مکان هایی دیدنی برای سفر در تابستان

بهترین مقاصد سفر در شهریور ماه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کم‌کم وارد آخرین فصل از تابستان شده‌ایم و سه ماه تعطیلات گرم و پرشور و حرارت این فصل رو به اتمام است. پس زودتر دست‌به‌کار شوید و آخرین روزهای تعطیلات تابستانه‌تان را از دست ندهید! از شانس خوب شما در بهترین ماه از فصل تابستان برای سفر و گردشگری قرار داریم. شهریورماه دیگر نه شور و حرارت مرداد را دارد و نه به خنکای و گاها سرمای پاییز است و بهترین زمان برای سفر به ییلاق‌های کشور است و می‌تواند تجربه‌ای زیبا و متفاوت برای شما و به‌عنوان سفر در شهریورماه باشد.

 

معرفی بهترین مکان های برای سفر در شهریور ماه

 

در شهریورماه به کجا سفر کنیم؟

برای انتخاب مقصد سفر خود هم نگران نباشید! در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین مکان‌ها برای سفر در شهریورماه خواهیم پرداخت و مناسب‌ترین راه برای رفتن به این مقاصد سفری را هم معرفی خواهیم کرد تا بهترین انتخاب بین خودروی شخصی، قطار و یا خرید بلیط هواپیما را در اختیار شما بگذاریم. برویم سراغ بهترین مقاصد توریستی و سفری برای شهریورماه و در مورد آن‌ها بیشتر بخوانیم.

 

دهکده جهان‌نما؛ بهترین مقصد سفر در شهریور!

یکی از ییلاق‌های بسیار زیبا در کشور دهکده جهان‌نما در استان گلستان است که در فصل تابستان و بهار بسیار زیبا و دیدنی است. ییلاق منحصربه‌فرد دهکده جهان‌نما در میان رشته‌کوه‌های البرز قرار دارد و اگر به ارتفاعات بروید به‌راحتی می‌توانید دشت گرگان و دریا را مناظره کرد. این روستای زیبا در همه فصول سال مقصد سفر مسافران و حتی توریست‌های خارجی بسیاری است که برای دیدن و لذت بردن از طبیعت بکر این منطقه به آنجا سفر می‌کنند.

این دشت در ارتفاع ۳۰۰۰ متری سطح دریا قرار دارد و دارای دو روستا به نام‌های “کفشگیری محله” و “سعد آباد محله” را در خود جای‌داده است که دارای اقامتگاه‌هایی با معماری سنتی و طبیعی است. به‌غیراز جاذبه‌های طبیعی و مناظر زیبای دشت و کوهستان در این ییلاق می‌توان به “چکل آتشان” اشاره کرد. این مکان دیدنی دارای چشمه‌هایی فراوان و دشتی وسیع است که ازگل‌های رنگارنگ پوشیده شده و گیاهان دارویی بسیاری نیز در آن می‌روید و دشتی سرسبز و رنگارنگ به وجود آورده است.

البته دهکده جهان‌نما تنها محدود به فصل تابستان یا مثلاً شهریورماه نیست، بلکه در تمام فصول سال می‌توانید از زیبایی این منطقه بهره ببرید و برای مثال نمای مه‌گرفته دشت در فصل‌های پاییزی و سرد سال در ساعات بیشتری از روز دیده می‌شود. پس هر فصلی به‌غیراز تابستان به این منطقه سفر کنید دست‌خالی بازنخواهید گشت!

 

راهنمای سفر به دهکده جهان نما

 

راه‌های دسترسی به دهکده جهان‌نما

برای معرفی راه‌های دسترسی اول باید به این موضوع توجه کرد که از کدام شهر و استان کشور قصد سفر به گلستان را داشته باشید. برای مثال اگر از خراسان حرکت می‌کنید بهتر است از اقدام به خرید بلیط قطار کرده و مسیر های ریلی را استفاده کنید و یا اگر از مناطق جنوبی کشور هستید مسلماً پرواز با هواپیما سریع‌ترین وسیله نقلیه شماست. مسیرهای دسترسی به این منطقه نیز از گلستان به دو راه تقسیم می‌شود.

