بهترین زمان سفر به باکو

بهترین زمان سفر به باکو

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که برای داشتن یک تجربه خوب در مسافرت، به فکر سفر به کشورهای اروپایی می‌افتید، اما واقعیت امر آن است که کشورهای زیادی که در همسایگی ایران قرار دارند، هم می‌توانند با هزینه بسیار مناسب ویژگی های خوب یک کشور مدرن اروپایی را برای شما به وجود بیاورد. یکی از این شهرهای بسیار زیبا نزدیک ایران، باکو است. دیدنی های باکو به قدری است که حتی می‌تواند برای سخت ترین سلیقه ها هم چیزی برای لذت بردن داشته باشد.

شهر باکو آذربایجان هم بناهای تاریخی دارد، هم برج‌های بلند و معماری‌های مدرن؛ هم بافت سنتی دارد و هم بلوارها و میدان‌های شیک و چشم‌نواز٫ اما سوالی که باید قبل از سفر به باکو از خود بپرسید این است:

بهترین زمان سفر به باکو چه وقتی است؟

به دلیل تنوع آب و هوایی بالا، وضعیت اقتصادی متغیر و فستیوال های مختلف، بهتر است زمانی خاص به این شهر پرگردشکر سفر کنید. برای همین قصد داریم در این مقاله به موضوعات مهمی اعم از هزینه سفر به باکو، توصیه های سفر به باکو و ارزانترین زمان سفر به باکو بپردازیم. پس با ما باشید.

 

چه زمانی برای سفر به باکو بهتر است

 

بهترین زمان سفر به باکو بر اساس فستیوال ها و رویدادها

شاید فکر کنید که کشورهایی نظیر تایلند با مالزی با آن فستیوال های پرطرفدارش، تنها کشورهایی هستند که می‌توان در آن خوش گذراند ولی لازم است با کشورهای دیگر هم آشنا شوید. (توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به تایلند سر بزنید.) آذربایجانی‌ها در تمام طول سال، فستیوال‌های مختلفی را جشن می‌گیرند بخصوص در ماه می که به خاطر فستیوال‌های غذای باکو بسیار مشهور است. رویدادها و کنسرت‌های فراوانی نیز در همین زمان برگزار می‌شوند. در میان آن‌ها، فستیوال جاز  Baku International Jazz Festival و نمایشگاه‌های غذا بسیار شناخته شده تر هستند.

از آنجا که بیشتر جمعیت این کشور مسلمان هستند، ماه رمضان نیز با جشن‌ها و تزئینات مخصوص از زمان‌های جذاب باکو به شمار می‌آید. روزهای ملی بسیاری در تقویم تعطیلات آذربایجان برای بزرگداشت رویدادهای مهم و نبردهای فراوان برای استقلال وجود دارند. اما اجازه دهید مهم ترین این رویداد های را به شما معرفی کنیم.

سفر به باکو در عید نوروز زرتشتیان

عید نوروز یا سال نوی زرتشتیان هم‌اکنون یک تعطیلات ملی در آذربایجان است. نوروز در اوایل فصل بهار در کشورهای مختلفی به مناسبت شروع فصل جدید جشن گرفته می‌شود. اگر قصد دارید تمام زیبایی و خاطرات خوب باکو را یکجا تجربه کنید، به شما توصیه می‌کنیم در عید نوروز زرتشتیان به این شهر زیبا سفر کنید. اگر دوست دارید به راحتی خود را به این فستیوال های زیبا برسانید، توصیه می‌کنیم که با استفاده از خرید بلیط قطار تهران آستارا این امکان را برای خود فراهم کنید.

 

جاذبه های گردشگری باکو در شب

 

چه زمانی به باکو برویم (بر اساس آب و هوا)

حال بیایید تا کمی درباره شرایط آب و هوایی شهر باکو صحبت کنیم. به طور کل  می‌توان گفت که آب و هوای باکو در شرایط نرمال، همانند آب و هوای تهران خودمان است. با این تفاوت که معمولاً تابستان های باکو بسیار گرم تر، و زمستان های آن اکثراً خیلی سرد است. توصیه می‌کنیم اگر در زمستان به فکر سفر به این شهر افتایدید، مطمئن شوید که لباس های گرم مناسب را به همراه خود آورده اید.

