چند مورد از بهترین مکان‌ها برای سفر داخلی در پاییز

بهترین مکان برای سفر داخلی در پاییز

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

وقتی که پای سفر و گردش به میان می‌آید و به سفر در فصل‌های مختلف فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که هر مکانی حداقل در یک فصل در زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین زمان خود قرار دارد و البته شناخت این مکان‌ها و زمان‌ها برای دوستداران سفر بسیار مهم است. در این مقاله بهترین مقاصد سفر در پاییز را هدف گرفته‌ایم. بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز کجا هستند؟ در ادامه با مجله سامتیک باشید تا چند مورد از ناب‌ترین مقاصدی که می‌توانید در فصل پاییز به آن‌ها سفر کنید را مرور کنیم.

 

چند مورد از بهترین مکان ها برای سفر داخلی در پاییز

شاید الان فکر کنید که می‌خواهیم بگوییم فقط باید به یک نوع از اکوسیستم طبیعت سفر کنید. فقط دریا؟ فقط کوه؟ خیر، در اینجا مقاصد مختلفی را به شما معرفی می‌کنیم. این مقاصد می‌تواند یک شهر باشد یا می‌تواند تنها یک نقطه بی‌نظیر و دیدنی در یک شهر باشد. انتخاب شما به‌عنوان بهترین مکان برای سفر داخلی در پاییز از میان این لیست دوست‌داشتنی به عهده شماست.

بهترین زمان برای سفر به مشهد پاییز است

البته ممکن است هرکس نظر خود را در مورد بهترین زمان سفر به مشهد داشته باشد، اما ما به دلایلی منطقی به شما می‌گوییم که سفر به مشهد در این فصل لذت‌بخش‌تر از فصل‌های دیگر خواهد بود. به چند دلیل؛ اولین دلیل این است که در فصل پاییز به دلیل تمام شدن تعطیلات دانش آموزان و باز شدن مدارس، با مشهدی خلوت‌تر روبه‌رو می‌شوید. این خلوت بودن چه مزایایی دارد؟ این خلوت بودن در وهله اول باعث کاهش هزینه‌های سفر شما خواهد شد. در وهله بعدی این مسئله بسیار مهم است که هیچ‌کس دوست ندارد در سفر در ترافیک باشد و اکثر افراد محلی خلوت را برای سفر ترجیح می‌دهند.

 

شهر مشهد در شرق ایران یکی از بهترین مکان ها برای سفر داخلی در پاییز

 

دلیل دوم این است که در این فصل مشهد آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. نسیم‌های خنک در این فصل در مشهد شروع به وزیدن می‌کنند. در پاییزهای مشهد نه گرمای سخت تابستان این شهر را تجربه می‌کنید و نه سوز سرمای وحشتناک این شهر را به جان می‌خرید.

ممکن است با خودتان بگویید مگر مشهد به جز حرم امام رضا چه منطقه گردشگری دیگری دارد؟ در مشهد مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی و فرهنگی فراوانی قرار دارد. جنگل‌های طرقبه و آرامگاه‌های مشهور فرهنگی و تاریخی تنها گوشه‌ای از مکان‌های دیدنی این شهر را تشکیل می‌دهند. در صورتی که یکبار سفر به مشهد در فصل پاییز را تجربه کنید متوجه می شوید که این شهر اگر بهترین شهر برای سفر در پاییز نباشد حداقل یکی از بهترین هاست.

اگر مایلید بدانید که در شهریور ماه بهترین مقاصد سفر چه مکان هایی هستند، مقاله بهترین مقاصد سفر در شهریور ماه را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

کویر مرنجاب در استان اصفهان

قطعا یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز کویر مرنجاب اصفهان است. یکی از در کویر مرنجاب هم می‌توانید ماسه‌های نرم این کویر را لمس کنید و هم می‌توانید ستاره‌های فراوان شب را در دستان خود ببینید. آرامشی که می‌توانید در این مکان تجربه کنید، آرامشی منحصر به فرد است که در کمتر مکانی از این کره خاکی شلوغ و آلوده به دست می‌آید. این منطقه در شمال شهرستان آران و بیگدل و در نزدیکی کاشان واقع شده و دریاچه نمک آران و بیدگل و دریاچه‌ی حوض سلطان را نیز در خود جای داده است. در مسیر این کویر می‌توانید از کاروانسرای مرنجاب و کاروانسرای سفیدآب (مربوط به دوران صفوی) دیدن کنید.

