آنکارا - قلب تپنده ترکیه

بهترین زمان سفر به آنکارا – قلب تپنده ترکیه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

بسیاری از کشورهای جهان دو شهر بزرگ و شناخته شده دارند که از شاخص ترین شهرهای آن کشور بوده و مراکز اصلی سیاسی و اقتصادی آن کشور به حساب می آیند. در چنین موقعیتی اگر اطلاعات جغرافیایی شما کمی ضعیف و یا قدیمی باشد، به راحتی در اشتباه می افتید و برای مثال به جای آنکارا، استانبول را پایتخت کشور ترکیه در نظر می گیرید. البته پایتخت ترکیه در کمتر از صد سال گذشته به آنکارا تغییر کرده و این تغییر با روی کار آمدن آتاتورک انجام شده است. آنکارا در گذشته ای نه چندان دور تنها یک دهکده ی کوچک بوده است که در نزدیکی قلعه معروف آن بوده، اما اکنون این شهر دومین شهر بزرک کشور ترکیه و پایتخت آن محسوب می شود. آنکارا در حال حاضر یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار جهان و ایران محسوب می شود. در صورتی که قصد سفر به این شهر را دارید با ما همراه باشید تا در مورد بهترین زمان سفر به شهر زیبای آنکارا برایتان بگوییم.

 

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس آب و هوا

زمانی که بحث بهترین زمان سفرهای خارجی و خرید بلیط پروازهای خارجی بر اساس شرایط آب و هوایی به میان می آید، تنها به این معنی نیست که در فصل زمستان سفری بسیار سخت به مقصد مورد نظر خواهید داشت یا قرار است در گرمای تابستان فلان فصل آب پز شوید. بسیاری از برنامه های گردشگری به شرایط آب و هوایی وابسته اند، بسیاری تفریحات در هر نقطه از جهان به شرایط جوی بستگی دارند و در نهایت با دانستن زمان مناسب برای سفر بهترین تجربه سفر را خواهید داشت.

 

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس آب و هوا

 

برویم سر اصل مطلب. بهترین زمان برای تجربه ی سفری دلنشین در پایتخت ترکیه در ماه های مه تا جولای قرار گرفته است. این زمان در تقویم شمسی حدودا از اوایل اردیبهشت ماه شروع شده و تا اوایل تیرماه ادامه پیدا می کند. اما ماه های جولای تا سپتامبر نیز می توانند برای سفر مناسب باشند. در واقع با توجه به تغییراتی که در دمای شهر آنکارا به وجود می آید می توان گفت تقریبا نیمه دوم سال میلادی زمان مناسبی برای سفر به آنکاراست.

اما دیگر زمان های سال نیز بسته به مواردی که تمایل دارید در سفر تجربه کنید یا تجربه نکنید می توانند فرصت خوبی برای مسافرت به این شهر باشند. برای مثال اگر قصد دارید در کم بارش ترین ماه های سال به آنکارا بروید، معمولا ماه های جولای، آگوست و سپتامبر با رکورد کمترین میزان بارش زمان مناسبی برای مسافرت شماست.

 

بهترین فصل مسافرت به آنکارا

آنکارا شهری با تابستان های نه چندان گرم، زمستان های سرد و برفی و پاییز و بهارهای کم بارش همراه است. البته سرمای فصل پاییز باعث می شود که این فصل نیز در جمع دو فصل مناسب برای سفر به آنکارا قرار نگیرد و با رسیدن به اواسط این فصل می توانید سرمای زمستانی را کاملا حس کنید. همین مسئله نشان از دو فصله بودن این شهر است.

اگر قصد سفر ترکیه در فصل تابستان را دارید، آنکارا می تواند بهترین انتخاب شما باشد، چرا که آب و هوای این شهر در فصل تابستان نسبت به شهرهای دیگر متعادل تر بوده و شب های آن کاملا خنک است.

 

ّبهترین فصل مسافرت به آنکارا

 

فصل بهار بهترین فصل مسافرت به آنکارا محسوب می شود. در این زمان، آب و هوا در تعادل کامل قرار دارد و میزان متعادل بارش ها باعث می شود نمای شهر شگفت انگیز به نظر برسد. همچنین در این فصل به دلیل تمیز بودن هوا، همه چیز برای سفر به آنکارای ایده آل فراهم است. تمام این موارد می تواند شما را برای خرید بلیط هواپیمای آنکارا در فصل بهار ترغیب کند.

