درصد جریمه استرداد بلیط هواپیما چقدر است؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

برای همه ما پیش آمده است که امکان حضور در قرار ملاقاتی که ترتیب داده ایم برایمان وجود نداشته و به دلایل مختلف در محل قرار حضور نیافته ایم. خوب این یک مسئله طبیعی و بدیهی بوده و ممکن است برای هرکسی پیش بیاید. زمانی که بلیط هواپیمایی خریداری می کنید، شما یک قرار ملاقات ثبت کرده اید و یک هواپیما منتظر شماست تا شما را با احترام به مقصد دلخواهتان برساند. بنابراین اگر نمی توانید در این قرار ملاقات حاضر شوید، بهتر است در زمان مناسب نسبت به استرداد بلیط هواپیمای خود اقدام کنید. در این صورت درصد جریمه استرداد بلیط شما بسیار محدود خواهد بود و می توانید بیشتر هزینه بلیط خود را باز پس بگیرید.

در ابتدای این مطلب به مزایای استرداد آنلاین بلیط هواپیما می پردازیم و پس از آن در مورد قوانین مؤثر بر درصد جریمه استرداد بلیط و درصد جریمه استرداد بلیط هواپیما در کلاس های پروازی و شرکت های هواپیمایی مختلف توضیحاتی ارائه می دهیم.

 

درصد جریمه استرداد بلیط هواپیما چقدر است؟

 

استرداد آنلاین بلیط هواپیما

در سال های اخیر مشکلات زیادی برای مسافران در زمینه خرید و یا استرداد بلیط هواپیما رخ داده است و حالا سرویس های خرید آنلاین بلیط هواپیما آمده اند تا با استفاده از فناوری و ایده های نوین بخش زیادی از این مشکلات را رفع کنند. پیش از هر چیز باید به این واقعیت اشاره کنیم که خرید آنلاین بلیط هواپیما دردسر و سردرگمی خرید حضوری را ندارد. چرا که در هنگام خرید آنلاین بلیط شما با اطلاعات منظم، به روز و جامعی رو به رو هستید و می توانید خودتان از بین گزینه های پیش رو، در لحظه نسبت به خرید بلیط خود اقدام کنید و به راحتی هزینه آن را پرداخت کنید. اما این همه ماجرا نیست.

سرویس های فروش آنلاین بلیط نه تنها شرایط مساعدی جهت خرید بلیط برای مشتریان خود فراهم کرده اند، بلکه امکان استرداد و بازگردانی بلیط نیز در هر زمان و مکانی در اختیار شماست و به راحتی می توانید بلیط خود را کنسل کنید. نیازی نیست به صورت حضوری برای استرداد بلیط به آژانس هواپیمایی مراجعه کنید و برای بازگردانی مبلغ نیز به پیگیری های مداوم بپردازید. مشکلاتی همچون سوتفاهم های احتمالی در مکالمات تلفنی با کارمندان و تعطیلی هایی که می توانند استرداد بلیط شما را به تاخیر بیندازند را نیز نباید فراموش کنیم. این تاخیر می تواند باعث افزایش درصد جریمه استرداد بلیط شما شوند.

همه این نارضایتی ها می تواند تجربه خرید بلیط را به تجربه ای تلخ برای شما تبدیل کند. اما سرویس های استرداد آنلاین بلیط هواپیما می توانند راه حل مناسبی برای تمام این مشکلات باشند.

 

استرداد آنلاین بلیط هواپیما

 