مسیر کوهنوردی و راه ماشین‌رو. برای مسیر کوهنوردی می‌توانید تا روستای “شموشک” از توابع شهرستان گرگان بروید و ازآنجا به “تخته میرزا” رفته و خودروی خود را همان‌جا پارک کنید و باقی راه را به کوهنوردی بپردازید. مسیر کوهنوردی آن تا کلبه “مش صفر” حدود ۲ ساعت و ازآنجا تا دشت جهان‌نما نیز در حدود ۱٫۵ ساعت است.

برای سفر با خودرو هم باید از “کردکوی” به سمت ارتفاعات “درازنو” و ازآنجا به روستای “رادکان” بروید و ادامه راه را به سمت روستای “چمن ساور” تا درنهایت به دشت جهان‌نما برسید.

 

اِسِل محله و دشت دریا سر، مرز کوه و جنگل

دشت دریا سر در قسمت جنوبی شهر تنکابن از مناطق بسیار زیبای منطقه شمالی ایران محسوب می‌شود. ارتفاع این دشت در حدود ۲۰۰۰ متری از سطح دریاست و فضایی سرسبز و محصور بین ۴ کوه است. کوه الموت بلندترین آن‌هاست که بر این دشت محاط است. در حقیقت دشت دریا سر مانند یک مرز سرسبز است که جنگل‌های شمالی را از کوهستان‌های برفی الموت جدا می‌کند.

این منطقه دارای چشمه‌های بسیاری است و به‌خصوص در فصلی مانند بهار که آب بیشتر است، پیدا کردن نقطه‌ای خشک در دشت کار بسیار سختی است. به سبب موقعیت جغرافیایی منطقه، منظره‌های بسیار چشمگیری در این دشت به وجود آمده است. “اِسِل محله” نیز نام روستایی است که به خوش آب‌وهوا بودن خود شهرت دارد و به خاطر قرار گرفتن بین دو کوه تنها ساعات کمی در روز خورشید به آن می‌تابد و جاری بودن رود دریا سر در آن نیز طراوت و خنکای خاصی به روستا بخشیده است.

 

جاذبه های سفر به اسل محله

 

مسیر دسترسی

برای سفر به این منطقه بعد از ورود به تنکابن باید به سمت جاده “دوهزار” بروید تا به دوراهی امام‌زاده قاسم برسید. سمت چپ جاده را انتخاب کنید تا به اسل محله برسید. ازآنجا هم باکمی کوهنوردی و عبور از تپه‌ها و چشمه‌ها به دشت دریا سر می‌رسید.

 

تنگ براق، جاذبه‌ای دیگر از شیراز

اگر بارها به شیراز سفرکرده‌اید و تمام مناطق دیدنی شهر را بارها دیده‌اید و فکر می‌کنید زیبایی‌های شیراز تمام‌شده است کاملاً در اشتباهید! هنوز مناطق کوهستانی و بکر طبیعی شیراز را ندیده و نشناخته‌اید. تنگ براق نام دره‌ای زیبا در نزدیکی یک روستا به همین نام و شمال غربی شیراز است. منطقه تنگ براق در ۲۰ کیلومتری شهر سده در شهرستان اقلید قرار دارد و فاصله آن تا شیراز نیز در حدود ۱۹۰ کیلومتر است. شیراز جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد و به هیچ فصلی هم محدود نمی‌شود که بخواهیم برای مثال آن را فقط برای سفر در شهریورماه به شما پیشنهاد کنیم.

تنگ براق برای سفر تابستان و بهار بسیار دل‌چسب و زیباست و در ناحیه‌ای کوهستانی قرار دارد که چشم‌انداز بسیار زیبایی را به وجود آورده است. رودخانه پرآبی که در این دره وجود دارد باعث شده تا هوایی دلپذیر و منطقه‌ای سرسبز پدید آید که مقصد سفری و توریستی افراد بسیار در سال شده است. همچنین به خاطر خاصیت آهکی زمین منطقه، آب کمی املاح بیشتری دارد و در قسمت‌های غار مانند مسیر رود استلاگمیت و استلاکتیت های کوچکی به وجود آمده است و از آن‌ها آب می‌چکد. وقتی درون این غارها می‌روید حسی شبیه بارندگی باران برای شما تداعی می‌شود. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه یک کتیبه به خط پهلوی است که جنبه‌ای تاریخی به این روستا داده است.

