بهترین فستیوال های پاییزی دنیا

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

هرچند که همیشه تابستان به عنوان شادترین فصل سال و فصل تعطیلات محسوب می شود و همیشه پر از جشنواره های رنگارنگ و زیبا در سراسر دنیاست، اما فصل درختان رنگارنگ پاییز نیز از رقابت با تابستان جا نمانده است. اگر اهل سفرهای توریستی و گردشگری باشید، حتما می دانید که تعدادی از جذابترین فستیوال های شاید دنیا، در فصل پاییز برگزار می شوند. برخی از این فستیوال های پاییزه در زمره بهترین فستیوال های پاییزی دنیا قرار دارند و در ادامه با معرفی تعدادی از آنها، راه تصمیم گیری برای انتخاب سفر را آسوده تر می کنیم.

 

بهترین جشنواره های پاییزی دنیا

اگر تا به امروز رسیدن فصل پاییز برای شما تنها یادآور مهر و ماه مدرسه است، قصد داریم تا در این مقاله دیدگاه شما را به کلی نسبت به فصل پاییز تغییر دهیم. فصل پاییز بهترین فصل ممکن برای سفر به نقاط مختلف دنیا و لذت بردن از فستیوال های شاد و رنگارنگی است که تنها در فصل پاییز برگذار می شوند. همچنین خالی از لطف نیست اگر عنوان کنیم که امکان خرید و رزرو بلیط هواپیما برای سفر های خارجی در سایت سامتیک فراهم شده است و می توانید برای دیدار از این فستیوال های پاییزی، به سادگی به خرید بلیط هواپیما؛ با ارزان ترین نرخ قیمتی ممکن؛ در سایت سامتیک بپردازید.

 

دیا د لس مورتوس در مکزیک

دیا د لس مورتوس یا روز مردگان از معروف ترین تعطیلات در مکزیک و فستیوال های شاد پاییزی است. البته ممکن است جشنواره روز مردگان با شاد بودن کمی تناقض داشته باشد، اما در تصمیم گیری عجله نکنید! جشن روز مردگان که در روزهای ۱ و ۲ اکتبر برگزار می شود، یک جشن کاملا شاد و پر از نمایش شهای رنگارنگ و زیباست. البته ریشه این فستیوال به مکزیک تعلق دارد، ولی در تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین نیز برگزار می شود.

 

فستیوال های پاییزی دنیا

 

در مکزیکو سیتی برای برگزاری این جشن زنان لباس و آرایش مخصوصی دارند که به نام لاکارتینا شناخته می شود و خود را به شکل یک اسکلت زن آرایش می کنند. تزئینات هنری، گل های بهاری و بازارهایی برای پذیرایی از مردم حاضر در رژه نیز ه پا می شود و در این بازارهای عموما شیرینی هایی به شکل جمجه به فروش می رسد.

مردم نیز در خانه های خود قسمت هایی را آماده می کنند و با خوراکی هایی که به منظور خیرات و گرامی داشت رفتگان خود آماده کرده اند، به پذیرایی از شرکت کنندگان در جشن می پردازند. همانطور که گفتیم، این فستیوال برخلاف نامش بسیار شاد و دلپذیر و زیباست.

 

فستیوال ماسکارا در فیلیپین

با اینکه این جشن دارای قدمت زیادی نیست و برای اولین بار در سال های ۱۹۸۰ برگزار شد، اما به زودی به شهرتی جهانی رسید و تبدیل به بخشی از زندگی و فرهنگ مردم شهر باکولود در فلیپین شد. سابقه برگزاری این جشن مرتبط با پایین آمدن شدید مهمترین محصول صادراتی فلیپین یعنی شکر بود، که باعث شد اقتصاد مردم منطقه و کشور بسیار تحت تاثیر قرار بگیرد.

 

زیباترین جشنواره های پاییز در دنیا

 

به همین دلیل دولت برای جبران ضرر وارده بر اقتصاد و مردم اقدام به برگزاری این فستیوال کرد تا هم نقشی در تامین شادی مردم داشته باشد و هم این آیین را به نمادی جهانی برای جذب توریست کند. فستیوال ماساکارا هر ساله در آخرین یکشنبه ماه اکتبر برگزار می شود و مردم در آن به جشن و پایکوبی می پردازند.

