راهنمای سفر با هواپیما برای کودکان

راهنمای سفر با هواپیما به همراه کودکان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

سفر با هواپیما همواره داری ترس های مختلفی است. حتی برخی افراد بزرگسال نیز بخاطر داشتن ترس از ارتفاع هواپیما را به عنوان وسیله سفر خود انتخاب نمی کنند. حال به این فکر کنید که بخواهید کودک خود را سوار هواپیما کنید! حتما برای کودکتان کمی ترسناک خواهد بود و در تجربه سفر هوایی خود بی قراری می کند. اما نگران نباشید! چرا که دیگر مانند گذشته نیست و شرکت های هوایی خدمات متنوعی را برای کودکان نیز در نظر گرفته اند. حتی برای کودکان بدون همراه که با اختصار UM یا  Unaccompanied Minor شناخته می شود نیز خدمات مناسبی در نظر گرفته شده است. در ادامه با شما مقاله راهنمای سفر با هواپیما به همراه کودکان با شما همراهیم.

 

آرام کردن کودکان در هواپیما

بی‌قراری کودکان ممکن است پدر و مادرها را در طول پرواز حسابی کلافه کند و تمام لذت پرواز را آن‌ها بگیرد، بویژه وقتی که سایر سرنشینان مدام در حال انتقاد از گریه کودک باشند. اما با رعایت چند نکته ساده هم می‌توانید کودکتان را آرام نگه دارید و هم خودتان از پرواز خسته نشوید. در ادامه با معرفی مواردی تحت عنوان راهنمای سفر با هواپیما به همراه کودکان، نکاتی را بازگو می کنیم تا سفری آسوده را تجربه کنید.

 

راهنمای سفر با هواپیما با کودکان

 

اسباب بازی های مورد علاقه

برای کودکان اسباب بازی های مورد علاقه اش را به همراه داشته باشید. سعی کنید آن چیزی را انتخاب کنید که کودک شما همیشه بهانه اش را می گیرد. با به همراه داشتن اسباب بازی مورد علاقه کودکتان راحتی سفر را برای خود و کودکتان رقم بزنید.

پیش از سفر و خرید بلیط هواپیما به بررسی اسباب بازی هایی بپردازید که می توانید برای کودکتان تهیه کند تا در طول سفر سرگرم شوند. اگر احساس می کنید کودکتان از اسباب بازی های همیشگی اش خسته شده برای پرواز برای او اسباب بازی های جدیدی بگیرید و آن ها را تا وقتی سوار هواپیما نشده اید به او نشان ندهید با این روش کودک حسابی غافلگیر و خوشحال می شود و می تواند تا ساعت ها با اسباب بازی جدید سرگرم بماند.

 

 

راهنمای سفر با هواپیما برای کوکان بدون همراه

 

رفع گوش درد ناشی از تغییر فشار

هنگام بلند شدن و به زمین نشستن هواپیما، فشار هوا در گوش میانی آن را از حالت تعادل خارج می‌کند و موجب درد گوش می‌شود. برای رفع این مشکل دکترها پیشنهاد می کنند که برای کودکان خود آب نبات های چوبی به همراه داشته باشید تا کودک به عمل مکیدن مشغول شود. با ابن کار درد ناشی از تغییر فشار کمی تغییر پیدا می کند. برای نوزادان نیز مکیدن پستانک و یا خوردن شیر مادر عمل مناسبی است.

 

در کودک خود ذوق ایجاد کنید

برای حواس پرتی کودک خود سعی کنید چیزهایی جدید و ناشناخته به همراه داشته باشید. مثلا قبل از سفر یک هدیه کوچک و جداگانه برای کودک خود تهیه کنید و در سفر به او بدهید تا حواسش از پرواز پرت شود و برای دفعالت بعدی نیز در سفر شدن به هواپیما ذوق داشته باشد.

 

راهنمای سفر با هواپیما برای کودکان

 

همیشه مجبور نیستید برای سرگرم و شگفت‌زده کردن کودکتان، گران قیمت‌ترین و جدید‌ترین اسباب‌بازی‌ها را خریداری کنید. پیشنهاد ما این است که یک کیسه از لوازم عجیب به صورت تصادفی همراه داشته باشید تا در طول پرواز با باز کردن آن، فرزندتان را به وجد بیاورید. مثلا یک قاشق پلاستیکی، جعبه چوبی، مسواک و … می‌تواند حداقل برای نیم ساعت کودک را سرگرم کند.

 

موبایل و یا تبلت به همراه داشته باشید

هنوز قانونی مبنی بر ممنوعیت ورود تلفن همراه به داخل کابین هواپیما وجود ندارد. پس بازی های مورد علاقه کودکتان را با خود به همراه داشته باشید. حتی می توانید با به همراه داشتن یکی تبلت از فیلم های مناسب برای سن کودکتان استفاده کنید.

یک شارژر هم همراه خود داشته باشید در این صورت دیگر از بابت سرگرمی کودکتان نگرانی ندارید! او ساعت ها بازی می کند، فیلم می بیند و سرگرم است تا زمانی که گرسنه شود و یا خوابش بیاید. شاید لازم باشد در طول پرواز کمی از استانداردهایتان کوتاه بیایید و به کودکانتان زمان بیشتری برای بازی با ابزارهای هوشمند بدهید.

