بهترین ایرلاین ها بر چه اساسی مشخص می شوند؟

بهترین ایرلاین های جهان در سال ۲۰۱۸

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

چالش برتر بودن یکی از جذاب ترین و مهم ترین چالش هایی‌ست که در هر صنعتی به آن پرداخته می شود و شرکت های فعال در آن صنعت تلاش می کنند تا برند خود را در جمع بهترین ها قرار دهند. با انتخاب هر برند به عنوان بهترین، به ارزش و اعتبار آن افزوده می شود و البته توجه مشتریان آن صنعت نیز به برندهای برتر جلب می شود. در صنایع هوایی نیز به بهترین ها پرداخته می شود و یکی از جذاب ترین این چالش ها، جدال میان بهترین ایرلاین های جهان است. جدالی که با کیفیت و رضایت مشتری آغاز می شود و با همان ها نیز پایان می یابد. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین ایرلاین های جهان در سال ۲۰۱۸ می پردازیم. در ادامه این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

 

بهترین ایرلاین ها بر چه اساسی مشخص می شوند؟

ایجاد یک تجربه لذت بخش و آرامش بخش مهمترین هدف سنجش کیفیت، و انتخاب بهترین در هر موضوعی است. چه در صنعت خودرو، چه در دنیای وب و چه در تجربه سفر با هواپیما مهمترین هدف جلب رضایت کامل کاربر و فراتر از آن است.

بهترین ایرلاین های جهان نیز به طور سالانه معرفی می شوند و ممکن است یک شرکت هواپیمایی به طور کلی در رده اول قرار بگیرد، اما برخی از خدمات آن در رده اول نباشد. در ادامه معرفی برترین ایرلاین های دنیا می پردازیم.

 

ایرلاین قطر یکی از بهترین ایرلاین های جهان در سال 2018

 

بهترین ایرلاین های جهان در سال ۲۰۱۸

۱- سنگاپور ایرلاینز (Singapore Airlines)

سال تاسیس سنگاپور ایرلاینز به ۱۹۴۷ میلادی باز می گردد. طبق آمارهای منتشر شده حدود ۱۵ هزار نفر در این هواپیمایی مشغول به کار هستند. مدیر عامل سنگاپور ایرلاینز اعلام کرده که در حال بهبود کیفیت خدمات در این شرکت است و در این مسیر اقدام به نوسازی بسیاری از هواپیماهای خود کرده است. این نوسازی با تغییر طراحی در صندلی های تمامی هواپیماها نیز همراه بوده که باعث شده رضایت کاربران این هواپیمایی دوچندان شود.

هواپیمایی سنگاپور در سال ۲۰۱۸ موفق شد که به عنوان بهترین ایرلاین جهان انتخاب شود. این ایرلاین پیش تر در سال ۲۰۰۱ موفق شده بود که جایزه بهترین ایرلاین را از دیدگاه مسافران دریافت کند.

سنگاپور ایرلاینز با شعار “بهترین راه برای پرواز” در عرصه ارائه خدمات هوایی فعالیت می کند و حالا در سال ۲۰۱۸ موفق شده که با شعار خود جامه عمل بپوشاند.

 

۲- قطر ایرویز (Qatar Airways)

رتبه دوم از بهترین ایرلاین های سال ۲۰۱۸ به قطر ایرویز (Qatar Airways) رسیده است. تاسیس قطر ایرویز نیز به سال ۱۹۹۳ باز می گردد. دفتر مرکزی این ایرلاین در برج های مخصوص به کمپانی Qatar Airways در شهر دوحه قرار دارد و بیش از ۴۵ هزار نفر نیز در شعبات این کمپانی در کشورهای مختلف مشغول به کار هستند. این شرکت هواپیمایی نیز با شعار “با هم سفر کنیم” پا در این عرصه گذاشته است.

 

قطر ایرویز (Qatar Airways)

 

البته قطر ایرویز پرچمدار بهترین ایرلاین ها در تمام دوایر است و با کسب مقام اول در سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ توانسته جایگاه خود را میان بهترین ها تثبیت کند.

 

۳- آل نیپون ایرویز (All Nippon Airways)

اگر برای دو هواپیمایی قبلی نیازی نبود بگوییم که اصالتشان برای کدام کشور است، برای ایرلاین آل نیپون ایرویز باید بگوییم که این ایرلاین اصالتی ژاپنی دارد و در سال ۲۰۱۸ توانسته افتخار سومین هواپیمایی برتر جهان را برای خود کسب کند. آل نیپون ایرویز که با شعار (سرچشمه الهام ژاپن) در کشورهای مختلف فعالیت می کند و بیش از ۳۵ هزار کارمند در این مجموعه کار می کنند.

