ارزان ترین فصل سفر به تفلیس گرجستان کی است؟

هزینه سفر به گرجستان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

اگر بخواهیم به یکی از موضوع های مهم مسافران ایرانی عازم خارج از کشور اشاره کنیم، شاید هزینه سفر اولین چیزی باشد که به ذهن میاید. در واقع وقتی مردم سوال «چه کشوری برای سفر خارجی ارزان تر است؟» را از خود میپرسند، تعدا پاسخ های آن ها شاید محدود به انگشتان کف دست باشد.

یکی از مقاصدی که به خاطر هزینه سفر پایین، اخیراً توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده کشور گرجستان است. معقول بودن هزینه سفر به گرجستان باعث شده است که پایتخت این کشور یعنی تفلیس به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان تبدیل شود.

در این مقاله قصد داریم هزینه سفر به گرجستان را از جهات مختلف مانند هزینه غذا، قیمت بلیط هواپیما خارجی، حمل و نقل و راه های رسیدن به گرجستان بررسی کنیم.

 

هزینه سفر هوایی به گرجستان

شهر تفلیس یکی از مقاصدی است که بلیط لحظه آخری ارزان قیمت زیاد در آن پیدا می‌شود. دلیل این امر نبود بلیط چارتر برای این مسیر است. بیشتر بلیط های لحظه آخری و ارزان قیمت تفلیس تهران در تعطیلاتی مثل نوروز به وفور یافت می‌شود اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، قیمت بلیط لحظه آخری در این مسیر پروازی است. به عنوان مثال، اگر بخواهید برای سفر به تفلیس بلیط هواپیما لحظه آخری تهیه کنید،  چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از هزینه بلیط شما کاهش پیدا میکند.

 

سفر به گرجستان با قطار

اگر قصد دارید با استفاده از خرید بلیط قطار به گرجستان سفر کنید، باید ابتدا به ایروان، یعنی پایتخت کشور ارمنستان سفر کنید و سپس با استفاده از مسیر ایروان تفلیس به مرکز زیبایی های گرجستان وارد شوید. البته راه دیگری هم برای شما وجود دارد؛ اینکه به شهر باکو آذربایجان سفر کنید و از آن جا با قطار به گرجستان بروید. هزینه بلیط قطار هم در موارد بسیاری با قیمتی مقرون به صرفه به مشتریان ارائه میشود.

 

هزینه سفر به گرجستان با اتوبوس

برای سفر اتوبوسی و مستقیم به تفلیس، تنها اتوبوس های تهران-تفلیس موجود هستند. البته اگر ساکن تبریز باشید، شما هم می توانید از این اتوبوس ها استفاده کنید اما تفاوتی در هزینه پرداختی وجود نخواهد داشت. یعنی شما هم همان هزینه اتوبوس های تهران تفلیس را می پردازید اما در تبریز سوار اتوبوس می شوید.

اگر دلتان می خواهد در طی این مسیر طولانی، در باقی شهرها هم گردش کنید، راه های دیگری نیز پیش روی شما قرار دارد. می توانید ابتدا خود را به ایروان یا باکو برسانید و سپس به تفلیس بروید. در زیر طیف بلیت های یک طرفه گفته شده است.

 

هزینه حمل و نقل عمومی در گرجستان

قیمت بلیط یک طرفه مترو در شهر تفلیس ۰٫۲۰ دلار است. کرایه تاکسی از ۱٫۲۲ دلار شروع می‌شود و به ازای هر کیلومتر ۰٫۲۰ دلار و برای هر ساعت در اختیار، ۲٫۰۴ دلار است. نرخ کرایه مصوب تاکسی از فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر   ۱۰٫۲۳ دلار است.

بازدید از جاذبه های گردشگری تفلیس چقدر هزینه دارد؟

متوسط هزینه استفاده از تفریحات و بازدید از دیدنی‌های تفلیس  ۶۶٫۲۱ دلار است. قیمت ارزان‌ترین جاذبه تفلیس ۹ دلار (تور پیاده‌روی و تله‌کابین تفلیس) و گران‌ترین تفریح تفلیس (که در واقع تور پیاده‌روی در قسمت قدیمی شهر است) ۲۲۰ دلار است. محبوب‌ترین تفریحات تفلیس شامل تور یک روزه بازدید از تفلیس و قسمت قدیمی آن با قیمت ۴۰٫۵۶ دلار و  شهربازی متاتسمیندا با قیمت ۲۳٫۸۶ دلار می‌شود.

