نمای بیرون از فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری

فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ساری یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای شمالی ایران است. این شهر به عنوان قدیمی ترین شهر در کشور به حساب می آید. مسافران و گردشگران زیادی به شهر ساری سفر می کنند. همچنین شهر ساری یکی از مراکز تجاری و صنعتی شمال کشور نیز به شمار میرود. فرودگاه های بین المللی دشت ناز ساری برای رفت و آمد به این شهر در نظر گرفته شده است.  پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.

تاریخچه فرودگاه دشت ناز ساری

فرودگاه شهر ساری یکی از فرودگاه بین المللی است، که در سال ۱۳۲۶ احداث شده اما در سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.  مردم شهر ساری برای رفتن به حج دیگر نیاز ندارند به تهران سفر کنند سپس به مکه بروند، پرواز مستقیم به عربستان دارد و از نظر تعداد پروازهای حجاج دارای رتبه سوم کشور است.

فرودگاه بین المللی ساری

آماری که از سازمان فرودگاهی کشور به دست آمده است که در سال ۲۰۱۶ میلادی۳۱۵۴ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه ساری انجام گرفته است.

نمای از داخل ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه دشت ناز

داخل ترمینال که وارد می‌شوید؛ صندلی های که به ردیف چیده شده اند و مسافران می توانند تا زمان پرواز برروی صندلی منتظر بنشینند. در اطراف سالن یکسری باجه های برای کسانی که نتوانستند خرید بلیط را بصورت آنلاین انجام دهند وجود دارد. همچنین بوفه های برای خرید تنقلات و خوراکی ها وجود دارند که می توانید برای طول پرواز خود یکسری خوراکی های که لازم دارید خریداری کنید.

برای دیدن اطلاعات پرواز یک صفحه نمایشگر  که زمان بلند شدن  و فرود آمدن هواپیماها با ذکر کد پرواز مورد نظر شما به نمایش در می آید. بر روی صفحه نمایشگر نام شرکت هواپیمایی، لوگو یا همان انجمن حمل و نقل هوایی ایکائو (سازمان بین المللی هواپیمایی غیر نظامی)،  شهر مبدا یا مقصد، زمان پیش بینی شده ورود و خروج، شماره گیت، شماره پیشخوان بدنه و وضعیت پرواز (فرود، تاخیر یا در حال سوار کردن مسافران ) نشان می دهد.

برخی از کدها مربوط به ایرلاین های مختلف در صفحه نمایشگر نشان می دهد که بیشتر افراد آنها را نمی شناسند در ادامه برای شما تعدادی از آنها را نوشته ایم:

۱- آتا(I3)

۲- آسمان (EP)

۳-ایران ایر(IR)

۴-ایرتور(B9)

۵-تابان(HH)

۶-زاگرس(ZV)

۷-کاسپین(IV)

۸-قشم ایر(QB)

۹-  نفت (Nv)

۱۰- ماهان (W5)

۱۱- معراج (JI)

۱۲- اطلس جت (KK)

۱۳- کیش ایر (Y9)

۱۴- اتریش (OS)

۱۵- اوکراین (PS)

۱۶-امارات (EK)

۱۷- الاتحاد (EY)

۱۸-ایر عربیا (G9)

اطلاعات فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری

شهر  ساری کی از با اهمیت ترین شهرهای ایران در عرصه گردشگری است و به لطف آب و هوای  که این شهر دارد، هر ساله مسافران بسیاری را از اقصی نقاط کشور به سوی خود می کشد. البته مهمانان شهر ساری تنها مسافران داخلی نیستند و شهر ساری به دلیل فعالیت های تجاری در سطحی جهانی شناخته شده است.

اطلاعات پروازی فرودگاه ساری

به همین دلیل فرودگاه  ساری تبدیل به یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور شده و حجم عمده ای از ترافیک شهرهای شمالی را به خود اختصاص می دهد. اطلاعات کلی در مورد فرودگاه دشت ناز ساری را به صورت اختصار در ادامه برای شما آورده ایم:

  • نام فرودگاه: فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری
  • کدیاتا: SRY
  • ایکائو:OINZ
  • مالک: دولت
  • گرداننده: شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور
  • خدمات: مسافربری و باربری
  • ارتفاع از سطح دریا: ۳۵ پا ۱۱ متر
  • باند: ۳۴/۱۶

برای

ترمینال های فرودگاه بین المللی شهر ساری برای پروازهای خارجی

با توجه به تعدد رفت و آمد پروازهای خارجی تصمیم گرفته شد که اعتباری معادل هفده میلیارد ریال برای بهره برداری ترمینال خارجی اختصاص دهند. مساحت ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی دشت ناز در دو طبقه به مساحت ۳۰۵۱ مترمربع بنا شده است.

