فاصله شهرهای ترکیه با هم چقدر است؟

فاصله شهرهای ترکیه از یکدیگر – به همراه نقشه فاصله شهرها

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

تا به حال برایتان پیش آمده که بدون آگاهی و هیچ اطلاعاتی نسبت به سفر اقدام کنید. هرگز این کار را نکنید، چرا که تجربه بدی برایتان به جای خواهد ماند. حتی اگر بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید، زمان و انرژی زیادی از شما هدر خواهد رفت، بنابراین بهتر است اطلاعات مفید و دقیقی در مورد کشور مقصد خود داشته باشید تا بتوانید سفری بهینه و لذت بخش را تجربه کنید.

 

فاصله شهرهای ترکیه از یکدیگر چقدر است؟

یکی از اطلاعاتی که در سفرهای خارجی مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت اطلاعاتی درباره شهرهای توریستی مهم و فاصله این شهرها با یکدیگر است. در ادامه شهرهای توریستی و پراهمیت ترکیه را معرفی می کنیم و فاصله شهرهای ترکیه از یکدیگر را در قالب جداولی مشخص می کنیم. اما پیش از آن نقشه ای از کشور ترکیه و مسیرهای بین شهرهای این کشور منتشر می کنیم تا بتوانید فاصله شهرهای ترکیه را بر روی نقشه نیز مشاهده کنید. با استفاده از اطلاعات فواصل میان شهرها می توانید برنامه ریزی بهتری برای گردش در شهرهای ترکیه داشته باشید و مسیر مشخصی برای سفر خود ترسیم کنید.

 

فاصله شهرهای ترکیه روی نقشه

در دو نقشه زیر می توانید اطلاعات بسیار مفیدی درباره شهرهای ترکیه، مسیرها و فاصله شهرهای ترکیه با یکدیگر به دست بیاورید. (دقت کنید که این تصاویر بسیار با کیفیت هستند و برای دیدن جزئیات باید تصاویر را ذخیره نموده و بر روی جزئیات آن ها زوم کنید)

 

 

فاصله آنکارا تا دیگر شهرهای ترکیه

پیش از این که به سراغ جدول فاصله شهرها برویم کمی درباره آن ها توضیح خواهیم داد.

آنکارا پایتخت ترکیه است. شهری جدید، بزرگ و پیشرفته که بیشتر مراکز سیاسی، فرهنگی، دولتی و تجاری ترکیه را در خود جای داده است. از نظر موقعیت جغرافیای باید آنکارا را در مرکز ترکیه بدانیم و این شهر از نظر موقعیت قرارگیری نیز شهری استراتژیک محسوب می شود. البته آنکارا یکی از مهمترین شهرهای توریستی این کشور نیز به شمار می رود. موزه ها و دیگر مراکز فرهنگی این شهر از جذابیت زیادی برخوردارند.

 

استانبول آنتالیا ماردین قونیه ازمیر آدانا دنیزلی ارزروم
آنکارا ۳۵۲ کیلومتر ۳۸۴ کیلومتر ۷۴۴ کیلومتر ۲۳۰ کیلومتر ۵۲۰ کیلومتر ۳۸۹ کیلومتر ۴۰۴ کیلومتر ۷۱۸ کیلومتر

 

از آنتالیا تا شهرهای دیگر ترکیه چقدر مسافت است؟

محال است که نتوانید آنتالیا را به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه در نظر نگیرید. سواحل این شهر در جهان شناخته شده اند و هر ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا برای تفریح به این شهر می آیند. آنتالیا شهری پرگردشگر با امکانات تفریحی فراوان است و به راحتی می تواند سفر شما را به سفری لذت بخش تبدیل کند. البته جاذبه های گردشگری کم نظیری هم در این شهر قرار دارند. فاصله شهر آنتالیا تا شهرها دیگر را می توانید در جدول زیر ببینید.