قوانین مؤثر بر درصد جریمه استرداد بلیط هواپیما

  • طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشور مسئولیت تاخیر در پرواز، کنسل شدن پرواز و  کیفیت پرواز کاملا بر عهده شرکت هواپیمایی ارائه دهنده بلیط می باشد و شرکت هواپیمایی باید در مقابل چنین وضعیت هایی پاسخگو باشد.
  • در صورتی که پرواز مورد نظر کنسل شود یا تاخیری بیش از ۲ ساعت داشته باشد، مسافر می تواند نسبت به استرداد بلیط خود با صفر درصد جریمه استرداد بلیط اقدام کند و تمام هزینه بلیط خود را پس بگیرد.
  • همچنین در صورتی که تاخیر دو ساعته پیش تر توسط شرکت هواپیمایی به مسافر اعلام گردد، مسافر می تواند با درصد جریمه استرداد بلیط صفر درصد (بازگردانی ۱۰۰ درصدی هزینه بلیط توسط شرکت هواپیمایی) نسبت به استرداد بلیط خود اقدام کند.
  • درخواست استرداد بلیط هواپیمای خریداری شده از وبسایت سامتیک باید تنها از طریق بخش استرداد آنلاین بلیط در وبسایت سامتیک انجام شود. پس از درخواست کنسلی بلیط مبلغ مورد نظر پس از احتساب درصد جریمه استرداد بلیط (طی مدت ۲۴ الی ۷۲ ساعت) به حساب شخص بارگردانده می شود.
  • لازم به ذکر است درصد جریمه تغییر تاریخ و استرداد بلیط پروازهای خارجی با توجه به کلاس پروازی مورد نظر متغیر است.
  • درصد جریمه تغییر پروازهای داخلی نیز مشابه درصد جریمه استرداد بلیط هواپیما است.

 

درصد جریمه استرداد بلیط هواپیمایی های مختلف

مبلغ بلیط استردادی پس از کسر جریمه استرداد تنها به کارت پرداخت کننده هزینه بلیط برگردانده می شود. اما میزان جریمه استرداد بلیط هواپیما در شرکت های هواپیمایی مختلف و کلاس های پروازی مختلف ممکن است متفاوت باشند. شما می توانید نرخ جریمه استرداد بلیط هواپیما در هواپیمایی های مختلف را از صفحه قوانین خرید بلیط هواپیما در وبسایت سامتیک مشاهده کنید. در ادامه نیز به درصد جرایم استرداد در کلاس های پروازی مختلف می پردازیم.

 

درصد جریمه استرداد بلیط هواپیمایی های مختلف

 

تفاوت درصد جریمه تغییر و استرداد بلیط هواپیما در کلاس های پروازی مختلف

ذر کلاس های پروازی C – J – Y – V: از زمان صدور بلیط تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از پرواز امکان تغییر یا استرداد بلیط با کسر ۲۰ درصد جریمه از مبلغ بلیط و از بعد ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از پرواز، با کسر ۴۰ درصد جریمه از مبلغ بلیط برای مسافران وجود دارد.

برای کلاس های پروازی M – Q: از زمان صدور بلیط تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از پرواز امکان تغییر یا استرداد بلیط با کسر ۳۰ درصد جریمه از مبلغ بلیط و از بعد ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از پرواز، با کسر ۶۰ درصد جریمه از مبلغ بلیط برای مسافران وجود دارد.

و در نهایت در کلاس پروازی N: در این کلاس پروازی هیچگونه کنسلی و تغییر امکان پذیر نیست و درصد جریمه تغییر و استرداد بلیط هواپیما در این کلاس پروازی برابر با ۱۰۰ درصد است.

 

درصد جریمه استرداد بلیط چارتری

کنسلی بلیط چارتر تنها از طریق چارترکننده امکان پذیر است. برای کنسل کردن بلیط چارتری باید به وبسایتی که از آن بلیط خریداری کرده اید مراجعه کرده و نسبت به استرداد بلیط اقدام کنید. درصد جریمه بلیط چارتر ممکن است متفاوت باشد و حتی در مواردی که به زمان پرواز نزدیک باشد ممکن است شامل ۱۰۰ درصد جریمه استرداد شود.

ضمنا در صورتی که قصد رزرو بلیط چارتری با قیمت مناسب را دارید می توانید از طریق وبسایت سامتیک نسبت به تهیه بلیط اقدام کنید.

نظرات

مقاله خیلی مفیدی بود فقط من شنیده بودم که بلیط های چارتر در کل قابل استرداد نیستند. اما شما نوشتین که بلیط های چارتر ممکنه اگر زود برای مرجوع اقدام بشه می تونن مقداری از مبلغ رو پس بگیرن. این که نوشتید درسته؟

    سلام دوست عزیز
    بلیط های چارتر قابل استرداد هستند. فقط بهتره اگر قصد استرداد بلیط چارتری رو دارید هرچه زودتر نسبت به استرداد اقدام کنید تا بتونید مقداری از هزینه بلیط رو پس بگیرید. اگر استرداد بلیط رو به ساعت های واپسین موکول کنید احتمالا مشمول جریمه صد در صدی خواهید شد.