 

معرفی جاذبه های دیدنی سفر به تنگ براق

 

راه دسترسی به روستای تنگ براق

برای رسیدن به تنگ براق می‌توانید ابتدا به شیراز بروید و دیدن از این روستا را هم در برنامه خود قرار دهید. برای رفتن به شیراز هم که راه‌های بسیاری وجود دارد. از قطار و هواپیما و اتوبوس تا خودورهای شخصی که بستگی به انتخاب شما دارد. اگر سفر با کشتی هم ممکن بود، شیراز همه راه‌های دسترسی با ازآنجا خود می‌کرد! بعدازآن هم باید به سمت اقلید حرکت کنید تا در ادامه به روستای تنگ براق برسید.

برای خرید بلیط باقیمت مناسب و اطلاع از زمان‌بندی پروازهای شیراز می‌توانید به بخش خرید بلیط پروازهای داخلی مراجعه کنید.

 

جنگل مازیچال، از زیباترین جنگل‌های ایران

مازیچال یکی از مناطق بکر و طبیعی ایران و از نقاط محبوبی است که همیشه از مقاصد سفری مسافران و تورهای گردشگری است. دهکده زیبای مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری سطح دریا قرار دارد و در ۵۰ کیلومتری شهر عباس‌آباد است و نزدیک کلاردشت. در این دهکده زیبا می‌توانید دید وسیعی از مناطق بکر رامسر تا چالوس را داشته باشید که منظره زیبایی به این دهکده تابستانی بخشیده است.

تپه‌های این دشت بعد از بارندگی مه زیبایی دارد و تقریباً منظره‌ای مشابه با جنگل ابر در شاهرود به وجود می‌آورد. علت نام‌گذاری این منطقه نهفته در زبان محلی مردم آن است. در زبان مردم محلی “مازی” به معنی درخت بلوط است و در این جنگل نیز درختان بلوط بسیار زیادی وجود دارد و چون کمی حالت دره مانند دارد کلمه”چال”نیز در نام‌گذاری آن اضافه‌شده است. در یک نگاه کلی آب‌وهوای دلپذیر جنگل مازیچال و منظره کوهستانی آن منطقه ای واقعاً زویایی و خاطره‌انگیز است. البته پیشنهاد ما به شما سفر در شهریورماه به این منطقه است تا در صورت بارانی شدن و به سبب خنکی بیشتر هوا در این ماه، منظره مه‌آلود جنگل را بهتر تجربه کنید.

 

بهترین مکان ها برای سفر در شهریور

 

مسیر دسترسی به جنگل مازیچال

از جاده چالوس تا مرزن آباد را رانندگی کنید و از مناظر طبیعی و زیبای آن نیز لذت ببرید. در ادامه راه مسیر کلاردشت را پیش بگیرید و به عباس‌آباد تغییر مسیر بدهید. تا اینجای راه نه‌تنها که خسته نمی‌شوید، بلکه می‌توانید عکس‌هایی زیبا نیز در جاده گرفته و به خاطرات سفر خود اضافه کنید. بعد از ورود به عباس‌آباد هم جاده ۱۰ کیلومتری مازیچال را پیدا کنید و مقصد سفر خود را در پیش بگیرید.

 

پالنگان، روستای پلکانی

روستای پالنگان در غرب کامیاران یکی از هفت روستای گردشگری کشور و استان کردستان است که البته بسیار هم مشهور است. حتی اگر به این منطقه یا حتی استان کردستان سفر نکرده باشید، حتماً نام روستای پلکانی را شنیده و یا تصویری از آن دیده‌اید. بغیر از معماری اصیل و زیبای کردی که در این منطقه به‌کاررفته، چشمه‌ها و آبشارهای زیبا و دیدنش به‌تنهایی می‌تواند دلیل سفر شما شود. ازآنجا کردستان و مناطق غربی کشور کمی سردتر هستند بهتر است در تابستان به این مناطق سفر کنید تا آب‌وهوای بهتری را تجربه کنید و اگر مایلید کمی هوای خنک را هم تجربه کنید سفر در شهریورماه بهترین زمان ممکن است.

