پیش فروش بلیط قطار دی

راهنمای پیش فروش بلیط قطار

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

اگر قصد دارید در دی ماه با استفاده از خرید بلیط قطار راهی سفر شوید، خبر خوبی برای شما داریم. پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه ۱ دی ماه تا ۳۰ دی از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ آذرماه شروع میشود.

برای تهیه بلیط قطار میتوانید از مراکز معتبر و مجاز فروش بلیط قطار به صورت حضوری و یا به صورت اینترنتی اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم ابتدا به شما بگوییم چرا باید آنلاین بلیط قطار بخریم و سپس برخی از مسیرهای پرفروش و پرترافیکی که در بازه پیش فروش طرفدار زیادی پیدا میکنند را به همراه قیمت به شما معرفی کنیم.

 

 

قیمت بلیط قطار پیش فروش دی

 

قیمت پیش فروش بلیط قطار دی ماه ۹۷

همانطور که می دانید فاکتورهایی نظیر لوکس، درجه یک، درجه دو و سالنی بودن قطار تعیین کننده قیمت بلیط قطار است. این دسته‌بندی‌ها در واقع نشان دهنده نوع قطار و میزان امکانات موجود در آن هاست.

اما نرخ بلیط قطار در بازه پیش فروش کمی متفاوت است به طوری که اگر بخواهید در زمان پیش فروش نسبت به تهیه بلیط قطار اقدام کنید، هزینه پرداختی شما ۵ تا ۱۰ درصد قیمت پایین‌تری نسبت به زمانی به غیر از بازه پیش فروش دارد. در کل اگر یک برنامه ریزی ۱ تا ۲ ماه برای سفر خود دارید، خرید بلیط قطار در محدوده زمانی پیش فروش (معمولاً یک تا دو هفته) انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

 

 

خرید آنلاین بلیط قطار، چرا؟

خرید بلیط قطار در گذشته تنها به صورت حضوری صورت میگرفت اما این قضیه مشکلات زیادی را برای مسافران ایجاد میکرد به طوری که حتی در برخی مواقع تمام بلیط‌ها فروخته می‌شد و مسافران نمی‌توانستند با استفاده از قطار، به مقصد مورد علاقه خود سفر کنند. این مسائل رفته رفته باعث شد خرید آنلاین بلیط قطار مورد توجه قرار بگیرد.

در واقع فروش اینترنتی بلیط قطار به علت سهولت، سادگی و صرفه جویی در زمان، به عنوان جایگزینی برای خرید بلیط حضوری راه حلی جایگزین در اختیار مسافران علاقه‌مند قرار گیرد.

 

امکانات بلیط قطار فدک تهران مشهد

 

اشاره به امکان استرداد آنلاین بلیط قطار هم خالی از لطف نیست؛ زیرا طبق بررسی شرکت مسافربری رجا، حدود ۲۰ درصد بلیط های قطار کنسل می‌شوند. حالا که نسبت به خرید آنلاین بلیط قطار اطمینان لازم را کسب کردید، اجازه دهید صحبت خود را به موضوع اصلی مقاله (یعنی پیش فروش بلیط قطار) برگردانیم.

 

بلیط قطار رجا مسیر تهران مشهد رفت و برگشت

بلیط قطار تهران مشهد یکی از پر فروش‌ترین بلیط های قطار در ایران و مسیر ریلی آن پرتردد ترین خط آهن کشور به حساب می آید. به همین دلیل، تعداد زیادی از شرکت‌های مسافربری قطار دولتی و خصوصی اقدام به ارائه سرویس برای مسیر تهران مشهد کرده‌اند. شرکت مسافربری رجا نیز همچون سایر کارگزاران ریلی، خرید اینترنتی بلیط قطار تهران مشهد را در قطارهای سیمرغ، سبز، توس، اکسپرس، پردیس سالنی و … را در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

خرید بلیط قطار سریع السیر شیراز

یکی از خطوط ریلی پرسفر در ایران مسیر تهران شیراز است. حرکت از پایتخت به مقصد شهر شاعران ایران با تهیه بلیط قطار سریع السیر تهران شیراز امکان پذیر خواهد بود. خریداران بلیط قطار تهران شیراز در مدت ۱۸ ساعت و با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت به مقصد خواهند رسید. علاوه بر این قطار، سایر قطارها از جمله قطار چهار تخته پلور سبز متعلق به شرکت رجا نیز بلیط قطار تهران شیراز را در تمام روزهای هفته با بهترین قیمت به مسافران عرضه می کند.

