رودکارون

بهترین قطار تهران اهواز، ۵ قطاری که باید بشناسید!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

یکی از بهترین و زیباترین مسیرهای که با قطار می توان آن را تجربه کرد مسیر قطار تهران اهواز است. کمتر کسی ترجیح می دهد این مسیر زیبا تا جنوبی ترین نقطه کشور را با هواپبما طی کند. چرا که لذت سفر ریلی از پایتخت تا اهواز و دیدن پوشش گیایی متنوع در بین راه می تواند سفری جذاب را برای هر کس به همراه بیاورد.

اگر نقشه راه را مقابل خود قرار دهید، متوجه خواهید شد که برای رسیدن به اهواز راهی به بیش از ۱۵ ساعت در انتظار شماست. پس برای سفر به این مسیر باید قطار مناسبی را انتخاب کنیم تا در طول مسیر احساس خوبی داشته باشیم و طولانی بودن راه را فراموش کنیم.

رتبه بندی بهترین قطارهای تهران اهواز

قطارهای زیادی در این مسیر وجود دارند و نمی توان گفت تنها یک قطار به عنوان بهترین قطار در این مسیر فعال است، به همین خاطر ما لیستی از اولویت بهترین قطارها تهیه کردیم که به ترتیب زیر است. در ادامه به بررسی ۵ تا از بهترین قطارهای مسیر تهران اهواز می پردازیم:

  1. قطار فدک، بهترین قطار تهران اهواز
  2. قطار نگین قطار سه ستاره
  3. قطار البرز، ارزانترین قطار
  4. قطار ۶ تخته مهتاب
  5. قطار ۶ تخته پارسی
ایستگاه قطار اهواز

۱- لوکس ترین و بهترین قطار تهران اهواز – قطار فدک

اگر بخواهیم در مورد بهترین قطار مسیر تهران اهواز صحبت کنیم بدون شک قطار پنج ستاره فدک یکی از بهترین قطارهای این مسیر به حساب می آید. قطار لوکس فدک با دارا بودن بهترین و برترین امکانات در خدمت رسانی و ارائه امکانات به مسافران در حال حاضر جذاب ترین و لوکس ترین قطار ایران به حساب می آید.

طراحی بدنه واگن ها، شکل ظاهری کوپه ها تفاوت بسیاری با قطارهای معمولی دارد و همین مسئله باعث می شود این قطار با دیگر قطارهایی که به مسافران خدمت رسانی می کنند متفاوت عمل کند.

وقتی در مورد امکانات یک قطار لوکس صحبت می کنیم حتما مسافران به این فکر می کنند که قیمت بلیط این نوع قطارها بسیار بالاست و ممکن است بسیاری از افراد نتوانند از پس هزینه بلیط قطارهای لوکس بر بیایند، اما در نظر داشته باشید که قطار فدک با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و بودجه محدود بسیاری از مسافران انواع مختلفی از بلیط ها را در اختیار مسافران قرار می دهد تا مسافران بیشتری بتوانند تجربه سفر لذت بخشی را با بهترین قطار تهران اهواز داشته باشند.

در ادامه با انواع مختلف بلیط قطار فدک با نرخ های متفاوت بیشتر آشنا می شویم.

  • کلاس عادی (اقتصادی)
  • کلاس تجاری (بیزینس)
  • کلاس ویژه فدک
  • کلاس عصرانه
  • کلاس قطار تور با هتل

۲- قطار نگین تهران اهواز، کوپه هایی مخصوص بانوان

یکی دیگر از قطارهایی که مسیر قطار تهران اهواز را پوشش می دهد قطار کوپه ای نگین نام دارد. این قطار ۳ ستاره پس از قطار فدک عنوان ویژه ترین قطار این مقصد را از آن خود کرده است. یکی از ویژگی های این قطار دارا بودن کوپه های جداگانه و مخصوص برای بانوان است تا بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری طول سفر خود را طی کنند. در ادامه با امکانات و خدمات این قطار بیتشر آشنا می شویم.

قطار نگین
  • ارائه بسته های پذیرایی به مسافران در طول مسیر
  • پذیرایی در دو وعده صبحانه و عصر (با رزرو قبلی)
  • دارای سیستم احضار میهمانداران قطار
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی با دارا بودن میز جداگانه برای تعویض پوشک کودک
  • ارائه سرویس خواب برای مسافران
  • سیستم تهویه هوای مطبوع
  • دارای سیستم صوتی و تصویری در هر کوپه

قطار نگین به عنوان یک قطار قیمت مناسب با امکانات معقول همیشه مورد توجه مسافران قرار گرفته است. البته شاید وجود ویژگی هایی از قبیل نیم بها بودن هزینه بلیط برای کودکان زیر ۱۲ سال، کوپه های جدگانه برای بانوان، در پر مخاطب بودن این قطار بی تاثیر نباشد.