بافت سنتی و اصیل این روستا؛ مانند دیگر بناهای تاریخی کشور زیبایی خاصی دارد و منحصربه‌فردترین ویژگی آن شاید پلکانی بودن آن است. در این منطقه رودی که در مسیر جاری است رودخانه و روستا را به دو قسمت تقسیم کرده است. ظاهر پلکانی این روستای زیبا الگو گرفته‌شده از روستای اورامانات است که یکی دیگر از روستاهای پلکانی کردستان است.

 

بهترین مکان ها برای سفر در تابستان

 

مسیر دسترسی

استان کردستان در همسایگی با آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه است و می‌توانید از راه‌های مختلف و متنوعی به آنجا سفر کنید. برای مثال اگر قصد سفر از تهران رادارید می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما از تهران به سنندج رفته و ازآنجا به کامیاران بروید. یا از مسیر آزادراه قزوین به سمت زنجان و همدان مسیر سفر خود را با خودرو انتخاب کنید. در صورتی که تمایل به کنسلی بلیط هواپیما نیز داشته باشید، می توانید از سایت سامتیک به استرداد بلیط خود بپردازید.

 

ییلاق سوباتان، تفرجگاهی زیبا از توابع تالش

بازهم به شمال کشور می‌رویم! ییلاق سوباتان یکی از مناطق زیبایی است که در بخش غربی شهر لیسار از توابع شهرستان تالش قرار دارد. خود تالش هم در استان گیلان است و نامی آشنا برای خیلی از مسافران و مقصدهای سفری تورها. زیبایی جنگل‌های تالش زبان زد خاص و عام است که از غرب به ییلاقات اردبیل و دریاچه زیبای نئور متصل است. از شمال به رودخانه لیسار و ییلاق خطبه سرا و از جنوب هم به ییلاق آسبومار جوکندان متصل است. با این تفاسیر دیگر در بکر بودن منطقه و خوش آب‌وهوا بودنش حرفی باقی نمی‌ماند!

سوباتان دارای چشمه‌هایی پر آب و آب‌وهوایی مطبوع و دلپذیر است که انواع گیاهان و گل‌های وحشی و خودرو در دشت‌های آن می‌روید. چون سوباتان با دریای خزر فاصله چندانی ندارد آب هوایی بسیار متغیر دارد و این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که در طول یک روز تجربه آب‌وهوای بهاری تا پاییزی را تجربه کنید. گاهی رعدوبرق و تگرگ و باران، و گاهی آسمانی صاف و روشن و رنگین‌کمان.

 

راهنمای سفر و جاذبه های دیدنی سوباتان

 

مسیر دسترسی

برای سفر به این منطقه می‌توانید از خلخال یا اردبیل سفر خود را آغاز کنید. یا از همان جاده معروف تالش استفاده کنید که هم تردد بیشتری دارد و هم پراستفاده‌تر است و اگر احیاناً خودروی آفرود یا مناسبی نداشتید و به مشکلی برخوردید، راحت‌تر نیروی کمکی پیدا کنید.

 

آبشار گرما رود، شاهرگ جوشان الموت

منطقه گرما رود منظره‌ای بکر و طبیعی در کوه‌های امانک است که آبشار بسیار زیبایی هم دارد. در این منطقه باغ‌های فراوان و درختان سر به فلک کشیده بسیار وجود دارد که با آبشاری که در آن می‌خروشد صحنه بسیار زیبایی را به وجود آورده است. آب‌وهوای مناسب و دلپذیر این منطقه محیط بسیار مناسبی را برای سفر در شهریورماه به وجود آورده است و می‌تواند گرمای تابستان را از جسمتان بیرون کند!

گرما رود تقریباً نقطه پایان الموت است كه از شمال به قلعه “نویذر”، منطقه “زرسک” و “گچ لاتک” و از جنوب به گردنه‌های “اوانک”، از شرق به گردنه “نرم” و کوه‌های “اواتر” و از غرب به قریه “كلان” محدود می‌شود. آبشار گرما رود یکی دیگر از دیدنی‌های روستا است که از بین دو صخره جاری می‌شود و محله گرما رود را به دو بخش تقسیم می‌كند؛ این دست محله و آن دست محله. آبشار گرما رود چیزی در حدود ۱۵۰ متر ارتفاع دارد.

