خرید بلیط هواپیما ماهان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

یکی از موفق ترین شرکت های هوایی ایران، شرکت هوایپمایی ماهان است که در سال ۱۳۷۱، به عنوان یکی از شرکت های خصوصی هواپیمایی کشور، پا به عرصه حضور گذاشت. شرکت هواپیمایی ماهان برای اولین بار در استان کرمان تاسیس شد و در مدت زمانی بسیار کوتاه به یکی از موفق ترین شرکت های هوایی کشور تبدیل شد. این ایرلاین خصوصی با ربع قرن تجربه در خدمات هواپیمایی توانسته یکی از بهترین شرکت های هوایی در عرصه خرید بلیط هواپیما شده و خدمات مناسبی را در اختیار مسافران قرار دهد.

 

معرفی شرکت هواپیمایی ماهان

ماهان ایرلاین نام شرکت خصوصی هواپیمایی است که در شهر ماهان استان کرمان، و در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و عمده سهام دار آن نیز موسسه خیریه مولی الموحدین است. شرکت هواپیمایی ماهان از ابتدای آغاز به فعالیت خود فرایند ارائه خدمات به مسافران و باربری را در سیاست کاری خود قرار داد. شرکت هواپیمایی ماهان درحال حاضر دارای پروازهایی منظم به ۲۰ مقصد داخلی و بین المللی است.

شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران به شمار می آید، در حالیکه در اولین سال تاسیس اش تنها دارای دو فروند هواپیمای مسافربری بود. شرکت هواپیمایی ماهان همانظور که گفتیم در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد، اما تجربه اولین پرواز این ایرلاین خصوصی و خرید بلیط هواپیما ماهان، در سال ۱۳۷۲ برای مسافران فراهم شد.

 

شرکت هواپیمایی ماهان

 

اولین خط پروازی ماهان ایرلاین در مسیر هوایی تهران کرمان بود، اما خیلی زود و در انتهای سال ۱۳۷۲ پرواز های بین المللی نیز به مجموعه پروازهای ماهان اضافه شد. اولین مسیر پرواز بین المللی شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد دبی بود.

 

ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان اولین پروازهایش را با هواپیماهای ایرباس A300 به انجام می رساند. ایرباس های A300 در سال ۱۳۷۸ به عنوان اولین هواپیماهای غول پیکر این ایرلاین، به ناوگان ماهان پیوستند. در سال ۱۳۷۹ نیز ماهان در راستای گسترش فعالیت هایش، نام خود را در فهرست یاتا به ثبت رساند و در مسیرهای بین المللی نیز به عنوان یک شرکت هواپیمایی معتبر شناخته شد.

در سال ۱۳۸۰ هواپیماهای ایرباس A310 به عنوان جدیدترین و پیشرفته ترین هواپیماهای ایران؛ به ناوگان هوایی ماهان پیوستند. دیگر هواپیماهایی که در ناوگان هوایی پیشین ماهان مشغول به جابجایی مسافران بودند، عبارتند از:

  • ایرباس A300 سری ۱۰۰ B4
  • ایرباس A300 سری ۱۰۰-B4 2C
  • ایرباس A320 سری ۲۰۰ B4
  • ایرباس A320 سری ۲۰۰
  • ایرباس A321-100
  • بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰
  • لاکهید L-1011 تری استار
  • مک دانل داگلاس ۸۲
  • مک دانل داگلاس ۸۳
  • توپولوف ۱۵۴
  • توپولوف ۱۲۰-۲۴۰

بسیاری هواپیماهای نامبرده درحال حاضر دیگر در ناوگان هوایی ماهان ایر قرار ندارند و از رده خارج شده اند. هواپیماهایی که امروز در ناوگان هوایی ماهان ایر درحال ارائه خدمات به مسافران هستند، عبارتند از:

 

هواپیما فعال کلاس پروازی و تعدادمسافر
J Y محموع
ایرباس A300 سری ۶۰۰ ۶ ۲۴ ۲۵۶ ۲۸۰
ایرباس A300-310 ۸ ۱۲ ۱۹۰ ۲۰۲
۲۴ ۱۶۴ ۱۸۸
ایرباس A340 سری ۳۰۰ ۵ ۳۰ ۲۶۹ ۲۹۹
۲۶۱ ۲۹۱
ایرباس A340 سری ۶۰۰ ۷ ۳۸ ۲۱۶ ۳۰۲
هواپیما  BEA 146 300سری ۱۰ ۱۰۰ ۱۰۰
بوئینگ ۷۴۷ سری ۳۰۰ ۱ ۲۶ ۴۳۴ ۴۶۰
بوئینگ ۷۴۷ سری ۴۰۰ ۲ ۳۰ ۶۷۰ ۷۰۰
مجموع ۳۹

 

در ادامه انتظار می رود هواپیماهای دیگری نیز به این مجموعه اضافه شود و خدمات بهتری در اختیار مسافران قرار بگیرد.