فرودگاه های بین المللی ساری

همچنین علاوه بر ترمینال پروازهای خارجی دارای پایانه های داخلی هست که امکانات رفاهی مانند غرفه های تجاری، شعبه های بانکی، رستوران، بسته بندی بار و غیره است.

شرکت های هواپیمایی فعال و مقصد آنها

فرودگاه بین المللی دشت ناز جزو یکی از قدیمی ترین فرودگاه در ایران محسوب می شود و شرکت های هوایی بسیاری با این فرودگاه کارمی کنند برخی از این شرکت ها را در جدول زیر به همراه مقصدهای که دارند معرفی کرده ایم.

شرکت هواپیمایی مقصدهای پرواز
ایران ایر بندر عباس، مهرآباد
ایران ایرتور مشهد، اهواز
هواپیمایی آسمان شیراز، اهواز
هواپیمایی ماهان تهران، مشهد، فرودگاه بین المللی نجف، فرودگاه بین المللی بغداد
هواپیمایی کاسپین کیش
هواپیمایی تابان مشهد، عسلویه
هواپیمایی وارش تهران، مشهد، کیش، شیراز، اهواز

 

در بالا شرکتهای هواپیمایی که با فرودگاه دشت نازی در ارتباط هستند آورده شده است،  اما اگر به دنبال اطلاعات شرکت هواپیمایی هستید، یک مقاله کامل باعنوان “ شرکتهای هواپیمایی ایران- ایرلاین های را بشناسید!” در مجله سامتیک نوشته شده است.

اطلاعات پروازهای فرودگاه ساری

پروازهای ورودی این فرودگاه از شهر مشهد و تهران است؛ اطلاعات کامل آن در جدول زیر برای شما نوشته ایم.

زمان برنامه ای ایرلاین شماره پرواز مبدا وضعیت هواپیما
یکشنبه ۱۴:۰۰ آتا TBZ5637 مشهد نشست|دریافت بار از نقاله MD.88
یکشنبه ۲۱:۴۵ وارش VRS5800 تهران طبق برنامه ۷۳۷٫۶

برنامه های خروجی فرودگاه ساری به شهرهای عسلویه و مشهد است. یکسری اطلاعات وجود دارد که در زمان های خاص به روزرسانی و آپدیت می گردد.

 

زمان  برنامه ای ایرلاین شماره پرواز مقصد وضعیت کانتر هواپیما
یکشنبه ۱۳:۰۰ زاگرس IZG4148 عسلویه پرواز کرد ۳،۲ ۱۰۰
یکشنبه ۱۵:۰۰ آتا TBZ5638 مشهد آماده پرواز ۴ MD.88

راه های دسترسی به فرودگاه دشت ناز ساری

فرودگاه های بین المللی ساری

برای رسیدن به فرودگاه ساری می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. این فرودگاه در ۱۵ کیلومتری شهر ساری و ۱۳۰ کیلومتری شهر گرگان قرار گرفته است.

آدرس:  مسیر اتوبان ساری-نکا در شهرستان میاندرود، روبروی هتل بادله در انتهای بزرگراه جدید فرودگاه در بلوار شاه آباد

برای ارتباط برقرار کردن با مسئولان فرودگاه می توانید با شماره تماس (۰۱۱)۳۳۷۱۰۰۰۰ و نمابر ۳۳۷۲۲۴۰۴ و همچنین با برقراری ارتباط با روابط عمومی ۳۳۷۱۸۵۰۳ اطلاعات پرواز را بدست بیاورید.

در انتها اگر علاقمند هستید بیشتر در مورد فرودگاه های ایران اطلاعات بدست بیاورید،  پیشنهاد می کنیم مقاله ای در مجله سامتیک با موضوع “ بهترین فرودگاه های ایران ” نوشته شده است.

نظرات