راهنمای سفر به هلند، شهر امپراتوری هابسبورگ

راهنمای سفر به هلند، شهر امپراتوری هابسبورگ

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

هلند کشوری پر از حس های خوب و گل هایی بسیار زیباست که شهره ای جهانی دارند. کشور گل لاله هلندی که زیباترین مقاصد گردشگری دنیا را در دل خود نهفته است. سرزمینی افسانه ای که به مدت ۱۲۰ تحت سلطه ملکه های مختلف بوده و زنان بر آن حکومت می کرده اند. هلند مهد جاذبه های گردشگری و توریستی دنیاست؛ پس در مقاله راهنمای سفر به هلند، شهر امپراتوری هابسبورگ با ما همراه باشید.

 

هلند، پایتخت گل لاله دنیا

هلد کشوری نسبتا کوچک در شمال غربی اروپا به پایتختی آمستردام است. کشوری بسیار مهم در تمام جهان که شهر لاهه، مرکز تصمیم گیری های مهم دنیا را در خود دارد. هلند از بخش های شرقی اش با آلمان مرز مشترک دارد و از جنوب به بلژیک می رسد. همچنین با نزدیکی به دریا دارای یک بندر بسیار مهم به نام بندر روتردام است که مسیر ارتباط هلند و برتانیاست.

 

راهنمای سفر به هلند

 

روتردام دومین شهر بزرگ هلند و همچنین بزرگترین شهر بندری اروپاست. معنای واژه هلند؛به معنی سرزمین پست؛ برگرفته از ویژگی های جغرافیایی منطقه کشور هلند است؛ ۲۵ درصد از زمین های هلند پایین تر از سطح دریای آزاد قرار دارد. هلند همچنین با لاله های خاصش در دنیا معروف است و اگر نام کشور گل را به آن بدهیم، شاید بهترین تعبیر ممکن باشد. کشوری با جاذبه های طبیعی و مکان های دیدنی که همیشه در فهرست مقاصد گردشگری دنیا قرار دارد. البته شما هم فاصله زیاد با آن ندارید! تنها به اندازه خرید بلیط هواپیما تهران به آمستردام از این کشور زیبا دورید!

 

مروری بر تاریخ کشور هلند

هلند تا پیش از استقلال به نام هلند هابسبورگ شناخته می شد که پسوند نامش را از حکومت مقدر دروان خود به ارث برده بود. هلند در دوران فرمانروایی هابسبورگ در جنگی ۸۰ ساله مشغول به جنگ با اسپانیا بود و نهایتا در سال ۱۶۴۸ به استقلال رسید.

بعد از سپری کردن این دوره طولانی و با برقراری جمهوری بلاخره کشور هلند به آرامشی نسبی رسید و با ایجاد فعالیت های بازرگانی، فرهنگی و سیاسی گسترده تبدیل به هلند امروزی شد؛ دوره پیشرفتی که در بین مردم هلند به نام دوران طلایی هلند شناخته می شود.

 

وضعیت جوی و آب و هوای کشور هلند

یکی از ویژگی های خیلی خوب هلند، آب و هوای عالی آن است. برای مثال در آمستردام هلند میانگین دمای هوا همیشه در حوالی ۳ درجه قرار دارد و بیشتر روزها نیز بارانی است. همچنین می توان مشابهت های زیادی بین آب و هوای هلند و کشور خودمان پیدا کرد؛ با این تفاوت که وزش باد بیشتری در هلند در جریان است. بطور کلی باید گفت هلند، آب‌ و هوای دریایی معتدل دارد که تحت تاثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس، تابستان‌ های نسبتا خنک و زمستان‌ هایی معتدل دارد. همچنین با رودها و کانال هایی که در شهر وجود دارد به مشابه با ونیز ایتالیاست و اگر به تاریخ و زیبایی های ایتالیا علاقه دارید خواند مقاله راهنمای سفر به رم؛ ایتالیا نیز خالی از لطف نیست.

دمای هوای هلند در تابستان بیشتر از ۳۰ درجه نمی شود و آب و هوای گرمتری در مقایسه با دیگر مناطق اروپایی مجاور خود دارد. شاید برای شماهم جالب باشد که اختلاف دمای کشور هلند در بخش های مختلفش اصلا محسوس نیست و نهایتا در حدود ۳ درجه است. یعنی بخش های مختلف کشور در هر فصل سال تنها ۳ درجه با هم تفاوت دما دارند و این موضوع خود یکی از جاذبه های توریستی کشور هلند است.