 

استانبول آنکارا ماردین قونیه ازمیر آدانا دنیزلی ارزروم
آنتالیا ۴۸۱ کیلومتر ۳۸۴ کیلومتر ۸۹۲ کیلومتر ۱۹۱ کیلومتر ۳۵۵ کیلومتر ۴۱۲ کیلومتر ۱۷۲ کیلومتر ۹۸۰ کیلومتر

 

فاصله استانبول تا شهرهای دیگر ترکیه

استانبول را می توانیم مهمترین، جذاب ترین و البته پرگردشگرترین شهر ترکیه بدانیم. این شهر سالیان سال پایتخت امپراطوری عثمانی و بیزانس (روم شرقی) بوده است. این شهر بزرگ در دو قاره قرار دارد و یک تنگه باریک دو قسمت دوقاره ای شهر را از هم جدا می کند. مکان های دیدنی استانبول بسیار فراوانند، به نحوی که بعید است بتوانید در یک سفر از همه آن ها دیدن کنید. در نقشه های بالا و جدول زیر می توانید فواصل دقیق استانبول تا شهرهای دیگر ترکیه را مشاهده کنید.

 

آنکارا آنتالیا ماردین قونیه ازمیر آدانا دنیزلی ارزروم
استانبول ۳۵۲ کیلومتر ۴۸۱ کیلومتر ۱۰۹۶ کیلومتر ۴۶۳ کیلومتر ۳۲۸ کیلومتر ۷۰۹ کیلومتر ۳۶۰ کیلومتر ۱۰۴۹ کیلومتر

 

فاصله ماردین تا شهرهای دیگر چقدر است؟

ماردین یکی از مهمترین شهرهای تاریخی ترکیه محسوب می شود. این شهر که از نظر موقعیت جغرافیایی در بخش جنوبی ترکیه قرار دارد یکی از نقاط مهم کشور ترکیه و البته یکی از پربازدیدترین شهرهای این کشور به شمار می رود. بیشتر جذابیت های گردشگری این شهر مدیون ادغام فرهنگ و تاریخ های مختلف در یکدیگر است. فاصله ماردین تا شهرهای دیگر ترکیه در نقشه زیر ثبت شده است.

 

استانبول آنکارا آنتالیا قونیه ازمیر آدانا دنیزلی ارزروم
ماردین ۱۰۹۶ کیلومتر ۷۴۴ کیلومتر ۸۹۲ کیلومتر ۷۳۰ کیلومتر ۱۱۹۹ کیلومتر ۴۸۱ کیلومتر ۱۰۲۸ کیلومتر ۲۹۲ کیلومتر

 

قونیه تا شهرهای دیگر ترکیه چقدر فاصله دارد؟

قونیه یکی دیگر از شهرهای مشهور و پرگردشگر ترکیه است که از قضا طرفداران ایرانی بسیاری هم دارد. دلیل آن هم وجود آرامگاه مولوی در این شهر است. قونیه نیز به مانند ماردین یکی از شهرهای تاریخی و باستانی ترکیه است که از قرن های ۱۲ و ۱۳ میلادی به مرور به شهری بزرگ تبدیل شده است. در نقشه بالا می توانید موقعیت جغرافیایی این شهر و در جدول پایین فاصله آن از شهرهای دیگر ترکیه را ببینید.

 

استانبول آنکارا آنتالیا ماردین ازمیر آدانا دنیزلی ارزروم
قونیه ۴۶۳ کیلومتر ۲۳۰ کیلومتر ۱۹۱ کیلومتر ۷۳۰ کیلومتر ۴۷۱ کیلومتر ۲۶۹ کیلومتر ۲۹۹ کیلومتر ۷۹۴ کیلومتر

 

فاصله ازمیر تا دیگر شهرهای ترکیه

شاید ازمیر نتواند با شهری مانند استانبول رقابت کند، اما در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکی از جذاب ترین شهرهای گردشگری ترکیه به شمار می رود. یکی از مزیت های این شهر ارزان بودن هزینه های سفر به این شهر است و شاید همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده میزان سفر به این شهرها افزایش یابد. هتل ها و استراحتگاه های این شهر هزینه کمتری نسبت به دیگر شهرهای ترکیه دارد.

