سفر جاده ای در تعطیلات نوروز

راهنمای سفر جاده ای در تعطیلات نوروز

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

سفر یکی از لذت بخش ترین تفریحات برای همه به حساب می آید. پس قبل از سفر برنامه ریزی کنید که از چه طریقی می خواهید مسافرت خود را ادامه بدهید. بصورت هوایی یا جاده؟ اگر بصورت جاده ای می خواهید سفر کنید باید این را در نظر بگیرید که شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که جاده هم قسمتی از سفر به حساب می آید یا خیر. در ادامه برای شما بهترین جاده ها در ایران را معرفی خواهیم کرد.

دیدن جاده‌های شگفت انگیز از خزر تا خلیج فارس

عده‌ای سفر را فقط رسیدن به مقصد میدانند؛ لذت بردن و زمان سفر را از دست می دهند. فکر می کنید این افرادچرا از جاده لذت نمی برند؟ خب دلیل هم دارد؛ برخی جاده ها هستند که نمی شود از آن لذت برد و جز خستگی چیزی نسیب شان نخواهد شد. اما اگر هنوز تصمیم نگرفتید کجا سفر کنید البته سفرتان از طریق جاده باشد، در ادامه ۴ تا از جاده‌های شگفت انگیز را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • جاده چالوس؛ جاده‌ای رویایی شما

اگر می خواهید سفر جاده ای در تعطیلات نوروز را شروع کنید؛ پیشنهاد ما برای شما شروع با جاده چالوس است. زمانی که از زیر پل فردیس کرج به سمت جاده چالوس می روید؛ ز یبایی های شگفت انگیزی را می بینید که در هیچ کجا وجود ندارد. یک مسیر پیچ و خم که دارای جنگل و درختان سرسبز است که شما را آنچنان خیره می کند که نمی توانید از آن چشم بردارید.

دوربین فراموش نکنید! جای جای این جاده می تواند خاطراتی را برای شما ثبت کند که در عمر خود ندیده اید.

جاده چالوس بهترین جاده در ایران

در ابتدای مسیر به سد امیرکبیر خواهید رسید؛ اگر از تهران به مکان رسیدید که خیلی زود است برای استراحت کردن اما اگر از شهرهای دورتر آمده اید بهترین مکان برای استراحت بین راهی خواهد بود. یک پیک نیک عالی خواهید داشت.

حرکت کنید و جلوتر به یکسری رستوران های کوچک و بزرگ خواهید رسید که غذاهای مازندرانی و البته خطه های مختلف شمال را می توانید امتحان کنید. باغ لاله گچسر، پیست دیزین، تونل خاطره انگیز کندوان، خنکای سیاه بیشه مه آلود و پیچ های که سرسبز که هیچگاه تمام نخواهد شد.

بستنی دهاتی جاده چالوس

حتما بستنی دهاتی را امتحان کنید! برند سنتی بستنی که با شیر تازه گاوه تهیه شده است و یک سس شاتوت برروی بستنی ریخته شده است که طعم کاملا متفاوتی را تجربه می کنید.

چنین جاده های جزو سفر به حساب می آیند و هیجان و لذت سفر را چندین برابر می کند. البته یکسری روستاها هم وجود دارند که مقصد مشخصی ندارید حتما از آن مکان ها هم دیدن کنید.

اگر علاقمند به روستاگردی هستید و نمی دانید کدام مکان ها را انتخاب کنید یک مقاله با عنوان ” معرفی روستاهای ناشناخته ایران” نوشته شده است، پیشنهاد می شود که حتما مطالعه کنید.

 

  • گردنه حیران؛ سفر جاده‌ای شگفت انگیز در نوروز

در طول سفرجاده‌ای با پیچ و خم‌های حیرت انگیز روبرو خواهید شد، رفتن به سمت اردبیل و گذر کردن از این جاده به نوعی سفر به حساب می آید. مطمئنا زیبایی های گردنه حیران شما را خیره خواهد کرد و دوست نخواهید داشت به مقصد برسید.

