اطلاعات لازم برای سفر به مالزی

هزینه سفر به مالزی – صفر تا صد هزینه ها را شناسایی کنید!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

مالزی یکی از کشورهای حوزه آسیای شرقی است که در سال های گذشته تغییرات بسیاری را تجربه کرده و با سرعت زیادی رو به پیشرفت است. این کشور در سال های اخیر به بحث گردشگری توجه خاصی داشته و همین موضوع باعث روانه شدن سیل گردشگران به این کشور شده است. این روزها گردشگران از سراسر جهان به کشورهای شرق آسیا سفر می کنند و یکی از این کانون های گردشگری مالزی است. بازدید از زیبایی های طبیعی، فرهنگی و شهرهای پیشرفته مالزی از جمله کوالالامپور از اهداف اصلی گردشگرانی است که به این کشور می روند. در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه سفر به مالزی اطلاعاتی کاربردی در اختیار مخاطبان سامتیک قرار دهیم.

 

هزینه های سفر به مالزی شامل چه مواردی است؟

به طور کلی هزینه های سفر به مالزی به چند مورد اصلی تقسیم می شود. در ادامه به بررسی این هزینه ها می پردازیم و سپس راهکارهایی برای مدیریت هزینه های سفر ارائه می دهیم. قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کنیم که واحد پول ملی کشور مالزی رینگیت است.

  • هزینه خرید بلیط هواپیما (رفت و برگشت)
  • حمل و نقل داخل شهری و بین شهری
  • هتل و دیگر هزینه های اقامت
  • هزینه خورد و خوراک
  • هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری و استفاده از مکان های تفریحی

 

هزینه های سفر به مالزی شامل چه مواردی است؟

 

قیمت بلیط هواپیما کوالالامپور و هزینه ویزای مالزی

قیمت بلیط هواپیما به مقصد مالزی در برخی از زمان های سال با افزایش همراه می شود. از ماه های دسامبر تا ژانویه حجم سفر گردشگران به این کشور افزایش پیدا می کند و به دنبال آن قیمت بلیط هواپیما نیز شامل افزایش خواهد شد. تعطیلات سال نوی میلادی و تعطیلات سال نوی چینی هم می تواند دلیلی دیگر بر افزایش قیمت بلیط در این زمان باشد.

هنگام خرید بلیط هواپیما بهتر است به شرکت هواپیمایی ارائه دهنده بلیط هواپیما نیز توجه کنید. معمولا پروازهایی که توسط ایرلاین های داخلی ارائه می شوند نسبت به ایرلاین های خارجی قیمت کمتری دارند. البته شرایط پرواز ایرلاین های داخلی و خارجی نیز متفاوت هستند.

همچنین برای یافتن بهترین قیمت بلیط هواپیمای تهران کوالالامپور می توانید از طریق وبسایت سامتیک به بررسی قیمت ها بپردازید.

برای سفرهای توریستی نیازی به دریافت ویزا ندارید. شما می توانید بدون ویزا برای مدت ۱۴ روز به این کشور سفر کنید. مالزی در لیست کشورهای بدون ویزا قرار دارد و می توانید با پاسپورت و دو قطعه عکس به این کشور سفر کنید.

 

هزینه های حمل و نقل در مالزی

در مالزی می توانید از قطار شهری، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی این کشور به واقع جذاب است. کرایه اتوبوس ها ۱ رینگیت، هزینه مترو در مالزی از ۲ رینگیت تا ۳۵ رینگیت است. بلیط های تک سفره و ماهانه ای وجود دارند که می توانید از آن ها برای سوارشدن اتوبوس و قطار استفاده کنید.

در کوالالامپور می توانید از فرودگاه تا مرکز شهر را با استفاده از قطار سریع السیر طی کنید. استفاده از اتوبوس های شهری نیز توصیه می شود. همچنین در شهر کوالالامپور اتوبوس های رایگانی به نام گو کی ال سیتی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها به راحتی در شهر بگردید. این اتوبوس در مرکز شهر، برج کوالالامپور، ایستگاه ریلی کی ال سنترال، موزه ملی و میدان مردکا توقف دارد.

