های این قطارها برای خواب مناسب هستند و هر مسافر فضای بیشتری را به نسبت دیگر قطارها در اختیار دارد تا به راحتی استراحت کند. زیر پایی قابل تنظیم و زیر سری های نرم و راحت نیز حس بهتری را در طول سفر به مسافر القا می کند.

 قطار صبا اتوبوسی رجا

قطار صبا یکی از قطارهای اقتصادی شرکت حمل و نقل ریلی رجا به حساب می آید شاید برای بسیاری از مسافران خواندن دانستی های درباره شرکت رجا جالب توجه باشد. شرکت رجا در حال حاضر ۶۶ درصد از مسافران قطار را در سطح کشور جا به جا می کند و سهم قابل توجهی در حمل و نقل ریلی کشور دارد اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا قبل از سال ۷۶ مسئولیت حمل و نقل ریلی کشور به طور کل بر عهده شرکت راه آهن ایران بود.

قطار اتوبوسی صبا یکی از قطار های شرکت رجا است

پس از آن سال و دریافت مصوبه شورای عالی، اداری کلیه مسئولیت های حمل مسافر به شرکت رجا سپرده شد و طولی نکشید که در اواخر دهه هشتاد شرکت رجا تبدیل به یک شرکت خصوصی شد اما همچنان جزء اصلی ترین شرکت های حمل و نقل ریلی به حساب می آید.

دستاوردهای شرکت رجا

شرکت رجا در طول سال های خدمت رسانی به مردم کشورش دستاوردها و افتحارات زیادی را کسب کرده است که دانستن آن باعث می شود هر مسافر احساس امنیت بیشتری در سفر با قطارهای شرکت رجا داشته باشد و با خیال راحت بلیط قطار خریداری کند. در ادامه به برخی از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

  • استقرار استاندارد ISO در واحدهاي مختلف شركت
  • دستگاه نمونه ملی در محور جلب مشارکت مردمی و کاهش تصدی گری دولت در سال ۸۰
  • گواهی نامه تعالی سازمانی از اولین و سومین دوره جایزه ملی بهره وری در سال های ۸۲ و ۸۴
  • دستگاه برگزيده ملي در تجارت الكترونيك در سومين همايش ملي تجارت الكترونيك سال۱۳۸۴
  • تنديس غرفه برتر در نمايشگاه سفر و گردشگري استان اردبيل و نمايشگاه تعطيلات ۱۳۸۶
  • كسب تنديس خدمات رساني و پاسخگويي به عنوان پاسخگوترين سازمان تابعه دولتي در چهارمين دوره جشنواره خدمت رساني و پاسخگويي در سال ۱۳۸۶
  • دريافت تنديس و لوح تقدير يازدهين همايش بين المللي صنعت حمل و نقل ريلي آبان ۱۳۸۸

همانطور که می دانید شرکت های مختلف حمل و نقلی در پی کسب رضایت مسافران خود روز به روز امکانات بهتری را در اختیار مردم قرار می دهند تا بهترین تجربه سفر را برایشان به ارمغان بیاورند. در این میان مسافر تنها باید با سنجیدن شرایط خود بهترین گزینه سفر را برای خود انتخاب کند. امیدواریم که در این مقاله اطلاعات لازم را در مورد قطار صبا به دست آورده باشید.

نظرات

سلام برای قطار صبا اتوبوسی تهران مشهد می تونم انلاین بلیط نگیرم یا حتما باید انلاین بلیط بگیرم بلیط ام رو؟

    سلام کاربر محترم
    با استفاده از خدمات موجود در سایت سامتیک میتوانید برای تمام مقاصد سفری و برای همه قطار های موجود در کشور بلیط های خودتون رو خریداری و یا رزرو کنید.

من هیچ وقت از قطار اتوبوسی صبا چیزی نشنیده بودم تا اینکه توی سایت شما در مورد خدمات و امکاناتش خوندم و رفتم بلیط تهران مشهد خودمو از قطار صبا گرفتم. ممنون بابت اطلاع رسانی تون.

سلام. من شنیدم قطارهای اتوبوسی رو نیازی نیست به موقع براشون بلیط تهیه کنید و حتی همون ساعت حرکت هم مراجعه کنیم به راه آهن احتمال اینکه بتونیم جا بگیریم هست. این اطلاعات درسته؟ واقعا برای ما که دائما در رفت و آمدیم تهیه بلیط مداوم سخته

    سلام دوست عزیز
    در این مورد ما اطلاعات چندانی نداریم. برای کسب اطلاعات کامل در مورد زمان های حرکت و خرید بلیط قطارها پیشنهاد می کنیم با شماره پشتیبانی سامتیک ۸۴۳۸۴ تماس بگیرید.

سلام. این قطار تندرو نبوده و با بیش از ۱۲ و نیم ساعت مسیر مشهد تهران را طی میکند و اغلب هم دارای تاخیر تا بیش از ۱۴ ساعت می باشد. از هدفون هم خبری نیست . صندلی های آن هم تخت خواب شو نیست!!! این مطلب تبلیغی بوده؟

    سلام دوست عزیز
    قطعا این مطلب تبلیغ نبوده و ما صرفا از باب اطلاع رسانی این مقاله رو منتشر کردیم که ظاهرا برخی از اطلاعات اون صحیح نبوده. خیلی ممنون که این اطلاعات رو با ما در میان گذاشتید. مواردی که فرمودید اصلاح شد قربان