 

قطعا یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز کویر مرنجاب اصفهان است

 

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز (شیراز)

شیراز را می توانیم بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز بدانیم. ادب، فرهنگ، تاریخ، شعر، طبیعت و هر چیز دیگری که بخواهید را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. شیراز در پاییز و مخصوصا در ماه مهر یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر داخلی است. هوای ابری و بارانی پاییز شیراز از این شهر، شهری باصفاتر و دوست‌داشتنی‌تر می‌سازد. این هوای خوب، حال و هوای شما را نیز تغییر خواهد داد.

شیراز از نعمات زیادی برخوردار است. غذاهای محلی این شهر تا مدت‌ها زیر زبان شما باقی می‌ماند و بازارچه‌ها و مراکز خرید فراوان این شهر نیاز شما را از بابت خریدها مدنظرتان رفع می‌کنند.

اگر در حین سفر خود با آفتاب روبه‌رو شدید حتما از فالوده‌های شیرازی بهره ببرید، اما اگر آفتاب را هم ندیدید مغازه‌های فالوده فروشی را فراموش نکنید.

اگر قصد سفر به شیراز را داشتید پیش از هر چیز مقاله جذاب و دوست داشتنی مهمترین جاذبه های گردشگری شیراز را مطالعه کنید.

قشم، رشت، اصفهان، ساری و دیگر شهرهای شمالی ایران نیز از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در پاییز محسوب می شود. همچنین اگر قصد سفر به شهرها شمالی کشور را دارید پیشنهاد می کنیم از جاده عباس آباد – کلاردشت و زیبایی های آن در فصل پاییز بهره ببرید. تک به تک شهرهای شمالی ایران را می توانیم به لیست بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در پاییز اضافه کنیم. همچنین در این فصل در جزیره زیبای کیش نیز آب و هوا کاملا معتدل بوده و باعث شده که این جزیره به عنوان یک شهر جذاب برای مسافرت در پاییز شناخته شود.

 

شیراز سرزمین فالوده و یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران

 

قشم معروف به شهر خرید است. در این جزیره بازارهای خوبی برای خرید خواهید یافت. از طرفی جنوبی‌ها به داشتن غذاهای محلی خوشمزه معروف هستند. بنابراین می‌توانید هدف بگذارید که غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید. قطعا یکی از اهداف سفر تجربه غذاهای محلی و تجربه‌های جدید این‌چنینی است، وگرنه سفر بدون چنین تجربه‌هایی عجب چیز لوسی می‌تواند باشد. برخی از مکان‌های دیدنی این جزیره نیز شامل موارد زیر است:

  • گنبد نمکی نمکدان در جنوب غربی جزیره قشم
  • دره ستارگان و تجربه مشاهده ستاره‌های زیبا و آسمان شب
  • قلعه پرتغالی‌ها
  • ژئوپارک
  • جنگل‌های حرا

 

جنگل النگدره، تجربه بهترین سفر در پاییز

همانطور که گفتیم در این مقاله همه چیز داریم. کویر، جزیره، جنگل، شهر مذهبی و هر مکان دیگری که ارزش بسیاری برای سفر در فصل پاییز دارد. تجربه بهترین سفر در پاییز با دیدن زیبایی های جنگل النگدره برای شما امکان پذیر می شود.

جنگل‌های سرسبز در فصل پاییز به بوم‌های نقاشی زیبایی تبدیل می‌شوند که می‌توانید جشنواره رنگ‌ها را در آن‌ها مشاهده کنید. درختانی که در رنگ‌های سبز، زرد، قرمز و نارنجی غرق‌شده‌اند، فقط جای آبی خالیست. فرض کنید بارانی هم زده باشد، دیگر تمام است. شمایید و یک منظره‌ی رؤیایی.

 

جنگل های النگدره یکی از زیباترین و بهترین مقاصد سفر داخلی در پاییز محسوب می شود

 

جزیره قشم

چرا قشم یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر داخلی در پاییز محسوب می‌شود؟ به چند دلیل؛ دلیل اول این است که قشم به دلیل دارا بودن اختلاف دمای بسیار در فصل‌های مختلف تابستانی بسیار گرم و زمستانی سرد دارد. فصل پاییز را می‌توانیم خوش‌سفرترین فصل در قشم بدانیم. دقیقا مانند موردی که برای مشهد وجود دارد، در این فصل به دلیل بازگشایی مدارس حجم سفر به این شهر کم‌تر خواهد بود و باوجود اینکه پاییز بهترین فصل سفر به این جزیره است، اما می‌توانید با هزینه‌ای منطقی به این شهر سفر کنید.