البته اگر قصد خرید بلیط قطار نگین تهران اهواز را دارید، در نظر داشته باشید؛ ورود پسربچه های بالای ۶ سال به کوپه بانوان ممنوع است. همچنین اگر می خواهید از خدمات کترینگ قطار استفاده کنید باید ۲۴ ساعت قبل از حرکت قطار نسبت به رزرو غذای خود اقدام کنید.

۳- مشخصات قطار البرز، قطار اقتصادی و کم هزینه

هزینه بلیط قطار برای بسیاری از مسافران اهمیت بیشتری تا امکانات قطار دارد. در این شرایط مسافران به دنبال قطارهای درجه ۲ می گردند تا با صرف هزینه کمتر و امکانات معمولی تر خود را به مقصد برسانند. بهترین قطار درجه ۲ مسیر تهران اهواز قطارهای کوپه ای البرز هستند، این قطارها که به عنوان قطار درجه ۲ معروف هستند هزینه بلیط کمتری نسب به دو قطار فدک و نگین دارند و طبیعتاً امکانات و خدمات معمولی تری را به مسافران ارائه می دهند.

عکس قطار البرز 4 تخته

یکی از ویژگی های مهم قطار البرز ارائه خدماتی است که باعث می شود بسیاری از افراد این قطار را با یک قطار درجه ۲ اشتباه بگیرند. برای مثال شما می توانید با خرید بلیط قطار البرز از کتابخانه قطار استفاده کنید. البته توزیع مجلات روز نیز به عنوان یکی از ویژگی های این قطار به حساب می آید. همچنین برای وعده های مختلف غذایی امکان سفارش غذا برای مسافران مقدور خواهد بود.

۴- قطار مهتاب سیر جم ۶ تخته، ارزان و به صرفه برای دانشجویان

یکی از دغدغه های اصلی مسافرانی که به دلیل مسائل تحصیلی و یا شغلی مجبورند این مسیر را به دفعات زیاد طی کنند بحث هزینه هاست! برای مثال دانشجویان این مسیر مجبورند به دفعات متعدد در این مسیر رفت و آمد داشته باشند و طبیعتا خرید بلیط قطارهای لوکس و درجه یک اصلا برایشان به صرفه نخواهد بود.

قطار مهتاب به عنوان ارزان ترین و به صرفه ترین قطار اهواز به حساب می آید. این قطار اقتصادی که محصولی از شرکت مهتاب سیر جم است با شعار ارائه بهتربن کیفیت خدمات ریلی و با رعایت استاندارهای بین المللی سال هاست خدمت رسانی به مسافران را آغاز کرده و توانسته به شکل موفقی به شعار خود در امر حمل و نقل ریلی عمل کند.

عکس قطار مهتاب

یکی از ویژگی های قطار مهتاب که با دیگر قطارهای موجود در مسیر قطار تهران اهواز تفاوت دارد؛ وجود کوپه های ۶ نفره است که باعث می شود گروه های خانوادگی و یا دوستانه، در یک کوپه دربست و در کنار یکدیگر از طول سفر خود لذت ببرند.

کوپه های ۶ تخته قطار مهتاب باعث شده بسیاری از مسافران انتخاب این قطار را در اولویت خود قرار دهند چرا که لذت سفر در کنار همراهان و در یک کوپه برای بسیاری از مسافران در اولویت قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا از قطار مهتاب به عنوان پر تردد ترین قطار موجود از تهران به اهواز نام برده شود.

۵- قطار ۶ تخته پارسی اهواز به تهران

قطار پارسی یه عنوان دومین قطاری که با کوپه های ۶ تخته، مسیر قطار تهران اهواز و یا بالعکس را طی می کند. بین مسافران معروف است. قطار پارسی به عنوان یکی از قدیمی ترین قطارهای شرکت رجا در سطح یک قطار درجه ۲ امکانات نسبتا مناسبی را به مسافران ارائه می دهد. بسیاری از مسافران به دلیل قدیمی بودن و معتبر بودن نام قطارهای پارسی، این قطار را همیشه انتخاب اول و آخر خود قرار می دهند.

عگس قطار 6 تخته پارسی

در ادامه به امکانات و خدمات این قطار قدیمی بیتشر می پردازیم.

  • خدمات پذیرایی صبحانه به همراه توزیع آب معدنی
  • سرویس پک های کمک های اولیه در هر واگن
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی
  • وجود ویلچر برای مسافران کم توان
  • وجود پریز برق ۲۲۰ ولتی در قطار
  • ارائه سرویس خواب بهداتشی و مناسب به مسافران
قطار پارسی ارزان ترین قطار تهران اهواز

قیمت بلیط این قطار ۶ تخته به نسبت امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می شود بسیار مناسب و بهینه است. البته در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین قطار کاملا نسبی است. شاید برای یک مسافر سفر با قطار فدک بهترین و لذت بخش ترین سفر یاشد و برای دیگر مسافران سفر با قطار مهتاب یک انتخاب ایده آل به نظر بیاید.

شما می توانید برای بررسی بیشتر قیمت به روز هر ۵ قطار نام برده به صفحه خرید بلیط قطار سامتیک مراجعه کنید و بهترین قطار تهران اهواز را خریداری کنید.

نظرات