 

راهنمای سفر به گرما رود

 

راه‌های دسترسی

برای سفر به این منطقه باید از جاده قزوین-الموت مسیر خود را شروع کنید تا به شهر معلم کلایه برسید و ازآنجا به سمت گرما رود سفر کنید.

اورامان، روستایی شگفت‌انگیز و خاص!

روستای اورامان یکی از دیدنی‌ترین مناطق استان کردستان است که در دامنه رشته‌کوه‌های زاگرس و در ابتدای حوزه آبریز رودخانه سیروان واقع‌شده و با توجه به معماری خاص و ویژگی‌های مختلف یکی از روستاهای شگفت‌انگیز کشور است. در میان جاده مسیرهای کوهستانی و پرپیچ‌وخم خواهید داشت که می‌تواند تجربه هیجان‌انگیزی برای رانندگی نیز باشد.

این روستای زیبا در ارتفاع ۱۴۵۰ متری سطح دریا قرار دارد و آب‌وهوایی معتدل و کوهستانی دارد. قدم زدن در کنار رودخانه سیروان و جنگل‌های بلوط و زالزالک در این منطقه می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی برای شما باشد. برخلاف آب‌وهوای مطلوبی که در تابستان و بهار دارد، زمستان سرد و سخت و طولانی در این منطقه وجود دارد. به‌گونه‌ای که شاید چند روز در سال دسترسی به منطقه وجود نداشته باشد. پس انتخاب فصل تابستان و سفر در شهریورماه برای مثال؛ می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

 

راهنمای سفر در شهریور ماه

 

مسیر دسترسی

روستای اورامان در جنوب غربی استان کردستان قرار دارد و فاصله تهران تا این روستان پلکانی در حدود ۶۳۰ کیلومتر است. اگر از نیمه شمالی کشور هستید از آزادراه‌های تهران-ساوه؛ ساوه-همدان استفاده کنید و بعدازآن مسیر ۱۶۵ کیلومتری همدان-سنندج را انتخاب کنید. می‌توانید تا فرودگاه سنندج هم پرواز کنید و باقی راه را ازآنجا رانندگی کنید.

 

روستای خان کندی، سرزمین چشمه‌های خودجوش

خان کندی نام روستایی کوچک زیبا و سرسبز در بخش مركزی شهرستان گرمی استان اردبیل  واقع در دامنه کوه قبله داشی(قولا داشی) از قله‌های رشته‌کوه صلوات داغی می‌باشد. روستای خان‌کندی به دلیل واقع‌شدن در دامنه کوه قبله داشی دارای مراتع سرسبز و پوشیده از انواع رستنی‌ها و گیاهان دارویی و گل‌های رنگارنگ و برکه هاو چشمه‌های آب سرد خودجوش و جویبارهای جاری بوده که همه ساله پذیرای میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط کشور است که برای گذراندن تعطیلات و استراحت به خان‌کندی سفر می‌کنند.

 

سفر در تابستان و جاذبه های دیدنی روستای خان کندی

 

مسیر دسترسی

این روستای زیبا در مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد. برای دیدن این روستا می‌توانید با هواپیما به اردبیل سفر کنید و باقی راه را با خودرو ادامه دهید و یا با تهیه بلیط قطار سفر خود را آغاز کنید و به اردبیل بروید تا به مقصد سفر خود برسید. همچنین می‌توانید از جاده قدیم اردبیل گرمی از محور لنگان؛ روستای تولون استفاده کنید تا به خان کندی برسید.

نظرات

سلام، مقاله بسیار جالبی بود. همیشه اگر میرفتم شمال فقط برای دریا بود و بیشتر از اون اطلاعی نداشتم. مکان های جالبی از شمال رو معرفی کرده بودید که علاقمند شدم حتما برم و ببینمشون.
برای سفر به این مکان ها تور برگذار نمی کنید شما؟ کارتون فقط فروش بلیط اینترنتی قطار و ایناس؟

    سلام آقای حیدری عزیز!
    خیلی خوشحالیم که مقالات سایت رو دنبال می کنید. در پاسخ به سوال تون هم باید گفت که سایت سامتیک در حال حاضر بیشتر در زمینه فروش بلیط هواپیما و قطار فعالیت داره. ممکنه بعدا تور هم برگذار کنیم اما در حال حاضر نداریم.