 

چرا قشم یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر داخلی در پاییز محسوب می‌شود؟ به چند دلیل؛ دلیل اول این است که قشم به دلیل دارا بودن اختلاف دمای بسیار در فصل‌های مختلف تابستانی بسیار گرم و زمستانی سرد دارد.

 

آب گرم لاویج، استان مازندران : غوغای طبیعت

لاویج در واقع نام یک روستا در نزدیکی شهر نور است. این روستای ییلاقی در دامنه‌های البرز جای گرفته است. این منطقه نیز مانند جنگل النگدره طبیعت سرسبز و شگفت‌انگیزی دارد که در فصل پاییز به طبیعتی رنگارنگ تبدیل می‌شود. اگر به سمت لاویج رهسپار شوید در مسیر به ملاقات پارک جنگلی کشپل نیز می‌روید و از بام زیبای آن نیز دیدن می‌کنید. آبگرم لاویج هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. به دلیل اینکه این روستا در دامنه‌های البرز قرار دارد، در اطراف این ناحیه با چشمه‌های آب‌معدنی زیادی نیز برخورد خواهید کرد. این منطقه آب‌وهوای خنکی دارد و در این آب‌وهوای خنک در فصل پاییز آب گرم لاویج می‌تواند معجزه بخش باشد.

راستی اگر قصد دارید در شهریور ماه به یک سفر جانانه بروید پیشنهاد ما این است که مقاله بهترین مقاصد سفر در شهریور ماه را مطالعه کنید. سر زدن به این مکان ها در فصل تابستان و به خصوص در ماه شهریور خالی از لطف نخواهد بود!

 

یزد، دومین شهر تاریخی جهان

یزد، شهر بادگیرها، عروس کویر، سرزمین آفتاب، اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی در جهان است. اولین شهر تاریخی جهان شهر ونیز ایتالیاست. سیستم قنات‌های این شهر هنوز هم در جهان شهره است. پاییز یزد را می‌توانیم بهار آن بدانیم، به همین دلیل توصیه ما به شما این است که در فصل پاییز از این شهر دیدن کنید. یزد کویرهای زیبایی دارد که یکی از مناطق موردعلاقه گردشگران خارجی و داخلی است. شب‌های یزد به معنای واقعی کلمه پرستاره هستند. معماری ساختمان‌های این شهر دیدنی ست. بناهایی با سقف‌های گنبدی و بادگیرها و لهجه شیرین یزدی، ذهن را به دوران اوج ایران باستان می‌کشاند.

 

یزد سرزمین بادگیرها در فصل پاییز از هوایی بهاری برخوردار است

 

یزد سوغات مشهور و مخصوصی نیز دارد. قطاب مشهورترین سوغات این شهر است که موردعلاقه گردشگران خارجی است. درمجموع شهر یزد شهر شیرینی‌هاست. کیک یزدی یکی دیگر از شیرینی‌های مخصوص این شهر است.

 

آشورداه : تنها جزیره دریای خزر

آخرین مقصدی که به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز به آن اشاره می کنیم آشورداه است. آشورداه تنها جزیره موجود در دریای خزر است. این جزیره که اکوسیستم جانوری متنوعی را در خود جای داده محل بسیار خوش آب و هوایی است و می‌توان آن را یک جاذبه توریستی ناب و درجه‌یک و دست نخورده محسوب کرد. فصل پاییز بهترین فصل برای بازدید از این جزیره حیرت‌انگیز است.

 

در مهرماه به بهترین مقاصد پاییزی کشور سفر کنید

با بهترین مکان ها برای سفر در پاییز و ماه های مهر و آبان آشنا شدید. لازم است به این نکته اشاره کنیم که مهر و آبان، دو ماه از بهترین زمان های سال برای سفر هستند. در این ماه ها بیشتر شهرهای ایران زمان مناسبی برای سفر هستند، بنابراین فرصت را غنیمت شده و برای سفری خاطره انگیز برنامه ریزی کنید. در مورد خرید بلیط خود نیز نگران نباشید. سامتیک امکان رزرو بلیط قطار و رزرو بلیط هواپیما با بهترین قیمت ها را برای کاربران فراهم کرده است.