 

کودکان و سفر با هواپیما

 

فراموش نکنید که قبل از سفر تبلت، آی‌پاد و گوشی‌های هوشمندتان را به بازی، موسیقی، برنامه‌ها و کارتن‌های مورد علاقه کودکتان مجهز کنید تا بتوانید برای مدت طولانی او را سرگرم کنید. حتی نوزاد را هم می‌توانید با کارتن‌هایی که آهنگ‌های جذاب و شاد دارند سرگرم کنید و همین زمان می‌تواند به اندازه‌ای که غذایتان را میل کنید، کافی باشد. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله ضروری ترین وسایل سفر که حتما به آن ها نیاز پیدا می کنید! سر بزنید.

 

خدمات ایرلاین ها را چک کنید

تقریبا تمام شرکت های هواپیمایی کشور خدمات مختلفی را برای کودکان در نظر گرفته اند. البته خدمات شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها تنها محدود به کودکان نیست و در صورت نیاز می توایند نکات مهم سفر برای زنان باردار را نیز مطالعه کنید. شما می توانید در سایت های مختلف به بررس خدمات شرکت های هواپیمایی بپردازید و امکاناتی که داخل کابین هواپیما در اختیارتان قرار می‌گیرد را بررسی و مقایسه کنید. در برخی از هواپیما‌ها فیلم به نمایش گذاشته می‌‌شود، در برخی دیگر پشت صندلی‌ها صفحه نمایشی وجود دارد که می‌ توانید با آن سرگرم باشید یا حتی وجود اینترنت بی‌ سیم نه تنها کودکان را سرگرم، بلکه والدین را نیز شاد می‌کند.

در تمامی هواپیما‌ها در طول پرواز، سیستمی برای سرگرم کردن کودکان وجود دارد. حتی می توانید برای اطلاع از این موضوع و چنین خدماتی از خدمه هواپیما سوال بپرسید و از آنان کمک بخواهید. کودک شما با استفاده از این امکانات سرگرم و خیال شما آسوده می شود.

 

نکات سفر با هواپیما به همراه کودکان

 

کودکان بدون همراه UM

اگر بخواهید کودکتان را حتی به تنهایی به مسافرت هم بفرستید جای نگران نیست. خدماتی در شرکت های هواپیمایی وجود دارد که برای کودکان بدون همراه در نظر گرفته شده است و به آن خدمات UM یا Unaccompanied Minor گفته می شود. همه فرودگاه ها قوانین مخصوصی دارند که این امکان را به وجود می آورد تا کودکان بدون همراه سفر کنند.

همه فرودگاه ها قوانین مخصوص خود را نسبت به این قانون دارند؛ مثلا اینکه سن کودک چقدر است، محدودیت های پرواز چیست و چه امکاناتی شامل این قانون می شوند. پس حتما قبل از استفاده از خدمات کودک بدون همراه در هواپیما بهتر است قوانین ایرلاین پرواز خود را به دقت مطالعه کنید.

برای اینکه کودکتان را به تنهایی به سفر بفرستید باید چند نکته را بیاد داشته باشید:

  • وسایل مناسب و ضروری را برای کودک بگذارید. سعی کنید در کوله کودکتان وسایلی مانند موبایل، پول و شماره تماس های ضروری را به همراه گذاشته باشید. اگر کودکتان موبایل ندارد، خوب است که قبل از سفر او یک موبایل ارزان قیمت با سیم کارت های موجود تهیه کنید تا در طول سفرش در فرودگاه ها آن را به همراه داشته باشد و در صورت لزوم با او تماس گرفته و یا او با شما تماس برقرار کند.
    مقداری پول نیز به همراه کودک خود بگذارید و حتما بدین معنا نیست که پول بسیار زیادی با به همراه داشته باشد. تنها مقدار برای خرید های احتمالی به همراه کودک خود بگذارید.
    حتما لیست کاملی از شماره های تماس ضروری را به همراه کودک خود بگذارید تا در صورت نیاز راه دسترسی به شما فراهم باشد.
  • مدارک مورد نیاز را فراموش نکنید. همیشه کپی پاسپورت و شناسنامه و دیگر کارت های شناسایی را به همراه کودک خود بگذارید. اگر کودکتان داروخاصی را مصرف می کند آن را نیز به همراه بگذارید و به خدمه نیز اطلاع بدهید. خوراکی مورد علاقه کودک و وسایل سرگرمی او را نیز فراموش نکنید.
  • اطلاعات پرواز را بدانید. معمولا شرکت های هواپیمایی قوانین خود را نسبت به تحویل کودک بدون همراه در هواپیما دارند. پس قبل از تهیه بلیط با ایرلاین مورد نظر تماس بگیرید و قوانین را در مورد همه چیز مخصوصا در مورد اینکه در فرودگاه آیا کسی کودک را همراهی می کند یا نه، از شرکت بپرسید.
    هر شخصی که زیر سن قانونی باشد در پروازها مخصوصا پروازهای بین المللی باید اجازه رسمی از والدین و یا قیم خود، مقصد و مدت زمان اقامت در آنجا را به همراه داشته باشد.

نظرات

سلام بچه من معمولاً از سفر با هواپیما میترسه و هر وقت میخوام بلیط هواپیما بخریم، مشکلات زیادی دارم. به نظر شما برای درمان ترس کودک از هواپیما چیکار میشه کرد؟

    سلام کاربر گرامی،
    در تمام هواپیماها یک سری مهماندار مخصوص کودک هست که میتونه خدمات منحصر به فردی رو به فرزند شما ارائه بده. پس اصلاً جای نگرانی نیست. لطفاً توجه داشته باشید که این خدمات مشمول هزینه است.

ممنون از مقاله خوبه تون خیلی اطلاعات مفیدی ازش گرفتم. فقط ی سوال. آیا امکان حمل کودک برای پروازهای خارجی هم امکان پذیره؟