 

جشن اکتبر

اگر کمی با کشور آلمان و تاریخ آن آشنایی داشته باشید حتما در مورد جشنواره اکتبر هم چیزهایی می دانید. جشن اکتبر یک فستیوال برای سرو انواع آبجو و مواد غذایی است و نخستین بار در ۱۸۱۰ به مناسبت ازدواج پادشاه لودویگ اول و پرنسس ترز برگزار شد. در ادامه اما و بعد از گذشت نزدیک به ۲۰۰ سال این جشن تبدیل به جشنی جهانی شد و در کشورهای مختلفی مانند تگزاس، برزیل و مکزیکو سیتی تا شانگهای و اوکیناوا برگزار می شود.

 

جشنواره آبجو و فستیوال های پاییزه دنیا

 

جشن را شهردار مونیخ با بازکردن یک بشکه آبجو آغاز می‌ کند و رژه با لباس، احترام با شلیک توپ، نمایشگاه‌هایی که در آن وسایل تفریح فراهم است و اجناسی نیز به نفع خیریه به فروش می‌ رسد، نمایش، دستفروش‌ها، و، بله، کلی آبجو از جمله چیزهایی است که در این مراسم دیده می‌ شود.

 

دیوالی در هند

تقریبا همه می دانند که در فرهنگ هند جشن های رنگارنگ و شاد و لباس های شاد بسیار زیاد است. دیوالی فستیوال نور هندی هاست و در قسمت های بسیاری از آسیای شرقی برگزار می شود. مفهوم این جشن در گرامی داشت پیروزی نور بر تاریکی است و امید بر نا امیدی. این جشن ۵ روزه در بین ماه های اکتبر و نوامبر برگزار می شود و یکی از زیباترین فستیوال های پاییزی دنیاست.

هندی های برای برگزاری این جشن وسایل قدیمی خود را غبار روبی می کنند و با خرید و پوشیدن لباس هایی نو و شاد به استقبال این جشن می روند. هر یک روز از این ۵ روز، به یک مفهم مذهبی تمرکز دارد و مهم ترین آن؛ سومین روز است که در آن مردم لباس هایی نو و شاد بر تن می کنند، فانوس ها را روشن می کنند و در مراسم مذهبی با هم می پیوند و بعد از آن کادوهای شان را به یکدیگر می دهند.

 

فستیوال های پاییزه در هند

 

دیوالی شامل جشن نور و تبادل هدایا، آتش بازی، غذاهایی رنگارنگ و فراوان و دعا در برابر لاکمشی یا الهه ثروت است. داستان های متفاوتی برای برگزاری جشن دیوالی وجود دارد اما همگی در یک مفهوم مشترک هستند؛ خوبی بر شر غلبه می‌ کند یا نور، تاریکی را شکست می‌ دهد. خبر خوبی که برای شما داریم این است که جشن دیوالی در تمام شهر های کشور هند برگزار می شود و همچنین امکان خرید بلیط پرواز خارجی و پرواز مستقیم از تهران به هند، در سایت سامتیک برای شما فراهم شده است و تنها کاری که باید انجام دهید بستن کوله بار سفر است!

 

فستیوال بالن آلبوکورکو

شاید یکی از معروف ترین فستیوال های پاییزه دنیا همین جشن باشد و شک نکنید حتما عکس هایی از آن را دیده اید. فستیوال بالن آلبوکورکو یکی از بزرگترین جشنواره های بالن در دنیاست و در اوایل ماه اکتبر، بیش از ۵۰۰ بالن در مساحتی ۳۱۵ کیلومتری در آسمان به پرواز در می آیند.

 

جشنواره بالن های در فصل پاییز

 

در برنامه های این جشنواره خوراکی های خوشمزه، آتش بازی، مسابقه های مختلف، حضور گروه های هنری و برنامه های متنوع بسیاری وجود دارد.

 

فستیوال نیمه‌ی پاییز

جشنواره نیمه پاییز یا جشن ماه، عموما در چین و ویتنام برگزار می شود و هدف از برگزاری آن جشن گرفتن بالا آمدن ماه کامل در ماه هشتم قمری است. جشن نیمه پاییز معمولا در بین ماه های سپتامبر و اکتبر انجام می شود و دارای تاریخچه ای در زمان انقلابیون سلسله یوان است.

