بهترین زمان سفر به مالزی و پایتخت آن کوالالامپور

بهترین زمان سفر به مالزی و پایتخت آن کوالالامپور

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کشور مالزی چند سالی هست که به جمع کشورهای گردشگر پذیر پیوسته و تبدیل به یک قطب گردشگری شده است. البته از کشور خودمان نیز افراد زیادی در طول سال برای اهداف گردشگری، تجاری و غیره به مالزی و به خصوص پایتخت آن کوالالامپور سفر می کنند. ممکن است شما هم قصد سفر به این کشور را داشته باشید و یا حتی در حالی که این متن را می خوانید کارهای سفر خود را انجام داده باشید. در این مطلب بهترین زمان سفر به مالزی و پایتخت آن کوالالامپور را بررسی می کنیم.

 

بهترین زمان سفر به مالزی – کشوری متشکل از دو شبه جزیره

کافیست نگاهی به نقشه قلمرو این کشور بیندازید تا توجهتان به دو شبه جزیره نسبتا دور از یکدیگر با نام مالزی جلب شود. این دو شبه جزیره کشور مالزی را تشکیل داده اند. آب و هوای مالزی به طور کلی گرم و شرجی بوده و ممکن است برای بسیاری از افراد کمی آزاردهنده باشد. دمای هوا در این شبه جزایر به طور میانگین بین ۳۰ درجه (در طول روز) تا ۲۰ درجه (در طول شب) در حال تغییر است. بنابراین نیازی به لباس های بسیار گرم نخواهید داشت.

 

بهترین زمان سفر به مالزی - دو شبه جزیره، یک کشور

 

چیزی که ممکن است در کشور مالزی بارها و بارها با آن رو به رو شوید باران است. علت به وجود آمدن چنین سرزمین سرسبز و زیبایی هم دقیقا همین میزان بارش فراوان است. ماه های اکتبر و نوامبر پربارش ترین ماه های سال در مالزی هستند و ماه ژانویه و فوریه را می توانیم کم بارش ترین ماه های سال بدانیم. البته بارندگی در تمام طول سال و در تمام مناطق این کشور وجود دارد و اختلاف آب و هوایی زیادی در قسمت های مختلف این کشور وجود ندارد. اما در ماه های پربارش سال باران های سیل آسا و شدیدی شروع به باریدن می کنند که ممکن است باعث جلوگیری از گردش شما شود.

در کشور مالزی جاذبه های زیادی وجود دارد که می توانید از همه آن ها بهره مند شوید. غذاهای محلی جذاب، سواحل و طبیعت سرسبز، جاذبه های تاریخی و فرهنگی، جشن ها و جشنواره های مفرح و شهرهای زیبا و تمیز از جذابیت های کشور مالزی هستند. اما اگر می خواهید تمام این موارد را به دست بیاورید باید در زمان مناسب به این کشور سفر کنید.

 

بهترین زمان خرید در مالزی

اگر به دنبال بهترین زمان برای سفری اقتصادی به کشور مالزی می گردید و قصد دارید حسابی خرید کنید، ابتدای ماه سپتامبر تا ابتدای ماه دسامبر بهترین زمان خرید در مالزی محسوب می شوند. به دلیل بارش فراوان باران در این زمان از سال مالزی بسیار خلوت است و گردشگران کمتری به این کشور سفر می کنند. در این زمان هزینه اقامت و بلیط هواپیما به مقصد این کشور کاهش یافته و حتی اقلام و کالاهای فروشگاه ها با قیمت کمتری عرضه می شوند. علاوه بر این، اگر بارش زیاد باران برایتان آزاردهنده نباشد، این زمان برای گردش نیز زمان مناسبی است.

 

بهترین زمان خرید در مالزی

 

بهترین فصل سفر به مالزی

دو فصل متنوع از سال بهترین زمان و بهترین فصل برای سفر به مالزی هستند. البته لازم به ذکر است که در این زمان مالزی شلوغ تر از زمان های دیگر است و گردشگران زیادی از کشورهای مختلف به این محل سفر می کنند تا در جشنواره ها و اعیاد موجود در این ماه ها شرکت کنند. اولین فصل سفر به مالزی از ابتدای ماه دسامبر شروع می شود و تا پایان ماه ژانویه ادامه پیدا می کند. تعطیلات سال نوی میلادی و سال نوی چینی در این زمان قرار دارد. یکی دیگر از بهترین زمان های سال برای سفر به مالزی، در ماه های ژوئن، جولای و آگوست قرار دارد.

