حمل ماشین با قطارهای شرکت رجا

حمل خودرو با قطار – هزینه، راهنمای خرید بلیط و شرایط حمل خودرو

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

عده زیادی از مردم به دلیل دوری مسافت سفرشان تصمیم میگرند به جای استفاده از ماشین شخصی، از قطار استفاده کنند. اما زمانی که به شهر مورد علاقه خود میرسند، درست وقتی است که نیاز بیشتری به ماشین احساس میکنند. در اینجاست که بحث خرید بلیط حمل خودرو با قطار برای حل مشکل به میان می‌آید. اما این گونه بلیط ها شرایط و قوانین خاص خود را دارند و شما به عنوان یک مسافر بهتر است از قبل با این ضوابط آشنا باشید.

این مقاله هدف مشترکی را دنبال میکند و به شما کمک میکند با همه شرایط مهم حمل خودرو با قطار آشنا شوید. به این ترتیب میتوانید حتی با خرید بلیط قطار تهران مشهد هم ماشین شخصی خود را به همراه داشته باشید. پیش از هر چیز دعوت می کنیم ویدیوی زیر را که درباره حمل خودرو با قطار است مشاهده کنید. در ادامه هر آنچه که باید در مورد خرید بلیط حمل خودرو با قطار بدانید را ذکر کرده ایم.

برای حمل خودرو با قطار از کجا شروع کنیم؟

حمل خودرو با قطار پروسه کاری ساده ای دارد؛ همانطور که برای خودتان بلیت می‌خرید، برای حمل خودرو هم باید بلیت تهیه کنید. برای این کار می‌توانید به صورت حضوری به آژانس های هواپیمایی سر بزنید، ولی ما پیشنهاد می‌کنیم بلیط خود را به صورت اینترنتی به صورت آنلاین بخرید. برای این کار کافیست به سایت شرکت رجا raja.ir بروید و درخواست حمل خودرو با قطار خود را ثبت کنید.

خرید اینترنتی بلیط حمل خودرو با قطار

خرید بلیط حمل خودرو با قطار چه شرایطی دارد؟

اگر میخواهید سفری بدون دردسر را با قطار تجربه کنید، به شما توصیه میکنیم با قوانین حمل ماشین با خودرو آشنا شوید. برخی از مهم ترین این شرایط عبارتند از:

  • بلیت را نهایتا تا ۳ ساعت مانده به زمان حرکت قطار باید خریده باشید. البته علاوه بر قیمت لازم برای خرید بلیط قطار، حق بیمه هم می‌پردازید. مبلغ حق بیمه به ارزش ماشین شما بستگی دارد و عدد ثابتی نیست.
  • اگر قرار است ماشین را تحویل راه‌آهن بدهید، بلیط را به اسم خودتان بخرید. حتما مدارک شناسایی‌ تان و سند و کارت ماشین را همراه داشته باشید.
  • یک ساعت قبل از زمان حرکت قطار، ماشین را به انبار تحویل دهید.
  • بهتر است فقط زاپاس و جک را در ماشین بگذارید و بقیه‌ وسایل را بردارید. شرکت ریلی مسولیتی در قبال حفظ وسایل شخصی شما ندارد و هیچ بار اضافی قبول نمی‌کند.
  • به نکات ایمنی خودرو ها هم باید توجه کنید به طوری که نیازی نیست قبل از تحویل ماشین بنزین بزنید و سرباطری ماشین‌ها را هم در مبدا از هم جدا کنید.

ویدئوی زیر مراحل بارگیری خودرو در قطار و پیشنهادات رجا برای سفری آسوده را نمایش میدهد.

قیمت حمل خودرو با قطار از تهران چقدر است؟

در این بخش اطلاعات مربوط به هزینه حمل خودرو با قطار از تهران به شهرهای مهم کشور درج شده است. مقاصدی مانند اهواز، مشهد و بندرعباس مهمترین مسیرهایی هستند که مسافران دوست دارند خودروی خود را از طریق قطار با خود ببرند. آخرین به روزرسانی قیمت ها در سال ۹۷ به شرح زیر است:

مبدا مقصد قیمت بلیط
تهران اهواز ۱۵۲,۷۵۰ تومان
تهران مشهد ۲۳۶,۰۰۰ تومان
تهران تبریز ۱۰۷,۷۵۰ تومان
تهران شیراز ۱۴۹,۴۰۰ تومان
تهران یزد ۹۱,۶۵۰ تومان
تهران کرمان ۱۵۴,۴۰۰ تومان
تهران زاهدان ۱۹۵,۵۰۰ تومان

دقت کنید که در مسیرهای برگشت نیز هزینه بلیت قطار همین مقدار خواهد بود ولی در صورتیکه بلیط به صورت رفت و برگشت تهیه شود شامل تخفیف خواهد بود.