 

جاذبه های گردشگری و توریستی هلند

 

اطلاعات کلی و ضروری در سفر به پایتخت گل لاله دنیا

کد کشور هلند +۳۱ است و ارز رسمی کشور نیز یوروست. آمستردام به عنوان پایتخت هلند دارای اختلاف زمانی یک ساعت و نیمه با تهران است. زبان رسمی و رایج بین مردم نیز همانطور که انتظار می رود هلندی می باشد. برق شهری در هلند، ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز و پریزها و دوشاخه‌ها از نوع C و F است.

شماره‌ سراسری اضطراری اروپا یعنی ۱۱۲، تنها شماره‌ اضطراری هلند است و میانگین زمان پاسخگویی به تماس‌ ها نیز تنها ۳ ثانیه! علاوه بر زبان هلندی، تماس‌ ها به زبان‌ های انگلیسی و آلمانی هم پاسخ داده می‌ شوند.

 

 

جاذبه های دیدنی و گردشگری هلند

هلند جاذبه های توریستی و گردشگری بسیاری دارد و همیشه در لیست بهترین مقاصد گردشگری دنیاست. فرودگاه های آمستردام همیشه مملو از مسافران و گردشگران مشتاقی است که از سراسر دنیا برای دیدن جاذبه های خاص هلند به آن سفر می کنند. ما نیز در ادامه تعدادی از بهترین مقاصد گردشگری و توریستی هلند را برای شما آورده ایم تا در سفر خود اطلاعات کاملی داشته باشید.

 

باغ های کوکنهوف، باغ هایی به سیاق ایران

هلند با طبیعت زیبایش در دنیا شناخته می شود و بهترین نمونه از جاذبه های طبیعی هلند را می توانید در باغ های کوکنهوف ببینید. کلا در همه کوچه و خیابان های هلند همیشه سرسبزی و مناظر طبیعی نگاه شما را به خود خیره می کند، اما هرگز به زیبایی های این باغ نمی رسند.

 

باغ های کوکنهوف، باغ هایی به سیاق ایران در هلند

 

به محض ورودتان به کوکنهوف نه تنها جسم‌ تان بلکه روح‌ تان هم تازه می‌ شود فقط کافی‌ ست بوی خوش را استشمام کنید. هیچ توصیفی نمی‌ توان برای این باغ داشت اما شاید کوچک شده کوکنهوف را بشود به باغ ایرانی نسبت داد.

 

کانال های آمستردام، زیباترین منظره غروب خورشید

هلند کشور آرامش و لذت بردن از زندگی است؛ جایی که از همه دغدغه می توانید دور باشید. یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور هلند آب راه هایی است که در شهر آمستردام ساخته شده اند. می توانید در سفر خود سوار قایق شوید و در مسیر این آب راه های زیبا قایق رانی کنید. این آب راه ها در فصل زمستان یخ می زنند و محیطی برای اسکی و ورزش های زمستانی اند. همچینی می توانید غروب و طلوع زیبای خورشید را سوار بر کروز های هلند ببنید که منظره ای واقعا رویایی است.

 

کانال های آمستردام، زیباترین منظره غروب خورشید

 

میدان رامبراند، شلوغ ترین قسمت شهر

میدان رامبراند شلوغ ترین و هیجان انگیزترین میدان هلند است و در همه ساعات شبانه روز ازدحام جمعیت در آن وجود دارد. میدان رامبراند نقطه همیشه زنده شهر کشور هلند و پر از مغازه ها و کافه های شبانه روزی است که میزبان مسافران و گردشگران می شود.

 

میدان رامبراند، شلوغ ترین میدان هلند

 

علت نامگذاری این میدان وجود مجسمه ای از نقاش معروف هلند، رامبراند است که دقیقا در مرکز میدان قرار دارد. اگر به این میدان رفتید حتما قهوه و شیر قهوه های معروفش را امتحان کنید.