 

برگزاری جشنواره نور و جشن نیمه پاییز به در زمره فستیوال های پاییزه دنیا

 

نمایش فانوس، رقص اژدها، آتش بازی، کارناوال های شاد و بازارهای مختلف از بخش های اساسی این جشن هستند. جشن نیمه‌ی ماه را می توانید در شهر های هنگ کنک، شانگهای و هانگزو مشاهده کنید و از شرکت در این جشن لذت ببرید.

 

نویی بلانش

نویی بلانش برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ به عنوان جشن هنر معاصر در پاریس آغاز شد و به کشورهای بین المللی دیگری نیز مانند تورنتو و بروکسل گسترش یافت. این فستیوال در اولین شب اکتبر برگزار می شود و هنرمندان بسیاری به نمایش هنر های تجسمی و پیکرتراشی ها می پردازند. این جشنواره با برگزاری جشن ها و موسیقی های بسیاری همراه است و نمایش های هنری بسیار زیادی در خلال این فستیوال برگزار می شود.

 

جشنواره نور پاییزه در پاریس

 

 فستیوال یی پنگ و لوی کراتونگ

این فستیوال همانطور که از نامشان انتظار می رود، در زمره جشن های پاییزی تایلند قرار دارد و در روز ماه کامل در دوازدهمین ماه قمری تایلند برگزار می شود. این تاریخ بطور تقریبی معادل با ماه نوامبر و جشنی برای بودا و اصول اوست. در طول این رویداد معنوی در تایلند، مردم زمانی را برای تأمل در مورد زندگی‌شان و خلاص شدن از هر گونه انرژی منفی سپری می‌ کنند. همانطور که میدانید سفر به تایلند یکی از انتخاب های پرطرفدار در کشورمان است و چه بهتر که سفر به تایلند را در پاییز قرار دهید تا از جشنواره های زیبای پاییزی آن نیز دیدن کنید.

 

 فستیوال یی پنگ و لوی کراتونگ

 

جذاب‌ترین مراسم مرتبط با این جشنواره، فرستادن خوم لوی یا فانوس روشن در آسمان شب و همچنین رها کردن کراتونگ‌ ها ؛ قایق‌ های شناوری که پر از عود، گل و شمع هستند؛ در رودخانه و دیگر بسترهای آب است. مدت زمان برگزاری این جشن سه روز است. اگر به جشنوراه های پاییزی تایلند تمایل پیدا کرده اید و بلیط تان در فصلی به غیر از پاییز است؛ نگران نباشید! می توانید درخواست استرداد بلیط هواپیما را داده و سفر خود را به پاییز موکول کنید.

البته جشن های دیگری نیز در سراسر دنیا درحال برگزاری است که مصادف با فصل پاییز اند؛ اما ممکن است به خوبی شناخته شده نشده باشند. برای مثال جشن مجرد ها در چین که نقطه مقابل روز ولنتاین است. در این روز مجردها به خیابان می روند و گردش و خرید می کنند.

یا به عنوان مثالی دیگر می توانیم به جشنواره دزدان دریایی اشاره کنیم که هر ساله به مدت ۱۰ روز از ۱۲ نوامبر در جزیره کیمن؛ واقع در دریای کارائیب برگزار می شود. ۳ کشتی در بندرگاه پهلو گرفته و شرکت کنندگان با لباس های دزدان دریایی از آن پیاده می شوند و رژه و آتش بازی شروع می شود.

نظرات

سلام مرسی از مقاله خوبتون واقعا قشنگ بود
مخصوصا من از عکس جشن روز مردگان مکزیک خیلی خوشم اومد 🙂
برای کدوم یکی از این کشورا ویزا لازم نیست؟ اینم میدونید؟ممکنه راهنمایی کنه کسی؟؟

    سلام مریم عزیز٫
    خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بوده و لذت بردید.
    متاسفانه تمامی کشور های معرفی شده نیاز به اخذ ویزا دارند.

ایران هم دارای جاذبه های بسیار زیادی خصوصا توی پاییز و زمستون هست
ایکاش یکمم بومی کار میکردین و مثلا جاهای قشنگ ایران رو معرفی می کردین که توی پاییز و زمستون میشه رفت و سفر کرد بهشون