راهنمای سفر به باکو

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

اگر به دنبال جایی برای گردش هستید که تمام خوبی های ایران را داشته باشد و افزون بر آن شگفتی های بیشتری هم از نظر گردشگری برای شما داشته باشد، باکو آذربایجان یکی از اولین انتخاب های شماست. این شهر با فرهنگ بسیار مدرن، شباهت های بسیاری از بابت فرهنگی با جامعه ایرانی دارد.

پایتخت آذربایجان از لحاظ موقعیتی فاصله بسیار نزدیکی با ایران دارد و شما میتوانید در مدت زمان کوتاه با هواپیما به باکو برسید. از طرفی، هزینه های سفر به باکو به قدری است که به راحتی میتوان از پس مخارج بازدید از مکان های دیدنی آن برآمد.

حالا که مطمئن شدید باکو مقصد جذابی برای سفر است، در این مقاله قصد داریم شما را فراتر از اسم، با باکو آذربایجان آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

آب و هوای باکو آذربایجان چطور است؟

از آن جا که ترجیح آب و هوا یک امر سلیقه ای است، نمیتوانیم بگوییم که باکو هوای خوبی دارد یا نه؛ اما به طور کل تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های خنک، نمناک و شادی‌بخش از مهم ترین ویژگی های آب و هوایی آذربایجان به حساب می‌آید.

با این وجود به دلیل قرار گرفتن آذربایجان در کنار دریای خزر، میانگین دمای آن کمی پایین تر از ایران است. پس اگر تجربه سفر در هوای خنک را دوست دارید، سفر به باکو میتواند برایتان لذت بخش باشد.

 

سفر به باکو آذربایجان و دیدن جاهای دیدنی آن

هزینه های سفر به باکو

وقتی بحث هزینه سفر به میان می‌آید، اولین کشوری که بر سر زبان ها می‌آید، ترکیه است. اما این حرف ها تا اینجا درست بوده چرا که می‌خواهیم به شما بگوییم سفر به باکو هم یکی از کم هزینه ترین جاهایی است که میتوانید چمدان های تان را برایش ببندید.

متوسط قیمت مواد غذایی در باکو تقریباً شبیه به ایران است. به طوری که شما برای خرید یک وعده غذای ارزان پیزی حدود ۵ دلار میپردازید. این در حالی است که میل کردن غذای رستورانی این مبلغ را تا ۲۵ دلار بالا میبرد. رستوران های زنجیره ای مانند مک دونالد هم حدود ۵ دلار مخصوص هر وعده غذایی برای شما خرج برمیدارد. اما اگر یک آشپز نهفته در وجودتان هست، داستان کمی متفاوت است.

 

هزینه های سفر به باکو

 

بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۲۷ و ۲۱ دلار ( حدود ۷۳ تا ۹۵ هزار تومان) تهیه کنید.

اما مطمئناً هزینه بلیط هواپیما و حمل و نقل داخلی و رفت و آمد هم برای شما مهم است. پس اگر به شما بگوییم که میتوانید با وسایل حمل و نقل عمومی به همه جا سفر کنید، چه میگویید؟

هزینه اتوبوس و متروی عمومی در بسیاری از مسیرها حتی به هزار تومان هم نمیرسد. اما اگر بخواهید تاکسی دربست بگیرید، این هزینه تا ۵ هزار تومان هم میرسد.به طور خلاصه، هزینه کم حمل و نقل در باکو یکی از نکات قوتی است که هر ایرانی مشتاق گردش و ماجراجویی را به سمت خودش میکشاند.

 

قیمت بلیط هواپیما باکو آذربایجان

جاذبه های گردشگری و تفریحی آذربایجان

هر شهر به دلیل مروارید های گردشگری خود است که در جهان خوش میدرخشد و آوازه پیدا میکند. جاذبه های گردشگری باکو به قدری جذاب هستند که شما را سخت دلشیفته میکند. در این راهنمای سفر قصد داریم شما را با جاذبه های گردشگری بنام آذربایجان آشنا کنیم. برخی از این جاذبه ها در زمان خاصی از سال مراسم ویژه ای برگزار میکنند. برای آشنایی با این زمان ها توصیه میکنیم مقاله بهترین زمان سفر به باکو را مطالعه کنید.

 

برج های شعله باکو آذربایجان

همان طور که برج میلاد مشخصه اصلی و یکی از مهم ترین جاذبه های تهران است، برج های شعله باکو هم دست کمی از برج میلاد خودمان ندارد. این برج ها مجموعه‌ای از سه برج است که در مرکز شهر باکو قرار دارند.