هزینه حمل خودرو با قطار به مشهد

مشهد مقدس را میتوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران دانست. هر ساله مسافرین زیادی از سراسر ایران به این شهر سفر میکنند و بسیاری از آنها ترجیح میدهند تا با استفاده از قطار اولا خستگی مسافت طولانی را نداشته باشند و ثانیا خودروی شخصی خود را برای گشت و گذار در اختیار داشته باشند. در این بخش اطلاعات دقیقی از هزینه حمل خودرو با قطار به مشهد و برگشت از آن را مطابق تعرفه سال ۹۷ قرار داده ایم:

مبدا مقصد قیمت بلیط
مشهد اهواز ۲۳۵,۰۰۰ تومان
مشهد تهران ۱۴۹,۴۰۰ تومان
مشهد تبریز ۲۲۵,۵۰۰ تومان
مشهد شیراز ۲۱۵,۵۰۰ تومان
مشهد یزد ۱۰۹,۴۰۰ تومان
مشهد کرمان ۱۰۹,۴۰۰ تومان

طبق اعلام شرکت مسافربری رجا، در صورتی که راه آهن در مقصد پس از ۲۴ ساعت خودرو را تحویل ندهد، ۵۰ درصد کرایه؛ و در صورتی که از تحویل خودرو بیش از موعد مشخص به طول بیانجامد کلیه کرایه حمل خودرو بازگشت داده خواهد شد.

مراحل بارگیری خودرو در قطار

چند نکته مهم و کاربردی درباره حمل ماشین با قطار

  • صاحبان خودروهای صفر کیلومتر و یا شماره نشده هنگام تحویل به قطار، باید برگه خرید خودرو را ارائه کنند.
  • ماشین های تصادفی یا صدمه دیده اجازه ورود و جا به جایی با قطار را ندارند.
  • اگر ماشین به سازمانی تعلق دارد، باید برگه معرفی سازمان را ارائه کنید. درصورتی‌که ماشین گذر موقت باشد، و اگر زمان مجوز عبورش تمام نشده، ملزوم به تهیه بلیت خواهد بود.
  • اگر خودروی شما به هر دلیلی به موقع به مقصد نرسد، شما این اجازه را دارید تا ۵۰ درصد هزینه را پس بگیرید.
  • لغو بلیت در فاصله‌ ساعت ۱۲ روز قبل تا سه ساعت پیش از حرکت ۷۰ درصد از بهای بلیت به شما پس داده می‌شود.
  • پس از رسیدن به مقصد شما میتوانید تا ۲۴ ساعت از پارکینگ راه آهن به صورت رایگان استفاده کنید.
  • در صورتیکه بیشتر از ۲۴ ساعت خودروی شما در پارکینگ باقی بماند روزانه مبلغ ۱۵۰۰ تومان و پس از یک هفته روزانه ۳۰۰۰ تومان هزینه پارکینگ دریافت میشود.

نظرات

من مدتیه میخوام ماشینم رو با قطار ببرم مشهد ولی نمیدونم پروسه کاریش چقدره . اصلا میشه به این شرکت های قطاری اعتماد کرد؟

    سلام تا به حال موردی از آسیب و صدمه به ماشین ها به وسیله قطارهای مسافربری رجا گزارش نشده. برای همین توصیه میکنیم در این مورد هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.

سلام
خیلی ممنون از مطلبتون.