 

 

مسیرهای پروازی داخلی شرکت هواپیمایی ماهان

خوشبختانه امکان خرید بلیط هواپیما ماهان برای بیشتر مقاصد داخلی کشور فراهم است و مخاطبین در تمام نقاط کشور می توانند برای خرید بلیط هواپیما داخلی اقدام نمایند. از جمله مسیرهای داخلی و همیشگی ماهان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پرواز از تهران به مقاصد: مشهد، کرمان، اهواز، ایرانشهر، بندرعباس، بیرجند، خرم آباد، زابل، زاهدان، ساری، اصفهان، سیرجان، شیراز، قشم، شهرکرد، تبریز، ایلام، سبزوار، شاهرود، طبس، بجنورد، جیرفت، بم، گچساران، کیش، عسلویه، خارک و رفسنجان
  • خرید بلیط هواپیما ماهان برای پرواز از کرمان به مقاصد: تهران، مشهد شیراز ،زابل، قشم و مشهد
  • پرواز ماهان از مشهد به مقاصد: تهران، شهرکرد، ساری، شیراز، اهواز، عسلویه، اصفهان و کیش
  • پرواز از اصفهان به مقاصد: تهران، خارک، عسلویه، قشم و کرمان

 

مسیرهای پروازی داخلی ماهان

 

مسیر های پروازی بین المللی ماهان

همانطور که گفتیم شرکت هواپیمایی ماهان از سال ۱۳۷۲ در مسیر های بین المللی نیز درحال ارائه خدمات به مسافران است. از جمله کشور هایی که امکان خرید بلیط هواپیما ماهان برای آنها وجود دارد می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم.

 

مبدا پرواز مقصد پروازی
تهران دبی آنکارا کوالالامپور گوانگجو ایروان لاهور
دوسلدورف اربیل بیروت کویت دمشق باکو
بانکوک شانگهای نجف میلان بغداد مونیخ
استانبول دهلی کابل مسکو پکن پاریس

 

همچنین در برخی از مسیرهای بین المللی، امکان خرید بلیط هواپیما ماهان به صروت فصلی برقرار است. بدین معنی که تنها در برخی از ماه های سال می توانید برای خرید بلیط هواپیما چنین پرواز هایی اقدام نمایید. این مسیر ها نیز عبارتند از :

 

مبدا پرواز مقصد پروازی
تهران پوکت سوچی ازمیر مراکش
بالی اسپارتا وارنا
کلمبو لارناکا آتن
سن پترزبورگ دنیز کازابلانکا
دبی تهران قشم لار مشهد
نجف شیراز ساری تبریز
مشهد لاهور نجف کویت کابل
بغداد سن پترزبورگ استانبول مسکو
بیروت

 

مسیر پروازی تهران بارسلون ماهان

 

قیمت بلیط هواپیما ماهان

با توجه به اینکه شرکت هواپیمایی ماهان از سال ۱۳۷۹ به عضویت انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یا همان “یاتا” درآمده است، دارای کیفیت پروازی بسیار بالایی است. اما این کیفیت خدمات باعث نشده تا قیمت بلیط هواپیما ماهان خیلی گران باشد.

درحال حاضر سیاست های قیمت گذاری برای خرید بلیط هواپیما ماهان به گونه ای است که تمام اقشار جامعه توانایی خرید بلیط هواپیما و استفاده از خدمات هوایی ماهان را دارند. شرکت هواپیمایی ماهان در ۳۰ مقصد داخلی و ۲۵ مقصد بین المللی درحال خدمت رسانی به مسافران است.

 

کلاس پروازی شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی خصوصی ماهان دارای دو کلاس پروازی اکونومی و تجاری است. در کلاس اکونومی، ۳۱ صندلی در اختیار مسافران قرار می گیرد و خدمات مناسبی در اختیار مخاطبین خواهد بود. در کلاس تجاری و یا بیزینس نیز محیطی که در اختیار مسافران قرار می گیرد به لحظا رفاه و آسایشريال نمره قابل قبولی دریافت می کند.

در مقایسه با کلاس اکونومی، فضای کمتری در اختیار مسافرین بیزینس قرار می گیرد، اما همچنان سطح خدمات و رفاه مسافرین در حد مطلوبی قرار دارد. بلیط های اکونومی گرانترین پروازها و پروازهای بیزینس از قیمت پایین تری برخوردارند. قیمت پروازهای ماهان به نسبت خدماتی که ارائه می دهد متغیر بوده و از قیمت نسبتاً مناسبی برخوردار است.

 

قیمت اضافه بار هواپیمایی ماهان

 

هزینه حمل بار و قیمت اضافه بار هواپیمایی ماهان

بار دستی مجاز پروازهای ماهان در پروازهای داخلی و بین المللی تفاوتی با هم ندارد. بار مجاز دستی برای همراه داشتن در کابین در کلاس اکونومی ۵ کیلوگرم و در کلاس بیزینس ۷ کیلوگرم است. میزان بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی و همچنین بسته به کلاس پروازی متفاوت است.

بار مجاز هواپیمایی ماهان در پروازهای داخلی برای کلاس اکونومی ۲۰ کیلوگرم و برای کلاس بیزینس ۲۵ کیلوگرم است. اما بار مجاز هواپیما در پروازهای خارجی ماهان برای مسافران بیشتر است. میزان بار مجاز مسافر در پروازهای خارجی، برای کلاس اکونومی ۳۰ کیلوگرم و برای کلاس بیزینس ۴۰ کیلوگرم است. ضمنا ابعاد چمدان نیز نباید بیشتر از ۱۵۸ سانتی متر باشد.

مهمانداران هواپیمایی ماهان نمونه بارز مهمان نوازی ایرانی و سمبل مشتری مداری می باشند .کلیه مهمانداران پس از گذراندن دوره های مختلف تخصصی وایمنی بر اساس استاندارهای جهانی آماده ارائه خدمات در محیطی حرفه ای می باشند . لازم به ذکر است که مهمانداران کلاس تجاری منتخبی از بهترینها بوده و آموزش هایی ویژه جهت ارائه خدمات در کلاس تجاری را با موفقیت پشت سر گذاشته اند تا مسافران این بخش , پروازی بی نظیر و فراتر از حد از انتظار را تجربه کنند .

نظرات