 

هتل شنی، متفاوت ترین هتل دنیا

هلند کشوری در مجاورت دریاست و در سفر به کشور و شهرهای دریایی چه لذتی زیباتر از قدم زدن در ساحل و ساختن مجسمه های شنی؟ هتلی در هلند وجود دارد که تمام از جنس شن است و باید آن را متفاوت ترین هتل دنیا بنامیم! همچنین در هلند هر ساله فستیوالی برای ساختن بناهای شنی برگزار می شود و در یکی از همین فستیوال ها یک شرکت تصمیم به ساخت این هتل شنی گرفت.

 

هتل شنی، متفاوت ترین هتل دنیا

 

با اینکه باور کردنی به نظر نمی رسد اما در اتاق های این هتل خاص تخت خواب، امکانات رفاهی و وای فای هم وجود دارد، تمام ویژگی های یک هتل مانند دیگر هتل های جهان.

 

روستای گیتورن، نمونه ای از ونیز در هلند

در بین مردم هلند روستای خیتورن یا گیتورن به نام ونیز شناخته می شود و هیچ چیزی از آن نیز کمتر ندارد! محیط روستا به قدری دیدنی است که باید سرزمین عجایب آلیس نامگذاری شود! در سفر خود به گیتورن تا نزدیکی های روستا می توانید رانندگی کنید و باقی راه را قدم زده، از زیبایی هایش لذت ببرید.

 

روستای گیتورن، نمونه ای از ونیز در هلند

 

موزه ون گوگ، معروف ترین نقاش سبک پست امپرسیونیست

ونسان ویلم ون گوگ را در همه دنیا می شناسند و معروف ترین آثار نقاشی در سبک امپرسیونیست متعلق به اوست. در زمان زندگی اس کسی او را نمی شناخت و گفته می شود که تلخی های بسیاری را در زندگی خود تجربه کرده است. بعدها پس از مرگ آثار او جایگاه خود را پیدا کردند و به معروف ترین آثار نقاشی دنیا تبدیل شدند. امروزه در هلند موزه ای برای نمایش آثار او ساخته شده و می توانید زیباترین نقاشی های این سبک را در آن مشاهده کنید.

 

موزه ون گوگ، یکی از معروف ترین نقاش های دنیا

 

موزه آنه فرانک، خانه نویسنده ۱۶ ساله هلندی

موزه آنه فرانک در آمستردام یک داستان واقعی را در پس پرده خود دارد. داستان این موزه بدین شرح است که در زمان جنگ جهانی، آنه و خانواده اش در این بنا به صورت مخفیانه زندگی می کرده اند و آنه خاطرات خود را در این دوران می نوشته است. بعد از مدتی ۲ ساله خانه لو رفته و همه به ارودگاه های مختلف فرستاده می شوند و تنها بازمانده این خانواده، پدر آنه بوده است.

 

موزه آنه فرانک، خانه نویسنده 16 ساله هلندی

 

وقتی پدر بعد از سال های به خانه باز میگردد؛ لابلای وسایل باقی مانده کتاب خاطرات دخترش را پیدا می کند و آن را به پاپ می رساند. کتاب خاطرات آنه فرانک از کتاب های معروف دنیاست و به ۵۱ زبان زنده دنیا تابحال ترجمه شده. از آنجا که افراد زیادی بعد از خواندن کتاب به هلند سفر کردند تا این خانه ار از نزدیک ببینند، این خانه بعد ها به موزه تبدیل شد.

همانطور که انتظار دارید جاذبه های دیدنی کشور هلند بسیار زیاد است و در این مقاله تنها به معرفی خاص ترین آثار گردشگری هلند پرداخیتم تا در سفر خود با اطلاعات در مورد دیدنی ترین مکان های هلند؛ تجربه سفری خاطره انگیز تر داشته باشید.

نظرات

بنظرم جذاب ترین قسمت مقاله تون معرفی موزه آنه فرانک بود . قبلا در مورد این خانوم شنیده بودم و اتفاقا توی یک فیلم هم در موردش دیده بودم ولی نمیدونستم توی هلنده
البته اطلاعات خوبی هم در مورد هلند در اختیار گذاشته بودید و تصاویر قشنگی داشت
خسته نباشید

    سلام کاربر عزیز
    خوشحالیم که اطلاعات نوشته شده درون مقاله به نظر شما جذاب بوده و ازش لذت بردید. در ادامه مقالات دیگری در معرفی جاذبه های دیدنی و بهترین زمان سفر به هلند در سایت بارگذاری می شود، در روز های اتی هم سری به ما بزنید.