 

زمان مناسب سفر به آنکارا برای شرکت در فستیوال ها و رویدادهای مشهور

اگر به شرکت در جشنواره ها و رویدادهای جذاب علاقه دارید، آنکارا شهر مناسبی برای سفر است. اما برای شرکت در این رویدادها و جشنواره ها باید در زمان صحیح مسافرت کنید. در ادامه مهمترین و جذابترین رویدادها و فستیوال هایی که در شهر آنکارا برگزار می شوند را معرفی می کنیم. بیشتر این رویدادها و فستیوال های پراهمیت در فصل های بهار و تابستان برگزار می گردند.

 

فستیوال های تابستانه‌ی آنکارا

فستیوال بزرگ آنکارا که یکی از بزرگترین و کامل ترین فستیوال های این کشور محسوب می شود، بهانه ای دوستداشتنی برای سفر در فصل تابستان است. این جشنواره مجموعه ای از رویدادهای به هم پیوسته و یکپارچه است که به مدت یک هفته در این شهر برگزار می شود. اجرای کنسرتهای خیابانی در سراسر شهر، تئاتر، سیرک و دیگر رویدادهای جذابی که در این زمان برگزار می گردد باعث توجه بسیاری از گردشگران به تابستان های آنکارا شده است.

 

فستیوال های تابستانه‌ی آنکارا

 

فستیوال های آنکارا در فصل بهار

فستیوال بین المللی فیلم آنکارا، جشنواره بین المللی موسیقی آنکارا، فستیوال بین المللی جاز آنکارا و جشنواره شکلات و قهوه آنکارا تنها چند مورد از مهمترین و جذاب ترین فستیوال های شهر آنکارا در فصل بهار هستند.

فستیوال بین المللی فیلم آنکارا به مدت ۱۰ روز در ماه آوریل برگزار می شود. اگر از عاشقان فیلم های سینمایی هستید، این جشنواره می تواند بسیار برای شما جذاب باشد. این فستیوال از سال ۱۹۸۸ به طور سالانه در حال برگزاری است و در آن آثار مهم و جذابی از این کشور و سراسر دنیا معرفی می شود.

جشنواره بین المللی موسیقی آنکارا هم با حدود ۲۵ سال سابقه، یکی از جشنواره های قدیمی و مهم این شهر است. زمان برگزاری آن در ماه آوریل بوده و ۳ هفته به طول می انجامد و علاقه مندان به موسیقی می توانند از آن بهره ببرند.

هنوز هم متقاعد نشده اید که فصل بهار بهترین فصل برای سفر به آنکاراست؟

 

فستیوال های آنکارا در فصل بهار

 

بهترین زمان برای سفر ارزان قیمت به آنکارا

تا به اینجا در مورد زمان هایی از سال صحبت کردیم که می توانید در آن بهترین تجربه را از سفر به آنکارا به دست آورید. اما در این قسمت در مورد بهترین زمان برای سفر ارزان قیمت به آنکارا سخن به میان می آوریم. به دلیل حجم کم سفرهایی که در فصل زمستان به شهر آنکارا انجام می شود، هزینه بلیط و هزینه اقامت شما کاهش خواهد یافت و می توانید سفری به صرفه و ارزان قیمت را تجربه کنید. همچنین امکان خرید بلیط چارتر نیز در این فصل بیش از دیگر زمان های سال است و با این وجود قیمت بلیط شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

بهترین زمان برای سفر ارزان به آنکارا فصل زمستان است. در این زمان، شهر آنکارا در سردترین شکل ممکن قرار داشته و به دلیل بارش برف احتمالا با آنکارای سفید رو به رو خواهید شد. سفر به آنکارا در فصل زمستان ممکن است امکان تفریح در سواحل این شهر را برایتان غیرممکن کند، اما در واقع این فصل بهترین زمان برای اسکی در شهر آنکاراست. همچنین در این فصل بازدید از جاذبه های گردشگری شهر آنکارا و لذت بردن از کافی شاپ های این شهر برایتان تجربه ای به یاد ماندنی رقم می زدند.

نظرات

ببخشید من با خانوادم قراره بریم ترکیه اما مطمئن نیستیم کدوم شهر برای سفر جذاب تره. بین شهرهای آنالیا، استانبول و آنکارا شک داریم و هنوز تصمیم نگرفتیم. اگر امکانش وجود داره کمک کنید

    سلام دوست عزیز
    مقصد مناسب برای شما ممکن است با توجه به سلایق و هدف شما از سفر متفاوت باشد. بهتر است در مورد علایق خود اطلاعات کافی داشته باشید و در مورد شهرهای مورد نظر نیز کسب اطلاعات کنید تا بتونید نتیجه گیری مناسبی داشته باشید.