بلیط قطار تهران

تهران پایتخت کشور و با مساحتی 730 کیلومتر مربعی است که مرکز اداری و فعالیت های سیاسی کشور می باشد. تهران مهمترین کلان شهر کشور بوده و شلوغ ترین مسیرهای هوایی و زمینی ایران را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل توانسته بیست و هفتمین شهر شلوغ جهان شود.

به واسطه اهمیت تهران در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی که از سال های پیش فراهم شده اند، تلاش گسترده ای برای ایجاد بیشترین و بهترین راه های دسترسی به پایتخت شده است. سفر به تهران از تمام نقاط کشور با استفاده از تمام راه های زمینی و هوایی از سال ها پیش فراهم شده و در هر سال میلیون ها نفر با استفاده از پایانه های مسافری اتوبوس و قطار به تهران سفر می کنند.

تهران

راه آهن تهران

پروژه احداث ایستگاه راه آهن تهران در سال 1306 آغاز شد و به زودی به بهره برداری رسید. راه آهن تهران با مجموع 805 کیلومتر مسیر ریلی و 25 ایستگاه در استان های مختلف کشور، یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور است. تمامی شرکت های مهم و فعال در عرصه فروش بلیط قطار در تهران فعالیت داشته و به تامین تقاضای خرید بلیط قطار برای مسافران می پردازند.

ایستگاه راه آهن تهران همچنین در سال 1379 به عنوان یکی از آثار ملی به ثیت رسیده است. مساحت کلی ایستگاه راه آهن تهران در حدود 174 هکتار است و محدوده شوش تا کشتارگاه بهمن، بزرگراه بعثت و خیابان ری را پوشش می دهد. برای دسترسی به ایستگاه راه آهن تهران می توانید از مترو، تاکسی و اتوبوس بهره ببرید.

این بنا به دست یک معمار اوکراینی به نام ولادیسلاو ولادیسلاوویچ گارادیتسکی طراحی و احداث شد که در سال 1390 فوت شد و در گورستان ارامنه تهران به خاک سپرده شده است. در ساختمان ایستگاه راه آهن تهران از معماری ایران باستان الگو گرفته شده است. برای ساخت این بنا از آهن و سیمان استفاده شده و جنس پنجره های آن نیز از برنز و آهن است. برای نمای خارجی ساختمان نیز از سنگ تراورتن بهره گرفته شده تا در عین زیبایی دوام بالایی داشته باشد.

در ایستگاه راه آهن تهران امکان خرید بلیط قطار وجود ندارد، اما اگر قصد دارید بلیط خود را کنسل کنید می توانید از داخل ایستگاه راه آهن این کار را انجام دهید.

با توجه به اهمیت صنعت ریلی در کشور و همچنین پایتخت بودن تهران تمام راه های دسترسی زمینی و هوایی به مرکز کشور از سال ها پیش فراهم شده است و از جمله شهرهایی که امکان خرید بلیط قطار تهران برای آنها فراهم است می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

مسیرهای قطار به مقصد تهران

مسیر قطار فاصله (بر حسب کیلومتر) مدت زمان سفر (ساعت)
مشهد تهران 925 9
اهواز مشهد 1742 27
بندرعباس تهران 905 10
یزد تهران 1106 13
کرمان تهران 1400 17:45
شیراز تهران 2000 24
اصفهان تهران 1484 18
تبریز تهران 735 15
اهواز تهران 834 14