 

استانبول آنکارا آنتالیا ماردین قونیه آدانا دنیزلی ارزروم
ازمیر ۳۲۸ کیلومتر ۵۲۰ کیلومتر ۳۵۵ کیلومتر ۱۱۹۹ کیلومتر ۴۷۱ کیلومتر ۷۳۷ کیلومتر ۱۸۵ کیلومتر ۱۲۲۹ کیلومتر

 

مسافت آدانا تا دیگر شهرهای ترکیه

آدانا که نام مرکز استان آداناست یکی از شهرهای مهم ترکیه است. این شهر که پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه محسوب می شود به طور سالیانه گردشگران بسیاری را میزبانی می کند. هتل های زیبای این شهر و جاذبه های گردشگری فراوان آن باعث شده اند تا آدانا به یکی از شهرهای مهم از نظر گردشگری تبدیل شود. در جدول زیر می توانید مسافت این شهر تا شهرهای مهم دیگر ترکیه را ببینید.

 

استانبول آنکارا آنتالیا ماردین قونیه ازمیر دنیزلی ارزروم
آدانا ۷۰۹ کیلومتر ۳۸۹ کیلومتر ۴۱۲ کیلومتر ۴۸۱ کیلومتر ۲۶۹ کیلومتر ۷۳۷ کیلومتر ۵۵۸ کیلومتر ۶۱۰ کیلومتر

 

فاصله دنیزلی تا شهرهای دیگر

شهر دنیزلی نه تنها از نظر اقتصادی یکی از شهرهای مهم ترکیه محسوب می شود بلکه به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری مشهوری همچون چشمه آب گرم پاموکاله و آب گرم قرمز در ۵ کیلومتری منطقه پاموکاله از جذابیت های زیادی برخوردار است. پیشنهاد می کنیم حتما از این شهر و دیگر جاذبه های گردشگری آن نیز دیدن کنید.

 

استانبول آنکارا آنتالیا ماردین قونیه ازمیر آدانا ارزروم
دنیزلی ۳۶۰ کیلومتر ۴۰۴ کیلومتر ۱۷۲ کیلومتر ۱۰۲۸ کیلومتر ۲۹۹ کیلومتر ۱۸۵ کیلومتر ۵۵۸ کیلومتر ۱۰۸۱ کیلومتر

 

ارزروم

ارزروم نیز مرکز استان ارزروم است و نکته جالب در مورد این شهر این است که نام آن در زبان فارسی به معنای سرزمین روم است. مدرسه یاقوتیه، موزه خانه آتاتورک، مدرسه منار دوقلو، سه مقبره و کوه های پالان دوکن تنها برخی از جاذبه های گردشگری ارزروم هستند. این شهر در مسیر شهرهای آنکارا و استانبول قرار دارد و پیشنهاد می کنیم در مسیر سفر خود به این شهرها از ارزروم نیز بازدید کنید. در جدول زیر فاصله میان این شهر و دیگر شهرهای ترکیه ذکر شده است.

 

استانبول آنکارا آنتالیا ماردین قونیه ازمیر آدانا دنیزلی
ارزروم ۱۰۴۹ کیلومتر ۷۱۸ کیلومتر ۹۸۰ کیلومتر ۲۹۲ کیلومتر ۷۹۴ کیلومتر ۱۲۲۹ کیلومتر ۶۱۰ کیلومتر ۱۰۸۱ کیلومتر
برچسب : سفر به ترکیه

نظرات

سلام خسته نباشید
جالبترین مقاله ای که خونده بودم واسه ترکیه مقاله شما بود
خیلی تخصصی نوشته بودین
اکثرا در مورد جاذبه های سفر به ترکیه و مراکز خرید معروف ترکیه و اینا مینویسن
مقاله تون جالب بود