 

۴- هواپیمایی امارات (Emirates)

هواپیمایی امارات در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد. در این شرکت هواپیمایی مشهور بیش از ۶۵ هزار نفر مشغول به کار هستند و دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر دبی امارات قرار گرفته است. این شرکت هواپیمایی تا به حال شعارهای زیادی داشته است. “از دبی تا سراسر جهان” و “سلام به فردا” برخی از مشهورترین شعارهای پیشین این هواپیمایی بودند و در حال حاضر شعار این برند “بهتر پرواز کنید” است.

 

هواپیمایی امارات (Emirates)

 

۵- ای وی ای ایر (EVA Air)

هواپیمایی EVA Air تایوان نیز موفق به کسب جایگاه پنجم از بهترین ایرلاین ها جهان شده است. این جایگاه به راحتی به دست نیامده و با فعالیت بیش از ۱۱ هزار کارمند این شرکت که در شعبه های این شرکت در سراسر جهان فعالیت می کنند امکان پذیر شده است. ایرلاین EVA Air در سال ۱۹۸۹ تاسیس شده است.

 

۶- کاسی‌پاسیفیک‌ ایرویز (Cathay Pacific)

هواپیمایی کاسی پاسیفیک ایرویز هم به مانند هواپیمایی سنگاپور یکی از قدیمی ترین هواپیمایی جهان است. Cathay Pacific در سال ۱۹۴۶ یعنی یک سال پس از پایان جنگ جهانی دوم تاسیس شده است. البته که تعداد زیاد کارمندان نشان دهنده رضایت مسافران از یک هواپیمایی نیست. اما لازم است به این نکته اشاره کنیم که این کمپانی بیش از ۲۲ هزار کارمند فعال در شعب خود در سراسر جهان دارد. این هواپیمایی مشهورترین هواپیمایی کشور هنگ کنگ است.

 

۷- لوفتانزا (Lufthansa)

سال ۱۹۵۳ بود که هواپیمایی مشهور لوفتانزا در کشور آلمان تاسیس شد. در طول سالیان سال هواپیمایی لوفتانزا به دلیل خدمات با کیفیت خود یکی از برترین برندهای این حوزه بوده و در حال حاضر نیز با شعار “به دنیا آری بگو” به فعالیت می پردازد. این کمپانی یکی از بزرگترین هواپیمای جهان است و با ۱۳۰ هزار کارمند در سراسر جهان فعالیت زیادی در این حوزه دارد. لوفتانزا رتبه هفتم از بهترین ایرلاین های جهان در سال ۲۰۱۸ را نصیب خود کرده است.

 

لوفتانزا (Lufthansa)

 

۸- هاینان ایرلاینز (Hainan Airlines)

Hainan Airlines یکی از هواپیمایی های مشهور کشور چین است که در سال ۲۰۱۸ موفق شده است رتبه هشتم از لیست برترین شرکت های هواپیمایی جهان را به خود اختصاص دهد. این کمپانی که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده با شعار “آرزوهایت را پرواز کن” به ارائه خدمات هوایی به مشتریان خود می پردازد.

 

۹- گارودا اندونزیا (Garuda Indonesia)

مشخص است که ایرلاین Garuda Indonesia یکی از بهترین هواپیمایی های کشور اندونزی است که توانست به لیست بهترین هواپیمایی های جهان در سال ۲۰۱۸ راه پیدا کند. این هواپیمایی در سال ۱۹۴۷ تاسیس شده است و زمان تاسیس آن دقیقا در همان سالی است که هواپیمایی سنگاپور افتتاح شده است. ۲۰ هزار کارمند فعال این شرکت در شعب Garuda Indonesia در سراسر جهان نشان دهنده بزرگی این هواپیمایی مشهور است.

 

گارودا اندونزیا (Garuda Indonesia)

 

۱۰- تای ایرویز (Thai Airways)

تای ایرویز نیز یکی از قدیمی ترین هواپیمایی های جهان محسوب می شود. سال تاسیس این کمپانی ۱۹۶۰ می باشد. این کمپانی نیز توانسته در مقام آخرین ایرلاین از لیست برترین ایرلاین های جهان قرار بگیرد. در حال حاضر حدود ۲۲ هزار کارمند در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

نظرات

این ایرلاینی که اول شده من اسمش رو نشنیده بودم تاحالا. یکم لیستتون عجیب نیست؟ اخه خیلی از ایرلاین های مشهور که واقعا بزرگ هستن در این لیست حضور ندارن. مثلا همون ایرلاین اتحاد

    سلام دوست عزیز
    ایرلاین هایی که در این مطلب معرفی شدند بهترین ها هستند و لزوما بزرگترین ها نیستند. شما درست می فرمایید. هواپیمایی های بزرگی در جهان وجود دارند که نامشون در این لیست حضور ندارد