 

سایت های پیش فروش بلیط قطار

اگر قصد دارید با استفاده از پیش فروش بلیط قطار به مقصد خود برسید، دو راه پیش روی شماست. در درجه اول میتوانید با مراجعه به آژانس های هواپیمایی موجود در سطح شهر برای خود بلیط تهیه کنید. یا اینکه به جای خرید حضوری، به سایت های فروش اینترنتی بلیط قطار مراجعه کنید و برای خود بلیط تهیه کنید.

توصیه ما این است که بلیط خود را آنلاین رزرو کنید چراکه این کار با مزایای زیادی همراه است. به عنوان مثال میتوانید به صورت اینترنتی و بدون هیچ محدودیت زمانی، در هر ساعت از شبانه روز اقدام به خرید بلیط قطار کنید.

 

پیش فروش بلیط قطار بهترین قیمت

 

البته ناگفته نماند که اگر قصد دارید به صورت آنلاین بلیط خریداری کنید، تنها از سایت هایی اقدام به تهیه بلیط کنید که مجوزهای قانونی فروش بلیط را داشته باشند. این کار باعث میشود بتوانید از خدمات پس از فروش رزرو اینرنتی بلیط بهره مند شوید.

 

پیش نیازهای خرید بلیط قطار آنلاین چیست؟

پاسخ ساده است. اطلاعات شخصی، یک کارت بانکی متصل به شبکه شتاب با رمز دوم همراه داشته باشید. حالا تنها کافیست به سایت وارد شده و فیلدهای مبدأ، مقصد و تاریخ سفر را پر کنید. در قدم بعدی میتوانید با استفاده از پنل جستجو بلیط، لیستی بسیار کامل از بلیط های قطار موجود در مسیر انتخابی خود را مشاهده کنید.

برای سادگی انتخاب بهترین بلیط، میتوانید با استفاده از فیلترهای موجود در سیستم از بُعد بازه زمانی، قیمت و شرکت های حمل و نقل ریلی محدود کرده و در کوتاه ترین زمان، به بلیط قطار مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

 

نتیجه گیری

اگر قصد دارید برای سفر کردن از قطار استفاده کنید، مزایای زیادی پیش روی شماست. هزینه پایین خرید بلیط قطار، راحتی بالا در حین سفر و شرکت های مختلفی که با امکانات و ویژگی های منحر به فرد خود میتوانند رضایت انواع مسافران را با سلیقه های مختلف به دست آورند.

در این بین تهیه بلیط در بازه پیش فروش جایگاه ویژه ای دارد چرا که در این زمان میانگین قیمتی پایین تری برای قیمت های در نظر گرفته میشود تا همه مسافران بتوانند به وسیله قطار به مقصد دلخواه خود برسند. در واقع میتوان گفت که خرید بلیط قطار در بازه پیش فروش مثل خرید بلیط قطار چارتر است. به طوری که شما میتوانید از خدمات خوب قطارها با یک قیمت مناسب بهره مند شوید.

نظرات

سلام من برای ۲۹ دی میخوام بلیط قطار تهران مشهد بگیرم ولی الان که وارد سایت ها میشم سایتی برای این تاریخ بلیط نداره. آیا این مسئله در تمامی سایت های فروش بلیط قطار هست؟

    سلام و درود بر شما،
    تمامی سایت ها از جمله سامتیک از تاریخ ۱۲ آذر شروع به پیش فروش بلیط قطار کردند. در صورت امکان میتونید از سایت های دیگه بلیط تهیه کنید.

سلام من برای خرید بلیط آنلاین میخوام رزرو کنم نمیشه اصلا روی تاریخ میزنم تاریخ نمیاره روی رفت و برگشت میزنم نمیاره اصلانمیشه،نمیدونم چکارکنک،اصلا حتی نشون نمیده که برای اون روزکه من بلیط‌میخوام بلیط هست یانه؟

    سلام دوست عزیز
    برای خرید بلیط رفت و برگشت باید تیک گزینه رفت و برگشت (که در بالای بخش ورود مبدا و مقصد قرار دارد) رو فعال کنید. در این صورت امکان تعیین تاریخ رفت و برگشت امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که مشکل شما حل نشد پیشنهاد می کنیم با شماره تماس ۲۴ ساعته پشتیبانی (۸۴۳۸۴) تماس بگیرید.