گردنه حیران بهترین جاده ای آستارا

هر طرف را نگاه کنید جز درخت و سرسبزی چیزی نخواهید دید. البته یک طرف جاده دره زیبا هست که رود ارس از آن می گذرد. زمانی که وارد این جاده رویایی می شود و شما را به خاطرات می برد اگر که جاده بصورت مه باشد دیگر دنیای متفاوتی خواهید داشت، البته در اکثر روزها مخصوصا فصل بهار و نوروز این منظره را خواهید دید.

چشم اندازهای دیگر این جاده دره‌ها و کوهپایه‌های پوشیده از گل و گیاهان جنگلی و مرتعی که دام ها در حال چرا هستند. زیبایی دیگر حیران، کندوهای عسل است که چشم هررهگذری را خیره می کند.

 

  • جاده اسالم به خلخال

برای دیدن جاده چشم نواز باید وارد شهر اسالم در استان گیلان شوید و برای دیدن تمام زیبایی های این جاده باید ۷۰ کیلومتر حرکت کنید تا به مقصد دلخواه خود برسید که همان شهر خلخال در  اردبیل است.

جاده اسالم خلخال جزو بهترین جاده ها در ایران

از هرکجا ایران به سمت خلخال حرکت کنید زیبایی های بسیار محسور کننده‌ای خواهید دید که هیچ زمانی و مکانی آنرا ندیده‌اید و اگر با ماشین  سفر می کنید رانندگی برای شما لذت بخش خواهد شد.

نوروز بهترین زمان برای سفر رفتن به شهر خلخال است و همچنین از جاده اسالم خلخال گذر کردن  و دیدن درختان با برگ های تازه سبز شده حس طراوت و سرزندگی را به هرکسی می دهد.

اما یک زمان دیگری برای دیدن زیبایی جاده و همچنین هوش را از سرتان می برد ماه دوم بهار است که همه جای ایران تبدیل به بهشت می شود. اگر هدفتان فقط رفتن به شهر خلخال نیست و نمی دانید کدام شهر را انتخاب کنید؛ پیشنهاد می کنیم مقاله که در مجله سامتیک نوشته شده در مورد بهترین مکان برای سفر داخلی در اردیبهشت ماه را حتما بخوانید.

 

  • جاده ساحلی چابهار بریس

تا اینجا در مورد جاده های زیبای شمال کشور گفته شد. اما جنوب کشور هم دارای جاده های ساحلی شگفت انگیز به نام چابهار بریس است. اگر به سمت جنوب کشور و بندر بریس بروید و برای رسیدن به این بندر باید از یک مسیر رویایی عبور کنید.

جاده زیبای بریس

یک جاده ای پرپیچ و خم در میان کوه های مینیاتوری و دریای نیلگون عمان که با فاصله ۶۰ کیلومتری به بندری زیبا در امتداد حاشیه ساحلی سواحل مکران خواهید رسید.  در حین رانندگی دریای آبی شفاف را خواهید دید که دورتادور آن دیواره‌های صخره ای که زیبایی دریای عمان را چندین برابر کرده است.

تا اینجا از یکسری مسیرها شگفت انگیز که می توانید برای ثبت خاطرات به آنجا سفر کنید گفته شد اما در ادامه می خواهیم در مورد وسیله های نقلیه ای که می توانید با انتخاب یکی از آنها لذت سفرخود را دو چندان کنید.

بدون نگرانی با ماشین سفرجاده ای خود را در نوروز شروع کنید

اگر قصد سفر دارید و شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سفر را رسیدن به مقصد نمی دانید حتما از خودروی شخصی خود استفاده کنید. چرا حالا خودروی شخصی؟

به این دلیل زمانی که وارد جاده می شوید می‌توانید تغییر میسر بدهید ؛ توقف چندین ساعت داشته باشید و کلا تمام کارها در اختیار خود شما هست. اما حتما قبل از سفر چرخ زاپاس را چک کنید، بنزین حتما در باک ماشین پر کنید. قبل از حرکت حتما برای سرویس به تعمیرگاه ببرید تا تمام ایرادات آن را برطرف کند.

با ماشین سفر رفتن

با خیال راحت سفر جاده ای خود را شروع کنید اما در نوروز نمی توانید با سرعتی که مدنظر دارید حرکت کنید. مطمئنا کمتر از حد مجاز است در این فصل از سال با آغاز تعطیلات، مسافرت ها هم شروع می شود.