اگر خوب به ظاهر این برج ها دقت کنید، این سه برج به‌شکل شعله‌ی آتش طراحی شده‌اند. دلیل این امر هویت کشور آذربایجان است که به نوعی با آتش گره خورده است. بعد از غروب آفتاب و با تاریک شدن هوا، برج شعله با نمایشی خیره‌کننده، روشن می‌شود. برج های شعله باکو به دلیل موقعیت خاص خود، در اکثر نقاط باکو دید دارد.

 

بزرگ ترین شعبه رستوران KFC در دنیا

شاید در نگاه اول فکر کنید بزرگ ترین شعبه KFC در کشوری مانند آمریکا باشد، اما جالب است بدانید که باکو رکورددار بزرگ ترین شعبه رستوران های زنجیری KFC در جهان است. این شعبه درست در میدان ۲۸ مه قرار دارد و حتما در مسیر گشت‌و‌گذار خود در شهر، به آن برخورد می‌کنید.

دلیل این امر آن است که مردم آذربایجان علاقه زیادی به فست فود و غذاهای چرب و پرکالری دارند. بنابراین خیلی بعید است که گذرتان به باکو بخورد و سری به این فروشگاه های فست فود نزنید.

شهر قدیمی ایچری باکو

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر باکو که حتما گردشگران این شهر برای بازدید از آن وقت می‌گذارند، شهر قدیمی ایچری است. مثل سایر مناطق تاریخی دنیا، این منطقه‌ تاریخی نیز موردتوجه ویژه‌ گردشگران قرار دارد. این مرکز تاریخی را با نام ارگ باکو هم می‌شناسند. قلعه‌ی دختر، کاخ شروان‌شاهان و دروازه‌ی مراد در این بافت تاریخی قرار گرفته‌اند. از دیگر جاذبه‌های این محله‌ تاریخی میتوان حمام‌ها، مساجد و کاروان‌سراهای متعددی را نام برد.

اگر بخواهیم به جنبه های دیگر این شهر تاریخی معروف باکو اشاره کنیم، عمارت‌های مدرن، هتل‌های شیک و چهار ستاره، خیابان‌های پرپیچ‌وخمی که انگار طی سالیان متمادی هیچ تغییری نکرده‌اند و ترکیب بافت مدرن و تاریخی ویژگی هایی هستند که شهر ایچری را از حالت یک شهر بازسازی شده و متروکه خارج میکنند.

 

مرکز فرهنگی حیدر علیف

این بنای سفیدرنگ و منحنی‌شکل، برای رئیس‌جمهوری سابق آذربایجان ساخته شده و میزبان نمایشگاه‌های هنری متعدد است. عاملی که باعث میشود مرکز حیدر علیف یک جاذبه گردشگری به حساب بیاید، معماری جالب آن است. این ساختمان مانند یکی از اشکال هندسی زیبا زوایای غیرمتداولی دارد. خبر خوب اینکه شما میتوانید به راحتی هر چه تمام تر با استفاده از مترو به این مرکز فرهنگی سر بزنید. پارکی که در نزدیکی این مرکز وجود دارد، با وجود تندیس‌های جالب و رنگارنگ از حلزون و خرگوش، جای خوبی برای عکس انداختن و گشت‌و‌گذار است.

 

مرکز فرهنگی حیدر علیف باکو

سفر به باکو با هواپیما

اگر دوست دارید به پایتخت آذربایجان سفر کنید، یکی از راه های آسان و سریع برای شما خرید بلیط هواپیما تهران باکو است. مدت زیادی از افتتاح مسیر پروازی تهران باکو نگذشته است و به همین خاطر شرکت های هواپیمایی که در این مسیر خدمات ارائه میدهند زیاد نیستند. در مورد پرواز به باکو همین قدر بگوییم که سفر شما به باکو توسط ایرلاین های خارجی مشهوری همچون ترکیش ایرلاینز یا آذربایجان ایرلاینز انجام میشود. پس بابت کیفیت خدمات به هیچ وجه نیاز نیست نگران باشید.

 

نظرات

من چند وقتیه تصمیم گرفتم برم باکو و یک سری به جاذبه هاش بزنم ولی نمیدونم هزینه ها چقد است. شما تو مقاله گفتین که هزینه غذا و حمل و نقل پایینه. ولی چیزهای دیگه ایت هم هست. مثل هزینه اقامت و هتل. لطفاً اینارو هم بگین.

    ممنون که این سوال رو از ما کردین جناب ارزنده. در مقاله هزینه سفر به باکو به طور مفصل به هزینه های زندگی در باکو پرداختیم.