 

هزینه های حمل و نقل در مالزی

 

هزینه های اقامت در سفر به مالزی

برای اقامت در مالزی دو گزینه پیش روی شماست. اگر قصد اقامت چند روزه را دارید می توانید از هتل ها، مسافرخانه ها و هاستل ها استفاده کنید. برای کاهش هزینه های اقامت می توانید از اپلیکیشن های آنلاین اجاره منزل نیز استفاده کنید.

اگر بنا بر این است که بیش از یک هفته در این کشور بمانید اجاره ی کوتاه مدت خانه گزینه مناسب تری است. محله ای از شهر که در آن اقامت می کنید هم می تواند بر روی قیمت تاثیرگذار باشد.

متوسط هزینه هاستل های کوالالامپور در حدود ۳۰ تا ۵۰ رینگیت است، اما هاستل ها ممکن است باب طبع همه نباشند. هزینه روزانه اجاره یک واحد آپارتمان نیز در حدود ۵۰ تا ۸۰ رینگیت است. واحدهای اجاره ای نسبت به هاستل ها از امکانات بیشتری برخوردار هستند. برای مثال حمام شخصی و آشپزخانه در همه هاستل ها موجود نیستند. با اینکه برای اجاره آپارتمان باید هزینه ی بیشتری نسبت به هاستل بپردازید، اما در عوض می توانید در آشپزخانه شخصی غذا تهیه کنید و از نظر هزینه های خورد و خوراک صرفه جویی کنید.

 

هزینه های اقامت در سفر به مالزی

 

هزینه خورد و خوراک

یکی از راه های کاهش هزینه خورد و خوراک تهیه غذا است. به این صورت هزینه صرف غذا در رستوران نمی پردازید. هزینه یک وعده غذا در رستوران های خوب مالزی برابر با ۱۰۰ رینگیت و در رستوران های معمولی ۵۰ رینگیت است. در کوالالامپور نیز مانند بسیاری از شهرهای جهان قیمت رستوران ها در محله های مختلف متفاوت است.

غذاهای خیابانی نیز گزینه ای جذاب و به صرفه هستند و می توانند هزینه خورد و خوراک را تا حد زیادی کاهش دهند. از طرفی غذاهای خیابانی هر کشور منحصر به آن کشور هستند و باعث می شوند بتوانید تجربیات جدید و جذابی را تجربه کنید. از طرفی به دلیل تنوع بسیار زیاد فرهنگی و قومی کشور مالزی تنوع غذایی نیز در این شهر بسیار است. غذاهای محلی و خیابانی را می توانید با قیمت حدود ۱۰ تا ۱۵ رینگیت تهیه کنید.

غذاهای فست فود نیز یکی از گزینه های اصلی در مالزی هستند. هزینه ی متوسط یک وعده فست فود حدود ۱۵ رینگیت است. همبرگرهای مک دونالدز نیز با ۱۲ رینگیت در دسترس هستند.

 

هزینه خورد و خوراک در مالزی

 

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری و استفاده از مکان های تفریحی

جاذبه های گردشگری فراوانی در شهر مالزی وجود دارند که باید برای بازدید از آن ها هزینه ای پرداخت کنید. برج های پتروناس با ۴۵۱ متر ارتفاع یکی از بزرگترین برج های جهان و یکی از جذاب ترین جاذبه های شهر کوالالامپور هستند. هزینه ورودی این جاذبه دیدنی در حدود ۸۵ رینگیت است. این هزینه برای کودکان ۳۵ رینگیت می باشد. بازدید از این برج به حدی فراوان است که در بیشتر روزها تمام بلیط ها به فروش می رسند.

جاذبه های گردشگری مشهور دیگر مالزی عبارتند از: ورودی باغ پرندگان (۶۷ رینگیت)، آکواریوم کوالالامپور (۶۹ رینگیت)، غارهای باتو (۱۵ رینگیت)

شهربازی بزرگ سان وی لاگون، شهربازی برجایا تایم اسکوئر و باغ وحش ملی مالزی نیز برخی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور مالزی هستند.

در پایان اگر قصد سفر به مالزی را دارید پیشنهاد می کنیم از سری مقالات سفر به مالزی دیدن کنید. در این مقالات هر آنچه که برای سفر به مالزی احتیاج دارید را توضیح داده ایم.

برچسب : سفر به مالزی

نظرات

با ارزش پول ملی الان دیگه تا شاه عبدالعظیم هم نمیشه رفت. الان قیمت بلیط مالزی قیمتش چنده؟