برای تکمیل باید بگم، علی رغم آنچه روی بلیط قطار نوشته، بار رو میشه همراه ماشین با قطار فرستاد. فقط یک هزینه اضافی برای بار گرفته میشه که ارزشش رو داره. برای مثال ما صندوق تیبامون پر بود و بهمن ۹۷ از تهران فرستادیمش بندرعباس و نزدیک ۲۰ هزار تومان برای بار پول اضافه دادیم. پول رو بر اساس وزن تخمینی بار محاسبه کردن. تاکید میکنم که این حمل بار با ماشینی که به عنوان توشه قطار فرستاده میشه کاملا روال قانونی و عادی هست. هرچند روی بلیط نوشته ماشین قبل از تحویل خالی کنید.

نکته دیگه این که نیازی نیست باک رو خالی کنید، باز هم علی رغم این که در سایت های مختلف و شاید بلیط نوشته شده. من که نمیدونستم کلی وقتم تلف شد و استرس کشیدم که باک رو خالی کنم اما مسول تحویل گیری اصلا به مقدار بنزین باک توجهی نکرد. هرچند به نظر من هم از نظر ایمنی ترجیح بر اینه که باک پر بنزین نباشه.

یه نکته دیگه که شاید به دردتون بخوره این که اگه دزدگیرتون خرابه قبل از تحویل ماشین از کار بندازینش. حتی شاید بهتر باشه ریموت دزدگیر سالم رو از دسته کلید جدا کنید و دزدگیر رو غیر فعال کنید. دزدگیر من خراب بود. باعث شد در طول مسیر انقدر صدا بده که باتریش خالی شد. تو بندرعباس برای روشن کردنش کلی اذیت شدم.

نکته آخر این که موقع برگشت از زاهدان بلیط هواپیمامون پنج شنبه و بلیط قطار برای ماشین جمعه بود. هرچه رایزنی کردیم ماشین رو روز پنج شنبه، یعنی یک روز قبل از حرکت قطار، در راه آهن تحویل نگرفتن. مجبور شدیم آشنایی پیدا کنیم و ماشین بهش بسپریم که روز جمعه تحویل راه آهن بده.

خوش باشید

    سلام علیرضای عزیز
    خیلی از شما ممنونیم که تجربیات ارزشمندتون رو در اختیار ما و کاربران سایت قرار دادید. تجربیات سفر واقعا ارزشمند و قابل اتکا هستند.

      باتشکراز به اشتراک گذاشتن تجربیات تون .واقعا مفید بود

        سلام دوست عزیز
        خوشحالیم که مورد توجه شما قرار گرفته

    ممنون از اطلاعات مفیدی که دادید.

      سلام
      ممنون از شما که بلاگ سامتیک رو برای مطالعه انتخاب کردید…

سلام.
ممنون از مطالبتون
تجربه خودم رو در اختیار بازدید کنندگان سایت قرار میدم.
ما تابستان ۹۸ با قطار ماشینمون رو از شیراز به تهران فرستادیم. به طور کلی پیشنهاد نمیدم به بقیه. در بلیط نوشته شده که اجازه قرار دادن وسایل در ماشین رو نداریم. ولی ما میخواستیم از تهران سفرمون رو آغاز کنیم، نیاز به وسایل داشتیم. بنابر این مجبور شدیم چند روز قبل به راه‌آهن بریم و اجازه قرار دادن وسایل در ماشین رو بگیریم. اگر این اجازه رو نگرفته باشین، مجبورین بیشتر وسایلتون رو هنگام تحویل خودرو خالی کنید. تحویل و ترخیص ماشین مقداری معطلی داره. ترخیص حدود ۳ ساعت معطلی داره که بهتره ۱ روز قبل از حرکت خودتون ماشین رو فرستاده باشین که معطل نشین. علاوه بر مبلغی که بابت بلیط حمل خودرو پرداخت کردیم، هنگام ترخیص بابت بیمه و وسایل داخل ماشین، ۷۵ هزارتومان پرداخت کردیم. درضمن اجازه نمیدن که پیک نیک داخل ماشین باشه. ولی پیک نیک خالی رو میتونین با خودتون ببرید داخل قطار.
بنابر‌این با توجه به اینکه حدود ۱ میلیون تومان هزینه کردیم (بلیط قطار برای ۴ نفر و حمل ۱ خودرو)، حمل خودرو با قطار در مسیر شیراز تهران رو پیشنهاد نمیدم.
موفق باشید.

    کاربر گرامی سلام
    ممنون از اینکه تجربه‌تون رو با ما در میون گذاشتید…