نکته دیگری که می‌بایست در مورد آب و هوای باکو در نظر داشته باشید این مسئله است که اقلیم کشور جمهوری آذربایجان، معتدل و به همراه تاثیرات دریایی است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در این منطقه همیشه نسیم دریایی در حال وزش است. اما این وزش های به قدری نیستند که مانند یک سوز سرمای سخت، شما را درمانده کنند.

وضعیت آب و هوای باکو به صورت سالیانه به شکل زیر است:

فصل بهار (ماه مارچ تا ماه می) : ترکیب رطوبت و درجه حرارت در این فصل باعث می شود که آب و هوایی سرد در شهر باکو حاکم شود. میزان بارش باران ۳ تا ۶ روز در ماه است.

فصل تابستان (ماه جون تا ماه آگوست) : میزان رطوبت و درجه حرارت در این ماه های میانی سال بسیار افزایش پیدا کرده و باعث می شود تا شاهد هوای بسار گرم در باکو باشیم.

فصل پاییز (ماه سپتامبر تا ماه نوامبر ) : میزان بارش برف و باران در طی این ماه ها نسبتا خوب می باشد. ورود گردشگران در طول این ماه ها به دلیل آب و هوا بسیار کم است، بنابراین  هزینه هتل ها به صرفه خواهند بود.

 

آب و هوای باکو

 

هزینه های سفر به باکو زمینی

اگر مسئله هزینه سفر به باکو برای شما خیلی مهم است، شاید این خواندن این بخش برای شما خبر خوبی باشد. هزینه یک روز اقامت در باکو حدودا ۳۷۳ دلار است. این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به باکو سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در باکو انجام شده است تا بتوانید به عنوان یک منبع برای برنامه‌ریزی در سفر از آن استفاده کنید.

 

توصیه های سفر به باکو

قبل از سفر به پایتخت آذربایجان، لازم است یک سری نکات و توصیه های مهم را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال در وهله اول، می‌بایست با تهیه ویزای توریستی، تجاری و یا ترانزیت در مدت های مورد نیازتان که به صورت لیبل و ویزای الکترونیکی صادر می شود، اجازه ورود به این کشور را دریافت کنید.

امکان سفر به کشور آذربایجان بصورت زمینی و هوایی فراهم است و شما می‌توانید با قطار یا هواپیما و حتی کشتی به باکو سفر کنید.. مسافرت زمینی از مرزهای بیله سوار مغان (استان اردبیل) و مرز آستارا (استان گیلان) انجام می شود.

توصیه ما این است که قبل از سفر به کشور آذربایجان، آشنایی اولیه با آداب و رسوم و زبان ترکی میتواند به شما کمک بزرگی کند و لذت مسافرت به باکو را برای شما دوچندان کند.

 

ارزانترین زمان سفر به باکو

اگر به دنبال این هستید که در هنگام سفر به باکو کمترین و ارزان ترین هزینه را صرف کنید، پس به شما اطمینان می‌دهیم که فصل پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به باکو است. قیمت بلیط هواپیما خارجی برای مقصد باکو در ماه های آبان و آذر در پاییز، و دی و بهمن در زمستان، بسیار معقول است.

اگر بخواهیم فصل های پاییز و زمستان را از لحاظ قیمت با یکدیگر مقایسه کنیم، به زمستان خواهیم رسیم زیرا همانطور که پیشتر اشاره کردیم، باکو زمستان های سردی دارد و طبیعتاً گردشگران کمتری در این فصل به باکو سر می‌زنند. به طبع آن، هزینه های خرید و گردش هم در این فصل پایین تر از تابستان و بهار است.

نظرات

سلام ممنون از مقاله خوب و کاربردی تون. من یک بار تو فصل تابستان رفتم باکو و علاوه بر اینکه خیلی گرم بود هزینه های خرید هم خیلی بالا بود. اینکه نوشتین فصل زمستان و پاییز بهترین زمان سفر به باکو هست درسته.

    با سلام محمدرضا عزیز،
    بله ما کاملاً با تحقیق کامل تونستیم بهترین و ارزان ترین زمان برای سفر به باکو را در قالب یک مقاله به شما بگیم. ممنون که تجربه شخصی خودتون رو به ما گفتین.