البته اگر شما می‌خواهید از جاده هم لذت ببرید و در بالا چندتا از بهترین جاده‌ها در ایران معرفی کرده‌ایم. اما اگر تصمیم ندارید از این جاده ها برای سفر خود استفاده کنید، حتما مقاله ای در مورد زیباترین شهرهای ایران نوشته شده است را  مطالعه کنید.

راهی آسان، سریع و لذتبخش با قطار می باشد؟

با اینکه قطار هم از برخی جاده‌ها عبور می‌کنداما دیدن مناظر جاده‌ای کمی سخت تر از قبل خواهد شد.  زمان توقف، دیگر دست شما نخواهد بود برای دیدن جاذبه های جاده باید منتظر بایستید تا هر ایستگاه که قطار نگه می دارد.

مسافرت با قطار

با اینکه قطار سرعت بالایی دارد شما نمی توانید از مکان های دیدنی سر راه خود را ببینید و لذت ببرید. اما اگر قصد شما از سفر فقط رسیدن به شهر مورد نظر باشد و مسیر جزو سفر شما حساب نمی شود؛ قطا بهترین انتخاب شما خواهد بود.

بهترین سفر جاده ای با اتوبوس اتفاق می افتد؟

یکی از مزیتهای که سفر با اتوبوس دارد  آشنا شدن با افراد دیگر و طولانی بودن مسیر را برای شما کم کند. سفر با اتوبوس هم مانند قطار است برای دیدن  مناظر جاده باید با راننده و جمعی که در اتوبوس نشستند هماهنگ باشید؛ اگر جمع موافق بودند می توانید از اتوبوس پیاده شوید و از طبیعت لذت ببرید؟

سفر جاده ای با اتوبوس

چندبار می توانید اتوبوس را نگه دارید؟ حتما بعد از دوبار مسافرین ناراحت خواهند شد. دیگر باید تا رسیدن به مقصد منتظر بمانید و سپس سفر خود را شروع کنید. لذتی که ماشین شخصی در سفرهای جاده‌ای دارد اتوبوس ندارد. اما هنوز قصد سفر با اتوبوس را دارید با خرید بلیط اتوبوس از سایت سامتیک را انجام دهید.

 

چه نکاتی برای امنیت درسفرهای جاده‌ای باید رعایت کرد

قبل از سفر باید یک لیست کامل از تمام وسائلی که لازم دارید را تهیه کنید. اگر سفر شما بصورت جاده ای باشد برای اینکه زمان کمی طولانی تر می شود باید یکسری وسائل اضافی با خود ببرید تا اتفاقی در طول مسیر برای شما اتفاق افتاد حتما بتوانید از پس آن بربیایید.

سفر بصورت جاده ای

تعدادی از این موارد را برای شما بازگو خواهیم کرد و اگر چیز دیگری به ذهن شما رسید حتما برای ما کامنت کنید. این وسائل شامل موارد زیر می شود.

  • برنامه ریزی برای استراحت بین راهی
  • انتخاب آهنگ مناسب
  • مشخص کردن بازی های قابل انجام
  • تقسیم بندی تنقلات
  • USB شارژ
  • پاور شارژ موبایل
  • پوشیدن لباس مناسب
  • چک کردن وسائل خودرو
  • داروهای موردنیاز
  • چراغ قوه، باتری اضافه، جعبه کمک های اولیه، کبریت یا فندک

این مواردی که در بالا گفته شد جزو وسائل ضروری به حساب می آید اما یکسری موارد دیگری هم وجود دارد که بصورت شخصی است که نباید آنها فراموش کنید.

و در انتها سفر جاده ای عالی در نوروز تجربه کنید

از سمت شمال جاده ای زیبایی اسالم خلخال، چالوس، گردنه حیران و از سمت جنوب جاده بریس را معرفی کرده ایم . تمام این جاده‌ها از نظر زیبایی بسیار چشم نواز هستند و سفر رویایی را تجربه خواهید کرد. اما باید در ابتدا تعیین کنید که با چه وسائل نقلیه ای می خواهید سفر خودرا شروع کنید. اگرمسیر هم جزوی از جاده برای شما به حساب می آید حتما ماشین شخصی را انتخاب کنید.

نظرات