نظرات

اکثر مردم به این موضوع توجه نمی کنند که فصل پاییز به دلیل متعادل بودن آب و هوا و خلوتی چقدر فصل مناسبیه. تو این فصل میشه بهترین سفرها رو تجربه کرد. حالا باز همه پاشین بهار بریزین شمال. یبار تو مهر و آبان از جاده های عباس آباد کلاردشت برین شمال بهشت رو تو جاده میبینین

    سلام مهدی عزیز
    کاملا درسته. اگر تعیطلاتی برای سفر در پاییز پیش میاد بهترین گزینه ها شهرهای جنگلی و سرسبز هستن که رنگ های تازه ای رو به چشم شما هدیه میکنن. اگر هم علاقمند به عکاسی باشید سفر به شهرهای شمالی در فصل پاییز به خوبی شما رو راضی میکنه. شاید بشه گفت بهترین زمان خرید بلیط هواپیما هم همین فصل پاییزه که هم هزینه های شما رو کاهش میده و هم بدون بلیط نخواهید موند.

کویر مرنجاب چطور جاییه؟ منظورم اینه که مثلا اگر بعنوان مقصد سفر تعطیلات آخر هفته توی پاییز بریم اونجا ممکنه طوفان بشه و تعطیلات رو خراب کنه؟ باد بیاد و توی طوفان گیر کنیم؟
اصلا توی برنامه سفر به کاشان برای تعطیلات کوتاه میشه به دیدن کویر هم امید داشت؟

    سلام امین عزیز
    قبل از هرچیز توصیه میکنیم که برای سفر به کویر حتما از تورهای ارائه دهنده خدمات سفر به کویر و یا از راهنماهای بومی کمک بگیرید. طوفان های کویر معمولا توسط افراد محلی به خوبی پیش بینی میشن. در نتیجه برای سفر به کویر حتما قبل از اقدام به تهیه بلیط نسبت به داشتن یک همراه و راهنما اطمینان پیدا کنید.

سلام خیلی ممنون از مقاله جالبتون. توضیحاتتون در مورد شیراز واقعا جذبم کرد. خانواده ما اصالتا کاشانی هست و شهر خودمون کلی زیبایی داره اما با توضیحات شما واقعا راغب شدم در اردیبهشت ماه پیش رو حتما سری به شیراز بزنم و در حافظیه فالوده بخورم

    سلام فاطمه عزیز
    خوشحالیم که مقاله ما شما را راغب به سفر به دیدنی های ایران کرده. پیشنهاد میکنیم بعد از سفر به شیراز و بازدید از حافظیه، سری هم به باغ ارم در این فصل بزنید. باغ گیاهشناسی ارم یکی از بهترین جاذبه های این شهر در فصل پاییزه

سلام من میخوام برم سفر تو پاییز ی جایی برم که هم خنک باشه و هم سرسبز٫ شمال جایی داره برم ؟

    سلام و درود بر شما،
    بهترین توصیه ای که میتوانیم به شما بکنیم این است که به مقاله بهترین روستاهای شمال سر بزنید تا بتوانید با جاهای دیدنی شمال آشنا شوید.

    سلام مرتضی جان
    بیشتر شهرهای شمالی کشور در فصل پاییز بسیار سرد خواهند بود. اما همونطور که در مقاله گفتیم جنگل النگدره به خوبی میتونه شما رو درمورد یک سفر پاییزی راضی کنه. اگر هم که سرسبزی براتون ملاکه شاید بهتر باشه به شهرهای جنوبی یا جزیره های دیدنی ایران سفر کنید. برای مثال سفر به جزیره قشم میتونه پیشنهاد خوبی برای داشتن هوای خنک و البته کمی سرسبزی باشه.

سلام ممنون بابت مقالتون. ویدیو هم بسیار زیبا بود
حالا به نظرتون از بین این لیست بهترین مکان برای سفر در فصل پاییز کدومه که بزاریم تو اولویت؟ اینجوری که شما نوشتید همه این مکان ها بهترین مکانن :)))

    سلام ممنون از نظرتون
    به نظر ما تمام ایران زیباست. اما به شخصه به عنوان نویسنده این مقاله حافظیۀ شیراز رو ترجیح می دهم. به شما هم پیشنهاد می کنم دوست عزیز

دلم خواست برم کیش. تو فصل پاییز قیمت بلیط هواپیمای تهران کیش میره بالا؟ بلیط چارتری گیر میاد؟

    سلام دوست عزیز
    بلیط چارتر برای تمام مسیرهای پروازی داخلی در بیشتر زمان های سال موجود هست.

کاش یکم بیشتر در مورد بهترین شهرها برای مسافرت در پاییز میگفتید. البته توضیحات نسبتا خوبی ارائه دادید ولی آخه همین چند تا شهر؟

    سلام مهدی جان
    در بخش بهترین شهر برای سفر در پاییز اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه کردیم. لطفا به این بخش مراجعه کنید تا شهرهای بیشتری برای سفر در فصل پاییز آشنا بشید. ممنون از نظرتون