در صورتی که قصد رزرو بلیط پرواز خارجی به مقصد مالزی را دارید می توانید از طریق وبسایت سامتیک نسبت به رزرو بلیط با بهترین قیمت و شرایط موجود اقدام کنید.

 

شرکت در جشنواره های مالزی و شهر کوالالامپور

یکی از ویژگی های کشورهای جنوب شرقی آسیا، جشنواره های مختلفی است که در طول سال در این کشورها برگزار می شود. اگر قصد شرکت در جشنواره های مالزی را دارید، به پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور سفر کنید. به طور کلی جشنواره ها یکی از عواملی هستند که می توانند بهترین زمان برای سفر به هر کشور و هر شهر را مشخص کنند، به همین دلیل به معرفی برخی از مهمترین جشنواره های کشور مالزی می پردازیم.

 

شرکت در جشنواره های مالزی و شهر کوالالامپور

 

یکی از این فستیوال ها، فستیوال روز وساک است. این فستیوال مشهور مهمترین جشن در کشور مالزی است. حتی بسیاری از گردشگران برنامه خود برای سفر به این کشور را با این جشنواره تنظیم می کنند. فستیوال روز وساک هر سال در تاریخ دهم ماه مه میلادی برگزار می گردد.

فستیوال فانوس و جشنواره گاوای دایاک دو مورد دیگر از مرسومات مالزی هستند. جشنواره فانوس که در تاریخ ۱۵ آگوست برگزار می شود توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. فستیوال گاوای دایاک هم در اوایل ماه ژوئن در منطقه ساراواک برگزار می شود.

یکی دیگر از کشورهای شرق آسیایی که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، کشور تایلند است. در مطلب بهترین زمان سفر به تایلند در مورد جشنواره هایی که در این کشور برگزار می شوند نیز صحبت کرده ایم.

 

سفر به کوالالامپور – پایتخت ۳۰ میلیونی ها

شهر کوالالامپور مهمترین شهر و پایتخت مالزی ۳۰ میلیون نفریست. با اینکه تمام این کشور از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است، اما بسیاری از گردشگران تنها پایتخت کشور را برای گردش خود انتخاب می کنند. به همین دلیل، اطلاع از بهترین زمان سفر به کوالالامپور نیز حائز اهمیت است.

بهره گیری از امکانات تفریحی و بازدید از جاذبه های دیدنی، یکی از اهداف سفر است و قطعا در ایجاد سفری جذاب تاثیر گذار است. باغ پرندگان شهر کوالالامپور، برج های دوقلوی پتروناس دو مورد از دیدنی های مشهور کوالالامپور هستند. اما این همه ماجرا نیست. دیدنی های شگفت انگیزی همچون باغ پروانه در کوالالامپور وجود دارند که در جهان یگانه و خاص هستند. پارک آهوهای کوالالامپور نیز از مراکز تفریحی بی نظیری است که نمونه مشابهی از آن را در هیچ کجای دنیا نمی توانید ببینید.

 

سفر به کوالالامپور - پایتخت 30 میلیونی ها

 

اگر قصد دارید از جاذبه های این شهر بهره ببرید، بهتر است ماه های پربارش سال را فراموش کنید. با اینکه در این ماه ها، هزینه های سفر شما کاهش پیدا می کنند، اما ممکن است بارش های شدید، از گردش و برنامه های تفریحی شما جلوگیری کنند و برنامه های سفر را به هم بریزند.

اگر به قصد گردش و تفریح به پایتخت سفر می کنید، ابتدای ماه دسامبر، تا انتهای ماه فوریه بهترین زمان برای سفری تفریحی به مقصد کوالالامپور محسوب می شوند.

نظرات

سلام و خسته نباشید بابت مقاله خوبتون.
من می خوام با خواهرم برم باکو. میخواستم بدونم بهترین زمان سفر به باکو کی هست؟ امکانش هست یه مقاله در این مورد هم بنویسید؟

    سلام دوست عزیز
    از اینکه مقالات ما رو دنبال می کنید متشکریم. شما می تونین از طریق مقاله بهترین زمان برای سفر به باکو در این مورد مطالعه کنید.