 

جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان

ارزان ترین زمان سفر به تفلیس

بطور کلی در گرجستان فصل اوج و رکود مسافر وجود ندارد و هر زمان که دوست دارید می توانید از گرجستان دیدن کنید. گرجستان تنوع آب و هوایی زیادی دارد و این قضیه را مدیون موقعیت جغرافیایی اش می باشد که عمدتا نیمه گرمسیری است. تابستان های گرجستان گرم و شرجی و زمستان ها، هوا سرمای ملایمی دارد. درحالیکه قله های شمالی گرجستان دائما پوشیده از برف هستند نواحی ساحل غربی با وجود دریای سیاه در طول سال، آب و هوایی لذت بخش دارند.

بنابراین اگر برای اطلاع از بهترین زمان سفر به گرجستان دچار سردرگرمی شده اید، بدانید که گرجستان در سراسر سال برای سفر عالی است. برای اینکه راحت تر تصمیم بگیرید که کدام زمان برای سفر به تفلیس مناسب است، در ادامه اطلاعات مفصلی از آب و هوای گرجستان را طبق فصل های مختلف به شما می دهیم.

 

بهترین زمان سفر به تفلیس گرجستان

 

هزینه های قبل از سفر به گرجستان

پیش از شروع سفر باید برای گرفتن پاسپورت و یا روادید اقدام کنید. البته برخی از کشورها مانند ارمنستان و ترکیه احتیاجی به روادید و یا ویزا ندارند و روادید برخی از کشورها را نیز می توان در فرودگاه گرفت که به نام ویزای فرودگاهی معروف هستند.

در حال حاضر برای سفر به گرجستان احتیاجی به گرفتن روادید و ویزا ندارید و بابت آن نباید هیچ هزینه ای بپردازید. تنها در هنگام عبور از مرز یا فرودگاه، مهر ورود برای شما زده خواهد شد.

هزینه های گذرنامه عبارت اند از:

 

  • هزینه ۱,۰۰۰ تومان بابت شناسه
  • هزینه ۳,۷۵۰ تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
  • هزینه ۱۰۰,۰۰۰ تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  • هزینه ۳۶,۹۸۰ تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

از دیگر مدارکی که اغلب مورد نیاز است، گرفتن روادید یا ویزاست که البته این موضوع شامل کشور گرجستان نمی شود و نیازی به گرفتن ویزا ندارید.

هزینه های قبل از سفر به گرجستان

 

برای سفر به گرجستان دلار ببریم یا لاری؟

ارز مسافربری غالب در گرجستان دلار است. اگر قصد دارید هزینه سفر خود را کاهش دهید، توصیه ما به شما این است که قبل از سفر دلار یا یورو همراه خود داشته باشید تا بتوانید در گرجستان دلار را به لاری تبدیل کرده و در شهرهای گرجی اقدام به خرید کنید.

 

قیمت غذا و رستوران در گرجستان

اگر تصمیم دارید یکی از غذاهای خیابانی گرجستان را امتحان کنید، باید ۳ دلار هزینه کنید. اما اگر دوست دارید کمی از رستوران های باکیفیت تفلیس را هم امتحان کنید، این هزینه تا ۱۵ دلار بالا میرود. قیمت یک وعده غذای فست‌فود ترکیبی در رستوران‌های مک دونالد یا رستوران‌های مشابه ۴٫۷۰ دلار است. خاجاپوری یکی از غذاهای محلی محبوب گرجستان بوده که در واقع نان پر شده با پنیر است. قیمت این غذای محبوب از ۰٫۴۲ تا ۰٫۸۳ دلار متغیر است.

 

هزینه غذا و رستوران در گرجستان

نظرات

سلام من خیلی دوست دارم برم تفلیس خیلی ازش تعریف شنیدم. میگن خیلی بهتر از ترکیه است. فقط قیمت بلیط هواپیما تفلیس یکم زیاده که به نظر من خیلی میصرفه. به نظر من هرکسی قصد داره ی سفر خارجی بره، تفلیس گرجستان انتخاب خیلی خوبیه.